Linka důvěry Ústí nad Orlicí slaví 15 let                               


Vznik Linky důvěry Ústí nad Orlicí se datuje k roku 1995. Je to tedy již 15 let, co pracovníci linky pomáhají občanům převážně z Pardubického kraje vypořádat se s tíživými životními situacemi. V následujících řádcích bude činnost linky důvěry více přiblížena.   „Linka důvěry, dobrý den“, tato věta zazní jako první, když vytočíte telefonní číslo 465 52 42 52. Co ale lidé mohou od hovoru na lince důvěry očekávat? V jakých životních situacích se na linku důvěry mohou lidé obracet? Toto jsou jedny z nejčastěji kladených otázek, se kterými se v rámci své práce na lince důvěry setkáváme. V následujících odstavcích se pokusím na tyto otázky odpovědět.
Linka důvěry Ústí nad Orlicí je odborné pracoviště, jejímž posláním je poskytovat lidem okamžitou telefonickou pomoc v jakékoli obtížné životní situaci, pomoc s jakoukoli starostí, se kterou si volající neví rady, cítí se ohrožen, nebo své trápení ale i radost potřebuje jenom někomu svěřit a s někým ho sdílet. Naše linka důvěry slouží pro všeobecnou populaci bez omezení věku a pohlaví. Šíře probírané problematiky je neohraničena. Často probíranými tématy na lince důvěry jsou například otázky konečnosti a smyslu života, osamělost, ztráta partnera či jiné blízké osoby, myšlenky na sebevraždu, rodinné a partnerské problémy, domácí násilí, závislosti na drogách apod.
A co mohou lidé od hovoru na lince důvěry očekávat? Linka důvěry funguje jako první záchytná pomoc pro člověka v krizi. Cílem hovoru je zklidnění a podpora, povzbuzení a obnova naděje volajícího. Klienta provázíme jeho těžkou chvílí. Pracovník linky důvěry může pomoci volajícímu zorientovat se v jeho životní situaci, dává příležitost vyslovit věci nahlas. Pracovník společně s volajícím hledají řešení problému. Pracovník poskytuje základní psychosociální poradenství, v případě potřeby podává kontakt na další organizace či odborníky. Výhodou linky důvěry pro volajícího je zaručení jeho anonymity a závazná mlčenlivost pracovníků. Službu telefonickou krizovou pomoc poskytujeme zdarma, klient platí pouze hovor podle svého telefonního tarifu.
V životě každého z nás někdy nastanou chvíle, kdy si nevíme rady, cítíme se ohrožení, potřebujeme pomoc a radu, potřebujeme, aby našim starostem ale i radostem někdo naslouchal a sdílel je s námi. Možná zrovna nemáme na koho se ve svém okolí obrátit, ocitneme se sami nebo své blízké nechceme svými problémy zatěžovat nebo pociťujeme strach či stud se svými blízkými o svých pocitech a trápeních mluvit. Právě v takových chvílích se lidé mohou na linku důvěry obracet. Více informací o činnosti Linky důvěry Ústí nad Orlicí naleznete na www.linkaduveryuo.cz.
Loučím se s krédem: „Zavolat může každý…i Vy…“
Luďka Marešová, vedoucí Linky důvěry Ústí nad Orlicí
 
Jakým způsobem Vám může Linka důvěry pomoci?            

Linka důvěry Ústí nad Orlicí je odborné pracoviště, jejímž posláním je poskytovat lidem okamžitou telefonickou pomoc v jakékoli obtížné životní situaci, pomoc s jakoukoli starostí, se kterou si volající neví rady, cítí se ohrožen, nebo své trápení ale i radost potřebuje jenom někomu svěřit a s někým ho sdílet. Linka důvěry může být první záchytnou pomocí pro člověka v krizi

Linka důvěry funguje v nepřetržitém provozu na telefonním čísle 465 52 42 52.

 

V jakých situacích se na nás můžete obracet?
Linka důvěry je tu pro každého člověka, který se nachází v obtížné životní situaci, pro člověka kterého něco trápí, s něčím si neví rady a potřebuje pochopení, podporu a pomoc s řešením své situace.
Cílovou skupinu tvoří osoby bez omezení věku a pohlaví. Šíře probírané problematiky je neohraničena. Služba není určena osobám k uspokojení jejich sexuálních potřeb.

 

Linka důvěry je např. určena lidem, kteří:
-jsou v psychické nepohodě (úzkost, strach, deprese apod.)
- zvažují otázky své existence a smyslu života
-pomýšlejí na sebevraždu
-tíží je partnerské a rodinné problémy
-obávají se změn ve svém životě
-cítí se osamělí
-ztratili partnera či jinou blízkou osobu
-jsou oběťmi nebo svědky domácího či jiného násilí či zneužívání
-mají problémy v oblasti sociálně právní (finanční problémy, ztráta zaměstnání , závislosti na návykových látkách apod.)
-zažili nebo byli svědky traumatizující události (okradení, znásilnění …)
-mají obavy z onemocnění, strach ze smrti

Jak probíhá hovor na lince důvěry?  „Linka důvěry, dobrý den“, tato věta zazní jako první, když vytočíte naše telefonní číslo. Když člověk zavolá na naši linku, nemusí se představovat a může začít hned hovořit o tom, proč volá. Pokud volající nebude vědět, jak začít, pracovník na lince mu rád pomůže s tím, jak sdělit důvod svého volání. Volající může říci pouze to, co říci chce a pokud jsou pro něho některé otázky příliš citlivé, je jen na něm, do jaké míry o tom bude chtít sám hovořit.

Co od hovoru můžete očekávat?
-stabilizaci a zklidnění, emoční podporu a snížení nebezpečí, že se krize bude dále prohlubovat
-příležitost vyslovit věci nahlas, dodání naděje, provázení těžkou chvílí
-pomoc zorientovat se ve své životní situaci a pomoc s hledání řešení problému
-aktivizaci Vašich vlastních schopností samostatně řešit situaci
-poskytnutí základního psychosociálního poradenství
-podání kontaktů na další organizace a odborníky, kteří pomohou řešit Vaši obtížnou situaci
 
Jaké jsou výhody pomoci a zásady naší práce na lince důvěry?
 Vaše ANONYMITA
 Zachování MLČENLIVOSTI pracovníků
 DOSTUPNOST služby (klient může zavolat kdykoli a odkudkoli)
 SLUŽBA JE POSKYTOVÁNA ZA CENTU BĚŽNÉHO TELEFONNÍHO HOVORU
 Zajištění služby odborně vyškolenými pracovníky
Návaznost linky důvěry na další veřejné služby
 Individuální přístup (pomoc na lince důvěry vychází z individuálně určených potřeb a přání volajícího)
 Samozřejmostí je zachování lidské důstojnosti a úcty klienta a dodržování základních práv a svobod klient

 

Pár slov na závěr
     V životě každého z nás někdy nastanou chvíle, kdy si nevíme rady, cítíme se ohrožení, potřebujeme pomoc a radu, potřebujeme, aby našim starostem ale i radostem někdo naslouchal a sdílel je s námi. Možná zrovna nemáme na koho se ve svém okolí obrátit, ocitneme se sami nebo své blízké nechceme svými problémy zatěžovat nebo pociťujeme strach či stud se svými blízkými o svých pocitech a trápeních mluvit. Právě v takových chvílích se lidé mohou na linku důvěry obracet.

 „Zavolat může každý…i Vy…“

Linka důvěry funguje na telefonním čísle:  465 52 42 52    NONSTOP

Více informací o činnosti Linky důvěry Ústí nad Orlicí je k nalezení na www.linkaduveryuo.cz