Českotřebovský deník 226/2010 (5.8.)                                   
Změna žánru v Javorce: Rockový koncert  kapely Stopangin                                                                                                

Příznivců rocku je ve Třebové o poznání méně než třeba country nebo i dechovky, bylo to vidět i na prořídlých řadách na lavičkách před hudebním pavilonem Antonína Bennewitze. Terasa v javorecké restaurace ale byla obsazena jako o jiných letních koncertech.  Poslech zde byl malinko příjemnější, bylo to přece jenom dále od výkonné zvukové aparatury. A tak zde bylo možné při koncertu také prohodit i pár slov a sousedí rozuměli.  Zajímavé bylo přece jen také pozorovat diváky. Přes rockový žánr zde bylo těch mladých opravdové minimum, diváckou základnou javoreckých letních koncertů je střední a starší generace.  Také rockový žánr sem ale patří a tak bylo správné, když pořadatelé zařadili do letní řady koncertů také tradiční koncert Stopanginu.  Fotografie z koncertu:
 

V pátek 6. 8. v 18. 00 se otevírá Ústecký salon v Galerii Pod radnicí.  Tradičně zde vystavuje také několik výtvarníků z České (Bečka, Bittl....). Pěkné léto. L.M.Kesselgruberová

Klíčové projekty se realizovat musí                                                                                                                                          

Naprosto rozumím posledním krokům ministra dopravy Víta Bárty (VV), který zmrazil infrastrukturní projekty v hodnotě několika miliard korun. Je šéfem resortu, který je v posledních letech snad nejvíce skandalizován. A nutno říci, že oprávněně. Jestli je většina veřejných zakázek nadfinancována o 20%, není to nic proti tomu, co se děje v zakázkách souvisejících s infrastrukturou. Věci veřejné ve svém volebním programu uvedly, že jsou zakázky v dopravě v průměru předraženy o neuvěřitelných 62%. Zdrojem byla závěrečná zpráva Národní ekonomické rady vlády (NERV). Pokud se budeme tohoto údaje držet, lehce si čtenář spočte, že z třímiliardové zakázky jde na úplatky politikům, lobbistům atd. 1,86 miliardy korun. Je to skutečně šokující číslo. Když máte šetřit a státní kasa připomíná starou truhlu, v níž se prohánějí myši, není jednoduché dát takovým projektům zelenou. Vít Bárta oprávněně tlačí na podřízené, aby hledali úspory. Nicméně je velmi důležité, aby nebyly pod rouškou úspor zastaveny klíčové projekty. A to je právě případ modernizace trati v železničním uzlu Ústí nad Orlicí. Jeden příklad za všechny - generální ředitel SŽDC Jan Komárek na březnovém jednání senátu zákonodárce ujišťoval, že novou výpravní budovu stavět nebude. O dva měsíce později starosta Ústí nad Orlicí Richard Pešek (ODS) představil návrh SŽDC počítající s novou výpravní budovou. Nač ji však stavět, když původní zůstává? Kdo má zájem na realizaci zbytečných staveb? Tento neobhajitelný projekt je nejen problémem SŽDC, ale ve svém důsledku může být i problémem důvěry občanů v resort vedený Věcmi veřejnými. Proto je dobře, že po nástupu Víta Bárty do funkce ministra dopravy si nyní nikdo není jist svým křeslem.                                                   Martin J. Kadrman, předseda Nádraží nedíme!, o.s.

Další prodejna Štefanova pekařství                                    

Malá rodinná firma z Lukové  rozšířila síť svých prodejen.  Pod podloubí na letohradském Václavském náměstí zve od středy 4. srpna k posezení do vlastní  cukrárny a kavárny. Nový obchod Štefanova pekařství otevřel hejtman Pardubického  kraje Radko Martínek.

 

 

 

Dodavatel bude využívat místní firmy....                                                                                                                                      

 MFD píše 5. srpna o velké dotaci pro Litomyšl a také o tom, že  některá  z místních firem  může v přísném výběrovém řízení jen těžko zvítězit: Cituji z článku: Samotní radní jsou ale spíše skeptičtí k tomu, že tato suma zajistí boom místních stavebních firem. „Pomůže jim to, ale ne přímo,“ soudí starosta Litomyšle Michal Kortyš. Dodal, že žádná z místních stavebních firem zřejmě nebude mít sílu na to, rekordní zakázku za zhruba 240 milionů korun získat. Dá se podle něj tedy spíše čekat, že zakázky získají až od vítěze výběrového řízení. „Dodavatel bude podle mne využívat místní firmy,“ řekl starosta. Na restaurování památek padne 35 milionů korun. „Ve velkém rozsahu bude probíhat například restaurování inventáře kostela Nalezení svatého Kříže, pravděpodobně včetně vzácných varhan,“ uvedla mluvčí Litomyšle Michaela Severová.
Půjde o specifické činnosti,  lze tomu rozumět. Ovšem věta v nadpisu  je stejně k zamyšlení. Pokud má být v něčem taková podmínka, jako využívat místní firmy,  může zavánět korupcí. Jistě bude totiž existovat někdo, kdo bude místní firmy velkému dodavateli doporučovat. A v tom by mohl být možná problém. V ekonomice lze tomu říkat třeba "něco za něco".....  (mm)