-
První adventní neděle -
O slavnost Rozsvícení vánočního stromu na
Starém náměstí byl obrovský zájem
rodičů s dětmi (více zítra)
-
-
Ve Svinné byla o víkendu zajímavá Vánoční
výstava spojená se zahájením
adventu a rozsvícením vánočního
stromu (více zítra)
Vánoční strom slavnostně rozsvítili také v
obci Rybník Také
zde byl součástí kulturní program.
V Dlouhé Třebové se konala v zasedačce
obecního úřadu Vánoční výstava,
byla i inspiraci, ale dalo se i nakoupit
Se začátkem adventu
máme ve Třebové kompletní vánoční
osvětlení
Pošta začala
doručovat zásilky také v sobotu
Sportovní výsledky
z víkendu nejsou nijak radostné, prohráli
volejbalisté, kuželkáři i hokejisté
Pronajmu byt 1+1 s příslušenstvím v České
Třebové, na Křibu. Byt je v druhém nadzemním
podlaží, má zařízenou koupelnu a kuchyň. Byt
je nově zateplen. Nájem 5000 Kč. K
nastěhování ihned. V případě zájmu volejte
na telefon 602778952.¨
-
Kuželkáři se propadli až na dno ligové
tabulky
- Kolo před koncem podzimu je
jasné, že na čele přezimují hráči SKK
Náchod. Vedou tabulku s náskokem tří bodů na
Spartak Přerov. Předposlední kolo soutěže přineslo tři
výhry domácích celků, jednu remízu a dvakrát
se radovali ze zisku bodů hosté. V tomto
kole přiváží body z venku SKK Náchod z
Luhačovic a překvapivě Centropen Dačice z
Konstruktivy. Bod uhráli hráči Sokola
Husovice v Chomutově na Jiskru Kovářskou. Po
tomto kole je jasné, že podzimní titul již
uhájí hráči SKK Náchod, kteří mají na druhý
Spartak Přerov náskok tří bodů Na konci
tabulky se propadli na předposlední místo, po nevýrazných výkonech v
posledních kolech, hráči Konstruktivy Praha.
Na poslední příčku klesla Lokomotiva Česká
Třebová se ziskem pěti bodů.
-
-
Výsledkový servis
- TJ Spartak Přerov
- KK Slavoj Praha
5:3 3507-3437 (13:11)
- TJ Třebíč
-
TJ Lokomotiva
Česká
Třebová
7:1 3474-3316 (15:9)
- TJ Sokol Luhačovice
- SKK Náchod 2:6 3452-3549 (8:16)
- KK Konstruktiva Praha
-
TJ Centropen Dačice
2,5:5,5 3221-3317 (8,5:15,5)
- TJ Jiskra Kovářská
- TJ Sokol Husovice 4:4 3291-3304
(12,5:11,5)
- KK PSJ Jihlava - SKK Vrchlabí
6:2
3398-3242 (17:7)
-
-
Jak dopadl volejbalový víkend 26. a
27. 11.
- Body získali pouze junioři v I.
lize, kteří porazili (poslední)
Nivnici 2x 3 : 0. V tabulce jsou
nyní na 10. místě se čtyřmi výhrami.
Příští týden odjíždí k zápasům do
Havlíčkův Brodu.
- Muži A Sokola II. Česká Třebová
prohráli obě utkání v dosud
posledních Malšovicích 3 : 1 a 3 : 0 a
tím klesli na poslední místo druholigové
tabulky. Zatím mají na svém kontě jedinou
výhru nad Ústím nad Orlicí. Další týden
jedou do Hrotovic, body se dají čekat jen
stěží.
- Ženy Sokola Česká Třebová hrály dvě
utkání v Ostravě, ani odtud body
nepřivezly, ve druhém utkání,
avšak bojovaly a prohrály až v pátém
rozhodujícím setu. V tabulce jsou
předposlední se čtyřmi výhrami, příští
týden doma hostí Znojmo.
