Českotřebovský
deník 195/2010 (8.7.)
![](7B_10images_SL/1_7%20027.jpg)
Slovanská ulice
zůstane obousměrná. Je to 7 metrů široká komunikace, které
vždy sloužila k obousměrnému provozu a po přestavbě přednádražního
prostoru v šedesátých letech také k provozu autobusů. Poté, co město
upravuje provoz v Nádražní ulici na jednosměrný, vznikl obdobný požadavek
pro ulici Slovanskou. Jde však o zcela rozdílné lokality. Zatímco Nádražní
ulice je hlavním přístupem pro chodce, je tudy nejkratší cesta na Staré či
Nové náměstí, jsou zde obchody a Kulturní centrum. Dosavadní úzké chodníky
neodpovídaly požadavkům a po jedné straně prakticky trvale parkující
vozidla neumožňovala bezpečný obousměrný průjezd zejména autobusů.
Slovanská ulice ale projde úpravami. Její povrch dostal "na frak" zvýšeným
provozem těžkých vozidel a proto bude nově rekonstruována včetně
chodníků. Je to však o penězích a a předpokladem je také
rekonstrukce sítí zde položených, např. proběhne kabelizace
energetických sítí VČE. S předstihem bude připravena projektová
rekonstrukce a pak po etapách rekonstruována. Na začátku ulice na
křižovatce s ulicí Pražského u Dopravní fakulty Jana Pernera bude nově
vyznačen přechod pro chodce, který je nutný především pro školáky, kteří
tudy chodí ze sídliště Křib a okolí na ZŠ v Nádražní ulici. Informace
podal starosta JaroslavZedník na TK dne 7.7. 2010.
Terminál
Jana Pernera bude předán veřejnosti zřejmě v polovině měsíce září.
Stavba zatím zpoždění nemá, podle uzavřené smlouvy mají
být práce dokončeny do konce měsíce srpna. nyní po dokončení dlažeb
probíhají povrchové zahradnické úpravy, kompletace veřejného osvětlení a
diodového systému v chodnících a informačního systému. V podzemí je většina
prací hotova, dodělávají se detaily, eskalátory, práce ovšem
řemeslnicky a odborně náročné. Na ploše terminálu budou v další etapě
instalovány informační prvky, např. informační panel vyrobený jako prototyp
"na míru". Zajímavé budou i architektonické prvky. Bude to především 11 tun
těžký vodní prvek v podobě na vodě se otáčející zeměkoule, na
druhé "dolní" straně náměstí to bude vodní kaskáda a bude zde také
instalována vybraná socha Jana Pernera - dílo Jaromíra Garguláka.
Socha Sbratření již byla instalována před lékárnou železniční polikliniky a
zajímavým prvkem bude i přístupové schodiště do ulice Vinohradské a k
železniční poliklinice. Velkým pozitivem je také skutečnost, že se daří
realizovat nové fasády železničních budov tedy vlakového nádraží a
budovy ČD Cargo, které tak dotvoří celkový dojem. K tomu by měly být
brzo realizovány také úpravy budov České pošty a Železniční polikliniky.
Slavnostního otevření se zúčastní zástupci našich družebních měst, jistě i
hejtman Pardubického kraje, zástupci Českých drah a společnosti ČD Cargo.
Přesný termín slavnostního předání terminálu bude upřesněn v zářijovém
vydání Českotřebovského zpravodaje. Součástí otevření bude také výstava ve
výstavní síni kulturního centra, kde městské muzeum představí historii
i současnost Bezručova a nyní také již i Pernerova náměstí. (Informace z TK
dne 7.7.)
Logistický
terminál Metrans bude stavěn po etapách. Rozhodnutím
zastupitelstva města odkoupila nyní společnost Metrans, a.s. cca 4
hektary pozemků podél silnice Česká Třebová - Semanín pod rybníčkem Pařez.
pozemky jsou určeny pro výstavbu hlavní budovy společnosti v České Třebové a
parkoviště se zázemím. I tato transakce je důkazem, že společnost
to myslí s výstavbou logistického terminálu v České Třebové vážně.
Těžiště činnosti společnosti Metrans bude na pozemcích, které původně
patřily Českým drahám jako tzv. montážní základny. České dráhy je i dnes
ještě (se souhlasem společnosti Metrans) používají, jsou zde skladovaná
kolejová pole. Na druhé straně je třeba zaznamenat první stavební činnost v
lokalitě, konkrétně se jedná o rekonstrukci silničního mostu spojujícího
silnici s tzv. "montážní základnou". Investorem této akce je ovšem ještě
SŽDC, most zůstal v jejím majetku, přemosťuje železniční trať, stavbu
provádí firma Chládek a Tintěra Pardubice. Dobrý technický stav tohoto
mostu je pro další činnost logistického terminálu velmi důležitý. O
přípravách nové investice informoval starosta Jaroslav Zedník: "Stavba
se má realizovat ve třech etapách, první je přípravná, na další dvě
bude třeba připravit jak dokumentaci EIA a samozřejmě i klasické územní a
stavební řízení. Na stavbu by mohly navazovat také investice dalších firem,
některé se již zajímají o možnost zde investovat. I pro ně má město k
dispozici potřebné pozemky a počítáme i s vybudováním další spojovací
komunikace Semanínské ulice přes budoucí průmyslovou zónu k vjezdu do
tunelů," dodal starosta.
