-
Na Lhotce se
pořád něco děje
-
Rozhovor s předsedou osadního
výboru Ing. Rudolfem Sýkorou
-
-
Osadní
výbor na Lhotce má jistě štěstí v tom, že na Lhotce jsou aktivní jak
sokolové tak hasiči. Českotřebovský zpravodaj o tom přináší dostatek
důkazů.
- Byly to zejména akce sportovní, ale vydařil se i dětský den, Bublanina
a akce ve Stacionáři. Snažíme se co nejlépe využít náš sportovní areál
v centru obce, díky cyklostezce je stále známější a navštěvovaný. Můžeme
se spolehnout na aktivní vedení zdejšího Sokola, které zajistilo také
otevření občerstvení u cyklostezky s pravidelným provozem.
-
- Součástí areálu je sokolovna, která potřebuje omladit a letos by
se to mělo podařit.
- Pokládáme zdejší areál pro život v obci za velmi důležitý. Je to jedno
z mála míst kde se mohou občané zdejší časti společně potkávat a utužit
sousedské vztahy.
- Připravili jsme dotační projekt a skutečně se letos podařilo zajistit
poměrně velké dotace od pardubického kraje 100 tis.Kč a částku 200 tis. Kč
na druhou etapu poskytlo i město Česká Třebová. Zbytek prací sokolové
dofinancují z vlastních prostředků. Všem kdo se zasloužili o zajištění
těchto prostředků patří poděkování. Za tyto peníze bude provedena oprava
střechy, výměna oken, úprava přístupového chodníku včetně bezbariérového
vstupu a když vše půjde podle plánu i zateplení a nová fasáda.
-
- Byl jsem informován i o tom, že občané nejsou spokojeni se stavem
místních komunikací
- Osadní výbor již dlouho upozorňoval na tento stav a převážnou část
přidělených prostředků z rozpočtu města věnoval právě na tento účel.
Přidělených peněz je však málo a občané to dali na vědomí prostřednictvím
petice, kterou podepsalo více jak 170 lidí. Občané zde upozornili na
katastrofální stav místních komunikací především v lokalitě kopec i na
to, že místní komunikace na Lhotce jsou trvale nejhorší ve městě i
připojených obcích. O této problematice se uskutečnilo jednání na MěÚ
s místostarostou Dobromilem Keprtem, zástupcem dopravního odboru,.
investičního odboru, odboru životního prostředí a zástupcem Ekobi se
závěrem, že město osloví soukromě hospodařící zemědělce kvůli odvodu vody
s polí a Ekobi prověří vazbu na plán nové kanalizační sítě v rámci
projektu Vodárenské. Osadní výbor vytipoval priority oprav komunikací.
Nyní se tyto priority naceňují a pak to bude především o objemu peněz,
které bude vedení města ochotno uvolnit v rámci rozpočtu. Nicméně množství
podpisů pod peticí je jasným signálem pro vedení města, co občany v této
části nejvíce pálí a jaké investiční akce by v příštích letech nejvíce
ocenili. Pevně věřím, že se nad tímto problémem radnice zamyslí a nespadne
pod stůl. Osadní výbor bude tuto věc nadále prosazovat jako největší
prioritu.
-
- Většina občanů Lhotky také hovoří o problematice nebezpečné silnice
I/14.
- To je další naše bolest, protože všechna auta zde rozhodně nejezdí
padesátkou. Slíbená investice ze SFDI ( ostrůvky na přechodech na Špici, u
školy a cyklostezky ), která měla bezpečnost částečně řešit, se letos
neuskuteční. Již více jak dva roky se snažíme prosadit alespoň ukazatel
rychlosti projíždějících vozidel. Pan starosta Zedník mi osobně slíbil, že
tento krok bude město realizovat. Vyřešit bezpečnější průtah obcí zůstává
také jednou z našich priorit.
-
- Před časem se na městském zastupitelstvu řešila otázka rozšíření
plynofikace do oblasti pod lhoteckým hřbitovem. Byla nějak řešena?
- Město v této věci opravdu jednalo. Vytipovalo oblast s 12 domy
v relativně sevřené oblasti, která by mohla být plynofikována 500 metrů
dlouhým STL plynovodem napojeným na Špici. Z 12 oslovených majitelů domů
se však kladně k plynofikaci vyjádřili pouze majitelé čtyř domů.
Očekávaná spoluúčast firmy RWE je pouze 20 – 30%, celkové náklady se
odhadují na 1700 tis. Kč. O návrhu jednal také osadní výbor , který akci
podpořil s tím, že prioritou pro Lhotku zůstává na prvním místě zlepšení
katastrofálního stavu komunikací.
-
- Ve zpravodaji jsme uváděli i zpracovanou studii na parčík u
zastávky ČSAD.
- Jeho realizace zatím nebyla zařazena zase díky velkému tlaku občanů
na potřebu zlepšit stav komunikací.
-
- Občané ze Lhotky se také vyjadřovali k návrhům na trasy spojů MHD
Radiobus, který na Starou Lhotku neměl zajíždět. Máte v této věci nějaké
informace?
- V prvním kole jsme byli osloveni dopravním odborem o zaslání návrhu
možných linek. Naše návrhy jsme zaslali včas a o to bylo větší naše
překvapení, že stará Lhotka se v navrhovaných linkách vůbec neobjevila.Na
jedné straně zajíždíme až do Třebovic, ale na druhé straně končí město
zřejmě u Fraidlů. Osadní výbor se proti takovému to řešení ostře ohradil a
poslal oficiální protest resp. požadavek k zapracování staré Lhotky do
připravovaných linek. Pevně doufám, že v případě realizace projektu
Radiobusu bude linka skutečně končit až na staré Lhotce u Špice, kde je
také dostatek místa na obrátku mikrobusu.
-
- Děkuji za rozhovor .
Ptal se Milan Mikolecký
|