-
PRVNÍ NÁSTUPIŠTĚ
PROŠLO REKONSTRUKCÍ
- O 15 centimetrů zvýšené nástupiště, nový povrch ze zámkové dlažby a
novotou zářící zastřešení. rekonstrukce znamenala více než dvouměsíční
výluku, nyní zde opět po tzv. 16. koleji opět projíždí a zastavují
vlaky. Rekonstrukce byla provedena na zakázku Českých drah, které mají
výpravní budovu ve své správě. Šlo vlastně o druhou etapou prací, které
České dráhy letos v České Třebové v rámci tohoto nástupiště provedly v
hodnotě převyšující 25 milionů korun. V první etapě byl vybudován
podzemní přístup z garáží terminálu přímo do podchodu k nástupištím.
Nový povrch tak dostala jak podlaha nástupiště, tak zastřešení. Proti
původnímu stavu je nyní o několik metrů kratší. bylo také instalováno
nové osvětlení a sdělovací vedené, rozhlas, nové jsou také
inženýrské sítě. Jedním z problémů rekonstrukce bylo
zatékání do podchodu a skryté luxfery . Musel kvůli tomu být
provizorně zpevněn strop v podchodu. mělo to další následky na
další podzemní prostory, sdělovací systémy, automatické dveře při
východu do podzemního parkoviště a kadeřnictví. Všechny
problémy se podařilo vyřešit. Novou úpravu dostal také prostor mezi
nádražní restaurací a budovou pošty. Budova nádraží dostala nový kabát
ze všech stran, nádraží tím získalo větší prestiž, je přece
vstupem nejen do našeho města, ale i celého regionu. V předchozích
letech již prošlo rekonstrukcí i druhé nástupiště a podchod pro
vozíčkáře a tělesně postižené s výtahy. Zbývá rekonstrukce třetího a
čtvrtého nástupiště, která by měla být provedena v rámci přestavby
koridoru na průjezdu železničním uzlem Česká Třebová. (Tato přestavba
dokonce uvažuje ještě o prodloužení podchodu a vybudování dalšího pátého
nástupiště, které by umožňovalo využívat osobní nádraží i v případě
problémů na odjezdu ze stávajících kolejí osobního nádraží.)
|