-
-
Aktuálně z
juda
- V sobotu 3.4.2010 se konalo v Chlumci nad Cidlinou další kolo
Polabské ligy v judu. Účastnilo se cca 140 dětí z 10 oddílů. Naši
svěřenci s těmito výsledky:
-
-
Kategorie
mláďata:
- 1. místo Rybková Lucie - 44 kg
- 1. místo Provazník Dušan - 46 kg
- 2. místo Klimešová Magda - 32 kg
- 2. místo Růžička Jan - 38 kg
- 3. místo Kobza Antonín - 38 kg
- 3. místo Štusák Dominik - 30 kg
- 3. místo Škrkoň Vít - 34 kg
-
-
Kategorie
mladší žáci:
- 3. místo Jasanský Tomáš - nad 57 kg
- 3. místo Formánek Jan - 38 kg
-
-
Kategorie
starší žáci:
- 1. místo Kobzová Zuzana - 44 kg
- 1. místo Švestka Marek - 60 kg
- 1. místo Hordějčuk Lukáš - nad 73 kg
- 3. místo Štancl Robin
Ing. Martin Typl
-
-
Nekuřácké
restaurace v České Třebové
- Zatím jsou v
seznamu na stejnojmenném webu uvedeny tři, ve kterých se trvale
nekouří:
je
to Vinotéka
Karla IV, Vinotéka
na Splavě
a Kavárnička u Tygra. V Ústí
n.O.
ani třeba v
Lanškrouně nebo třeba
V Letohradě či Žamberku
není uvedena žádná taková restaurace, v Litomyšli jediná - hotel
Aplaus, stejně jako ve Svitavách (Sklípek). V celém Pardubickém kraji
je evidováno 25 takových podniků, nejvíce v Pardubicích - pět. V
celé ČR to pak je 946 registrovaných restaurací.Od 1. července
letošního roku začíná platit novela antikuřáckého zákona, podle níž se
musí vlastník daného zařízení sám rozhodnout, jestli kouření povolit
či ne, a vyznačit to u vchodu příslušnou grafickou značkou.V Praze se
předpokládá až 50
procentí úbytek
kuřáckých hospod, alespoň to zvažují restaurace nejvyšší cenové
kategorie. Naopak na venkově se situace bude měnit spíše minimálně,
jelikož do místní hospody se chodí převážně za cigaretou a
patričkou
karet. Navíc z průzkumu vyplynulo, že většina z dotázaných by si
zakoupila lahvové pivo a strávila večer doma u cigarety, což by mohlo
mít za následek zvýšení rozvodovosti. Naopak v restauracích vyšší
úrovně jsou již dnes kuřáci zvyklí na večerní zákaz kouření. Běžně se
v hotelech nacházela kuřácká patra a tyto trendy již v současné době
zanikají a hotely se také stávají nekuřáckými. Sami hoteliéři se tak
rozhodli z důvodu zvýšení bezpečnosti a hlavně také z důvodu zvýšení
komfortu hostů. Ti si totiž často stěžovali na zakouřené prostředí. I
když byla novela schválena už v loni v létě, běžela jednoroční lhůta
pro přípravu. Novela počítá i s tím, že vlastníci restaurací, barů a
hospod mohou oddělit kuřáky od nekuřáků pomocí stavebních úprav, což
je časově nákladné.
-
-
Jak dopadla
anketa na železniční vozidla pro regionální dopravu v Pardubickém
kraji.
- České dráhy jako současný železniční regionální dopravce
v Pardubickém kraji chtějí v letech 2012 a 2013 nasadit do provozu
několik kusů moderních motorových vozů, na které ještě letos vypíší
výběrové řízení. Financovány mají být také z Regionálního operačního
programu (ROP) Severovýchod. Ten nedávno uspořádal hlasování
o nejhezčí vozidlo, které by měly České dráhy pořídit. Webové ankety
na stránkách kraje, kde si mohli respondenti podle fotografií vybrat
svého favorita, se zúčastnilo přes 3000 občanů. Tři z respondentů
odměnil cenami hejtman Pardubického kraje Radko Martínek. Zcela bez
zájmu vyšel z hlasování polský výrobce PESA Bydgoszcz, jen o několik
desítek hlasů více získala ostravská Škoda Vagonka. Naopak jasnými
favority jsou švýcarský Stadler a německý Siemens, který se umístil
v těsném závěsu za ním. Jaká vozidla se na pardubických kolejích
objeví, bude záviset na podmínkách výběrového řízení a skutečných
nabídkách výrobců.
