Českotřebovský deník 295/2011                                             
Kuželky 8. kolo ani 7. kolo I. ligy mužů  body Lokomotivě nepřineslo

Výsledkový servis 8. kola
TJ Spartak Přerov - TJ Lokomotiva Česká Třebová 6,5:1,5 3450-3372 (14:10) 05.11.
KK Slavoj Praha - SKK Náchod 2:6 3344-3388 (10:14) 05.11.
TJ Třebíč - TJ Centropen Dačice 6:2 3554-3425 (16:8) 05.11.
TJ Sokol Luhačovice - TJ Sokol Husovice 2,5:5,5 3371-3422 (9:15) 05.11.
KK Konstruktiva Praha - SKK Vrchlabí 1:7 3324-3421 (11,5:12,5) 05.11.
TJ Jiskra Kovářská - KK PSJ Jihlava 6:2 3445-3408 (15:9) 05.11
 
TJ Spartak Přerov 3450 6,5:1,5 3372 TJ Lokomotiva Česká Třebová  (14:10)
GOLDEMUND Roman 577 2:2 554 KMONÍČEK Jiří
PLEBAN Jakub 565 0:4 590 VYMAZAL Pavel
BĚLÍČEK Vlastimil 596 4:0 530 ŠALDA Ivan
HENDRYCH Jiří 589 2:2 589 ŠIC Michal
MAZUR Václav 581 3:1 566 HETYCH Jiří
KUDELA Jiří 542 3:1 543 HOLANEC Petr
rozhodčí: HOLUBOVÁ Jana, diváků: 18, utkání trvalo: 3:10
 
Tabulka po 8. kole soutěže:
1 (2) SKK Náchod 8 6 0 2 37,0:27,0 109,0:83,0 3470 12
2 (4) TJ Spartak Přerov 8 5 1 2 39,0:25,0 104,5:87,5 3457 11
3 (5) TJ Sokol Husovice 8 5 0 3 35,5:28,5 103,5:88,5 3433 10
4 (6) SKK Vrchlabí 8 5 0 3 35,0:29,0 95,5:96,5 3438 10
5 (1) KK Slavoj Praha 8 5 0 3 34,0:30,0 102,5:89,5 3436 10
6 (7) TJ Jiskra Kovářská 8 4 1 3 38,5:25,5 103,5:88,5 3379 9
7 (3) TJ Sokol Luhačovice 8 4 1 3 36,5:27,5 95,5:96,5 3374 9
8 (8) KK Konstruktiva Praha 8 2 2 4 28,0:36,0 89,0:103,0 3338 6
9 (11) TJ Třebíč 8 3 0 5 27,0:37,0 95,5:96,5 3325 6
10 (9) KK PSJ Jihlava 8 2 2 4 26,0:38,0 87,0:105,0 3375 6
11 (10) TJ Lokomotiva Česká Třebová 8 2 1 5 24,5:39,5 82,0:110,0 3356 5
12 (12) TJ Centropen Dačice 8 1 0 7 23,0:41,0 84,5:107,5 3345 2
Kuželky 7. kolo 30. října
Derby v Náchodě mezi domácím celkem a Lokomotivou Česká Třebová bylo překvapivě hodně vyrovnané. Po úvodní části zápasu na tom byli domácí hráči lépe díky tomu, že se nedařilo hostujícímu Petrovi Holancovi. Prohrál poměrně hladce s Danielem Neumannem. Souboj druhé dvojice mezi Romanem Strakou a Pavlem Vymazalem skončil na kuželky remízou. Na body byl na tom lépe hráč Lokomotivy Česká Třebová a tak byl stav utkání po úvodní části 1:1 a Náchod vedl o 62 kuželek. Střední část utkání byla rovněž vyrovnaná. Oba hostující hráči nahráli víc kuželek než domácí. Martin Kovář z SKK Náchod bral bod po výhře 3:1 i když prohrál o dvě kuželky. Hosté stáhli před závěrem z náskoku domácího celku 10 kuželek a stále byli ve hře. Závěr utkání si domácí hráči pohlídali. Petr Holý sice prohrál s Ivanem Šaldou, který byl nejlepší z hostujícího celku, výkonem 589. Michal Jirouš ve druhé dvojici nedal hostujícmu celku žádnou šanci na případný úspěch. Výkonem 598 poražených kuželek jasně přehrál Jiřího Hetycha a bylo rozhodnuto. SKK Náchod si připsal na svoje konto vítězství a dva body. 
 