Česká pošta počítá
s vybudováním distribučního střediska v České Třebové. Občanům
bydlícím ve Slovanské ulici se příliš nelíbí ani velký počet poštovních
vozidel, které zajíždějí během dnes k třídícímu středisku pošty 02. Obsluha
pošty musela být zachována i při výstavbě terminálu Jana Pernera a nutno
říci, že to nebylo ve všech etapách stavby zcela jednoduché. Pošta v České
Třebové vznikla současně s železnicí a hlavní poštovní úřad byl
v r. 1924 po stavbě nového nádraží logicky zakomponován do stavby nádraží. V
současné době již Česká pošta používá železniční spoje minimálně,
ještě v osmdesátých letech to byly desítky vlaků denně.
Strategie České pošty pro další období je již vytvořena a počítá i nadále s
Českou Třebovou jako s větším distribučním střediskem. Původní záměr toto
středisko umístit v budově pošty 02 se nyní změnil v tom smyslu, že
Česká pošta má zájem toto středisko vybudovat nově a jedná o možnosti
odkoupit bývalý areál SAS na Semanínské ulici, který nyní firma Šmídl, která
předtím společnost SAS odkoupila) již dlouho opuštěný nabízí k prodeji.
Projekt Radiobus
nespí. Město jedná s firmou AUDIS BUS Rychnov n.Kn.,
která tuto službu nabízí. Město nepočítá s tím, že se bude jakkoliv podílet
n zakoupení (midi)autobusu pro Českou Třebovou a první návrh
připravené smlouvy byl zatím v předložené verzi odmítnut. AUDIS BUS
připravuje návrh nový. Nová služby pro občany města bude zřejmě
odstartována nikoliv v říjnu současně s otevřením dopravního
terminálu, ale daleko spíš až v prosinci nebo třeba od 1. ledna. Komplikací
je i termín komunálních voleb, který by mohl situaci zkomplikovat,
nová služba jistě nějak zatíží městský rozpočet. V jaké míře? To bude
záviset především na tom, zda Pardubický kraj zařadí nové linky do
integrovaného systému a poskytne příspěvek, na rozsahu linek a také na
využití dalších možností, jako je příspěvek MPSV a Ministerstva
zdravotnictví. na základě připomínek občanů byla do trasy MHD
zařazena i Stará Lhotka, autobus by se točil v areálu čerpací stanice.
Do Borku ale zatím autobus dojíždět alespoň v první etapě nemá. Informaci
podal starosta Jaroslav Zedník na TK dne 7.7. 2010.
Aktuálně z juda - mezinárodní turnaj
v Grazu
|
Ve
dnech 3. - 4.7. 2010 se uskutečnila Mezinárodní soutěž nedaleko
rakouského Grazu, které se zúčastnilo 22 zemí s celkem 1388
závodníky !!! Turnaj byl rozplánován do dvou dnů v krásných
prostorách zábavního centra pro mládež. Českou republiku
reprezentoval náš oddíl s 8 závodníky (Švestka Marek, Typl Vojta,
Gregar Karel, Škrkoň Vít, Provazník Dušan, Růžička Jan, Kobza Tonda,
Štusák Dominik), kteří tam jeli hlavně sbírat zkušenosti. Vyjma
Marka Švestky a Vojty Typla se ostatní naši borci závodů na takové
úrovni nikdy sami nezúčastnili a byla to pro ně velká škola. I přes
velkou nervozitu většiny z nich jsme přivezli skvělé výsledky.
Největšího z nich dosáhl za skvělé 2. místo Marek Švestka v
kategorii starších žáků ve váze do 66kg, kde si počínal velmi
zkušeně a myslím, že nikdo z týmu takto parádní výsledek nečekal.
Navíc jako nejstarší z našich závodníků i s Vojtou Typlem skvěle
pomáhali našim mladým nováčkům - "Marku a Vojto, super". Další
skvělé úspěchy jsme získali - mláďata váha do 30kg - Škrkoň Vít
vybojoval v obrovské konkurenci 7. místo a stejně tak získal 7.
místo ve váze do 45kg i Provazník Dušan. Oba borci předvedli skvělé
techniky a nebýt smůly, mohli oba bojovat o konečné třetí místo.
Musíme ale pochválit i ostatní kluky za skvělý přístup a nasazení a
navíc všem ukázali, že judo dělat umí a v budoucnu se s nimi musí
počítat. Na příští rok jsme si laťku nastavili dost vysoko. Tímto
jsme kompletně uzavřeli letošní velmi úspěšnou sezónu, přejeme hezké
prázdniny a na konci srpna na letním soustředění v plné síle
naviděnou.
s pozdravem všem - vaši trenéři juda
![](7B_10images_SL/P1000095.jpg) |