K obrázkům: V ploše náměstí budou dva vodní prvky označené čísly 2 a
4. Na č.2 je bazének s vodní clonou jako začátek vodní kaskády -
potůčku (č. 1) další vodní prvek je kruhový s vodotrysky (č.4) na
dolním obrázku poblíž výstupu z podzemí. V pláncích je vyznačeno také
umístění sloupů veřejného osvětlení, vesměs na bázi LED diod. Podobný typ
osvětlovacích těles bude také instalován v přilehlé (jednosměrné) části
Nádražní ulice.
Na povrchu se nyní zdánlivě nic
neděje, ale počasí to prostě nedovoluje. Naštěstí se podařila řada prací na
povrchu udělat ještě před tím, než se vše pokrylo zimním příkrovem. V
podzemním parkovišti je však i teď rušno. Pracuje se na montáži
vzduchotechniky, elektroinstalaci, signalizačních a kamerových systémech, na
přípravě pro osvětlení. Uživatelé podzemního parkoviště budou mít totiž i
zde v podzemí dostatek informací o příjezdech a odjezdech vlaků a autobusů
na světelných panelech, které budou umístěny už při vjezdu do podzemí, a
také u vstupního tunelu vedoucím přímo k vlakům a u schodiště k autobusům. U
vstupu do podchodu bude jak automat na jízdenky, aby nebylo ve všech
případech nutné chodit nahoru do haly a také nápojové nebo potravinové
automaty. Zaparkovaná vozidla budou hlídána kamerovým systémem. Nahoru bude
možné vyjet eskalátorem na nástupiště autobusů ČSAD UICOM a dalších
dálkových linek, bude zde také zastávka městské dopravy "na zavolání" -
radiobus a stanoviště taxi. Před nádražím bude také odpočinková zóna s
vodními prvky, na vodním proudu se bude otáčet černá zeměkoule, kolem budou
z plochy v pravidelných i nepravidelných intervalech stříkat vodotrysky.
Voda bude odtud odtékat z horní plochy podél komunikace v umělém potůčku a
bude se ztrácet v podzemí, odkud bude čištěna a zpět čerpána do vodotrysků
na ploše. Cestující získají dostatek informací nejen o dopravě, ale také o
městě Česká Třebová, turistických, sportovních i kulturních možnostech,
také pomocí dotykových obrazovek. Počítá se s projekcí informací a případně
i reklam (také v hale nádraží). Pro večerní osvětlení budou využity páskové
světelné diody, které budou programově měnit barvu světla (podle vzoru ze
slovenského Svitu). Nad plochou terminálu bude ve svahu v prostoru před
poliklinikou opět instalována socha Sbratření a na druhém konci plochy
(poblíž vodní kaskády - v plánku ozn. jako č.1) by podle nově uvažovaného
řešení měla být instalována socha Jaromíra Garguláka věnovaná Janu Pernerovi. Nebude
tedy dole uprostřed kruhového objezdu, kde by výhled na sochu nebyl tak
pěkný a byl by navíc omezen instalovanými dopravními značkami. Z nádraží
bude možné nyní bezkolizně přejít k na autobus i na parkoviště osobních
vozidel. Pěšky pak bude možné odejít do města přes souběžnou obousměrnou
komunikaci, spojnici Sadová - Slovanská, na které bude omezena rychlost
jízdy a instalovány dva zvýšené prahy - právě u přechodů k budově ČD Cargo a
pak ještě uprostřed plochy ke schodům do ulice Vinohradské. Také v hodní
části na křižovatce se Slovanskou ulicí bude další přechod s
ostrůvkem, umožňující návštěvu Železniční polikliniky. Podél nádražní budovy
bude možné také přejít pěším chodníkem přímo k budově hotelu Padevět.
(mm)
|