Českotřebovský
deník 273/2010 (20.9.)
O víkendu bude
Českotřebovské vinobraní
Časový rozpis programu na vinobraní v České Třebové 24. - 26. září
2010. Časy vystoupení jsou orientační !
Pátek 24.9. 16:00 Lorgit
... rock,
Lanškroun
17:00 Epitaf
... rock, Nový Bydžov,
www.epitaf.eu
18:00 Stejšn
... rock , Brno,
www.stejsn.cz
19:00 Dragon
... rock , Lanškroun,
www.dragoni.zde.cz
21:00
NoName
... slovenská rocková hvězda
www.no-name.sk
Sobota 25.9.
14:00 Martin Rous
... písničkář, Praha, www.martinrous.cz
15:00 A. M. Úlet
... folk, Moravičany, www.amulet.ic.cz
16:00 Fofr
... Lanškroun,
www.fofr-lanskroun.net
17:00 Míra Kaplan
... Damníkov
18:00 ICQ
... folk, Ostrava,
www.kapelaicq.info
19:00 Ramayana
...rock,
Hradec Králové,
www.ramayana.cz
20:00 Zatrest
... punk, Olomouc,
www.bandzone.cz/zatrest
21:00 Titanic
... známá legenda rocku z Brna
22:00 The pozitiw crew
... mladí rapeři z české třebové
Neděle 26.9.
13:30 Nový zboží
... Choceň,
www.bandzone.cz/novezbozi
14:30 Monty ...
písničkář, Morava,
www.montyfolk.cz
15:30 Carramba
... folk, Česká Třebová
17:00 Fr. Nedvěd a J. A.
Náhlovský
... Praha
19:00 SED...
Česká Třebová
Dětský program s diskotékou začíná v sobotu i v neděli vždy v 10:00
dopoledne.
Časy jednotlivých vystoupení jsou orientační. Změna programu
vyhrazena !!!
Terminál, reakce na p. Vavřína a p. Hicklovou
Děkuji panu Vavřínovi za reakci (Českotřebovský deník 253/2010 -
31.8.). Dovolím si jenom pár poznámek:
1) Nijak přeci nezpochybňuji, že z pohledu železniční
obslužnosti může Třebová plnit úlohu centra určité spádové oblasti, ani
to, že vybudovaný Terminál má svoje kvality. Ale ani jedno není
automatismem, který zajistí, že opravdu dostatečné množství z těch
předpokládaných 100 tisíc lidí bude do Třebové dojíždět, aby zde
přesedli na vlak a cestovali někam dále.
2) Nesrovnával jsem žádné druhy dopravy! Já jsem pouze
konstatoval, že rozhodnutí pro výběr určitého způsobu dopravy není
rozhodnutí, které bere v úvahu pouze jeden aspekt (v tomto případě
výhodnost parkování v podzemním parkovišti a možnost přejít od auta nebo
autobusu k vlaku „suchou nohou“), ale naopak se skládá z celé řady
aspektů. My jsme Terminálem vytvořili jeden argument „pro“. Ten může být
pro kohokoli z oněch 100 tisíc lidí v konkrétním případě argumentem
důležitým, ale i zcela podružným. Stejně tak do osobní kalkulace (a teď
vůbec nemluvím jenom o penězích!) bude s různou důležitostí vstupovat
fakt, jestli bude ve Třebové stavět rychlík co hodinu, nebo co dvě
hodiny.
Máte ale pravdu, že rozhodnout se, jestli pojedu mnohdy
vylágrovanými a stále špinavými vlaky Českých drah, nebo si zajedu rally
po českých silnicích, je úkol téměř hamletovský :) Ale nakonec se
rozhoduji racionálně na základě osobní kalkulace mnoha faktorů. A už
dnes se těším na tyto kalkulace po dostavbě R35 (dožiju-li se jí).
3) Mohli bychom asi široce diskutovat, jestli a v jakém
rozsahu se mají otevřít tratě pro další dopravce. Určující v té debatě
bude základní světonázor (etatista vs. liberál). Osobně bych se ze
strany soukromých dopravců nebál nezájmu o regionální tratě. Ale zároveň
otevřeně říkám, že se musíme rozhodnout, jestli budeme chtít za každou
cenu udržet i ten poslední vlak do poslední obce s posledním cestujícím,
nebo budeme spíš chtít udržet funkční síť tratí, na kterých si dopravci
vydělají na sebe, ale zároveň také na jejich údržbu.
4) Ale s tím souvisí asi nejdůležitější bod, o kterém se poslední dobou
v našem regionu moc nemluví. A to je systém integrované dopravy, kdy se dle
ekonomické příhodnosti kombinuje železniční a autobusová doprava. A to je
právě ten bod, o kterém bych čekal, že budou zastánci co nejoptimálnější
dopravní obslužnosti psát a diskutovat. A záměrně jsem napsal
„nejoptimálnější“, i když vím, že mnozí by raději měli: „stále co největší“.
To je ale zásadní rozdíl. A na ten je třeba pamatovat, zvlášť když si
uvědomíme, co nás obecně veřejně zajišťovaná a skrze státní rozpočet
financovaná doprava stojí
.
Až tedy uslyším argument, že Terminál je centrum rozsáhlého,
optimálního a ekonomicky navrženého integrovaného systému dopravy, který
je vytvořen, aby uspokojil potřeby 100 tisíc obyvatel, a že jej hlavně
aktivně využívá takové výrazné procento z nich, že ten systém není ve
výrazné ztrátě v řádu desítek milionů, potom řeknu: Ano, to je argument
pro Terminál.