-
I.
semifinále Pardubice - Liberec 3.4.2010 za účasti hejtmanů
Pardubického a Libereckého kraje
-
Oba hejtmani slavnostně předali o přestávce mezi třetinami
ocenění o vstupu do "Síně slávy" - nejlepšímu vybranému sportovci
našeho kraje za rok 2009 - Vladimíru Martincovi. Sérii čtyř vítězných zápasů v řadě hokejisté
Liberce prodloužit nedokázali, v prvním utkání semifinále na ledě
Pardubic prohráli 1:2. Domácí útočník Petr Koukal na jeden gól
Pardubic přihrál a druhý vstřelil sám, za hosty dokázal skórovat jen
Zdeněk Ondřej. V utkání kralovali oba brankáři Dominik Hašek a Marek
Pinc, druhé semifinále se hrálo v neděli opět v Pardubicích a dopadlo
pro domácí také velmi dobře 4 : 0.
- Hokejisty povzbuzovali při
zahajovací sérii semifinálového utkání play off v sobotu 3. dubna
hejtmani Pardubického a Libereckého kraje. Radko Martínek pozval na
úvodní zápas do ČEZ Arény svého kolegu Stanislava Eichlera, který
přijel z Liberce s jasnou vidinou vítězství Bílých Tygrů. Z úspěchu
domácím hokejistů HC Eaton Pardubice se nakonec radoval pardubický
hejtman, přestože oba týmy předvedly velmi slušný hokej. „Bylo to
jak na houpačce, jednou nahoru, podruhé dolů. Hráči podali perfektní
výkon a diváci si přišli na své,“ chválil své hokejisty Eichler.
„Hrálo se ve slušném duchu,“ souhlasil Martínek a hned neopomněl
zdůraznit, že Pardubice byly úspěšnější, zejména ve třetí třetině
díky brankáři Dominiku Haškovi. „Vyhráli jste první zápas, ale ne
poslední,“ kontroval Eichler. „Vyzkoušel jsme si na vás, že umíme
hrát i bez brankáře. Byly to nejhezčí tři minuty z celého utkání,“
dodal. „Vždyť jste nedali ani gól, všechny jsme dali za vás,“
špičkoval Martínek na kolegovu adresu. „Uvidíme se ve čtvrtek
v Liberci, kde oslavíme vítězství,“ loučil se liberecký Stanislav
Eichler s pardubickým hejtmanem, kterého pozval na poslední zápas
semifinále extraligy. Ani jeden z nich netušil, že v neděli
Pardubice zopakují vítězství a že Bílým Tygrům se opět nepodaří
neproměnit žádnou z gólových šancí. „Patříte mezi sportovní legendy
našeho kraje. Vážíme si vašich hokejových úspěchů a oceňujeme vaši
trenérskou práci s hokejovým dorostem,“ poblahopřál hejtman Radko
Martínek vynikajícímu sportovci, který v současné době pracuje jako
asistent generálního manažera HC
EATON a trenér juniorů.
-
-
-
-
-
-
- A
závěr sobotního zápasu
-
- Hala skanduje:
- Hoši děkujem.
-
-
- Fotografie
- Luboš Kozel
-
-
Pronájem třípokojového bytu se soc. příslušenstvím v RD v České Třebové.
Byt je bez zařízení - pouze el. sporák a el. bojler. Volný ihned. Měsíční
nájemné 4000 Kč a 4000 na měsíční zálohy na energii, plyn, vodu. tel. 720
366 022.
-
Východočeská basketbalová liga
mužů
1 |
|
|
Tesla Pardubice B
|
24 |
22 |
2 |
1969:1469 |
500 |
46 |
2 |
|
|
Sokol Hradec
Králové B |
25 |
18 |
7 |
2120:1697 |
423 |
43 |
3 |
|
|
Turnov |
23 |
18 |
5 |
1951:1621 |
330 |
41 |
4 |
|
|
Chlumec n. C.
|
25 |
15 |
10 |
2162:2007 |
155 |
40 |
5 |
|
|
Dvůr Králové n.
