K problematice
předvolební propagace ve městě Česká Třebová a připojených obcích
Rada města ve svému usnesení č.687 (dále je citováno) omezila volební
strany v České Třebové na umístění jednoho plakátu A2 na plakátnicích, podobně jako při minulých volbách. Omezení se mi zdá přísné,
zvláště, jde-li o plakátování za úplatu. Kdyby se jednalo o prostor, který
chce město poskytnout volebním stranám zdarma, pak si dovedu představit,
že je toto přísné omezení na místě. Rozměr A2, neboli 4x A4, t.j. 420 x
595 mm, je totiž poměrně malý. Kandidátů je 27, plocha na jednoho vychází
necelých 95 cm2 a to by tam nesměly být žádné nápisy. Cena plakátu + cena
fotografií = maličkost 8000 Kč a účinnost nijak velká. Dalších cca
1000 Kč stojí výlep. Zdvojnásobení plochy by cenu zvýšilo minimálně, ale
celá práce by měla aspoň nějaký význam.Už se stalo,nic s tím nenaděláme. Volební strany již ale tisknou plakáty. Kdo dal
dělat velikost A1, tak musí nyní udělat další plakát A2 a plakát tisknout
znovu. Město zřejmě podle všeho neuvažuje o další dodatečné možnosti pro
plakátování, na dalších "předvolebních" plochách, jako to bývá běžné
jinde. Těžko lze rozumět i poslední větě, která říká, že plakáty
vylepené "na jiných místech" (bez dalšího upřesnění) budou
odstraněny. Může se přece jednat o soukromý majetek, o kterém nemá
město právo rozhodovat, také výlohy prodejen.... Může se také jednat
p tzv. "horizonty" či jiné plochy na městských sloupech veřejného
osvětlení nebo typ tzv. "citylight". Jejich velikost je větší než A2. Sloupy VO jsou městským
majetkem, ovšem s tím, že pro propagaci jsou pronajaty za veřejně
neznámých podmínek i pohnutek soukromé firmě. Zde lze realizovat propagaci
za další peníze, pokud tomu nechce poslední věta dále uvedeného usnesení
zamezit. Jak je vidět, tak celá předvolební propagace je koncipována tak,
že nic není zadarmo, vše je za peníze.
K dále uvedenému usnesení mám ještě jednu připomínku. Eko
Bi provozuje v podstatě dle jejich webové stránky 20 plakátnic ve městě.
Jak se ale dostane volební propagace a tedy i informace do integrovaných
obcí? Tam jsou také nějaké vývěsní plochy, zřejmě veřejné, ale kdo má
právo na nich plakátovat? "plakáty na jiných místech budou odstraněny", se
přece píše v usnesení rady města.... Jako by tedy byli občané v
těchto obcích odstaveni, pro ně nelze žádnou předvolební propagaci
(legálně) udělat?
Do roku 2002 Město vydávalo pro
všechny domácnosti tzv. volební zpravodaj, kde měly volební strany možnost
prezentovat své volební programy. Pro minulé volby to tak již nebylo, ale
v Čt. zpravodaji jsem poskytoval dvě strany každé volební
straně zdarma podle zásady, že na základní propagaci mají volební strany
právo zdarma. Podle současného trendu jako by to tak být nemělo.
Některé, (možná všechny) strany (za další velké peníze) vydávají a
budou vydávat svoje letáky, brožury či noviny a možná
propagaci v Čt. zpravodaji nebudou potřebovat. Do voleb zbývá poslední
říjnové vydání Českotřebovského zpravodaje, do voleb jde u nás šest
volebních stran, bude šest kandidátek. Pro každou stranu jsem připraven
(bude-li zájem) v rámci všeobecné informovanosti uvést seznam jejich kandidátů a
případně další krátký text zdarma pouze do
velikosti jedné stránky (nejlépe ve formátu pdf). Další plochu je třeba zaplatit jako inzerci. Také
zveřejnění fotografií kandidátů (pokud o to bude zájem) je nutné
realizovat jako inzerci, dá to totiž dost práce. Za základní informovanost
to již nepovažuji. Milan Mikolecký
Ještě cituji zmíněné usnesení rady města o vyhrazení předvolební
plochy pro lepení předvolebních plakátů:
č. 687 Rada města bere na vědomí
rozhodnutí starosty učiněné v souladu s ustanovením § 30 odst. 1 zákona
č. 491/2001 Sb., o volbách do zastupitelstev obcí a o změně některých
zákonů, ve znění pozdějších předpisů a § 16 odst. 1 zákona č. 247/1995
Sb., o volbách do Parlamentu České republiky a o změně a doplnění
některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, o vyhrazení
plochy pro vylepení volebních plakátů před konáním voleb. Rada města
souhlasí s tím, že plakáty kandidujících politických stran, politických
hnutí a jejich koalic či sdružení nezávislých kandidátů budou vylepeny
za úplatu na plakátnicích v majetku Města Česká Třebová
v maximální velikosti formátu A2.
