Českotřebovský deník 206/2010 (16.7.)                                 
Elektroobory na Skalce zachráněny, zámečníci ale nebudou                                                                  


Podle poslední, zatím neoficiální zprávy dopadlo vyjednávání s řediteli středních škol v regionu uskutečněné na Pardubickém kraji o  optimalizaci středoškolského v zdělávání v Pardubickém kraji pro Českou Třebovou a zejména pro SOŠ a SOU technických oborů na Skalce úspěšně.  Na základě jednání se podařilo pro Českou Třebovou zajistit, že vedle hlavního zaměření školy na dřevoobory,  bude v České Třebové soustředěna výuka elektrooborů slaboproud i silnoproud. ukázalo se, že pro tento typ studie má škola nejen zázemí, vybavení, ale i další doplňkové podmínky, které se nijak nezmění i po případném budoucím sloučení školy na Skalce se SOŠ a VOŠ Gustava Habrmana.  V oblasti vzdělávání dřevooborů bude škola na Skalce prakticky hlavní vzdělávací základnou v našem Pardubickém kraji.  Původně se počítalo, že  ve škole na Skalce budou soustředěny strojírenské a zámečnické obory. Podle současného záměru by měly být tyto obory soustředěny na škole v Lanškrouně. Pro střednědobý výhled  je důležité vědět, jaký bude do budoucna osud vyššího odborného studia, tedy vyšších odborných škol (titul "DiS"). To je v rukou parlamentu.  Tyto vyšší odborné školy školy  (platí se v nich od jejich vzniku školné cca 2500 Kč/rok) by se podle nyní prosazovaného záměru měly odtrhnout od středních škol a být školami samostatnými nebo jejich obory pojmout jako bakalářské obory na některých univerzitách. V České Třebové  by mohly být obory VOŠ zaměření na dopravní logistiku začleněny do Dopravní fakulty Jana Pernera UP, větším problémem je osud  oboru VOŠ - sociální činnost, který je sice vyhledávaný, ale který je uvnitř technicky zaměřené školy "cizí" a  zatím podle všeho o něj nemá zájem ani Univerzita Pardubice. V původním materiálu k optimalizaci školství byl tento obor  pro budoucnost zařazen ke zdravotnické škole v Ústí nad Orlicí, kde se bude od září studovat také čtyřletý maturitní obor sociální činnost.            (mm)
 
Taneční škola Knířovi informuje:                                                                                                                         

·  Probíhá prodej permanentek na ZÁKLADNÍ TANEČNÍ PRO MLÁDEŽ podzim 2010. Cena pouze 1299 Kč na osobu.
·  TANEČNÍ SOUSTŘEDĚNÍ s hvězdou latinsko-amerických tanců
Kdy: 8. 8. – 12. 8. 2010
Kde: SOŠ a SOU technických oborů (na intru) Česká Třebová
Taneční soustředění s Michalem Kostovčíkem – mistrem ČR v latinsko-amerických tancích je určeno pro VŠECHNY, kdo chtějí zdokonalit svoji techniku, pro hobby tanečníky a tanečníky třídy D a C bez ohledu na věk. Přihlásit se mohou jak taneční páry, tak i jednotlivci.
·   Na září 2010 připravujeme víkend s ARGENTINSKÝM TANGEM, lekce ZUMBY, SALSY a TANEČNÍ PRO DOSPĚLÉ.
Podrobné informace na www.knirovi.cz
 
HLEDÁME NOVÉ VEDOUCÍ ZÁJMOVÝCH KROUŽKŮ                                                                                                       

Angličtina pro děti – jedná se o výuku anglického jazyka pro děti od 2. třídy ZŠ.
Výuka probíhá 1 x týdně 90 minut, garance 36 hodin  
Angličtina pro dospělé – jedná se o výuku anglického jazyka pro začátečníky i pokročilé, výuka probíhá podle učebnice pro jazykové školy, 1x týdně 90 minut, garance 36 hodin.
Výtvarný kroužek – kroužek probíhá v prostorách ZŠ Dlouhá Třebová. Je určen dětem 1. a 2. třídy ZŠ. Výuka probíhá 1x týdně 60
minut. Děti jsou rozděleny přibližně do tří skupin, dle počtu zájemců.
 

Bazar dětského oblečení                                                                                                                                                               

dětského a kojeneckého oblečení, oblečení pro „teenagery“, autosedaček, hraček, postýlek a dalších věcí pro děti
Příjem zboží:             středa                         29. 9. 2010         9:00 – 11:00               13:00 – 17:00
Prodej zboží:             čtvrtek                        30. 9. 2010        9:00 – 11:00               13:00 – 17:00
Výdej zboží:             pátek                           1. 10. 2010      15:00 – 16:30
Nutné vyzvednout – 1. 10. 2010 v určeném čase. V případě nevyzvednutí propadají věci charitě!!!
Hodnota přijímaného zboží                              Poplatek za příjem zboží
1 Kč – 200 Kč                                                 3 Kč
201 Kč – 500 Kč                                             6 Kč               
501 Kč a více                                                 10 Kč
kočárek                                                          20 Kč.