L. |
22 |
16 |
6 |
1731:1513 |
218 |
38 |
6 |
|
|
Nová Paka
|
24 |
14 |
10 |
1903:1737 |
166 |
38 |
7 |
|
|
Přelouč |
22 |
15 |
7 |
1704:1478 |
226 |
36 |
8 |
|
|
Hořice |
24 |
10 |
14 |
1977:1961 |
16 |
34 |
9 |
|
|
Basketbal Qanto
Svitavy B |
23 |
10 |
13 |
1780:1706 |
74 |
33 |
10 |
|
|
Holice |
24 |
9 |
15 |
1598:1842 |
-244 |
33 |
11 |
|
|
Vysoké Mýto
|
24 |
8 |
16 |
1680:1781 |
-101 |
32 |
12 |
|
|
Česká Třebová |
23 |
6 |
17 |
1674:1956 |
-282 |
29 |
13 |
|
|
Rychnov nad
Kněžnou B |
23 |
1 |
22 |
1408:2071 |
-663 |
24 |
14 |
|
|
Týniště. n. O.
|
22 |
2 |
20 |
1159:1977 |
-818 |
24 |
Dodatečně uvádím : Tesla Pardubice - Česká
Třebová 83:61 (20:20, 28:18, 18:11, 17:12)
- Datum utkání: 27.3.2010
Rozhodčí: Stojan, Patoček
Body: Jiruše 19, Machalík 13, Peterka 10,
Kopecký 8, Severa 6, Dylowicz 3, Strouhal 2
|
KOS ZÍVÁ PRO PROJEKT LILIE
Dovolujeme si Vás co nejsrdečněji pozvat na benefiční koncert „KOS
zpívá pro projekt LILIE“, který se uskuteční ve čtvrtek 8. dubna
2010 od 19.30 v kapli YMCA v Litomyšli. V rámci koncertu proběhne
slavnostní podepisování dohod s některými našimi partnery. Výtěžek z
koncertu bude použit na realizaci projektu LILIE, s nímž se můžete
blíže seznámit na internetových stránkách
www.projekt-lilie.cz.
Projekt LILIE – volnočasové centrum a nízkoprahové zařízení pro
děti a mládež, jehož předkladatelem je Junák - svaz skautů a
skautek ČR, středisko Liliový kruh Litomyšl, je realizován v rámci
projektu Posílení absorpční a administrativní kapacity (PAAK) a je
projektem pilotním. Je pozoruhodný propojením více aktivit a
integrovaným řešením specifických problémům na daném území. Jeho
výjimečnost je dána také řadou dobrovolníků a partnerů, kteří jsou do
projektu zapojeni a kterým za jejich obětavost a práci patří velké
díky. Nezastupitelnou roli v realizaci tohoto projektu mají sponzoři,
kterým bychom touto cestou chtěli také velmi poděkovat. Smíšený
pěvecký sbor KOS (koncertní sbor) pracuje při Vyšší odborné škole
pedagogické a Střední pedagogické škole Litomyšl. Sbor se úspěšně
prezentuje na festivalech a sborových soutěžích u nás i v zahraničí, kde
se tradičně umisťuje na předních místech (Hudební festival pedagogických
škol Litomyšl, Krnov, Gymnasia cantant Brno, Svátky písní Olomouc,
Mezinárodní festival Bratislava, Silesia cantat Polsko). KOS koncertoval
také v Belgii, Itálii, Německu, Nizozemí, Polsku a na Slovensku a
absolvoval turné v Calgary (Kanada). Sborový repertoár je velmi pestrý,
obsahuje skladby nejen renesanční, barokní a romantické, ale i hudbu 21.
století, české lidové písně, spirituály a písně popovější. Více o sboru
KOS najdete na stránkách
www.sborkos.cz. Máme
pro Vás rezervovanou vstupenku na sezení v sále, proto Vás žádáme o
potvrzení účasti na telefonním čísle 739 287 492 nebo na e-mailu
imramovska.zuzana@email.cz do
1. dubna 2010. Těšíme se na setkání s Vámi a věříme, že se Vám
bude koncert líbit.
Zuzana Imramovská, organizátorka projektu, Ing. David Zandler koordinátor
projektu.
|
ČT2: Večer na téma… Naše nádraží
|
|
Zvláštní postavení v architektuře zaujímají stavby
nádražních budov. I když patří mezi ta díla, která jsou velice často
navštěvována, tak se přitom těší jen malé pozornosti. První vlak
projel naším územím roku 1839, když severní dráha císaře Františka
spojila Vídeň s Krakovem. Potřeba nádražních budov vznikla současně s
rozvojem železnic. Navíc jich bylo třeba hodně a najednou. Architektům
se v krátké době podařilo vytvořit charakteristický drážní styl, který
našim železnicím vtisknul jednotný a přitom neopakovatelný ráz.
