Českotřebovský deník 273/2010  (20.9.)                                 
O víkendu bude Českotřebovské vinobraní  

Časový rozpis programu na vinobraní v České Třebové 24. - 26. září 2010. Časy vystoupení jsou orientační !
 
 Pátek 24.9.
16:00 Lorgit ... rock, Lanškroun
17:00 Epitaf ... rock, Nový Bydžov, www.epitaf.eu
18:00 Stejšn ... rock , Brno, www.stejsn.cz
19:00 Dragon ... rock , Lanškroun, www.dragoni.zde.cz
21:00 NoName ... slovenská rocková hvězda www.no-name.sk
 
Sobota 25.9.
14:00  Martin Rous ... písničkář, Praha, www.martinrous.cz
15:00  A. M. Úlet ... folk, Moravičany,  www.amulet.ic.cz
16:00  Fofr ... Lanškroun, www.fofr-lanskroun.net
17:00  Míra Kaplan ... Damníkov
18:00  ICQ ... folk, Ostrava, www.kapelaicq.info
19:00  Ramayana ...rock, Hradec Králové, www.ramayana.cz
20:00  Zatrest ... punk, Olomouc, www.bandzone.cz/zatrest
21:00  Titanic ... známá legenda rocku z Brna
22:00  The pozitiw crew ... mladí rapeři z české třebové
 
Neděle 26.9.
13:30  Nový zboží ... Choceň, www.bandzone.cz/novezbozi
14:30  Monty ... písničkář, Morava, www.montyfolk.cz
15:30  Carramba ... folk, Česká Třebová
17:00  Fr. Nedvěd a J. A. Náhlovský ... Praha
19:00  SED... Česká Třebová
Dětský program s diskotékou začíná v sobotu i v neděli vždy v 10:00 dopoledne.  
Časy jednotlivých vystoupení jsou orientační.  Změna programu vyhrazena !!!
 
Terminál, reakce na p. Vavřína a p. Hicklovou   

Děkuji panu Vavřínovi za reakci (Českotřebovský deník 253/2010 - 31.8.). Dovolím si jenom pár poznámek:
1) Nijak přeci nezpochybňuji, že z pohledu železniční obslužnosti může Třebová plnit úlohu centra určité spádové oblasti, ani to, že vybudovaný Terminál má svoje kvality. Ale ani jedno není automatismem, který zajistí, že opravdu dostatečné množství z těch předpokládaných 100 tisíc lidí bude do Třebové dojíždět, aby zde přesedli na vlak a cestovali někam dále.
2) Nesrovnával jsem žádné druhy dopravy! Já jsem pouze konstatoval, že rozhodnutí pro výběr určitého způsobu dopravy není rozhodnutí, které bere v úvahu pouze jeden aspekt (v tomto případě výhodnost parkování v podzemním parkovišti a možnost přejít od auta nebo autobusu k vlaku „suchou nohou“), ale naopak se skládá z celé řady aspektů. My jsme Terminálem vytvořili jeden argument „pro“. Ten může být pro kohokoli z oněch 100 tisíc lidí v konkrétním případě argumentem důležitým, ale i zcela podružným. Stejně tak do osobní kalkulace (a teď vůbec nemluvím jenom o penězích!) bude s různou důležitostí vstupovat fakt, jestli bude ve Třebové stavět rychlík co hodinu, nebo co dvě hodiny. Máte ale pravdu, že rozhodnout se, jestli pojedu mnohdy vylágrovanými a stále špinavými vlaky Českých drah, nebo si zajedu rally po českých silnicích, je úkol téměř hamletovský :) Ale nakonec se rozhoduji racionálně na základě osobní kalkulace mnoha faktorů. A už dnes se těším na tyto kalkulace po dostavbě R35 (dožiju-li se jí).
 
3) Mohli bychom asi široce diskutovat, jestli a v jakém rozsahu se mají otevřít tratě pro další dopravce. Určující v té debatě bude základní světonázor (etatista vs. liberál). Osobně bych se ze strany soukromých dopravců nebál nezájmu o regionální tratě. Ale zároveň otevřeně říkám, že se musíme rozhodnout, jestli budeme chtít za každou cenu udržet i ten poslední vlak do poslední obce s posledním cestujícím, nebo budeme spíš chtít udržet funkční síť tratí, na kterých si dopravci vydělají na sebe, ale zároveň také na jejich údržbu.
 
4) Ale s tím souvisí asi nejdůležitější bod, o kterém se poslední dobou v našem regionu moc nemluví. A to je systém integrované dopravy, kdy se dle ekonomické příhodnosti kombinuje železniční a autobusová doprava. A to je právě ten bod, o kterém bych čekal, že budou zastánci co nejoptimálnější dopravní obslužnosti psát a diskutovat. A záměrně jsem napsal „nejoptimálnější“, i když vím, že mnozí by raději měli: „stále co největší“. To je ale zásadní rozdíl. A na ten je třeba pamatovat, zvlášť když si uvědomíme, co nás obecně veřejně zajišťovaná a skrze státní rozpočet financovaná doprava stojí
.
Až tedy uslyším argument, že Terminál je centrum rozsáhlého, optimálního a ekonomicky navrženého integrovaného systému dopravy, který je vytvořen, aby uspokojil potřeby 100 tisíc obyvatel, a že jej hlavně aktivně využívá takové výrazné procento z nich, že ten systém není ve výrazné ztrátě v řádu desítek milionů, potom řeknu: Ano, to je argument pro Terminál.
To, že máme na situaci rozdílný názor je v pořádku. A je dobře, že o tom přemýšlíme a diskutujeme – i když si tím třeba jenom krátíme dlouhý večer ;)
 