Umísťovat plakáty na plakátnicích je oprávněn pouze správce těchto
plakátnic, tj. společnost Eko Bi s.r.o. Česká Třebová.
Plakáty vylepené na jiných
místech budou odstraněny. (Zodpovídá: Ing. Pirklová)
K parkování v podzemním parkovišti terminálu
Dobrý den, měl bych úvahu o další možnosti jak nabídnou
parkování v podzemních garážích nového terminálu. Jelikož lidé jezdí za
prací a směnují (nejen zaměstnanci ČD), tak se nabízí varianta za 3000
Kč = předplatné "na půl roku (možnost parkovat 182 dní)" ale s variantou,
že to může využít během všech 12 měsíců v roce. Doufám, že to třeba
někoho zaujme?! S pozdravem Petr Beran
Ohlas na
článek o terminálu a dalších věcech okolo
Vážený pane Gregare, s politováním ve vzájemném nesouhlasu bych zde
rád vyjádřil pár věcí, jež byly obsaženy ve Vašem článku a s kterými
nemohu souhlasit. Myslet si že otevření dopravního terminálu nemá nic
společného s přáním častějšího intervalu zastavování vlaků vyšší třídy v
naší železniční stanici, je dle mě myšlenka zcela mylná. Je potřeba si
uvědomit že Česká Třebová coby spádová oblast východního cípu
Pardubického kraje není žádným mýtem, nýbrž skutečným faktem. Každým si
sám ve volných chvílích může přepočítat o kolik obyvatel se jedná, jisté
však je, že se jedná o počet přesahující 100 000 obyvatel a to o několik
tisíc.
Dále je třeba se zapřemýšlet a dle svého svědomí si odpovědět, kde v
naší republice je momentálně takto špičkově vybavený terminál kde
se"suchou" nohou můžete pohybovat mezi parkingem pro auta, autobusovým
nádražím a nádraží vlakovém. Jediné místo v republice, které se může
rovnat se zdejším nebojím se říci špičkovým terminálem, jež by nehrál
druhé housle ani na německých drahách je možná snad jen Ostrava-Svinov,
kde ovšem nepřejdete suchou nohou ani na autobusové nádraží, ani do
parkovacího domu, jež je navíc dosti vzdálen, parkování není tak
pohodlné a ceny jsou také podstatně vyšší.
Dále jste ve svém článku porovnával možnosti cestování autem a
vlakem. Občas mi přeci jen přijde že srovnávat tyto dva aspekty je téměř
zavádějící. Je třeba si uvědomit, že vlak vás vždy pohodlně doveze
prakticky do centra města, čímž pro vás odpadají například zácpy na
okrajích velkých měst, parkování, které mnohdy bývá zvláště ve větších
městech dosti obtížné. A to nepočítám to, že české silnice jak je
všeobecně známo nejsou zrovna v kdovíjak úchvatném stavu, dálniční síť
prakticky ještě ani neexistuje a když už někde nějaká dálnice je tak je
povětšinou v politováníhodném stavu.
Neznám zas tak moc lidí, kteří by si za tento cirkusový kousek
ministerstva dopravy chtěly zaplatit částku, jež není zrovna nízká a
každým rokem se zvyšuje, navíc doba je taková že se v nejbližší době asi
jen tak něco nezmění. Ale to už jsem hodně odbočil.
