Česká Třebová na veletrhu cestovního ruchu Holiday world                               

Od čtvrtka 4.2. do neděle 7. 2. se v průmyslovém paláci v Praze koná další, již 19. ročník středoevropského veletrhu cestovního ruchu a regionů "Holiday world 2010", na kterém opět nechybí ani Město Česká Třebová.  Zahájení expozice a odborný program je soustředěn na první dva dny  veletrhu, o víkendu je pak veletrh otevřen  veřejnosti. každým rokem veletrh navštíví kolem 30 000 návštěvníků a tím tento veletrh předčí obdobný veletrh GO - Regiontour pořádaný v lednu v Brně. Proto již před lety Město Česká Třebová orientuje svou expozici práce do Prahy, kde vystavuje letos již po osmé.  V první den festivalu navštívil expozici města také starosta Jaroslav Zedník, který se zde také setkal  s řadou významných osobností.

Z tiskové zprávy pořadatele - společnosti Incheba
V sobotu dne 7.2. byly vyhlášeny v konferenčním sále výsledky soutěží pro vystavovatele.
Kategorie - Nejlepší katalog  1. CK Adventura  2. CK China Tour  3. CK Kudrna
Kategorie - Nejlepší propagační materiál  1. Jihomoravský kraj  2. Lucembursko  3. Královehradecký kraj
Kategorie - "Menší" stánek (cca do 60 m2)  1. Sardegna Travel  2. Bratislava město  3. CK Globtour
Kategorie - "Větší" stánek (nad 60 m2) 1. Španělsko  2. Plzeňský kraj 3. Město Piešťany
 
Prezentace regionů - Česká Třebová dávána za příklad:
České regiony (či spíše kraje) se s výjimkou Prahy představí v plné síle. Mnozí vystavovatelé letos své expozice značně rozšířili. Patří k nim například Moravskoslezský a Královéhradecký kraj. V této souvislosti je třeba připomenout podobnou situaci u samostatně se prezentujících měst. Příkladem expanze jsou určitě Břeclav a Česká Třebová, mezi městy solitéry návštěvníci dále uvidí Kadaň, Klášterec nad Ohří, Most, Příbram, Znojmo, Ústí nad Orlicí a další. K „našim“ regionů počíáe i ná nejbližší slovenské zahraničí Většina ze zátupců té o oblasti předvede svá „želízka v ohni“ na společém stánku Slovenskéagentury pro cestovníruch (SACR). Samostatně do Prahy na Holiday World 2010 přijíždí Trenčanský kraj, Trnavskýkraj, Bratislavský kraj, Bratislava město a město Piešťany, premiéru si měl samostatný Nitranský kraj. Velmi pěnou expozici předvedl ve spolupráci s Přerovem další nováček veletrhu polské Klodzko. Příkladem rozvoje a praktického dopadu prezentace na Holiday World je německé Sasko, které za tři roky účastí expandovalo na ploše dvojnásobně. Dalším zahraničním regionálním zástupcem z Německa je město Bayreuth.
 
Co na veletrhu podle mého názoru na našem stánku chybělo                                                                                                   

l Nad velkoplošnými fotografiemi, které znázorňovaly jak naše krásné okolí, rotundu sv. Kateřiny nebo sportovní možnosti,  byla spousta volného prázdného místa, kde jsme mohli snadno propagovat velké akce a události v našem městě, které se letos v roce 2010 uskuteční a které dosvědčují  zaměření města v podtitulu,  podobně jak uváděli v protějším stánku českého ráje i jinde - viz dále uvedené fotky.  U nás by se jednalo např. o hesla a termíny, které jsou nyní jistě dobře známé:  Hudební festival Antonína Bennewitze  (duben)  Cyklomaraton o cenu města Česká Třebová  (9. květen), Týden sportu (červen) Externí koncert Smetanovy Litomyšle (6. červenec) Českotřebovské vinobraní (září), Mezinárodní varhanní festival Zdeňka Pololáníka (říjen),  Jabkancová pouť  (listopad) a  třeba i jiné akce.  Byly by na očích a dosvědčovaly, že hesla v podtitulu expozice "historie - kultura - turistika - sport"  nejsou prázdná slova. Máme se jistě s čím pochlubit a škoda, že jsme to neudělali. 

l Jistě bylo možné také propagovat ve spolupráci s podnikateli a ubytovateli nějaký propagační panel nebo panely na propagaci ubytování  a restauračních služeb, v portálech expozice bylo pro tento účel ještě dostatek místa. Takové propagační panely s fotografiemi souhrnně informujících o ubytování v České Třebové by se jistě využily i při jiných příležitostech.....


