Schváleny
projekty na obnovu vozidel regionální dopravy
O DOTACI NA DOSTAVBU A
REKONSTRUKCI MUZEA V ČESKÉ TŘEBOVÉ SE ROZHODNE 10. ZÁŘÍ
Výbor
Regionální rady NUTS II Severovýchod zasedal 21. června na Krajském
úřadě Libereckého kraje. Schvaloval projekty ze 16. kola řízené výzvy
zaměřené na obnovu vozidel regionální železniční dopravy. Aktualizoval
také plán výzev, vybral pilotní projekty v rámci projektu PAAK a
seznámil se s výsledky loňského hospodaření Regionální rady.
Tři projekty Českých drah, a.s.
předložené v rámci řízené výzvy na obnovu vozidel regionální železniční
dopravy schválil Výbor Regionální rady. Na moderní spojení
Královéhradeckého a Pardubického kraje by měla společnost čerpat
z rozpočtu ROP Severovýchod více než 274 milionů korun. Na moderní
železniční vozidla pro Pardubický kraj bylo v ROPu vyčleněno přes 31
milionů korun. Moderní železniční vozidla pro Jizerskou železnici se
pořídí za více než 308 milionů korun z ROPu také v Libereckém kraji.
Dále byl aktualizován plán výzev. Došlo k prodloužení dvou výzev na
předkládání žádostí o dotaci. Konkrétně se jedná o řízenou výzvu, v níž
jsou předkládány projekty navazující tematicky, časově i místně na Kuks
– granátové jablko, projekt podpořený v Integrovaném operačním programu.
Termín byl prodloužen také u 21. kola výzvy, která sleduje zejména
školské projekty v rámci oblasti podpory 4.2. U obou výzev mohou
žadatelé předkládat své projekty až do 30. září tohoto roku.
Výbor se dále seznámil s pilotním
projektem, jemuž bude poskytnuta asistence při realizaci i administraci,
a to v rámci projektu Posílení absorpční a administrativní kapacity (PAAK).
„Na přelomu
letošního února a března byla vyhlášena výzva
k předkládání žádostí o poskytnutí
asistence projektům z oblasti podpory 4.1 zaměřené na rozvoj
infrastruktury pro podnikání. Ze dvou předložených žádostí dala výběrová
komise přednost společnosti s ručením omezeným BUTTERFLY Trading, která
v ROPu uspěla s dostavbou a novým využitím libereckého objektu
Střelnice,“ vysvětlil ředitel Úřadu Regionální rady Zdeněk Semorád.
Členové
Výboru se krom jiného také zajímali o závěrečný účet Regionální rady za
loňský rok a s ním spojené výsledky hospodaření. „Kontrolní komise
z ministerstva financí nám letos v květnu sdělila, že neshledala žádná
závažná rizika, která by mohla mít negativní dopad na hospodaření
územního celku v budoucnosti,“ řekl předseda Regionální rady Radko
Martínek. Další zasedání Výboru Regionální rady se koná 10. září
v Pardubicích. Schvalovat se budou projekty ze 14. kola výzvy, které
sledovalo obě oblasti podpory vymezené v rámci cestovního ruchu. Mělo by
dojít také na projekty předložené v 15. kole řízené výzvy, jež navazuje
na Revitalizaci zámeckého návrší v Litomyšli, další projekt podpořený v
Integrovaném operačním programu. V září také Výbor schválí projekty
předložené v 17. a 18. kole výzvy. Obě sledovala oblast podpory 1.2,
tedy projekty, které rozvíjí městskou dopravu včetně integrovaných
dopravních systémů a ekologizace ve veřejné dopravě. 10. září bychom se
tedy měli dozvědět o tom, zda byla schválena dotace z ROP
určená pro projekt na rekonstrukci a dostavbu budovy pro Městské muzeum
v České Třebové v Klácelově ulici.
(re)
Popis
schválených projektů
MODERNÍ SPOJENÍ KRÁLOVEHRADECKÉHO A
PARDUBICKÉHO KRAJE
Realizace projektu: 1. 8. 2010 – 31.
10. 2014
Cílem projektu je pořízení pěti nových
železničních kolejových vozidel společně pro Královehradecký a Pardubický
kraj. Zatraktivní se tak železniční doprava, zvýší se komfort cestujících
a zlepší se podmínky přepravy handicapovaných osob.
MODERNÍ ŽELEZNIČNÍ VOZIDLA PRO
JIZERSKOHORSKOU ŽELEZNICI
Realizace projektu: 11. 5. 2010 – 31.
10. 2011
V rámci projektu se pořídí 14 nových
kolejových vozidel. Projekt bude realizován pouze v Libereckém
kraji.
MODERNÍ ŽELEZNIČNÍ VOZIDLA PRO
PARDUBICKÝ KRAJ
Realizace projektu: 1. 8. 2010 – 31. 7.
2012
V Pardubickém kraji se pořídí dvě moderní
železniční kolejová vozidla.
Všechny tři projekty přispívají k naplnění
Dohody o vzájemné spolupráci řídicích orgánů OP Doprava a ROPů z roku
2007. Analýza projektů prokázala jejich konkurenceschopnost a
finanční udržitelnost. Finanční udržitelnost projektů se zároveň opírá o
usnesení vlády ČR č. 1350/2009 a Memorandum o zajištění stabilního
financování dopravní obslužnosti.
|