- I. ligu hrají ještě kadetky, avšak
na soutěž nestačí. I tento víkend
dvakrát prohrály v Moravské Třebové, v
tabulce jsou poslední, dosud nevyhrály
žádný zápas, vyhrály totiž jenom dva sety.
-
-
Jiný pohled na optimalizaci veřejné
dopravy
- Vážení
pánové, chtěl
bych touto cestou reagovat na schůzku
starostů Českotřebovska k optimalizaci
autobusové dopravy. Nevím zda zazněly
připomínky i z České Třebové k jediné
“městské lince”, která byla nahrazena
běžnou Č.T¨.- Lanškroun. V tisku jsem
takové informace nezaznamenal. Především
chci vyjádřit politování nad rozhodnutím
zrušit v nejlidnatějším městě
ústeckoorlického okresu výše uvedenou
linku a neschopností zajistit spojení
občanů ze Lhotky s rozrůstající se
průmyslovou zónou na Semanínské ulici a
k podniku Korado v alespoň 30 až 60
minutových intervalech. Tato lhostejnost
má velký dopad na nezaměstnanost ve
městě, která je alarmující už několik
let.
- Musím velmi
tvrdě nesouhlasit a hlasitě protestovat
proti koncepci linky 934. Kde je slibované
navýšení spojů? Kde jsou víkendové spoje
pro sídliště Lhotka? Přijde vám normální,
aby z největšího sídliště ve městě nejel v
pracovní dny na 4km vzdálený moderní
terminál během tří hodin dopoledne vůbec
žádný autobus? Takovou zhovadilost mohou
akceptovat jen darebáci, kteří si vozí
vlastní pr*e*e v autech. Proč se v návrhu
jízdního řádu této linky neobjevily
posilové spoje v 6:30 a 7:30 ze sídliště
Lhotka. O tomto problému informovala média
již před několika měsíci. Existuje vůbec
někdo na českotřebovské radnici, kdo hájí
občany nucené používat jen veřejnou (v
případě sídliště Lhotka - autobusovou)
dopravu? Chcete snad tímto způsobem
přilákat lidi od aut k hromadné dopravě?
Je vám to úplně jedno, jinak by se v
návrhu systému Iredo nemohla městská část
Lhotka objevit jako obec s vyšším jízdním
tarifem mimo Českou Třebovou. Naopak
samostatná obec Rybník je začleněna do
města Česká Třebová. Ptám se, zda v Oredu
jsou jen arogantní nebo i odpovědní lidé,
kteří plní své sliby a připomínky. Proč se
stavěl drahý terminál s podzemním
parkováním, když veřejná doprava bude na
horší úrovni než před rokem 1989?
- Na závěr
vás dva adresáty zvu na první jízdu dle
nového jízdního řádu v 6:30 ze sídliště
Lhotka na zastávku Habrmanova
(nejfrekventovanější), kde se budou tlačit
a mačkat lidé místo do dvou jen do jednoho
vozidla. Přijďte si poslechnout jak jsou
spokojeni ve stoje na jedné noze za jízdné
vyšší o 50% proti současnému. Se
sebevědomím vám vlastním jim vysvětlete,
jak se zlepšilo cestování po optimalizaci
firmou Oredo. Nezapomeňte vzít pana
poradce Netolického a v neposlední řadě
hejtmana kraje, který pohřbil železniční
dopravu a z autobusové udělal lidem peklo
na zemi. J.Vojtas
Tichý řešil autobusy na Lanškrounsku
Lanškroun – Během čtvrtka se náměstek
hejtmana Pardubického kraje zodpovědný za
dopravu, dopravní obslužnost a investice Jan
Tichý setkal také se starosty obvodu obce
s rozšířenou působností Lanškroun. Se zástupci
samospráv tady hovořil o nových jízdních řádech
autobusů, které po optimalizaci veřejné dopravy
v Pardubickém kraji vejdou v platnost 11.
prosince letošního roku.
