Ještě znovu
Jan Perner
Vážená
redakce, včera jsem se po delší době přijela podívat do
České Třebové. Mile mě překvapila pěkná úprava přednádražního prostoru
včetně vodních kaskád a kamenného globu.Prošla jsem promenádou až k "
uměleckému dílu " sochy Jana Pernera . Zůstala jsem překvapením
stát,čekala jsem úplně něco jiného , solidního ,co by si osobnost Jana
Pernera zasluhovala . Ještě že se toho slavný technik nedožil! I podle
reakcí kolemstojících diváků jsem slyšela, že nejsem sama. Dokonce byly
i dvojsmyslné narážky, že ač vypadá jak z koncentráku, když se na sochu
dívali od nádražní budovy, jevil se náš velikán jaksi značně vyvinutý
sexuelně. Od zřejmě Třebováků. znalých historie města zazněly i
poznámky, jako jestli mu někdo ulomí tu dlouhou ruku, tak bude náměstí
místo nynějšího Pernerova znovu Bezručovo... Myslím, že výběrová komise
na ztvárnění sochy Jana Pernera měla přistupovat k financím přiděleným
z EU s poněkud rozumnějším
vkusem.
S pozdravem Jitka Javůrková, Kolín
Vážená redakce.
Prosím o zveřejnění mého dopisu, který začnu pochvalou. děkuji všem, kteří
se zasloužili o dopravní terminál před nádražím v České Třebové. Je
opravdu účelný, moderní a krásný, s parkovou úpravou. ovšem až na to
monstrum, které má být sochou Jana Pernera. je to šokující, něž něco
takového za dva miliony, tak raději nic. Myslím si, že by byla lepší
deska - třeba z bílého mramoru - s reliéfem a životopisem Jana Pernera.
Mohla by být osazena přímo do nové fasády nádražní budovy. Bylo by to
určitě důstojnější a levnější řešení. Ale je to jen můj názor. Je mi
trochu líto lidí, kteří se rozhodli pro návrh sochaře Garguláka a tě´d
jsou vystaveni kritice a posměchu ze všech stran.
Jarmila Korejtková.
Pane Mikolecký,
vzhledem k tomu že stále neutuchá rozmrzelost nad rádo by ozdobou
Pernerova náměstí a vy jste se ukázal jako zdatný odpůrce rozhodnutí
radnice ( i když jen ústecké) pokládám Vám akademickou otázku:.Co by se
muselo stát, aby alegorie na osobu J.Pernera je-li uměleckým dílem byla
přenesena na místo kam umělecká díla patří t.zn. výstavy, galerie apod. A
na oslavu J.Pernera a " železné dráhy ", která přinesla ohromný rozvoj
nejen našemu městu ale celé zemi bylo postaveno dílo ke kterému by
nemuseli občané vzhlížet se sarkasmem? Občanské sdružení, podpisová akce
a nebo jenom změna názoru nového vedení po volbách? Se stěhováním máme už
i zkušenosti.Opakuji je to akademická otázka, ale vzhledem k názoru
občanů aspoň těch s kterými se potkávám je asi namístě ji položit.
Miroslav Bartoš - předseda BD PERNER ulice Pernerova
Na otevření
terminálu se přišly podívat stovky lidí. Ti hodnotili počin
města spontánně kladně, kritice byla podrobena od starších lidí právě
odhalená socha zakladatele českých železnic Jana Pernera. „Kdyby Perner
tušil, jakou sochu mu jednou tady postaví, vedl by železnici jinudy,“
poznamenal například v hloučku kamarádů důchodce.