Dále tu píšete že je potřeba co nejvíce otevřít dráhy konkurenčním
dopravcům. S tím by prakticky šlo souhlasit vyjma toho že máte
více-méně na mysli především železniční koridory, jež jsou beze sporu
nejvýdělečnější alternativou pro soukromé dopravce, ovšem je třeba si
uvědomit, že české dráhy neprovozují pouze tyto vlaky ale spoustu a
spoustu prodělečných regionálních tratí, jež dlouhodobě nepřispívají k
dobrým výsledkům firmy, ale přesto se provozují, aby byli všechna místa
republiky dobře dopravně obsloužena.
Pak přijde soukromý dopravce který možná nabídne větší komfort,ale
bude jezdit jen po železničních koridorech a pomyslný černý Petr se
pověsí na krk českým drahám, tedy nám všem daňovým poplatníkům coby z
vlastnické struktury většinovým podílem státu.
Toto je ten hlavní problém proč se dlouho tak trochu bránilo
soukromým dopravcům konkurovat českým drahám a kdo se nad tím zapřemýšlí
tak musí uznat, že na tom něco je. Samozřejmě nemám konkrétně na myslím
firmu Student Agency, která se svými vlaky RegioJet mělá zájem
provozovat i některé, ale pouze některé regionální tratě, které by přeci
jen mohli "nějakou tu korunu" vydělat.
Je to daleko složitější téma,než by se na první pohled mohlo zdát a
nelze jej "rozseknout" pouhou domněnkou, jíž si někdo krátil dlouhý
večer. Abych to tedy celé shrnul, myslím že dopravní terminál v
České Třebové je na špičkové úrovni, je umístěn v poměrně velké spádové
oblasti, z které sem lidé skutečně jezdí (znám i případy, kdy autobusem
či vlastním dopravním prostředkem míří na naše vlakové nádraží i lidé až
z Dobrušky či Nového Města nad Metují,což už podle mě mluví za vše)...a
že to nechtějí "chytré"hlavy v Praze stále pochopit?Inu jako kdybyste
neznali onen stát ve státě jménem Praha... Ondřej Vavřín
Historická
budova ústeckoorlického nádraží zachráněna - ohlasy
1) Velký
ohlas byl ve včerejší Mladé frontě DNES, která ovšem opět
slučuje hrušky s jablky a hned se ptá na to kdo a kdy budovu opraví, jako
by to měl přímo určit ministr kultury při stanovení budovy kulturní
památkou. Vše se bude nyní přece řešit, občanské sdružení svou práci
nekončí a má velkou snahu budovu plně využít, hlavně pro SŽDC a ČD a
jejich zázemí, také pro služby pro cestující. nejlepší by bylo,
kdyby budovu dostala do majetku s.o. SŽDC. Důležité je, že rozhodnutí o
záchraně současně umožní velké úspory na celém projektu průjezdu nádražím
Ústí nad Orlicí. Původní projekt bude nyní přepracován a hledání
úspor bude asi jistě velmi důležité.
(mm)
2)
To jsem moc ráda, je vidět, že
když se někdo začne o věci zajímat, někdy se dá hodně změnit.
Budu držet palce, Ať jste v jednání nadále úspěšní. Máte můj obdiv a
díky za energii, kterou jste celému projektu věnovali a věnujete a
doufám, že to ocení i jiní, než cestující. Přes Ústecké nádraží jsem
cestovala ve svém mládí, když jsem dojížděla na gymnázium do Jevíčka a
vůbec mám nádražní budovu spojenou nejen s láskami, které mi mávaly, ale
i s cestováním a úžasnými zážitky. Díky, že Vám stála za to, ji
zachránit, moc jste mě potěšili. S pozdravem
B. Kalousková
3)
Vážený pane Kadrmane a ostatní,
kteří se zasloužili o zachování této krásné budovy, velice Vás obdivuji
a jsem neskutečně rád, že existují lidé, jako jste Vy. Jen
díky Vám se daří zabránit aleposň nekterým neskutečným nenapravitelným
prasárnám, které likvidují naše národní kulturní bohatsví. Moje díky
jsou vřelé zejména kvůli tomu, že musíte bojovat s naprostou lidskou
debilitou a ubohostí, jak jsem se přesvědčil zejména po přečtení diskuse
u článku s anketou, na kterou jste zaslali upozornění. Je mi moc líto,
že se mezi námi vyskytují v hojném počtu lidé, kteří se lidmi snad ani
nedají nazvat. Jedná se spíše o osly, voly a jiná tažná zvířata.
