Kuželky 8.
kolo ani 7. kolo I. ligy mužů body Lokomotivě nepřineslo
Výsledkový servis 8. kola
TJ Spartak Přerov
- TJ Lokomotiva
Česká
Třebová
6,5:1,5 3450-3372
(14:10) 05.11.
KK Slavoj Praha -
SKK Náchod 2:6 3344-3388 (10:14) 05.11.
TJ Třebíč
-
TJ Centropen Dačice
6:2 3554-3425 (16:8)
05.11.
TJ Sokol Luhačovice
- TJ Sokol Husovice
2,5:5,5 3371-3422 (9:15) 05.11.
KK Konstruktiva Praha
- SKK Vrchlabí 1:7 3324-3421
(11,5:12,5) 05.11.
TJ Jiskra Kovářská
- KK PSJ Jihlava
6:2 3445-3408 (15:9) 05.11
TJ Spartak Přerov 3450 6,5:1,5 3372 TJ Lokomotiva Česká Třebová
(14:10)
GOLDEMUND Roman 577 2:2 554 KMONÍČEK Jiří
PLEBAN Jakub 565 0:4 590
VYMAZAL Pavel
BĚLÍČEK Vlastimil 596
4:0 530 ŠALDA Ivan
HENDRYCH Jiří 589 2:2 589 ŠIC Michal
MAZUR Václav 581 3:1 566 HETYCH Jiří
KUDELA Jiří 542 3:1 543 HOLANEC Petr
rozhodčí:
HOLUBOVÁ Jana, diváků:
18, utkání trvalo:
3:10
Tabulka po 8. kole soutěže:
1 (2) SKK Náchod 8 6 0 2 37,0:27,0 109,0:83,0 3470 12
2 (4) TJ Spartak Přerov 8 5 1 2 39,0:25,0 104,5:87,5 3457
11
3 (5) TJ Sokol Husovice 8 5 0 3 35,5:28,5 103,5:88,5 3433
10
4 (6) SKK Vrchlabí 8 5 0 3 35,0:29,0 95,5:96,5 3438 10
5 (1) KK Slavoj Praha 8 5 0 3 34,0:30,0 102,5:89,5 3436
10
6 (7) TJ Jiskra Kovářská 8 4 1 3 38,5:25,5 103,5:88,5
3379 9
7 (3) TJ Sokol Luhačovice 8 4 1 3 36,5:27,5 95,5:96,5
3374 9
8 (8) KK Konstruktiva Praha 8 2 2 4 28,0:36,0 89,0:103,0
3338 6
9 (11) TJ Třebíč 8 3 0 5 27,0:37,0 95,5:96,5 3325 6
10 (9) KK PSJ Jihlava 8 2 2 4 26,0:38,0 87,0:105,0 3375 6
11 (10) TJ Lokomotiva Česká Třebová 8 2 1 5 24,5:39,5
82,0:110,0 3356 5
12 (12) TJ Centropen Dačice 8 1 0 7 23,0:41,0 84,5:107,5
3345 2
Kuželky 7.
kolo 30. října
Derby v Náchodě mezi domácím celkem a
Lokomotivou Česká Třebová bylo překvapivě hodně vyrovnané. Po úvodní
části zápasu na tom byli domácí hráči lépe díky tomu, že se nedařilo
hostujícímu Petrovi Holancovi. Prohrál poměrně hladce s Danielem
Neumannem. Souboj druhé dvojice mezi Romanem Strakou a Pavlem
Vymazalem skončil na kuželky remízou. Na body byl na tom lépe hráč
Lokomotivy Česká Třebová a tak byl stav utkání po úvodní části 1:1 a
Náchod vedl o 62 kuželek. Střední část utkání byla rovněž vyrovnaná. Oba
hostující hráči nahráli víc kuželek než domácí. Martin Kovář z SKK
Náchod bral bod po výhře 3:1 i když prohrál o dvě kuželky. Hosté stáhli
před závěrem z náskoku domácího celku 10 kuželek a stále byli ve hře.