Všechna nádraží měla vstupní halu, čekárnu, úschovnu zavazadel,
provozní místnosti, služební byt i restauraci. Kdo znal jedno nádraží,
snadno se orientoval i jinde. V průběhu 150 let se při jejich stavbě
uplatnily různé stavební slohy.V roce 1845 přijel první vlak do Prahy
do míst, kde je nyní Masarykovo nádraží. Železniční provoz prorazil
městské hradby a otevřel Prahu světu. Projekt architekta Antonín
Jünglinga a stavitele Jana Pernera byl tak nadčasový, že se jeho
klasicistní rysy zachovaly dodnes v téměř nezměněné podobě. I z
hlediska pohodlí cestujících je jeho koncepce stále moderní. Zvláštní
vchod vedl do salonku, kde císař František Josef I. trávil chvíle před
odjezdem. Interiér má původní neorenesanční vzhled. Na krbové římse je
busta Jana Pernera, prvního stavitele železnic. Cestující ve vlacích
však takové pohodlí neměli, seděli na dřevěných lavicích. Stavební
slohy se promítaly nejen do budov, ale i do architektury salonních
vozů. Příkladem může být audienční vůz Františka Josefa I.Při stavbě
nádražních budov se secese stala spíše zvláštností, protože přišla
příliš pozdě. Jednou z mála takových staveb je pražské hlavní nádraží.
Původní nádraží z roku 1870 mělo podobu renesančního zámečku, který
vyprojektovali architekti Ullmann a Bavitius. Na konci století
přestalo vyhovovat a na novou budovu byla vypsána soutěž. Komise
vybrala návrh architekta Fanty v podobě velkolepé secesní budovy. V
roce 1967 se stala památkově chráněným objektem. Se stoletím páry
zmizely parní lokomotivy i budovy, které k nim patřily - výtopny i
vodárny. Ale nádražní budovy nám stále slouží.
V této souvislosti byla část večera ve 20:45 věnována také problému
spojenému s připravovanou demolicí nádraží v Ústí nad Orlicí a
boji, který vznikl za jeho zachování díky loni vzniklému
občanskému sdružení "Nádraží nedáme!" Ač to zatím v Ústáí nad orlicí
nikomu příliš nedochází, tak všechna medializace problému je současně
velkou propagací tohoto nádraží, což je první předpoklad pro jeho
budoucí smysluplné využití. O budoucnosti nádraží se
jednalo také na veřejném slyšení v Senátu Parlamentu ČR s tím, že
bylo přijato usnesení počítající s potřebou domluvit se na
využití budovy. Na toto téma by se mělo mluvit i během dubna na
jednání na ústeckoorlické radnici. zatím bylo jednání za účasti ČD, PK,
MD ČR, SŽDC a občanského sdružení svoláno (za účelem projednání
využití budovy), ale svolavatel schůzky nepředal nikomu, zejména
občanskému sdružené jakékoliv podklady, které by mohly být
východiskem pro diskuzi. Za těchto podmínek nemá svolávané
jednání velký smysl, nemá-li posloužit k tomu, aby ukázalo, že
občanské sdružení nemá využití připraveno. Přitom k budoucímu
využití existuje veřejně medializovaný dokument, kterému chybí pouze
znalosti o rozsahu nabízených ploch a jejich uspořádání v budova,
informace o tom, kolik plochy je třeba pro zajištění obsluhy cestující
veřejnosti a kolik zbývá na využití další. Přitom tyto informace jsou
základem pro jakékoliv vážné úvahy a přípravu studie, což je možné
zajistit pomocí expertního týmu občanského sdružení a to zdarma bez
nároku na jakékoliv náklady. Kdyby se jen malinká část ze snah
a peněz, které věnovala ústeckoorlická radnice boji proti zmíněnému
občanskému sdružení věnovala na smysluplný účel, mohlo být už v
mnohém jasno. Výsledkem může být něco co má málokteré město:
zachovanou, opravenou a plně smysluplně využitou a vzhledem k
cestující veřejnosti vlídnou budovu nádraží, navíc na hlavním
tahu, známou po celé republice. O nic jiného občanskému sdružení
nejde, jeho činnost není namířena proti nikomu, ale jenom k výše
popsanému cíli. (mm) |
|