-
Ceník pro stání silničních motorových
vozidel dle Nařízení rady města č. 2/2010 o
-
placeném stání na místních komunikacích
1) Parkovací místa na Starém náměstí:
• za každou započatou hodinu l O,- Kč,
• půlroční parkovací karta 750,-Kč,
• roční parkovací karta l,500,-Kč,
• roční parkovací karta pro fyzické osoby mající trvalý pobyt na
Starém náměstí 500,- Kč.
2) Parkovací místa na parkovišti na ulici Nádražní (vedle
budovy ČSOB):
• za každou započatou hodinu l O,- Kč,
• půlroční parkovací karta 750,-Kč,
• roční parkovací karta 1,500,- Kč.
Parkovací karta pro parkování na Starém náměstí a parkoviště na
ulici Nádražní je totožná, s výjimkou zvýhodněných parkovacích karet
pro rezidenty a parkovacích karet poskytnutých zdarma. Parkovací kartu
je možno také zakoupit na 6 měsíců. Parkovací karta se vždy vydává na
kalendářní rok, nebo kalendářní pololetí. Parkovací karty zakoupené
před účinností nařízení rady města č. 2/2010 o placeném stání na
místních komunikacích zůstávají v platností.
3) Parkovací místa na náměstí Jana Pernera:
prvních 20 minut zdarma, za 1. až 4. započatou hodinu 10,-
Kč/hod., od započaté 5. hodiny do 12. hodiny 50,- Kč, od započaté 13.
hodiny do 18. hodiny 80,- Kč, od započaté 19. hodiny do 24. hodiny
100,- Kč, za 24 hodin 100,-Kč, měsíční parkovací karta 800,-Kč,
půlroční parkovací karta 4.000,-Kč, roční parkovací karta 6.000,-Kč.
Na parkovacích místech na Starém náměstí a parkovišti na ulici
Nádražní mohou parkovat zdarma viditelně označená vozidla ozbrojených
sil, ozbrojených bezpečnostních sborů, hasičských sborů a
zdravotnických služeb při plnění služebních povinností a vozidla
označená symbolem 01 držitelů průkazu ZTP a ZTP-P při parkování za
účelem nástupu či výstupu držitele průkazu ZTP a ZTP-P.
Parkovací kartu pro Staré náměstí bezplatně obdrží:
• města Brandýs nad Orlicí, Choceň, Jablonné nad Orlicí, Králíky,
Lanškroun, Letohrad, Ústí nad Orlicí (4x), Vysoké Mýto, Žamberk,
Litomyšl, Svitavy,
• obce Přívrat, Rybník, Semanín, Třebovice,
• média OIK TV (2x), MF DNES, ČRo Pardubice, Českotřebovský
zpravodaj.
Parkovací systém se tohoto parkoviště na Hrdličáku netýká, jde o parkoviště vyhrazené pro
rezidenty z ulice Nádražní. Alespoň do té doby, do kdy jim nebude
zpřístupněna možnost přijet a parkovat v zadních traktech svých domů.
Potom bude i toto parkoviště uvedeno jako placené a bude pro
veřejnost. Bude to však jistě až někdy v příštím roce... Zatím
tam neparkujte, městská policie opravdu kontroluje dodržování
značek a dává dost citelné pokuty.... Zákaz pro parkování
veřejnosti je uveden na dopravní značce u vjezdu, každý si ji nemusí
všimnout, zvláště když jedete odspodu z Nádražní tak se nemusí
dostat do vašeho zorného pole.
Pravidla pro vydávání povolení k stání
v zóně zákazu stání
Odbor dopravy a silničního hospodářství Městského úřadu Česká
Třebová vydá povolení k státní v zóně zákazu stání (barva červená) za
současného splnění níže uvedených dvou podmínek.
1) Žadatel bude mít trvalý pobyt zapsaný v občanském průkazu, sídlo,
místo podnikání či provozovnu v zóně zákazu stání nebo bude v zóně
zákazu stání vlastnit nemovitost - budovu zapsanou v katastru
nemovitostí.
2) Žadatel bude motorového vozidla, na jehož registrační značku bude
vydáno povolení, vlastníkem či provozovatelem zapsaným v registru
vozidel, nebo se bude jednat o „služební vozidlo používané k soukr.
účelům". V případě, že žadatel bude žádat o povolení k stání na
„služební vozidlo používané k soukr. účelům" doloží spolu s žádostí i
prohlášení vlastníka či provozovatele (zapsaných v registru silničních
vozidel) vozidla, že je žadatel jeho zaměstnancem a předmětné vozidlo
je v souladu správními předpisy oprávněn používat k „soukromým
účelům".
