-
Hejtmanství navštívil ministr
dopravy
-
- Do Pardubického kraje zavíral v pátek 17. září 2010 na krátkou
pracovní návštěvu ministr dopravy Vít Bárta. Priority Pardubického
kraje v oblasti dopravy, kterými jsou dálniční čtyřpruh z Pardubic do
Hradec Králové, obchvat Chrudimi, zdvojkolejnění železniční trati
Pardubice – Hradec Králové a výstavby R35 a R43, představili hejtman
Radko Martínek a náměstek hejtmana zodpovědný za dopravu Jan Tichý.
Zelenou dostala od ministra stavba obchvatu v Chrudimi. Přislíbil také,
že v příštím roce bude pokračovat příprava stavby R35.
-
„Oceňuji
věcné jednání, z něhož však odcházíme jen částečně uspokojeni,“ uvedl
hejtman Radko Martínek. „Těší nás, že přednost dostane stavba
obchvatů, protože situaci v Chrudimi považujeme za neúnosnou,“ dodal
hejtman. Rychlostní silnici R35, spojnici Čech a Moravy a alternativu
k D1, považuje ministr dopravy za klíčovou stavbu. Ocenil, že
Pardubický kraj se v minulosti již zabýval myšlenkou financovat výstavbu
R35 prostřednictvím PPP projektu. „Podklady kraje k této problematice
určitě využijeme, aby o financování výstavby této komunikace bylo co
nejdříve jasno a mohlo se začít s její realizací,“ řekl ministr Vít
Bárta. Zatím ministerstvo neuvažuje o dostavbě třetího patra křižovatky u
Opatovic nad Labem, výstavba bude záviset až na kapacitě R35. Peníze,
které byly na výstavbu třetího patra křižovatky ve státním rozpočtu
vyčleněny, budou momentálně smysluplněji využity na obchvaty měst.
Náměstek hejtmana zodpovědný za dopravu, investice a dopravní
obslužnost Jan Tichý sdělil ministrovi, že v době krize není dobré
dopravní stavby rušit: „Naopak je třeba investovat, samozřejmě
s nezbytnou revizí nákladů a maximálními úsporami na jednotlivých
stavbách.“ S tím, že peníze investované do dopravní infrastruktury
se vyplatí, ministr Bárta souhlasil. Náměstek Jan Tichý názorně
ministrovi ukázal, jakých úspor Pardubický kraj dosáhl na dopravních
stavbách v letošním roce. „Letos ušetříme více než 30 procent, stát
naproti tomu pouhých 2,4 procenta. Pokud by šel stát cestou Pardubického
kraje, bylo by možné celou řadu dnes odkládaných staveb zrealizovat,“
je přesvědčený náměstek hejtmana Jan Tichý.
- Pro ministerstvo dopravy jsou naprostou prioritou obchvaty měst,
které zvýší bezpečnost a zlepší životní podmínky jejich obyvatel.
Naproti tomu je také třeba šetřit. A tyto dvě priority je třeba podle
ministra skloubit. V Pardubickém kraji vznikne pracovní skupina, která
jako podklad pro rozhodování ministerstva dopravy a ŘSD stanoví dopravní
priority v Pardubickém kraji.
- Hovořili také o vodních cestách. Snahou ministerstva dopravy je
rovněž vymístění nákladní dopravy ze silnice na železnici.
- V diskusi došlo také na složitou situaci kolem obchvatu Litomyšle.
Tyto případy bude ministerstvo řešit generálně zefektivněním stavebního
zákona pro liniové stavby.
|