Aktuálně z juda - opět skvělé vystoupení - 20 medailí z Poděbrad !  

Dne 5.11.2011 se konalo 5.kolo letošní Polabské ligy tentokrát v Poděbradech. Soutěže jsme se zúčastnili se 22 závodníky a dokázali jsme získat 20 medailí! V soutěži družstev jsem se umístili na 2. pořadí za Chlumcem nad Cidlinou a před Čáslaví. Všechny medailisty je možné pochválit za skvělou reprezentaci oddílu i města.
 
Konkrétní výsledky:
-kategorie mláďat:
Jakub Stehlík, do 24 kg, 1.místo; Zuzana Gregarová, do 28 kg, 2.místo; Michaela Čížová, do 32 kg, 3.místo; Dominik Štusák, do 38 kg, 2.místo; Daniela Blažková, do 44 kg, 2.místo; Ondřej Málek, do 50 kg, 2.místo; David Vích, do 55 kg, 3.místo
-kategorie mladších žáků:
Magdaléna Klimešová, do 36 kg, 1.místo; Kristýna Klimešová, do 36 kg, 3.místo; Vít Škrkoň, do 38 kg, 3.místo; Jan Růžička, do 42 kg, 1.místo; Antonín Kobza, do 42 kg, 2.místo; Jan Formánek, do 46 kg, 2.místo; Filip Adamský, do 50 kg, 3.místo; Matouš Jirsa, do 50 kg, 3.místo; Dušan Provazník, do 55 kg, 2.místo; Tomáš Verner, do 60 kg, 1.místo
-kategorie starších žáků:
Tomáš Kovář, do 38 kg, 2.místo; Karel Gregar, do 46 kg, 2.místo; Vojtěch Typl, do 60 kg, 2.místo Judu zdar. Ing. Martin Typl.
 
Ve Vysokém Mýtě upravují ceník parkování, v České Třebové se zatím nic neděje.