(Z deníku Právo, 16. 9. 2010)
Mrzí mne, že jsme
spěchali. Výtvarná soutěž na novou sochu se nevydařila, zřejmě
na výzvu České komory architektů, která ji označila za neregulérní, se velká
většina účastníků odhlásila. V soutěžní komisi - porotě také chyběli
nezávislí odborníci z výtvarných škol. Vyhlášení výsledku soutěže
doprovázela nespokojenost a všechny v této době provedené ankety (byly
celkem 4) dopadly pro vítězný návrh negativně. Přesto rada města návrh
výtvarné komise potvrdila. Mohli jsme využít práva výsledek nevyhlásit
a s odstupem času vyhlásit soutěž novou. Navrhoval jsem to. Náměstí jsme
mohli po Pernerovi pojmenovat a přijmout tak veřejný slib, že zde do pěti
let vyroste jeho důstojná socha. Také městskému rozpočtu by se to
líbilo. Vnímám, že začíná jakási nová iniciativa postavit v prostoru
terminálu skutečného Pernera. Uvidíme, zda to je jen vlna brblání a
nespokojenosti, která se utlumí a "zvykneme si", nebo zda se najdou
opravdoví iniciátoři hnutí za nového Jana Pernera. Mne osobně by zajímal by
mne názor Institutu Jana Pernera, jehož snahou byla a je Pernerova
socha v Pardubicích. Možná právě s jeho pomocí by mohla vzniknout legální
iniciativa, která by v budoucnu mohla vést k nové výtvarné soutěži a později
i k nové důstojné poctě inženýru Janu Pernerovi. Sochy, které vznikají touto
cestou, mívají větší prestiž a vzbuzují úctu. Právě to současná instalovaná
socha či plastika rozhodně nemá, lze ji podle mého názoru považovat spíše za
první nevydařený pokus, jak v České Třebové uctít význam Jana Pernera
(mm)
PRONAJMU BYT 2+1 v
přízemí v České Třebové Nové náměstí 1752. Informace na tel. 732 239 606
Krásné fotky z terminálu vyfotil Jaroslav PUC:
najdete je zde
-
Dva Třebováci
zemřeli 15.9. při dopravní nehodě v Litomyšli.
-
Krátce po 11. hodině narazil nákladní vůz do osobního auta, které zřejmě
vyjíždělo z vedlejší silnice. Silnice I/35 byla v místě nehody až do 14.
hodiny uzavřená. Řidič zemřel na místě,
jeho spolujezdkyni (manželku) se záchranáři snažili přes hodinu oživovat,
ale marně. Řidič nákladního vozu vyvázl bez zranění. Jeho auto ale
bylo po nehodě nepojízdné a náklad se musel přeložit, což také
komplikovalo dopravu. Nehoda se stala v Sokolovské ulici na křižovatce u
Vertexu ve směru na Vysoké Mýto a Hradec Králové. Štegnerová dodala,
že kromě dopravní policie byli na místě nehody také lidé z kriminální
služby, která si případ převezme. Nařídí pitvu kvůli přesnému určení
příčiny smrti obětí. hasiči Prováděli vyprošťování osoby, jejíž zranění
nebyla slučitelná se životem, z vozu. Spolupracovali také se záchrannou
službou na oživování druhé oběti nehody. Zajistili vozidla proti požáru,
zlikvidovali uniklé kapaliny a pomohli policii řídit provoz. Hmotné
škody na vozidlech byly odhadnuty na 130 tisíc korun. Případ si na místě
převzal komisař SKPV. Okolnosti této tragédie jsou i nadále předmětem
šetření.
-
-
Ministr dopravy
Vít Bárta byl na návštěvě v Pardubicích a v Chrudimi.
- Hlavním zaměřením je jednání o budoucích investicích a o
možnostech jejich realizace. Do tohoto tématu třeba nepatřilo otevření
dopravního terminálu v České Třebové, kde jsme ministra postrádali. Nyní
žije zřejmě důležitějšími problémy spojenými s výběrem investice,
které budou a které nebudou pokračovat. Proto ministr jednal
nejdříve na Krajském úřadě v Pardubicích a poté odjel do Chrudimi, kde je
na pořadu dne stavba obchvatu města. škoda, že se takto
nejedná o obchvat České Třebové. Ovšem je třeba uznat, že dopravní
frekvence na trase přes Chrudim je jistě dvojnásobná.... Fotografie
Luboš Kozel
-
-
-
-
Aukce
energie : úspory pro krajskou pokladnu.
- Pardubice – Pardubický kraj ušetří v příštím roce za nákup
elektřiny. Potvrdila to čtvrteční elektronická aukce.Tímto způsobem
našel Pardubický kraj nejvhodnější nabídku na trhu, což přinese
v roce 2011 krajskému rozpočtu úsporu při nákupu silové elektřiny
zhruba 15 milionů korun. Do výběrového řízení bylo
přihlášeno celkem šest licencovaných obchodníků s elektrickou
energií, jedna nabídka byla vyřazena. Elektronické výběrové řízení,
které pro kraj organizovala společnost eCENTRE, bylo dvoukolové.