Starostové budou mít od zavedení nových
jízdních řádů zhruba měsíc na připomínky, které
budou zapracovány do první změny na počátku
března. I na dnešním jednání měli starostové
možnost vznést některé své připomínky. „Jde nám
o to, abychom docílili zatraktivnění veřejné
dopravy a vrátili do ní cestující,“ řekl na úvod
jednání náměstek Tichý.
Velkou připomínku k jízdnímu řádu vznesla
starostka obce Luková. „Nelíbí se mi, že jste ze
dvou ranních spojů jeden zrušili, podle mého
nejsou pravdivé vaše podklady o tom, že jimi
jezdí málo lidí. Oba autobusy jsou plné a my je
chceme zachovat,“ uvedla starostka Miroslava
Fojtů. Na tuto připomínku reagoval přímo
náměstek hejtmana, který slíbil situaci prověřit
a pokud jsou sečtené počty cestujících skutečně
zavádějící, bude obci zajištěn i druhý autobus.
Obec kromě toho dostala od organizátora
regionální dopravy malý dárek v podobě nočního
spoje, který doposud zajišťovala obec vlastní
smluvní dopravou.
Naopak spokojený je starosta Žichlínku
Otakar Řehák: „Všechny naše dosavadní zásadní
připomínky byly vyřešeny, takže v tuto chvíli
nemám žádné další požadavky. Uvidíme, co přinese
praxe, připomínkovat budeme případně potom.“
Starostu Žichlínku ve stejném duchu doplnili i
jeho kolegové z Třešovce Jiří Marek,
místostarostka Marta Langerová z Lubníku a
místostarostka Marta Schipplová z Ostrova. Celý
proces optimalizace veřejné dopravy se ale
nesetkal s příznivou odezvou v Cotkytli. Její
starosta Prokop Holý kritizoval celou její
přípravu: „Měli jsme funkční systém a teď řešíme
jak to udělat, aby se lidé dostali do práce,
školy a k lékaři. Nerozumím tomu, proč jste
první udělali návrhy a teď jsme je pět měsíců
připomínkovali.“ Starosta následně vznesl
konkrétní připomínky k jednotlivým spojům.
S připomínkou vystoupila i vedoucí Obecního
úřadu v Horní Čermné Hana Vágnerová. V obci,
která je jinak s návrhem nové dopravní obsluhy
spokojená, mají problém s návrhem časů školních
autobusů a s absencí školní obsluhy pro
Nepomuky, ze kterých by děti musely na autobus
chodit tři kilometry. „Tuto situaci musíme
určitě vyřešit, rozhodně není možné, aby děti na
autobus chodily takto daleko,“ řekl náměstek
Tichý. Řešení se podařilo najít přímo na dnešním
jednání, jen kvůli němu bude nutné posunout
začátek školy o pět minut. „Rád bych firmě Oredo
poděkoval za vyřízení všech našich připomínek,
žádné další nemáme,“ byl velmi stručný starosta
Dolní Čermné Petr Helekal. „Já mám naopak velkou
připomínku, protože náš školní autobus jede ráno
v 6.30 hodin, to mi nepřipadá právě ideální,“
uvedl naproti tomu starosta Anenské Studánky
Jaroslav Paar, ke kterému se připojil i starosta
blízkého Trpíku Milan Hradecký. Tento problém
ovšem nebylo možné vyřešit přímo na jednání
v Lanškrounu, starostové ale dostali slib od
Oreda, že situace bude vyřešena v řádu několika
dní a děti budou jezdit ve vhodnější čas. Velké
poděkování dostalo Oredo od Horních Heřmanic.