Parkování na Vysokomýtských parkovištích v centru bude levné alespoň pro krátkodobé parkování, potom se progresivně zvyšuje. první hodina bude stát pět korun za hodinu, za druhou a každou další hodinu se zaplatí dvacet korun. Jde o parkování na náměstí Přemysla Otakara II.u chrámu svatého Vavřince a na Tyršově náměstí. Navíc jsou další parkoviště pro  krátké parkování, kde 5 korun zaplatíte již na půlhodinu. pro ty, kteří si rychle nakoupí, vyřídí záležitosti na úřadech apod.  zajímavé ovšem je kolik stojí celoroční parkovací známky  pro občany bydlící v zóně omezeného či placeného parkování  (stále 500 Kč) a pro ostatní (2000 Kč).  Druhé vozidlo se zdražuje na dva tisíce a třetí (a každé další pro tutéž osobu) na tři tisíce korun.  Město Vysoké Mýto řeší systém parkování ve městě  ve spolupráci  s Univerzitou Pardubice. Orlický deník, který informaci přináší, píše o tom, že parkování ve Vysokém Mýtě je nejlevnější v regionu.  Sympatická  je především snaha o nějaké komplexní řešení navržené ve spolupráci s odborníky. U nás ve Třebové, zdá se, jsme vymysleli jen proklatě velkou zónu zákazu stání, která je vynucena  poloprázdným podzemním parkovištěm. Osoby bydlící v zóně dostanou "povolení" populisticky zdarma, i když by se zde dalo něco do městské pokladny vydělat a také tím regulovat  počet odstavených aut v ulicích. Pouze by se to muselo nějak přejmenovat, místo "povolení" by to byla "parkovací karta pro rezidenty v označené zóně". Je to naprosto běžný jev v jiných městech spojený s užíváním veřejného prostranství. Peníze, kterých máme tak velký nedostatek, nám tedy doslova leží na zemi. Počet ulic s tímto "povolením parkovat" stále roste, povolení dostala asi tisícovka občanů. Za hranicemi zóny je ostatními motoristy, kteří nechtějí platit v podzemí, ani porušovat zákazy stání, přecpáno, na Novém náměstí nezaparkuješ. Vzhledem k vydaným "povolením by se zde slušelo postavit automat a progresivním parkováním podobně jako ve Vysokém Mýtě. rázem by zde bylo mnoho volných míst a celodenně odstavená auta by nepřekážela.  Možná by se přestěhovala k Bille a zase někam dál.Na parkovišti U Billy (určeném zákazníkům) je v některých dnech také zcela plno. Vedení obchodu to už údajně začíná řešit...  Bylo slíbeno, že roční zkušenosti s provozem podzemního parkoviště budou vyhodnoceny a bude přijato nějaké opatření. Zatím uběhly další dva měsíce a nikdo  žádné řešení nevyhlásil.
Asi se čeká na sníh, který možná zažene do podzemí o nějakých dvacet vozidel víc.  A mohlo by jich být přece ještě víc, kdyby se jen trochu upravila cena měsíčních karet či se zavedly karty čtvrtletní. Investice by přece měla sloužit, neměla by být přítěží  pro město a jeho občany. Podzemní garáže o čtyřech sekcích disponují celkem  259 parkovacími místy, z toho 13 míst je pro tělesně postižené. Jestliže je zde tedy na světelné tabuli např. uvedeno, že je 185 volných míst,  což je poměrně častý jev, pak  zde parkuje 74 vozidel a investice je využita z 28%. Využití poslední "odjezdové" sekce je přitom jen v jednotkách procent. Myslím, že bychom se s takovým využitím investice neměli spokojit a hledat nějaké způsoby, jak podzemní parkoviště využít. Pro občany z Nádražní je nyní parkoviště na Hrdličáku zdarma, prý dočasně, jenže se tato "dočasnost" tak nějak protahuje. Z Nádražní mají stejně daleko na Hrdličák jako do podzemí terminálu, místa tam je pro ně dost, zvláště v té poslední zcela nevyužité sekci. Jistě by neměli platit plnou cenu, ale  nějakou cenu velmi zvýhodněnou, řekněme tisícovku nebo dvě, je to přece pod střechou. Těžko očekávat že by bylo "vše zadarmo". A na Hrdličáku by bylo parkování s automatem a večer by přišlo vhod návštěvníkům kina (nyní po zavedení  3D digitalizace lze očekávat  větší dojížďku do kina z okolních měst právě autem, večer autobusy moc nejezdí.  V souvislosti s (více než) roční zkušeností s malým obsazením  podzemního parkoviště. (mm)
 
Zimní táboření turistů se v lednu vrátí opět na Kozlov k Chatě Maxe Švabinského.

