|
Dne 2.11. byla zveřejněna další varianta jízdního řádu linky 900 Česká
Třebová - Ústí nad Orlicí a zpět. Je to již několikátá varianta
v řadě za sebou a tak je logické si položit otázku zda to je již varianta
poslední, která bude vylepena na zastávky od 11. prosince. Vzhledem k
pokročilému termínu si však již těžko lze představit, že by se měla
realizovat ještě nějaká další koncepční změna. Něž se jí budu věnovat tak
připomenu, že v pondělí 31. 10 se novináři na TK u starosty města
Česká Třebová ptali, zda již byla městu Česká Třebová nabídnuta k nahlédnutí
nějaká konečná verze a získali jsme jednoznačnou odpověď že zatím žádné
nahlédnutí nebylo realizováno. Starosta Jaroslav Zedník dokonce uvedl,
že mu nedostatek informací od OREDA vadí i proto, že musel přerušit další
přípravné práce na oprašování projektu "Radiobus" a čeká, až OREDO vydá
konečnou verzi příměstské autobusové dopravy na Českotřebovsku. Uvádím
to proto, že poslední zveřejněná verze obsahuje přece jenom řadu změn,
které stojí za zmínku:
1) Jsou zavedeny rychlíkové spoje. Ovšem tak, že staví ve Třebové jen na Terminálu Jana Pernera a potom až na Parníku u školy. Pak už autobus jede bez zastávky až na konečnou zastávku na orlickoústeckém autobusovém nádraží. Jezdí celkem 8 párů spojů (téměř) v pravidelném dvouhodinovém taktu a tak trochu ignorují potřebu nastupujících občanů. Opět platí, že se cestující musí taktování dopravy podřizovat místo toho, aby se frekvence nasazených spojů a vozidel přizpůsobovala požadavkům a tedy potřebám. Rychlíky mají význam jen tehdy, když je jeden spoj na lince málo a je potřeba vyslat vozy dva, pak jeden by měl být rychlíkový. V době sedla dopravy je třeba spoj zastávkový, který bude více využit. OREDO také ignoruje, že na lince do Ústí nastupuje nejvíce nastupujících cestujících ve Třebové je na zastávce u školní jídelny v Habrmanově ulici, a proto by bylo logické, kdyby rychlíkové spoje zastavovaly také zde. Myslím, že pro toto rozhodnutí musí mít OREDO dostatek podkladů. V Ústí by jistě přišla vhod ještě další zastávka dole u hotelu UNO. Pokud tuto úpravu OREDO neudělá, budou rychlíky v řadě "nešpičkových" časů jen málo využity. 2) Linka je prodloužena až do Kerhartic a protože prochází přes Hylváty, tak supluje vlastně orlickoústeckou městskou dopravu, jejíž samostatná linka byla podobně jako v České Třebové zrušena. Zhruba jednou za hodinu (a dopoledne za dvě) pokračuje spoj linky 900 z autobusového nádraží dál k železniční stanici, kde se zřejmě otáčí a pak jede (podle zveřejněných časů přes závory na hlavní trati) do Kerhartic a končí až u posádky. Na úseku Ústí - Kerhartice jde naopak o posílení počtu spojů, zejména večer a podvečer, linka do Kerhartic nezajížděla v ústecké železniční stanici, kam vedla linka jiná s minimem spojů. Zde je otázka kolik času pročeká autobus u spuštěných závor, jinak na změně kerhartiční občané vydělali. 3) Proti minulé verzi to je však přece jen zlepšení, neboť existují rychlíkové spoje, předešlá verze s nimi prakticky nepočítala. Celkový počet spojů se poněkud zvětšil (nyní 36), i když stále nedosahuje současného stavu (42 spojů). Celkově jde tedy o úbytek nabídky. (Přitom Linka Č. Třebová - Ústí n. O. mezi ztrátové linky nepatřila.) 4) Jde o jízdní řády pro pracovní dny, víkendový a sváteční jízdní řád zatím inovován nebyl. Zatím nejsou ke 4. 11 zveřejněny žádné změny na dalších jízdních řádech, ke konci září byl zveřejněn opravený jízdní řád linky Č. Třebová - Litomyšl - Dolní Újezd - Proseč, kde jsou již zakotveny zajížďky několika spojů na zastávku Svinná. Jízdní řád linky 900 Č. Třebová - Ústí n.O. v poslední verzi najdete ZDE
|