Budou vlaky do Bratislavy Českou Třebovou jen projíždět?

Česká Třebová - Platí stále: Řekne-li se Česká Třebová, vybaví si každý nejprve železnici. I proto se zde za pomoci Pardubického kraje podařilo získat významnou 200 milionovou dotaci z fondů Evropské unie na vybudování multifunkčního dopravního terminálu, který má důležitost železničářského města ve Východních Čechách ještě významně zvýšit. Po dokončení terminálu, bude čekat na uživatele zcela nové autobusové nádraží, více jak 300 nových parkovacích míst s možnosti zaparkovat a nasednout na vlak.

"České dráhy však v novém jízdním řádu tyto skutečnosti poněkud opomněly,"
říká dopravní odborník KDU-ČSL Jiří Vencl a pokračuje: "Pokud se smíříme s tím, že vlaky SC Pendolino Českou Třebovou jako svoji zastávku stále ignorují, o to více a podrobněji bychom měli tento návrh jízdního řádu zkoumat. Pak bohužel zjistíme, že zatímco cestující, který v České Třebové nastoupí dnes, má denně k dispozici pět přímých spojení do Bratislavy a Budapešti, osm spojení do Vídně, čtyři do Varšavy...a to samozřejmě nehovořím o dostupnosti přípojů do Prahy, Brna, Ostravy, či slovenských Košic nebo Žiliny..., od zavedení nového jízdního řádu, cestující z České Třebové ztratí zcela (až na jednu vyjímku s odjezdem 1.07 v noci) přímé spojení s Bratislavou."

"Tyto vlaky budou českotřebovské nádraží projíždět, ale přitom jízdní doba na trase Brno - Pardubice se nemění!"
upozornil na "drobný detail" Jiří Vencl. "Jaký má tedy potom tento krok smysl? Na to se neptám pouze já," dodal.

Jako určitou kompenzaci za zcela nesmyslné projíždění všech vlaků do a z Bratislavy, tvůrci nového jízdního řádu nachávají zastavovat v České Třebové vlaky z Vídně (nebo Wiener Neustadt). Jedná se o vlaky, které naopak v současnosti Českou Třebovou projíždí.
Námět k projednání této problematiky dostal i náměstek hejtmana Pardubického kraje Roman Línek, který v této záležitosti osloví Ministerstvo dopravy jako zadavatele a také přímo České dráhy.

Petr Čada