Obchodníci s elektřinou nejprve podali v obálkách nabídkové ceny a
tyto pak byly vstupní cenou pro druhé kolo. Všichni účastníci
přihlášení on-line tak dostali příležitost nabídkové ceny snížit,
což se také stalo. Elektronické aukci předcházel audit 301 odběrných
míst, na něž je připojeno 125 krajských organizací. Do aukce se
zapojilo 110 organizací spravovaných nebo vlastněných krajem. Mezi
největší patří krajský úřad, Pardubická krajská nemocnice a Správa a
údržba silnic Pardubického kraje. „Už po otevření obálek bylo
jasné, že Pardubický kraj ušetří při nákupu elektřiny 16,7 procent
a samotná elektronická aukce cenu snížila na neuvěřitelných 27,6
procent. V současné době, kdy je velký tlak na náklady, nás dosažená
úspora těší. Vlastně to znamená, že místo letošních 55 milionů korun
zaplatí kraj a jeho organizace v roce 2011 za stejné množství
energie o více než 15 milionů méně. Jsou to prostředky navíc, které
můžeme použít k jiným účelům,“ uvedl předseda výběrové komise a
náměstek hejtmana Roman Línek, který je mimo jiné zodpovědný za
správu krajského majetku. Elektronické výběrové řízení přináší
dynamický pohled na trh se silovou elektřinou, protože při aukci
dochází k porovnávání nabízených cen. Pardubický kraj jako zadavatel
tak rychle získal přehled o cenách a mohl vyhodnotit nejlepší
nabídku. „Navíc je to nástroj antikorupční, protože ceny mohou
v závěrečné aukci upravovat všichni přihlášení obchodníci a všichni
vidí aktuální cenu v reálném čase a mohou reagovat,“ shrnul hejtman
Radko Martínek. Dodal, že Pardubický kraj připravuje další
elektronické aukce, a to například na dodavatele léků a
zdravotnického materiálu pro krajské nemocnice. „Díky
elektronickým nástrojům a zkušenostem šetří eCENTRE svým zákazníkům
ve státním i soukromém sektoru v průměru dvacet, v některých
případech ale také 45 procent provozních nákladů. Je také pravda, že
systém CENTRES pomáhá nastavit transparentní procesy a omezuje
korupční prostor,“ řekl generální ředitel společnosti eCENTRE
Vítězslav Grygar. Systém CENTRES, kdy klienti centralizují poptávku
po komoditě či službě do elektronického výběrového řízení, již
dokázal ušetřit hodně přes půl miliardy korun. (mag, re)
-
-
Dopravní výbor
podporuje záměr výstavby dopravního terminálu v Pardubicích
- Pardubice – Výbor pro dopravu a dopravní obslužnost
Zastupitelstva Pardubického kraje na svém jednání podpořil
záměr výstavby multimodálního uzlu veřejné dopravy
v prostoru pardubického nádraží. Projekt obnáší rekonstrukci
prostoru před vlakovým nádražím, přemístění autobusového
nádraží a vybudování terminálu městské hromadné dopravy.
Projekt by mohl být financován z tzv. švýcarských fondů.
„Potřeba vybudovat dopravní terminál se v Pardubicích
diskutuje už po mnoho let. Nyní máme na papíře záměr, který
logisticky vyřeší propojení všech typů hromadné dopravy i
dopravní situaci v zatížené lokalitě u vlakového nádraží.
Dopravní výbor tento záměr, na kterém by se mohl kromě města
Pardubice, Českých drah a dalších subjektů podílet i
Pardubický kraj, podporuje. Zároveň ale upozorňuje na
nutnost tento záměr rozpracovat do detailů a připravit tak,
aby mohl být zdárně realizován,“ popsal záměr dosavadní
předseda výboru Ivo Toman. Výbor také projednal
dokumenty, které budou ve čtvrtek 16. září předloženy na
jednání krajského zastupitelstva. Členové výboru mimo jiné
jednohlasně schválili záměr vstupu Pardubického kraje do
společnosti OREDO, s. r. o. a doporučili ho zastupitelstvu
Pardubického kraje. Společnost OREDO v současné době
zajišťuje pro Pardubický kraj organizaci veřejné dopravy a
tvorbu integrovaného dopravního systému. Vstup do této
společnosti bude pro Pardubický kraj finančně výhodnější a
navíc kraj získá částečnou kontrolu nad společností včetně
podílu na majetku a případném zisku.
- Oddělení komunikace
|