„Chtěl bych poděkovat, protože tolik autobusů,
kolik jich u nás denně bude zastavovat, jsme
jich u nás neviděli snad za celý rok,“ řekl
starosta obce Tomáš Beran. Posledním, kdo se do
debaty zapojil, byl starosta Sázavy Jiří Malátek,
kterému se nelíbí, že jeho obec přijde o jeden
ze tří ranních spojů vozících děti do školy.
„Vzhledem k počtu cestujících si myslím, že to
bude dost na hraně a dnes jste mě nepřesvědčili,
že se vejdou,“ prohlásil starosta na tvrzení
organizátora dopravy, že ranní kapacita je
dostatečná. „S řešením ostatních časů v jízdních
řádech jsem spokojený, tam byly vyřešeny všechny
naše připomínky.“ Spokojený s návrhem dopravní
obslužnosti regionu je i samotný Lanškroun.
„Naše připomínky byly v rámci možností vyřešeny
a nové uspořádání dopravy je pro nás přínosem,
neboť se stáváme dopravním uzlem regionu,“
uzavřel místostarosta města Roman Krajči. (mag)
-
S
autobusovým spojením jsou obce spokojené
- Králíky (25.11.2011) Poslední jednání týkající se
optimalizace veřejné dopravy, konkrétně nových jízdních řádů
autobusových linek, absolvují v těchto dnech představitelé
Pardubického kraje a společnosti Oredo. Jednají na úrovni obcí
s rozšířenou působností se starosty příslušných obcí. Jednání
se konají v době těsně před tím, než vejdou v platnost nové
jízdní řády. Do nich už byly zapracovány veškeré připomínky,
které v průběhu procesu optimalizace dopravy představitelé
obcí a občané vznesli. „V tuto chvíli je ještě možné do
jízdních řádů, které vejdou v platnost 11. prosince,
zapracovat některé drobné změny, které byste případně
požadovali,“ řekl na setkání se starosty v Králíkách náměstek
hejtmana Pardubického kraje pro dopravu, dopravní obslužnost a
investice Jan Tichý. „Na požadavky o větší změny máte termín
do poloviny ledna. Vaše požadavky se následně budou
zapracovávat do jizdních řádů k zákonem stanovenému datu
jejich změn, který je 4. března 2012.“ Na jednání byly
projednávány některé technické záležitosti, například úpravy
autobusových zastávek nebo výstavba nových. Představitelé
jednotlivých obcí zároveň měli možnost vyjádřit se k celému
procesu optimalizace. „Většina z nás nemá ráda změny a nutnost
zvykat si na něco nového, pokud jsou ale splněny všechny naše
dosavadní požadavky, jsme ochotní optimalizaci akceptovat,“
uvedla starostka Králík Jana Ponocná. „A jestli je v
následujícím období možnost dalšího řešení a změn jízdních
řádů, myslím, že jsme pro občany vyjednali maximum možného.“
Problém s optimalizací veřejné dopravy nemá ani starosta Dolní
Moravy Ladislav Janočko: „Jsme spokojení s počtem spojů, které
u nás budou jezdit, byť některé změny v jízdních řádech bychom
k březnovému termínu chtěli navrhnout.“ V podobném duchu se
vyjádřil i starosta Mladkova Teodor Šmok. „Myslím, že Mladkov
je na tom z hlediska spojů celkem dobře, chtěl bych ještě
jednou poděkovat za „lékařský“ autobus třikrát týdně a
akceptuji možnost navrhnout změny, které by už v březnu
vstoupily v platnost. Obecně mohu říct, že jsme spokojení, to
ostatní ukáže čas,“ řekl starosta. „Předpokládám, že
další pracovní jednání budou následovat tak, jak se budou
objevovat případné problémy. Chtěl bych jen požádat, aby v
Moravském Karlově v sídlišti zůstala pouze jedna zastávka a
všechny spoje zastavovaly tam,“ připojil se do diskuze
starosta Červené Vody Miloš Harnych. „Co se týká dopravní
obslužnosti naší obce, musím říct, že v pracovní dny k žádnému
zhoršení nedojde, o víkendu to dokonce vypadá lépe než nyní.“
„Dvacet let jsme cestující ve veřejné dopravě ztráceli a v
počtu cestujících jsme se dostali na hrozivá čísla.