 
Blériot doletěl po sto letech z Pardubic do Prahy

Kunětice u Pardubic (5. 11. 2011) – Pilot Petr Mára dnes i přes složité povětrnostní podmínky úspěšně zopakoval první český dálkový let inženýra Jana Kašpara z Pardubic do Prahy na replice jeho letounu. Připomenul tak slavný mezník v historii českého letectví, od kterého letos v květnu uplynulo sto let. Z letiště v Kuněticích se vznesl krátce před druhou hodinou odpoledne a za hodinu a 35 minut přistál v pražské Chuchli. Vezl s sebou také pozdrav hejtmana Pardubického kraje Radko Martínka. Od náměstka hejtmana Romana Línka dostal při startu podle tradice na cestu čokoládu.
Nepřízeň počasí zabránila organizátorům letět už v květnu, přesně po sto letech od slavného pardubického rodáka. Od té doby repliku Blériotu Jana Kašpara vylepšili o dvakrát silnější motor, a proto si mohli troufnout vydat se dnes na cestu v podmínkách, které zdaleka nebyly ideální. Nejprve Mára odstartoval s 90 litry benzínu v nádrži, ale letadlo bylo příliš těžké a nemohlo nabrat potřebnou výšku. Proto se vrátil na letiště, kde mu technici odčerpali 20 litrů paliva a ve 13 hodin a 54 minut se odlepil od úpatí Kunětické hory mnohem snadněji. Vedle něj letěl na motorovém rogalu štáb České televize, který o aviaticích natáčí film, a také ho jistilo doprovodné motorové letadlo.
Stejně jako při prvním pokusu v květnu byl u tohoto historického okamžiku náměstek hejtmana Pardubického kraje Roman Línek. „Jako představitel Pardubického kraje jsem hrdý na to, co dokázal pardubický rodák Jan Kašpar před 100 lety a je fantastické, že jsou tu dnes nadšenci, kteří dokážou snad jako jediní na světě tuto věrnou repliku oživit a dokonce s ní zopakovat dálkový let.“
Pardubický kraj podpořil také film, který o českých aviaticích vzniká v České televizi. Jeho režisér Jan Kiss byl samozřejmě při dnešním startu: „Zbývají nám dva poslední natáčecí dny a doufám, že dojde k tomu hlavnímu a přelet se konečně podaří. Od května je to pořád jedno velké drama, sháněli jsme nový motor, lidi, kteří s ním umí pracovat, obstarávali různá povolení a modlili se za počasí. Ještě včera nebylo jisté, zda budeme moct přistát v Chuchli, ale díky ochotě lidí z Dostihového závodiště se to podařilo.“ Film by měl mít dvě předpremiéry – v sídle Pardubického kraje a v Národním technickém muzeu v Praze ještě do konce letošního roku. Napřesrok ho uvede Česká televize.
Let Petra Máry v Blériotu Jana Kašpara dnes provázela velmi nízká oblačnost. Přesto po jedné hodině a 35 minutách úspěšně dorazil do Chuchle, kde přistál na dráze závodiště. „Jsem rád, že na inženýra Jana Kašpara i jeho neméně významného bratrance Evžena Čiháka můžeme vzpomínat v Aeroparku v Kuněticích u Pardubic, ale také, že tyto stroje mohou vidět současníci v plném  provozu, tak jako Vy, právě teď v Praze,“ napsal ve svém pozdravu Pražanům a příznivcům letectví přítomným v Chuchli hejtman Pardubického kraje Radko Martínek.
Bezprostředně po doletu poslal blahopřání hlavnímu organizátorovi Martinu Kindernayovi a pilotu Petru Márovi Roman Línek. „Byl to skutečný vrchol letošních oslav stého výročí prvního dálkového letu a obdivuji se veškerému úsilí, odvaze a nadšení všech, kteří se na tom podíleli,“ uvedl Línek.
 
CZ LOKO vyváží také do Lotyšska

Lotyšsko se stalo další zemí Evropské unie, jejíž státní železnice vsadily na spolupráci s českou společností CZ Loko. Ta jim během dvou let dodá čtrnáct posunovacích lokomotiv v hodnotě přes 300 miliónů korun. První z nich byla už nasazena do provozu na seřaďovacím nádraží v jiholotyšském Daugavpilsu.  Nová lokomotiva ČME 3M 4464 je vyrobena podle norem Evropské unie a je tedy maximálně ohleduplná k životnímu prostředí. Její komponenty se vyrábějí a kompletují ve dvou závodech CZ Loko v České Třebové a v Jihlavě, a jako ucelené moduly se převážejí do Rigy, kde se lokomotiva montuje a oživuje.  Nová lokomotiva vychází z modernizace už technicky zastaralých, ale stále hojně rozšířených někdejších československých lokomotiv ČME 3. Po celkové modernizaci zákazník získává nejmodernější stroj poháněný americkým naftovým motorem Caterpillar. (podle Orlického deníku)