Změna žánru v
Javorce: Rockový koncert kapely Stopangin
Příznivců rocku je ve Třebové o poznání méně než třeba country nebo i
dechovky, bylo to vidět i na prořídlých řadách na lavičkách před hudebním
pavilonem Antonína Bennewitze. Terasa v javorecké restaurace ale byla
obsazena jako o jiných letních koncertech. Poslech zde byl malinko
příjemnější, bylo to přece jenom dále od výkonné zvukové aparatury. A tak
zde bylo možné při koncertu také prohodit i pár slov a sousedí rozuměli.
Zajímavé bylo přece jen také pozorovat diváky. Přes rockový žánr zde bylo
těch mladých opravdové minimum, diváckou základnou javoreckých letních
koncertů je střední a starší generace. Také rockový žánr sem ale
patří a tak bylo správné, když pořadatelé zařadili do letní řady koncertů
také tradiční koncert Stopanginu. Fotografie z koncertu:
V pátek 6. 8. v 18. 00 se otevírá
Ústecký salon v Galerii Pod radnicí. Tradičně zde
vystavuje také několik výtvarníků z České (Bečka, Bittl....). Pěkné léto. L.M.Kesselgruberová
-
Klíčové projekty se realizovat musí
- Naprosto rozumím posledním krokům ministra dopravy Víta Bárty (VV),
který zmrazil infrastrukturní projekty v hodnotě několika miliard korun.
Je šéfem resortu, který je v posledních letech snad nejvíce
skandalizován. A nutno říci, že oprávněně. Jestli je většina veřejných
zakázek nadfinancována o 20%, není to nic proti tomu, co se děje
v zakázkách souvisejících s infrastrukturou. Věci veřejné ve svém
volebním programu uvedly, že jsou zakázky v dopravě v průměru předraženy
o neuvěřitelných 62%. Zdrojem byla závěrečná zpráva Národní ekonomické
rady vlády (NERV). Pokud se budeme tohoto údaje držet, lehce si čtenář
spočte, že z třímiliardové zakázky jde na úplatky politikům, lobbistům
atd. 1,86 miliardy korun. Je to skutečně šokující číslo. Když máte
šetřit a státní kasa připomíná starou truhlu, v níž se prohánějí myši,
není jednoduché dát takovým projektům zelenou. Vít Bárta oprávněně tlačí
na podřízené, aby hledali úspory. Nicméně je velmi důležité, aby nebyly
pod rouškou úspor zastaveny klíčové projekty. A to je právě případ
modernizace trati v železničním uzlu Ústí nad Orlicí. Jeden příklad za
všechny - generální ředitel SŽDC Jan Komárek na březnovém jednání senátu
zákonodárce ujišťoval, že novou výpravní budovu stavět nebude. O dva
měsíce později starosta Ústí nad Orlicí Richard Pešek (ODS) představil
návrh SŽDC počítající s novou výpravní budovou. Nač ji však stavět, když
původní zůstává? Kdo má zájem na realizaci zbytečných staveb? Tento
neobhajitelný projekt je nejen problémem SŽDC, ale ve svém důsledku může
být i problémem důvěry občanů v resort vedený Věcmi veřejnými. Proto je
dobře, že po nástupu Víta Bárty do funkce ministra dopravy si nyní nikdo
není jist svým křeslem.
Martin J. Kadrman, předseda Nádraží nedíme!, o.s.
Další
prodejna Štefanova pekařství
Malá rodinná firma z Lukové rozšířila síť svých prodejen.
Pod podloubí na letohradském Václavském náměstí zve od středy 4. srpna
k posezení do vlastní cukrárny a kavárny. Nový obchod Štefanova
pekařství otevřel hejtman Pardubického kraje Radko Martínek.
-
Dodavatel bude
využívat místní firmy....
- MFD píše 5. srpna o velké dotaci pro Litomyšl a také o tom, že
některá z místních firem může v přísném výběrovém řízení jen
těžko zvítězit: Cituji z článku: Samotní radní jsou ale spíše skeptičtí k
tomu, že tato suma zajistí boom místních stavebních firem. „Pomůže jim to,
ale ne přímo,“ soudí starosta Litomyšle Michal Kortyš. Dodal, že žádná z
místních stavebních firem zřejmě nebude mít sílu na to, rekordní zakázku
za zhruba 240 milionů korun získat. Dá se podle něj tedy spíše čekat, že
zakázky získají až od vítěze výběrového řízení. „Dodavatel bude podle mne
využívat místní firmy,“ řekl starosta. Na restaurování památek padne 35
milionů korun. „Ve velkém rozsahu bude probíhat například restaurování
inventáře kostela Nalezení svatého Kříže, pravděpodobně včetně vzácných
varhan,“ uvedla mluvčí Litomyšle Michaela Severová.
- Půjde o specifické činnosti, lze tomu rozumět. Ovšem věta v
nadpisu je stejně k zamyšlení. Pokud má být v něčem taková podmínka,
jako využívat místní firmy, může zavánět korupcí. Jistě bude totiž
existovat někdo, kdo bude místní firmy velkému dodavateli doporučovat. A v
tom by mohl být možná problém. V ekonomice lze tomu říkat třeba "něco za
něco"..... (mm)
|