Závěr utkání si domácí hráči pohlídali. Petr Holý sice prohrál s Ivanem
Šaldou, který byl nejlepší z hostujícího celku, výkonem 589. Michal
Jirouš ve druhé dvojici nedal hostujícmu celku žádnou šanci na případný
úspěch. Výkonem 598 poražených kuželek jasně přehrál Jiřího Hetycha a
bylo rozhodnuto. SKK Náchod si připsal na svoje konto vítězství a dva
body.
Aktuálně z
juda - opět skvělé vystoupení - 20 medailí z Poděbrad !
Dne 5.11.2011 se konalo 5.kolo letošní Polabské ligy tentokrát v
Poděbradech. Soutěže jsme se zúčastnili se 22 závodníky a dokázali
jsme získat 20 medailí! V soutěži družstev jsem se umístili na 2.
pořadí za Chlumcem nad Cidlinou a před Čáslaví. Všechny medailisty je
možné pochválit za skvělou reprezentaci oddílu i města.
Konkrétní výsledky:
-kategorie mláďat:
Jakub Stehlík, do 24 kg, 1.místo; Zuzana Gregarová, do 28 kg,
2.místo; Michaela Čížová, do 32 kg, 3.místo; Dominik Štusák, do 38 kg,
2.místo; Daniela Blažková, do 44 kg, 2.místo; Ondřej Málek, do 50 kg,
2.místo; David Vích, do 55 kg, 3.místo
-kategorie mladších žáků:
Magdaléna Klimešová, do 36 kg, 1.místo; Kristýna Klimešová, do 36
kg, 3.místo; Vít Škrkoň, do 38 kg, 3.místo; Jan Růžička, do 42 kg,
1.místo; Antonín Kobza, do 42 kg, 2.místo; Jan Formánek, do 46 kg,
2.místo; Filip Adamský, do 50 kg, 3.místo; Matouš Jirsa, do 50 kg,
3.místo; Dušan Provazník, do 55 kg, 2.místo; Tomáš Verner, do 60 kg,
1.místo
-kategorie starších žáků:
Tomáš Kovář, do 38 kg, 2.místo; Karel Gregar, do 46 kg, 2.místo;
Vojtěch Typl, do 60 kg, 2.místo Judu zdar. Ing. Martin Typl.
Ve Vysokém Mýtě upravují ceník
parkování, v České Třebové se zatím nic neděje.
Parkování na Vysokomýtských parkovištích v centru bude levné alespoň
pro krátkodobé parkování, potom se progresivně zvyšuje. první hodina
bude stát pět korun za hodinu, za druhou a každou další hodinu se
zaplatí dvacet korun. Jde o parkování na náměstí Přemysla Otakara II.u
chrámu svatého Vavřince a na Tyršově náměstí. Navíc jsou další
parkoviště pro krátké parkování, kde 5 korun zaplatíte již na
půlhodinu. pro ty, kteří si rychle nakoupí, vyřídí záležitosti na
úřadech apod. zajímavé ovšem je kolik stojí celoroční parkovací
známky pro občany bydlící v zóně omezeného či placeného parkování
(stále 500 Kč) a pro ostatní (2000 Kč). Druhé vozidlo se zdražuje
na dva tisíce a třetí (a každé další pro tutéž osobu) na tři tisíce
korun. Město Vysoké Mýto řeší systém parkování ve městě ve
spolupráci s Univerzitou Pardubice. Orlický deník, který informaci
přináší, píše o tom, že parkování ve Vysokém Mýtě je nejlevnější v
regionu. Sympatická je především snaha o nějaké komplexní
řešení navržené ve spolupráci s odborníky. U nás ve Třebové, zdá se, jsme
vymysleli jen proklatě velkou zónu zákazu stání, která je vynucena
poloprázdným podzemním parkovištěm. Osoby bydlící v zóně dostanou
"povolení" populisticky zdarma, i když by se zde dalo něco do městské
pokladny vydělat a také tím regulovat počet odstavených aut v
ulicích. Pouze by se to muselo nějak přejmenovat, místo "povolení" by to
byla "parkovací karta pro rezidenty v označené zóně". Je to naprosto
běžný jev v jiných městech spojený s užíváním veřejného prostranství.