Optimalizace, ke které jsme nyní v kraji přistoupili, veřejnou
dopravu zatraktivní a podle mého by díky optimalizaci měly
počty cestujících zase stoupat. (mag)
-
Je
jiná doba. Peníze, ani evropské, se nerozhazují plnými hrstmi.
- Základní hodnotou je efektivita, funkčnost a minimalizace
finančních nákladů. A tak tomu bezesporu v hale Dašická je.
Pan Pitter má pravdu. Halu na Dašické si mělo postavit město
za dvojnásobnou cenu se stejnými užitnými vlastnostmi a
všichni by byli spokojeni. Nebyl jsem mezi těmi, kteří by
halu v Dašické domlouvali. Dělali to jiní a ať se mi to, co
moji předchůdci dohodli, stejně jako v jiných případech
tisíckrát může nelíbit, tak kraj pod mým vedením vždycky
dojednané smlouvy dodržoval a dodržuje. Pan Pitter mluví o
morálních a etických prohřešcích kraje. Vůbec nevím, co má na
mysli, protože sám konstatuje, že právní ujednání byla
dodržena. Ostatně musela být, protože se jedná o projekt
financovaný z evropských peněz a jakékoliv porušení pravidel
je trestáno finančními sankcemi, nebo dokonce odebráním
dotací. To, co je podepsáno, vyprojektováno a přihlášeno do
soutěže, se musí zcela striktně dodržet a Evropská komise to
kontroluje. Každá změna musí být rádně projednána a řádně
nahlášena. A to jsme také vždy důsledně činili. Hala je řádně
zkolaudována, tudíž zcela vyhovuje právním předpisům České
republiky. Na celou řadu věcí, které neustále a opakovaně
někteří členové sportovní komise magistrátu a jim podobní
napadají, máme v mnoha případech mezinárodní certifikáty. Hala
je zkolaudována nejen pro národní zápasy, ale také pro
mezinárodní mistrovské soutěže. Někomu to stále nestačí a
neustále a opakovaně napadá stavbu, která je vysoce funkční a
má nejen potřebné parametry, ale také estetickou hodnotu, o
čemž se každý může přesvědčit, když tuto halu navštíví.
Někteří členové sportovní komise nechápou, že je jiná doba a
peníze, ani evropské, se nerozhazují plnými hrstmi. Základní
hodnotou je efektivita, funkčnost a minimalizace finančních
nákladů. A tak tomu bezesporu v hale Dašická je. Mluví-li
někdo o etických a morálních prohřešcích, tak by se měl
zamyslet nad skutečností, že mi otevřený dopis došel na stůl
zároveň s novinami, kde pan Pitter celou záležitost
medializuje. Mimochodem, doposud si vůbec nikdo, ani ze
sportovní komise ani jiných kritiků, nenašel čas na to, aby
přišli a záležitost se mnou projednali. Pan Pitter ostatně
bude mít příležitost, aby své plány realizoval. Nabídneme halu
městu Pardubice, aby ji provozovalo za podobných podmínek jako
obdobnou halu ve vlastnictví kraje provozuje město Svitavy.
Pokud bude mít město, nebo kdokoliv jiný finanční prostředky a
chuť, aby z haly udělal exkluzivní záležitost, pak bude mít
bezesporu možnost. Mám bohužel pocit, že někteří lidé v
Pardubicích považují za kvalitní a dobrou pouze takovou
stavbu, jejíž cena se v průběhu výstavby neustále šplhá
nahoru. Ujišťuji všechny, že Pardubický kraj se nikdy takto
chovat nebude, alespoň do té doby, dokud já budu hejtmanem.
- Radko Martínek hejtman Pardubického kraje
-
|