Hejtmanství navštívil ministr dopravy                                 


Do Pardubického kraje zavíral v pátek 17. září 2010 na krátkou pracovní návštěvu  ministr dopravy Vít Bárta.  Priority Pardubického kraje v oblasti dopravy, kterými jsou  dálniční čtyřpruh z Pardubic do Hradec Králové,  obchvat Chrudimi,  zdvojkolejnění železniční trati Pardubice – Hradec Králové a výstavby R35 a R43, představili hejtman Radko Martínek a náměstek hejtmana zodpovědný za dopravu Jan Tichý. Zelenou dostala od ministra stavba obchvatu v Chrudimi. Přislíbil také, že v příštím roce bude pokračovat příprava stavby R35.    
„Oceňuji věcné jednání, z něhož však odcházíme jen částečně uspokojeni,“ uvedl hejtman Radko Martínek.  „Těší nás, že přednost dostane stavba obchvatů, protože situaci v Chrudimi považujeme za neúnosnou,“ dodal hejtman.  Rychlostní silnici R35, spojnici Čech a Moravy a alternativu k D1,  považuje ministr dopravy  za klíčovou stavbu. Ocenil,  že Pardubický kraj se v minulosti již zabýval myšlenkou financovat výstavbu R35 prostřednictvím PPP projektu. „Podklady kraje k této problematice určitě využijeme, aby o financování výstavby této komunikace bylo co nejdříve jasno a mohlo se začít s její realizací,“ řekl ministr Vít Bárta.  Zatím ministerstvo neuvažuje o dostavbě třetího patra křižovatky u Opatovic nad Labem, výstavba bude záviset až na kapacitě R35. Peníze, které byly na výstavbu třetího patra křižovatky ve státním rozpočtu vyčleněny, budou momentálně smysluplněji využity na obchvaty měst.  Náměstek hejtmana  zodpovědný za dopravu, investice a dopravní obslužnost Jan Tichý  sdělil ministrovi, že v době krize není dobré dopravní stavby rušit: „Naopak je třeba investovat, samozřejmě s nezbytnou revizí nákladů a maximálními úsporami na jednotlivých stavbách.“ S tím, že peníze investované do dopravní infrastruktury se vyplatí, ministr Bárta souhlasil. Náměstek Jan Tichý názorně ministrovi ukázal, jakých úspor Pardubický kraj dosáhl na dopravních stavbách v letošním roce.   „Letos ušetříme více než 30 procent, stát naproti tomu pouhých 2,4 procenta. Pokud by šel stát cestou Pardubického kraje, bylo by možné celou řadu dnes odkládaných staveb zrealizovat,“ je přesvědčený náměstek hejtmana Jan Tichý.
Pro ministerstvo dopravy jsou naprostou prioritou obchvaty měst, které zvýší bezpečnost a zlepší životní podmínky jejich obyvatel. Naproti tomu je také třeba šetřit. A tyto dvě priority je třeba podle ministra skloubit. V Pardubickém kraji  vznikne pracovní skupina, která jako podklad pro rozhodování ministerstva dopravy a ŘSD stanoví dopravní priority v Pardubickém kraji.
Hovořili také o vodních cestách. Snahou ministerstva dopravy je rovněž vymístění nákladní dopravy ze silnice na železnici.
V diskusi došlo také na složitou situaci kolem obchvatu Litomyšle. Tyto případy bude ministerstvo řešit generálně zefektivněním stavebního zákona pro liniové stavby.