Peníze, kterých máme tak velký nedostatek, nám tedy doslova leží na zemi.
Počet ulic s tímto "povolením parkovat" stále roste, povolení dostala
asi tisícovka občanů. Za hranicemi zóny je ostatními motoristy, kteří
nechtějí platit v podzemí, ani porušovat zákazy stání, přecpáno, na Novém
náměstí nezaparkuješ. Vzhledem k vydaným "povolením by se zde slušelo
postavit automat a progresivním parkováním podobně jako ve Vysokém Mýtě.
rázem by zde bylo mnoho volných míst a celodenně odstavená auta by
nepřekážela. Možná by se přestěhovala k Bille a zase někam dál.Na
parkovišti U Billy (určeném zákazníkům) je v některých dnech také zcela
plno. Vedení obchodu to už údajně začíná řešit... Bylo slíbeno, že
roční zkušenosti s provozem podzemního parkoviště budou vyhodnoceny a
bude přijato nějaké opatření. Zatím uběhly další dva měsíce a nikdo
žádné řešení nevyhlásil.
Asi se čeká na sníh, který možná zažene do podzemí o nějakých dvacet
vozidel víc. A mohlo by jich být přece ještě víc, kdyby se jen
trochu upravila cena měsíčních karet či se zavedly karty čtvrtletní.
Investice by přece měla sloužit, neměla by být přítěží pro město a
jeho občany. Podzemní garáže o čtyřech sekcích disponují celkem 259
parkovacími místy, z toho 13 míst je pro tělesně postižené. Jestliže je
zde tedy na světelné tabuli např. uvedeno, že je 185 volných míst, což
je poměrně častý jev, pak zde parkuje 74 vozidel a investice je
využita z 28%. Využití poslední "odjezdové" sekce je přitom jen v
jednotkách procent. Myslím, že bychom se s takovým využitím investice neměli
spokojit a hledat nějaké způsoby, jak podzemní parkoviště využít. Pro
občany z Nádražní je nyní parkoviště na Hrdličáku zdarma, prý dočasně,
jenže se tato "dočasnost" tak nějak protahuje. Z Nádražní mají stejně
daleko na Hrdličák jako do podzemí terminálu, místa tam je pro ně dost,
zvláště v té poslední zcela nevyužité sekci.
Jistě by neměli platit plnou cenu, ale nějakou cenu velmi
zvýhodněnou, řekněme tisícovku nebo dvě, je to přece pod střechou. Těžko očekávat
že by bylo "vše zadarmo". A na Hrdličáku by bylo parkování s automatem a
večer by přišlo vhod návštěvníkům kina (nyní po zavedení 3D
digitalizace lze očekávat větší dojížďku do kina z okolních měst právě
autem, večer autobusy moc nejezdí. V souvislosti s (více než)
roční zkušeností s malým obsazením podzemního parkoviště. (mm)
Zimní táboření
turistů se v lednu vrátí opět na Kozlov k Chatě Maxe Švabinského.
Blériot doletěl po sto letech
z Pardubic do Prahy
Kunětice u Pardubic (5. 11. 2011) –
Pilot Petr Mára dnes i přes složité povětrnostní podmínky úspěšně
zopakoval první český dálkový let inženýra Jana Kašpara z Pardubic do
Prahy na replice jeho letounu. Připomenul tak slavný mezník v historii
českého letectví, od kterého letos v květnu uplynulo sto let. Z letiště v Kuněticích
se vznesl krátce před druhou hodinou odpoledne a za hodinu a 35 minut
přistál v pražské Chuchli. Vezl s sebou také pozdrav hejtmana Pardubického
kraje Radko Martínka. Od náměstka hejtmana Romana Línka dostal při startu
podle tradice na cestu čokoládu.
Nepřízeň počasí zabránila organizátorům
letět už v květnu, přesně po sto letech od slavného pardubického rodáka.