Jedno povolení k státní v zóně zákazu stání bude vydáváno bezplatně
pro každou bytovou jednotku v domě. Každé další bude zpoplatněno
částkou ve výši l .000,- Kč. Povolení neplatí po Nádražní ulici. Zde
je nutno dodržet místní dopravní značení. Platnost povolení, pokud
nedojde ke změně výše uvedených podmínek, je 2 roky. Žadatel odpovídá
za čitelnost údajů na vydaném povolení. Pokud údaje na vydaném
povolení nebudou přes sklo automobilu čitelné, bude povolení
považováno za neplatné. (Nové povolená bude vystaveno za 100 Kč).
HUDEBNÍ
ŠKOLA YAMAHA PŘIPRAVUJE HUDEBNÍ KURZY PRO DĚTI OD 4 MĚSÍCŮ...
Hudební škola Yamaha v Září otevírá nové kurzy.Pro děti ve věku od
4 do 18 měsíců nabízíme výuku oboru Robátka: poznávání světa hudby se
zřetelem k úrovni smyslových a senzomotorických zkušeností
dětí,společný zpěv,hudebně-pohybové hry...Pro děti ve věku od 1,5 do 4
let První krůčky k hudbě: zpěv jednoduchých písní,hudebně-pohybové
hry, rytmická cvičení,základy hry na rytmické nástroje...Pro děti ve
věku od 4 do 6 let Rytmické krůčky: intonace,rytmus,hra na dětské
hudební nástroje, základy hudební nauky,hra na flétnu... Výuka probíhá
jednou týdně 45.minut pod vedením kvalifikovaného učitele na ZŠ
Nádražní.
Pro žáky od 6let nabízíme výuku v oborech Klávesové nástroje, Zobcová
flétna a Pop-zpěv. Podrobnější informace a přihlášku získáte na www.yamaha-skola.cz,
nebo tel.603834800,
info@yamaha-skola.cz.
V Ústí nad
Orlicí se dějí věci - mozaika s rudou vlajkou na stěně Kulturního
domě přemalována (na povel starosty) na modro!
Měl jsem za to, že mozaika na stěně Kulturního domu v Ústí nad
Orlicí je umělecké dílo, které nelze měnit bez souhlasu
autora nebo bez jeho účasti. Mozaika vznikla v osmdesátých letech a
má jistě v sobě "náboj této doby". Celou dobu to
nevadilo, ale nyní, kdy se chýlí k závěru stavba
sousedního placu, tzv.,Kociánky je třeba rudou, byť vybledlou barvu
změnit. Však považte, na zahájení má přijet prezident Klaus a on by
měl hovořit a někde na pozadí by byla mozaika s rudým
praporem. Taková ostuda! (?). Soudní lidé nad tím kroutí hlavou, ale
Richardu Peškovi to asi nedalo spát. Byť je sám výtvarník, tak se
nedal do práce s přemalováním mozaiky sám, ale použil na
to pracovníka vykonávající Tzv. "veřejnou službu" pro
ústeckou radnici. Podle mne to byl odvážný čin, protože zmíněný
člověk, podle orlického deníku Petr Nunvář, nebyl v žádném právním vztahu s městem a
mohl tedy mozaiku a tím i celé čelo Kulturního domu třeba i
značně poškodit. Vlajka či prapor v mozaice, která byla v
odstínech červené barvy, přemaloval do odstínů modré. Přijel jsem do
Ústí do
školy a hned mě hlásili, ať si to jdu vyfotografovat, co se to
děje. Nad počínáním starosty se totiž pozastavilo mnoho lidí. Nejde totiž o žádnou
odbornou restauraci, ale prostě o změnu barvy. Nicméně
to je vážný zásah do díla, v podstatě by se dalo říci i hanobení.
Práci prý zadal starosta města Richard Pešek. Prý má jakési svolení,
řekl starosta Pešek pro Orlický deník, ale
autor akademický malíř Václav Zeman ze Žďárce u Skutče zase pro tisk
uvedl, že má jen informaci o tom, že má být jeho mozaika zakryta v
souvislosti s plánovanou úpravou fasády. K úpravě fasády
nedošlo, tak aspoň ta změna barvy Dělat něco podobného bez vědomí
autora je vždycky podivné. Pro jakýkoli zásah do díla musí být
souhlas autora, proto byla porušena autorská práva. nebo mohl tuto
úpravu udělat autor sám. Podle mého
to je aféra, kterou si mohli ústečtí radní odpustit. Už i tak
kontroverzní stavba placu Kociánka (parku neparku) má kolem sebe
další kontroverzní kolorit, navíc s politickým podtextem. Vyčítali
jsme komunistům odstraňování uměleckých děl a soch a nyní se chováme
stejně. Za zajímavé považuji i to, že mozaika je poškozená,
některé její prvky chybí (viz fotografie), ale to již ústecké
radnici nevadí, mohla se alespoň opravit, ale o opravu poškození
nejde, pouze o tu "strašnou" rudou barvu....
