-
Elektroobory na
Skalce zachráněny, zámečníci ale nebudou
-
- Podle poslední, zatím neoficiální zprávy dopadlo vyjednávání s
řediteli středních škol v regionu uskutečněné na Pardubickém kraji o
optimalizaci středoškolského v zdělávání v Pardubickém kraji pro Českou
Třebovou a zejména pro SOŠ a SOU technických oborů na Skalce úspěšně.
Na základě jednání se podařilo pro Českou Třebovou zajistit, že vedle
hlavního zaměření školy na dřevoobory, bude v České Třebové
soustředěna výuka elektrooborů slaboproud i silnoproud. ukázalo se, že pro
tento typ studie má škola nejen zázemí, vybavení, ale i další doplňkové
podmínky, které se nijak nezmění i po případném budoucím sloučení školy na
Skalce se SOŠ a VOŠ Gustava Habrmana. V oblasti vzdělávání
dřevooborů bude škola na Skalce prakticky hlavní vzdělávací základnou v
našem Pardubickém kraji. Původně se počítalo, že ve škole na
Skalce budou soustředěny strojírenské a zámečnické obory. Podle současného
záměru by měly být tyto obory soustředěny na škole v Lanškrouně. Pro
střednědobý výhled je důležité vědět, jaký bude do budoucna osud
vyššího odborného studia, tedy vyšších odborných škol (titul "DiS"). To je
v rukou parlamentu. Tyto vyšší odborné školy školy (platí se v
nich od jejich vzniku školné cca 2500 Kč/rok) by se podle nyní
prosazovaného záměru měly odtrhnout od středních škol a být školami
samostatnými nebo jejich obory pojmout jako bakalářské obory na některých
univerzitách. V České Třebové by mohly být obory VOŠ zaměření na
dopravní logistiku začleněny do Dopravní fakulty Jana Pernera UP, větším
problémem je osud oboru VOŠ - sociální činnost, který je sice
vyhledávaný, ale který je uvnitř technicky zaměřené školy "cizí" a
zatím podle všeho o něj nemá zájem ani Univerzita Pardubice. V původním
materiálu k optimalizaci školství byl tento obor pro budoucnost
zařazen ke zdravotnické škole v Ústí nad Orlicí, kde se bude od září
studovat také čtyřletý maturitní obor sociální činnost.
(mm)
-
-
Taneční
škola Knířovi informuje:
- ·
Probíhá prodej permanentek na ZÁKLADNÍ TANEČNÍ PRO MLÁDEŽ
podzim 2010. Cena pouze 1299 Kč na osobu.
- ·
TANEČNÍ SOUSTŘEDĚNÍ s hvězdou latinsko-amerických tanců
- Kdy: 8. 8. – 12. 8. 2010
- Kde: SOŠ a SOU technických oborů (na intru) Česká Třebová
- Taneční soustředění s Michalem Kostovčíkem – mistrem ČR
v latinsko-amerických tancích je určeno pro VŠECHNY, kdo chtějí zdokonalit
svoji techniku, pro hobby tanečníky a tanečníky třídy D a C bez ohledu na
věk. Přihlásit se mohou jak taneční páry, tak i jednotlivci.
- ·
Na září 2010 připravujeme víkend
s ARGENTINSKÝM TANGEM, lekce ZUMBY, SALSY a TANEČNÍ PRO DOSPĚLÉ.
- Podrobné informace na
www.knirovi.cz
-
-
HLEDÁME NOVÉ VEDOUCÍ ZÁJMOVÝCH KROUŽKŮ
-
Angličtina pro děti
– jedná se o výuku anglického jazyka pro děti od 2. třídy ZŠ.
-
Výuka probíhá 1 x týdně 90 minut, garance 36 hodin
-
Angličtina pro dospělé
– jedná se o výuku anglického jazyka pro začátečníky i pokročilé, výuka
probíhá podle učebnice pro jazykové školy, 1x týdně 90 minut, garance 36
hodin.
-
Výtvarný kroužek –
kroužek probíhá v prostorách ZŠ Dlouhá Třebová. Je určen dětem 1. a 2.
třídy ZŠ. Výuka probíhá 1x týdně 60
-
minut. Děti jsou rozděleny přibližně do tří skupin, dle počtu zájemců.
-
-
Bazar dětského oblečení
- dětského a kojeneckého oblečení, oblečení pro „teenagery“,
autosedaček, hraček, postýlek a dalších věcí pro děti
- Příjem zboží: středa
29. 9. 2010 9:00 –
11:00 13:00 – 17:00
- Prodej zboží: čtvrtek
30. 9. 2010 9:00 – 11:00 13:00 – 17:00
- Výdej zboží: pátek
1. 10. 2010 15:00 – 16:30
- Nutné
vyzvednout – 1. 10. 2010 v určeném čase. V případě nevyzvednutí
propadají věci charitě!!!