Jindřich Sládek Digitální svět s.r.o.
4)
Milý Martine, vážení a milí
zachránci Staré dámy, blahopřeji Vám k nevšednímu úspěchu - k záchraně
Staré dámy. Nejen já, stará dáma, Vám za to moc děkuji,
ale věřím, že i potomci našich potomků, Vám budou za to poctivé snažení
vděční. Jak praví staré moudré přísloví, "trpělivost růže přináší", v
tomto případě si zasloužíte plnou náruč těchto nádherných a
pyšných květin. A Stará dáma také! Za to, že tam tak dlouho
vydržela - krásná, silná, velká, vzdor na vzdory světu, na radost
svým dětem, tak jako ta lípa naše slovanská. S úctou a
poděkováním,
Vaše Věra Čáslavská
5)
Gratuluju k definitivní záchraně nádraží Ústí nad Orlicí.
Vaše práce je patří k nejušlechtilejším činnostem pro duševní zdraví
naší společnosti. Po proběhlých režimech v nás vznikla jistá apatie k
sobě samým. Najevo to dáváme právě nezájmem mimo jiné ke kulturním
památkám. Tento Váš úspěch je úspěchem nás všech. Představte si,
jaké množství různých lidí projede touto stanicí. Kolik se jich
pozastaví a zamyslí nad existencí tak staré budovy a jejího provozu v
trvání tolika časových údobí našeho národa. A nakonec kolik se jich
zamyslí nad sebou samým a smyslem své činnosti ve společnosti. Takový
vzniklý dojem jistě povede nejednoho jedince k zušlechtění sebe sama a
tím i vlivu na své okolí. Děkujeme.
Michalčák Jiří, Valašské Meziříčí.
Obyvatelé Pardubického kraje se ve
sběru bílé techniky umístili na osmém místě
Pardubice, 31. srpna 2010 – Každý obyvatel Pardubického kraje
prostřednictvím kolektivního systému ELEKTROWIN za prvních šest měsíců
letošního roku zrecykloval 1,25 kg elektrošrotu. Ve srovnání s ostatními
regiony se tak kraj ve sběru bílé techniky umístil na osmém místě.
Například v Plzeňském kraji, který se umístil na prvním místě, každý
občan zrecykloval téměř 2 kg elektroodpadu. V celkovém objemu
sesbíraného elektroodpadu Pardubický kraj skončil s přibližně 633 tunami
bílé techniky na dvanáctém místě. První příčku obsadil Středočeský kraj
(1 606 tun), následovaný Prahou (1 499 tun) a Jihomoravským krajem (1
123 tun).
„Těší nás, že navzdory současné nelehké ekonomické situaci Češi
ve sběru elektroodpadu nepolevili a vysloužilou elektroniku nadále
recyklují,“ uvádí Roman Tvrzník, generální ředitel společnosti
ELEKTROWIN, a dodává: „Pomáhají tak zejména životnímu prostředí.
Největší podíl sesbíraného elektroodpadu tvoří již stabilně chladničky a
mrazničky. Díky jejich recyklaci navíc předcházíme úniku nebezpečných
látek do okolí. Problematické jsou především freony, které významně
přispívají ke změnám klimatu.“ Recyklací se uspoří také značné
množství energie, vzácných kovů i dalších nerostných surovin. Opětovně
se dá využít až 90 procent hmotnosti elektrospotřebičů. „Například
recyklací běžné chladničky se dá ušetřit až 20 kg železa a 16 kg plastů.
Kromě toho se ušetří na 216 kWh elektřiny a více než 20 litrů ropy, čímž
se do ovzduší dostane o 57 kg méně emisí oxidu uhličitého,“
vysvětluje Tvrzník. Jenom v Pardubickém kraji tak recyklace vysloužilých
elektrozařízení zabránila vzniku přibližně 950 tun oxidu uhličitého a
ušetřila přes 3 700 MWh elektřiny, která by průměrné pračce vystačila na
5,5 milionu pracích cyklů.