Mám
určité srovnání s Českou Třebovou, kde se prováděla
velká rekonstrukce a úprava nové fasády za 32 milionů korun na
budově SOŠT na Skalce. Ale pískovcový reliéf (neznámých
autorů) znázorňující sepětí dělníků a rolníků, poplatný době
padesátých let, kdy byla budova postavena, zde zůstal beze
změny. Vyjadřuje právě dobu vzniku a.byla by škoda, kdyby
byl násilně odstraněn a rozbit. V České Třebové se tedy dokážeme
chovat k uměleckému dílu z minulého režimu s citem i rozumem. Možná
nedráždí červenou barvou, jako v Ústí, jde o pískovec.....(mm)
Jak vypadá Kociánka dnes je na dalších fotografiích.
Má-li to být park, tak nevím, Naše dokončované náměstí Jana
Pernera je daleko zelenější a žádný park to není.... Jak se vám líbí?
Ústeckoorlické nádraží bylo definitivně prohlášeno kulturní
památkou.
Výsledek rozkladového řízení, dvakrát zopakovaného podepsal nový
ministr kultury. Tzv. "Stará dáma", jak se této budově přezdívá, je
tedy definitivně zachráněna bez činností buldozerů a jiné
bourací techniky. Jedinou možností by bylo napadnout prohlášení u
soudu, ale to platí o kterékoliv jiné kulturní památce a není opravdu
pravděpodobné. Je to velké vítězství občanského sdružení Nádraží
nedáme!, které pro to udělalo opravdu hodně. Nyní se snaží zajistit
nové posouzení plánované stavby "Průjezd uzlem Ústí nad Orlicí" tak,
aby se skutečně nestavěly žádné objekty na kerhartické straně nádraží
(ani technického charakteru) a všechny technické prostředky byly
umístěny v historické budově. To by mělo stavbu udělat ekonomičtější,
,může jít o velké úspory. Existuje i možnost přímého (a tedy
nejkratšího) napojení nádraží od města, což by odstranilo i potřebu
stavět nový most přes Tichou Orlici a její záplavové území. To je
nejméně dalších 100 milionů. Budou-li úspory, je pak velká
šance na to, aby se stavba rychle rozběhla. velký otazník je
také nad tunelovou variantou trasy koridoru do Chocně, protože
tříminutová úspora bude stát několik miliard korun a může znamenat
vyschlé studny v některých obcích nad tunelem.
Ministr kultury Jiří Besser tedy zamítl stížnost Českých drah a
potvrdil květnové rozhodnutí ministerstva, kterým byla budova
železniční stanice Ústí nad Orlicí prohlášena za kulturní památku.
Ministerstvo vedlo v uplynulých letech správní řízení, ve kterém
prokázalo, že nádražní budova má památkové hodnoty, a to i přes
nesouhlas vlastníka objektu, Českých drah. Podnět na prohlášení
klasicistní budovy nádraží za kulturní památku podal na ministerstvo
před třemi lety zakladatel sdružení Nádraží nedáme! Martin Kadrman.
Historická nádražní budova v Ústí nad Orlicí měla ustoupit modernizaci
železničního koridoru. Proti demolici se v internetové petici
postavilo téměř 15 tisíc lidí. Podle Bessera byla prokázána možnost
alternativního řešení příslušné části železničního koridoru v rámci
jeho přestavby, které počítá se zachováním současné budovy nádraží.
Klasicistní nádraží bylo postaveno v roce 1874.
-
Pekárna
Lično zvítězila v soutěži Chléb roku
- Zákazníci najdou vítězný chléb
v obchodech Tesco na Pardubicku a Královéhradecku.
- Pekárna Lično, kterou provozuje firma
Beas, dostala prestižní ocenění za svou práci. Její chléb zvítězil
v kategorii řemeslná výroba v soutěži O nejlepší chléb roku 2010,
kterou každoročně pořádá Podnikatelský svaz pekařů a cukrářů. Vítězný
výrobek mohou ochutnat všichni zákazníci obchodů Tesco na Pardubicku a
Královéhradecku, protože společnost jej v těchto regionech zařadila do
svého sortimentu. „Naše pekárna v Ličně si zakládá na kvalitě a
čerstvosti s použitím tradičních postupů výroby. Vítězný Ličenský
chléb navazuje na více než sedmačtyřicetiletou pekařskou tradici a
vyrábí se za použití vody z našeho vlastního hlubinného vrtu a bez
jakýchkoliv konzervantů. Věříme, že takovou kvalitu zákazníci obchodů
Tesco ocení a jsme rádi, že jim ji můžeme nabídnout,“ říká obchodní
ředitelka společnosti Beas Miroslava Valovičová
|