A na závěr bych rád reagoval na článek od paní Hicklové (Českotřebovský deník 266/2010 - 14.9.). Jsem velice rád, že nejsem sám, komu přijde konstrukce zastřešení autobusového nádraží až „děsivě mohutná“. Nechápu její výšku. Ta se ale jistě řídí nějakými normami (které nutně musí být pro EU stejné, takže jistě pamatují i na londýnské dvoupatrové autobusy). Zejména ale spolu s paní Hicklovou absolutně nerozumím tomu, proč nebylo zvoleno elegantnější a citlivější řešení, které by více korespondovalo s místem. Čili takové řešení, které by ctilo ducha staré nádražní budovy a takovým způsobem by jej nezabíjelo. Nevím, jestli je to jenom nedostatkem peněz, nebo nedostatkem invence a důvtipu, případně spíš absencí vkusu a zájmu o vybudování něčeho, co nebude pouze limitně funkční, ale i architektonicky zajímavější. Nový materiál pro příští Šumnou Třebovou rozhodně nevznikl. Zároveň mne překvapuje, že tato kovová obludnost nevadí těm, které tak nesmírně pobuřuje (nijak excelentní, ale přinejmenším zajímavá) socha Jana Pernera s čertovským ocasem :)                                                                                                                    Jan Gregar
 
Naděje o.s. Vysoké Mýto vyhlašuje výběrové řízení na pozici
VEDOUCÍHO SOCIÁLNÍHO PRACOVNÍKA
pobočky Česká Třebová

Pracovní pozice: vedoucí sociální pracovník pobočky
Požadované vzdělání: VOŠ, VŠ v sociální oblasti
   znalost práce na PC-Office, řidičský průkaz skup. B
Úvazek: plný
Pracovní doba: směnný provoz  
Pracoviště:     Naděje o.s. pobočka Česká Třebová – dům s terénním programem v rodinách ohrožených sociálním vyloučením
Požadavky:    ztotožnění se s cílem a posláním Naděje
organizační schopnosti
praxe ve vedoucí pozici výhodou
zaslání struktur. životopisu a motivačního dopisu na níže uvedený e-mail
Pozn.: Vybraným uchazečům bude telefonicky nebo e-mailem sděleno datum osobního pohovoru.
Kontaktní údaje:
Adresa: Naděje o.s., Nám. Naděje 731, 566 01  Vysoké Mýto
Telefon: 465 424 825 – vrátnice
Mobil: 775 868 271 -  personalistka K. Matějovská DiS.
Mobil: 775 889 713 – Ing. Milan Nádvorník, oblastní ředitel
e-mail: personal.myto@nadeje.cz
 
Evropské operní a rockové špičky se v říjnu a prosinci potkají v Praze 

(Praha, 20. září 2010) Světově uznávaná sopránová star a zároveň jedna
z nejkrásnějších operních div Doriana Milazzo navštíví koncem října Prahu. Důvodem je účinkování v unikátní rockové opeře Petr a Lucie (Pietro e Lucia), jejíž světová premiéra a zároveň jediné představení v rámci České republiky proběhne 2. prosince 2010 v pražské Tesla Areně. „Návštěva souvisí se závěrečnými přípravami světové premiéry, která je pomalu za dveřmi. Jsem moc rád, že právě paní Doriana Milazzo přijala nabídku hlavní role Lucie,“ říká Roman Roun, majitel pořádající agentury Roman Roun Agency. Ve známém příběhu lásky, vytvořeném na motivy slavné novely Romaina Rollanda, se na monumentální 360stupňové scéně využívající nejmodernější 3D videotechnologie, holografické efekty a hydraulické systémy představí na jednom pódiu operní a rockové špičky z celé Evropy. Pod taktovkou světoznámého italského dirigenta Marcella Roty se v Praze setkají takové hvězdy, jakými jsou zcela jistě Doriana Milazzo, Mario Malagnini, Tiziana Carraro, Aldo Caputo, Paolo Pecchioli, Gianfranco Montresor, sólisté Bolšovo těatra, sólisté Moskevského divadla klasického baletu, Taneční soubor moderního tance M-Teatro Russia, Český národní symfonický orchestr Praha, Český filharmonický sbor Brno či James Nisbet, Lars Lehmann, Ossy Pfeiffer a řada dalších anglických, německých a slovenských rockových instrumentálních umělců.  Podle Rouna půjde o jeden z největších projektů v novodobých dějinách České republiky. „Návštěvníci spatří  architektonicky vysoce propracovanou scénu využívající zcela unikátní technologii synchronizovaného prolínání děje na jevišti s 3D grafickým videopozadím na velkoplošných LED panelech. Scéna zabírá téměř 800 čtverečních metrů a je zavěšena na osmi nosných sloupech. A právě kombinace moderních technologií, hvězdného obsazení a netradičního propojení operní hudby s klasickým rockem zcela jistě přinese divákům jeden z nejromantičtějších předvánočních zážitků,“ dodává Roun. Jedním z hlavních poslání celosvětového turné unikátního tříhodinového díla, ve kterém se představí přes sto padesát účinkujících z devíti zemí Evropy, je výzva všem zemím světa k boji proti mezinárodnímu terorismu. I z tohoto důvodu se pořadatel světové premiéry v Praze, agentura Roman Roun Agency, rozhodl věnovat značnou část výdělku nadaci princů Williama a Harryho, která navazuje na práci jejich zesnulé matky Diany, princezny z Walesu.