 

Dopravní nehoda  na průtahu města                                                                                                                                             

Střet chodce s automobilem v přívěsem v pátek 16. 7. odpoledne mezi 16. a 17. hodinou způsobil těžké zranění, které musela řešit Rychlá zdravotnická pomoc, městská policie byla na místě první, pomáhala organizačně i s regulováním dopravy.  ˇusek silnice I/14 je v České Třebové velmi nebezpečný a často se stane, že  souvislá řada vozidel znemožňuje dlouhodobě přechod ulice. Navíc na Skalkách, kde se nehoda stala, není žádný značený přechod. O to je pro chodce situace ještě těžší.
Vivantis vstupuje na trh cestovního ruchu, získal podíl v agentuře New Travel.cz                                                                  

Chrudimská společnost Vivantis vstupuje na tuzemský trh s cestovním ruchem. Přední internetový prodejce získal 40 % podíl v internetové cestovní agentuře New Travel.cz. Cílem nového obchodního partnerství je navýšení kapitálu agentury a posílení její pozice na tuzemském trhu. Vivantis novou akvizicí doplnil své stávající portfolio internetových obchodů nabízejících například parfémy, kosmetiku, šperky, hodinky či produkty pro zdraví. Cestovní agentura New Travel.cz  se řadí mezi přední české prodejce zájezdů na internetu. V rámci nového partnerství poskytla společnost Vivantis agentuře několikamilionovou půjčku, která jí usnadní další rozvoj a pomůže k rychlejšímu ekonomickému růstu. Do konce roku cestovní agentura plánuje podstatně rozšířit stávající nabídku produktů, zefektivnit své služby a zkvalitnit komunikaci se zákazníky „Plně si uvědomujeme, že oblast cestovního ruchu nyní zažívá krizi. Přesto tento segment trhu považujeme z dlouhodobého hlediska za zajímavý, zejména pak v rámci internetového prodeje,“ uvedl Martin Rozhoň, ředitel společnosti Vivantis, která provozuje například e-shopy  Parfemy.cz, Hodinky.cz, Sperky.cz, Krasa.cz, Prozdravi.cz či Nakupnicentrum.cz. „Díky vstupu do cestovní agentury se nám podařilo efektivně diverzifikovat portfolio firmy, účelně jsme přitom využili volné finanční prostředky. Naše rozhodnutí samozřejmě podpořil fakt, že NewTravel.cz dynamicky rostl i v době, kdy celkový trh klesal,“ doplnil Rozhoň, který je přesvědčený, že se nejednalo o poslední akvizici společnosti Vivantis v letošním roce.
 
Ke kampani za české výrobky se přidávají i na Pardubicku                                                                                                     

  Kampaň za české výrobky útočí na city zákazníků a přidávají se k ní i lidé z okolí Pardubic. Důvodem je stále výraznější odklon od českých značek, které jsou nahrazovány zbožím ze zahraničí. Autoři kampaně si vzali za vzor nedávné vítězství českých hokejistů na mistrovství světa a oslovují zákazníky v duchu patriotismu a národního cítění. „Naše produkty jsme začali označovat pečetí s nápisem Český výrobek, jehož koupí spotřebitelé podporují zaměstnanost v České republice. V dnešní době je nesmírně důležité, aby byla pro zdravou českou ekonomiku zachovaná domácí konkurence,“ obhajuje důvody autor kampaně Robert Nový ze společnosti Barvy a laky Hostivař. Podle něj české firmy a čeští zákazníci nesmí být nesmiřitelní protihráči, ale naopak klíčoví spoluhráči. Nápad se líbí i spotřebitelům, kteří si kampaně všimli a reagují na ně z různých koutů České republiky, také z Pardubického kraje. „Hokejisti, fotbalisti nebo tenisti jsou lidé, kteří většinou dokázali něco svou vlastní pílí a jsou dobří v tom, co dělají. Proto je v reklamě uvidím stokrát raději než například modelky nebo politiky,“ pochválila vlasteneckou kampaň Lenka Purteková z Pardubic. Čeští výrobci drobného zboží prožívají útlum Kampaň má za cíl zastavit trend uplynulého roku, kdy zdejší zákazníci přechází od kvalitního zboží vyráběného v České republice na zahraniční výrobky.                                                                                                     Bc. Pavla Janoušková