Od té doby repliku Blériotu Jana Kašpara vylepšili o dvakrát silnější
motor, a proto si mohli troufnout vydat se dnes na cestu v podmínkách,
které zdaleka nebyly ideální. Nejprve Mára odstartoval s 90 litry benzínu
v nádrži, ale letadlo bylo příliš těžké a nemohlo nabrat potřebnou výšku.
Proto se vrátil na letiště, kde mu technici odčerpali 20 litrů paliva a ve
13 hodin a 54 minut se odlepil od úpatí Kunětické hory mnohem snadněji.
Vedle něj letěl na motorovém rogalu štáb České televize, který o
aviaticích natáčí film, a také ho jistilo doprovodné motorové letadlo.
Stejně jako při prvním pokusu v květnu byl
u tohoto historického okamžiku náměstek hejtmana Pardubického kraje Roman
Línek. „Jako představitel Pardubického kraje jsem hrdý na to, co
dokázal pardubický rodák Jan Kašpar před 100 lety a je fantastické, že
jsou tu dnes nadšenci, kteří dokážou snad jako jediní na světě tuto věrnou
repliku oživit a dokonce s ní zopakovat dálkový let.“
Pardubický kraj podpořil také film, který
o českých aviaticích vzniká v České televizi. Jeho režisér Jan Kiss byl
samozřejmě při dnešním startu: „Zbývají nám dva poslední natáčecí dny a
doufám, že dojde k tomu hlavnímu a přelet se konečně podaří. Od května je
to pořád jedno velké drama, sháněli jsme nový motor, lidi, kteří s ním umí
pracovat, obstarávali různá povolení a modlili se za počasí. Ještě včera
nebylo jisté, zda budeme moct přistát v Chuchli, ale díky ochotě lidí
z Dostihového závodiště se to podařilo.“ Film by měl mít dvě
předpremiéry – v sídle Pardubického kraje a v Národním technickém muzeu
v Praze ještě do konce letošního roku. Napřesrok ho uvede Česká televize.
Let Petra Máry v Blériotu Jana Kašpara
dnes provázela velmi nízká oblačnost. Přesto po jedné hodině a 35 minutách
úspěšně dorazil do Chuchle, kde přistál na dráze závodiště. „Jsem rád,
že na inženýra Jana Kašpara i jeho neméně významného bratrance Evžena
Čiháka můžeme vzpomínat v Aeroparku v Kuněticích u Pardubic, ale také, že
tyto stroje mohou vidět současníci v plném provozu, tak jako Vy, právě
teď v Praze,“ napsal ve svém pozdravu Pražanům a příznivcům letectví
přítomným v Chuchli hejtman Pardubického kraje Radko Martínek.
Bezprostředně po doletu poslal blahopřání
hlavnímu organizátorovi Martinu Kindernayovi a pilotu Petru Márovi Roman
Línek. „Byl to skutečný vrchol letošních oslav stého výročí prvního
dálkového letu a obdivuji se veškerému úsilí, odvaze a nadšení všech,
kteří se na tom podíleli,“ uvedl Línek.
CZ
LOKO vyváží také do Lotyšska
Lotyšsko se stalo další zemí Evropské unie, jejíž státní železnice
vsadily na spolupráci s českou společností CZ Loko. Ta jim během dvou
let dodá čtrnáct posunovacích lokomotiv v hodnotě přes 300 miliónů
korun. První z nich byla už nasazena do provozu na seřaďovacím nádraží v
jiholotyšském Daugavpilsu. Nová lokomotiva ČME 3M 4464 je vyrobena
podle norem Evropské unie a je tedy maximálně ohleduplná k životnímu
prostředí. Její komponenty se vyrábějí a kompletují ve dvou závodech CZ
Loko v České Třebové a v Jihlavě, a jako ucelené moduly se převážejí do
Rigy, kde se lokomotiva montuje a oživuje. Nová lokomotiva vychází
z modernizace už technicky zastaralých, ale stále hojně rozšířených
někdejších československých lokomotiv ČME 3. Po celkové modernizaci
zákazník získává nejmodernější stroj poháněný americkým naftovým motorem
Caterpillar. (podle Orlického deníku)
|