To, že máme na situaci rozdílný názor je v pořádku. A je dobře, že o
tom přemýšlíme a diskutujeme – i když si tím třeba jenom krátíme dlouhý
večer ;)
A na závěr bych rád reagoval na článek od paní Hicklové
(Českotřebovský deník 266/2010 - 14.9.). Jsem velice rád, že nejsem sám,
komu přijde konstrukce zastřešení autobusového nádraží až „děsivě
mohutná“. Nechápu její výšku. Ta se ale jistě řídí nějakými normami
(které nutně musí být pro EU stejné, takže jistě pamatují i na londýnské
dvoupatrové autobusy). Zejména ale spolu s paní Hicklovou absolutně
nerozumím tomu, proč nebylo zvoleno elegantnější a citlivější řešení,
které by více korespondovalo s místem. Čili takové řešení, které by
ctilo ducha staré nádražní budovy a takovým způsobem by jej nezabíjelo.
Nevím, jestli je to jenom nedostatkem peněz, nebo nedostatkem invence a
důvtipu, případně spíš absencí vkusu a zájmu o vybudování něčeho, co
nebude pouze limitně funkční, ale i architektonicky zajímavější. Nový
materiál pro příští Šumnou Třebovou rozhodně nevznikl. Zároveň mne
překvapuje, že tato kovová obludnost nevadí těm, které tak nesmírně
pobuřuje (nijak excelentní, ale přinejmenším zajímavá) socha Jana
Pernera s čertovským ocasem :)
Jan Gregar
Naděje
o.s. Vysoké Mýto vyhlašuje výběrové řízení na pozici
VEDOUCÍHO SOCIÁLNÍHO PRACOVNÍKA
pobočky
Česká Třebová
Pracovní pozice: vedoucí
sociální pracovník pobočky
Požadované vzdělání: VOŠ, VŠ v sociální oblasti
znalost práce na PC-Office, řidičský průkaz skup. B
Úvazek: plný
Pracovní doba: směnný
provoz
Pracoviště: Naděje o.s. pobočka Česká Třebová – dům
s terénním programem v rodinách ohrožených sociálním vyloučením
Požadavky: ztotožnění se s cílem a posláním Naděje
organizační
schopnosti
praxe ve
vedoucí pozici výhodou
zaslání
struktur. životopisu a motivačního dopisu na níže uvedený e-mail
Pozn.: Vybraným uchazečům bude
telefonicky nebo e-mailem sděleno datum osobního pohovoru.
Kontaktní údaje:
Adresa: Naděje o.s., Nám. Naděje 731, 566 01 Vysoké Mýto
Telefon: 465 424 825 – vrátnice
Mobil: 775 868 271 - personalistka K. Matějovská DiS.
Mobil: 775 889 713 – Ing. Milan Nádvorník, oblastní ředitel
e-mail:
personal.myto@nadeje.cz
Evropské operní
a rockové špičky se v říjnu a prosinci potkají v Praze
(Praha, 20. září 2010)
Světově uznávaná sopránová star a zároveň jedna
z nejkrásnějších operních div Doriana Milazzo navštíví koncem října
Prahu. Důvodem je účinkování v unikátní rockové opeře Petr a Lucie (Pietro
e Lucia), jejíž světová premiéra a zároveň jediné představení v rámci
České republiky proběhne 2. prosince 2010 v pražské Tesla Areně.
„Návštěva souvisí
se závěrečnými přípravami světové premiéry, která je pomalu za dveřmi.
Jsem moc rád, že právě paní Doriana Milazzo přijala nabídku hlavní role
Lucie,“ říká
Roman Roun, majitel pořádající agentury Roman Roun Agency. Ve známém
příběhu lásky, vytvořeném na
motivy slavné novely
Romaina Rollanda, se na monumentální 360stupňové scéně využívající
nejmodernější 3D videotechnologie, holografické efekty a hydraulické
systémy představí na jednom pódiu operní a rockové špičky z celé Evropy.
Pod taktovkou světoznámého italského dirigenta Marcella Roty se v Praze
setkají takové hvězdy, jakými jsou zcela jistě
Doriana Milazzo, Mario
Malagnini, Tiziana Carraro, Aldo Caputo, Paolo Pecchioli, Gianfranco
Montresor, sólisté Bolšovo těatra, sólisté Moskevského divadla
klasického baletu, Taneční soubor moderního tance M-Teatro Russia, Český
národní symfonický orchestr Praha, Český filharmonický sbor Brno či
James Nisbet, Lars Lehmann,
Ossy Pfeiffer a řada dalších
anglických, německých a slovenských
rockových instrumentálních umělců. Podle Rouna půjde o jeden z největších projektů v novodobých dějinách České republiky.
„Návštěvníci spatří architektonicky vysoce propracovanou scénu
využívající zcela unikátní technologii synchronizovaného prolínání děje
na jevišti s 3D grafickým videopozadím na velkoplošných LED panelech.
Scéna zabírá téměř 800 čtverečních metrů a je zavěšena na osmi nosných
sloupech. A právě kombinace moderních technologií, hvězdného obsazení a
netradičního propojení operní hudby s klasickým rockem zcela jistě
přinese divákům jeden z nejromantičtějších předvánočních zážitků,“
dodává Roun. Jedním z hlavních poslání celosvětového turné unikátního tříhodinového díla, ve kterém se
představí přes sto padesát účinkujících z devíti zemí Evropy, je výzva
všem zemím světa k boji proti mezinárodnímu terorismu. I z tohoto důvodu
se pořadatel světové premiéry v Praze, agentura Roman Roun Agency,
rozhodl věnovat značnou část výdělku nadaci princů Williama a Harryho,
která navazuje na práci jejich zesnulé matky Diany, princezny z Walesu.
|