Co se v naší expozici podařilo                                                                                                                                                     

l V každém případě byla expozice lepší než v loňském roce, na dobrém místě, atypická, tedy takové, které si všimnete, zasahovala do hlavní  cesty návštěvníků. V expozici byly  také propagační materiály  Regionu Orlicko - Třebovsko, také v polštině, proti loňsku tedy pokrok. Také kvalita  vlastních propagačních materiálů se rok od roku zlepšuje. Je to trvalý trend, na kterém má velkou zásluhu především Michal Horák, se kterým město nyní trvale a systematicky spolupracuje. Také nový videopořad (opět z dílny Michala Horáka)  který se trvale promítal na velkou obrazovku, byl zajímavý a zaujal. Velký dojem udělala zvláště naše sjezdovka na Pekláku. Expozice byla komplexní a působila solidním dojmem.

l Během mé návštěvy na veletrhu během sobotního dopoledne se zde zastavovaly opravdu velké počty zájemců. Lidé se ptali se na ubytování, cyklostezky, na expozici v Kozlově, hledali kontakty na instituce,  přišel se informovat i zájemce ohledně expozice betlémů v našem muzeu, vzpomínali na to, jak sloužili na vojně v českotřebovských kasárnách v Borku.


 
Expozice České Třebové byla při hlavní uličce v tzv. vstupní haly - expozice č. 605 - viz plánek                                           

 
 
Prohlídka výstavních prostor - zaměření na Holiday world                                                                                                       

Ve vstupu do hlavního sálu - střední části Průmyslového paláce byla prázdná expozice CK Sunny days (objednaná již dříve), kde však nebyl ani jeden  katalog zájezdů, ale dvě  dámy, které vysvětlovaly jedinou zde distribuovanou tiskovinu, ve které  CK vysvětluje  svůj názor na ukončení činnosti.  - viz další obrázky. Mezi expozicemi cestovních kanceláří  nebyla letos expozice "naší" CK Jiří Kalousek, která dosud nikdy na veletrhu nechyběla. Ve stupu před halou však Jiří Kalousek přistavil svůj firemní autobus a před ním instaloval malý stoleček kde prezentoval letošní nabídku zájezdů alespoň v této firmě. (viz poslední fotografie této série) Všechno je totiž hodně drahé. Kde jsou ty velké prezentace  velkých cestovních kanceláří?!
 
 
Vstupní část na výstaviště ukazuje, že Holiday World byl jen jedním ze zde otevřených veletrhů, navazovaly expozice Top Gastro, a Golf World Prague, které bylo možné navštívit se stejnou vstupenkou. Tím se obecně počet návštěvníků zvětšoval.
 
 
Expozice Města Ústí nad Orlicí byla v levém křídle nahrazeném  textilní halou                                                                       

Na svém obvyklém místě v levém křídle Průmyslového paláce (po požáru před třemi lety ovšem nahrazeného vytápěnou halou) byla obvyklá expozice města Ústí nad Orlicí (a Bystrzyce Klodské).I letos nechyběl v ústeckoorlické expozici panel upozorňující na "In line království" v našem mikroregionu a kupodivu také odkazy na celostátní webové stránky www.kampocesku.cz.  Zde opravdu najdete v oddíle Pardubický kraj několik příspěvků o Ústí nad Orlicí, cyklostezkách, ale také o naší českotřebovské Jabkancové pouti.(Skoro by sem patřilo i upozornění na náš vynikající skiareál Peklák - Hory, musíme všemi způsoby lákat turisty  i odjinud, je k nám přece dobré spojení).  Klodzko a jeho region byl také prezentován  v expozici Orlických hor a Podorlicka ve stánku Královéhradeckého kraje a kupodivu v expozici Přerova. Expozici Pardubického kraje bychom letos na veletrhu marně hledali. Z našeho kraje tak měla na veletrhu svou prezentaci jen města Česká Třebová a Ústí nad Orlicí, navíc pak ještě jeden metrový panel mělo v expozici měst UNESCO Město Litomyšl.

 
Tradiční expozice Města Ústí nad Orlicí v levém křídle nahrazeném vytápěnou stanovou konstrukcí - na dalším obrázku vpravo, na levém snímku je obdobná konstrukce tzv. Vstupní veletržní haly, která zde zvětšuje  výstavní plochu již od vzniku veletrhu.