- Hodnota přijímaného zboží
Poplatek za příjem zboží
- 1 Kč – 200
Kč 3 Kč
- 201 Kč – 500
Kč 6
Kč
- 501 Kč a
více 10 Kč
-
kočárek 20
Kč.
-
-
Dopravní
nehoda na průtahu města
Střet chodce s automobilem v přívěsem v pátek 16. 7. odpoledne mezi
16. a 17. hodinou způsobil těžké zranění, které musela řešit Rychlá
zdravotnická pomoc, městská policie byla na místě první, pomáhala
organizačně i s regulováním dopravy. ˇusek silnice I/14 je v České
Třebové velmi nebezpečný a často se stane, že souvislá řada vozidel
znemožňuje dlouhodobě přechod ulice. Navíc na Skalkách, kde se nehoda
stala, není žádný značený přechod. O to je pro chodce situace ještě těžší.
-
Vivantis vstupuje
na trh cestovního ruchu, získal podíl v agentuře New Travel.cz
- Chrudimská společnost Vivantis vstupuje na tuzemský trh s cestovním
ruchem. Přední internetový prodejce získal 40 % podíl v
internetové cestovní agentuře New Travel.cz. Cílem nového obchodního
partnerství je navýšení kapitálu agentury a posílení její pozice na
tuzemském trhu. Vivantis novou akvizicí doplnil své stávající portfolio
internetových obchodů nabízejících například parfémy, kosmetiku, šperky,
hodinky či produkty pro zdraví. Cestovní agentura New Travel.cz se
řadí mezi přední české prodejce zájezdů na internetu. V rámci nového
partnerství poskytla společnost Vivantis agentuře několikamilionovou
půjčku, která jí usnadní další rozvoj a pomůže k rychlejšímu ekonomickému
růstu. Do konce roku cestovní agentura plánuje podstatně rozšířit
stávající nabídku produktů, zefektivnit své služby a zkvalitnit komunikaci
se zákazníky „Plně si uvědomujeme, že oblast cestovního ruchu nyní
zažívá krizi. Přesto tento segment trhu považujeme z dlouhodobého hlediska
za zajímavý, zejména pak v rámci internetového prodeje,“ uvedl
Martin Rozhoň, ředitel společnosti Vivantis, která provozuje
například e-shopy
Parfemy.cz,
Hodinky.cz,
Sperky.cz,
Krasa.cz,
Prozdravi.cz či
Nakupnicentrum.cz. „Díky vstupu do
cestovní agentury se nám podařilo efektivně diverzifikovat portfolio
firmy, účelně jsme přitom využili volné finanční prostředky. Naše
rozhodnutí samozřejmě podpořil fakt, že NewTravel.cz dynamicky rostl i v
době, kdy celkový trh klesal,“ doplnil Rozhoň, který je přesvědčený,
že se nejednalo o poslední akvizici společnosti Vivantis v letošním roce.
-
-
Ke kampani za
české výrobky se přidávají i na Pardubicku
- Kampaň za české výrobky útočí na city zákazníků a přidávají se
k ní i lidé z okolí Pardubic. Důvodem je stále výraznější odklon od
českých značek, které jsou nahrazovány zbožím ze zahraničí. Autoři kampaně
si vzali za vzor nedávné vítězství českých hokejistů na mistrovství světa
a oslovují zákazníky v duchu patriotismu a národního cítění. „Naše
produkty jsme začali označovat pečetí s nápisem Český výrobek, jehož koupí
spotřebitelé podporují zaměstnanost v České republice. V dnešní době je
nesmírně důležité, aby byla pro zdravou českou ekonomiku zachovaná domácí
konkurence,“ obhajuje důvody autor kampaně Robert Nový ze společnosti
Barvy a laky Hostivař. Podle něj české firmy a čeští zákazníci nesmí být
nesmiřitelní protihráči, ale naopak klíčoví spoluhráči. Nápad se líbí i
spotřebitelům, kteří si kampaně všimli a reagují na ně z různých koutů
České republiky, také z Pardubického kraje. „Hokejisti, fotbalisti nebo
tenisti jsou lidé, kteří většinou dokázali něco svou vlastní pílí a jsou
dobří v tom, co dělají. Proto je v reklamě uvidím stokrát raději než
například modelky nebo politiky,“ pochválila vlasteneckou kampaň Lenka
Purteková z Pardubic. Čeští výrobci drobného zboží prožívají útlum Kampaň
má za cíl zastavit trend uplynulého roku, kdy zdejší zákazníci přechází od
kvalitního zboží vyráběného v České republice na zahraniční výrobky.
Bc. Pavla Janoušková
|