Celkem Češi v prvním pololetí odevzdali 12 067 tun elektroodpadu,
z toho 7519 tun chladniček a mrazniček. Následovaly velké spotřebiče
jako sporáky, pračky a myčky na nádobí o celkové hmotnosti 3581 tun. Ze
sběrných košů navíc ELEKTROWIN získal téměř tisíc tun vysavačů, mixérů,
holících strojků a dalších malých spotřebičů. ELEKTROWIN a.s.,
je největším subjektem zaměřeným na zpětný odběr vysloužilých
elektrospotřebičů v České republice. Společnost byla založena 25. května
2005 jako provozovatel kolektivního systému zajišťujícího oddělený sběr,
zpětný odběr, zpracování, využití a odstranění elektrozařízení a elektroodpadu.
Zaměřuje se na velké a malé elektrospotřebiče i elektrické a
elektronické nástroje. Společnost je koncipována jako nezisková,
jejími akcionáři jsou přední výrobci velkých a malých domácích
spotřebičů. Prostřednictvím 744 sběrných dvorů v 580 městech a obcích,
počet provozoven posledních prodejců se blíží 2500 a mobilních svozů
zajištěných ve více než 4010 obcích smluvně pokrývá přes 93 % obyvatel
ČR. Zpětný odběr více než 87 000 tun elektrospotřebičů realizovaný
od roku 2005 do současnosti zajišťuje kolektivnímu systému ELEKTROWIN
prvenství mezi kolektivními systémy v ČR v množství zpětně odebraných
vysloužilých elektrozařízení.
Elektrowin
TOP 09: Koaliční dohody se musí realizovat důsledně
Předsednictvo TOP 09 se na svém pravidelném zasedání zabývalo
aktuální politickou situací. K veřejně prezentovaným rozdílným
stanoviskům předsedy vlády a některých ministrů za TOP 09 zaujalo
následující stanovisko: Základní podmínkou naplňování společné
odpovědnosti všech koaličních partnerů je důsledná realizace
koaličních dohod a programového prohlášení vlády.
Proto předsednictvo TOP 09 přijímá usnesení:
a) Koaliční dokumenty jasně formulují dohodu, že koordinací
evropské politiky bude pověřen předseda vlády a toto bude upraveno
novelou Kompetenčního zákona. Proto předsednictvo TOP 09 odmítá
realizovat tento návrh novelou Jednacího řádu Vlády ČR. Rovněž odmítá,
aby příslušnými kompetencemi byl pověřen kdokoliv jiný než předseda
vlády sám. Předsednictvo žádá předsedu TOP 09 a ministra zahraničí
Karla Schwarzenberga, aby v souladu s koaliční smlouvou a programovým
prohlášením vlády předložil novelu kompetenčního zákona, ať již sám či
ve spolupráci s předsedou vlády.
b) Vláda vycházela ze svého programového prohlášení, když dne 11.
8. 2010 svým usnesením č. 563 schválila návrh závazných ukazatelů pro
přípravu státního rozpočtu na rok 2011. Uložila při tom ministru
financí do 31. 8. 2010 předložit vládní návrh o státním rozpočtu a do
stejného data předložit nezbytné novely zákonů, vyhlášek a metodik, o
které se bude tento návrh opírat. V rámci tohoto usnesení uložila
ministru práce a sociálních věcí předložit rovněž do 31. 8. 2010
celkem deset legislativních novel, umožňujících realizovat nezbytné
úspory ve státním rozpočtu. Mezi těmito novelami je i novela zákoníku
práce. Předsednictvo TOP 09 konstatuje, že nabytí účinnosti těchto
novel k 1. 1. 2011 je nezbytnou podmínkou jak řádného schválení
státního rozpočtu, tak naplnění uzavřených koaličních dohod.
Předsednictvo TOP 09 naléhavě žádá poslance a ministry své politické
frakce, aby učinili vše pro naplnění těchto priorit programového
prohlášení vlády a společného koaličního vládnutí.
Předsednictvo TOP 09
|