Návrh na změnu vlakového JŘ 2010/2011                            

V souvislosti s dokončením dopravního terminálu v České Třebové a stávající situací v zastavování vlaků vznikla nová iniciativa, která by mohla vést ke zlepšení dopravní situace v České Třebové a okolním regionu.  V současné době zastavuje v České Třebové cca 44 rychlíkových spojů a  dalších asi 16 projíždí (nepočítáme do toho vlaky SC pendolino, to je jiná kategorie SC). Díky  poslanecké iniciativě proběhly konzultace na Ministerstvu dopravy a podle předběžných jednání s náměstkem ministerstva dopravy Ing. Ivo Vykydalem a náměstkem generálního ředitele ČD Ing. Antonínem Blažkem existuje možnost určitého zlepšení alespoň u některého ze spojů, které zde zatím nestaví a region to potřebuje.  Připravuje se jednání, na kterém by mohly být některé naše návrhy zohledněny, budou-li dobře odůvodněny. Asi tak, jako byl  na poslední chvíli před uzávěrkou jízdního řádu zastaven v Ústí nad Orlicí  rychlík EC273 Jaroslav Hašek, neboť zde má  spoj osobním vlakem směr Klodzko. Pokud se podaří při jednání uspět, tak by mohly být změny akceptovány již od červnové změny jízdního řádu.  Jedním z konzultantů problematiky  je Ing. Jiří Vencl, Ph.D, který připravil  pro starostu města Jaroslava Zedníka dále uvedený  návrh.

Průjezdové vlaky Českou Třebovou:                                                                                                

Vlak 275 - SLOVAN  (Praha - Bratislava) průjezd 9.18
do Brna 8.18 potom v 9.56, přípoj z Oc od 524 8.54, od R 622 9.07, od Ústí n.O. Os 5071 8.56.
Navrhuji zastavit v České Třebové. Důvodem jsou i přípojové vlaky, spojení s Brnem a s Bratislavou. Jedná se o československy vlak, kde projednání zastavení v České Třebové je velmi jednoduché.
-----------------------------------------------------------
Vlak 273 - JAROSLAV HAŠEK ( Praha - Budapest) průjezd 11.18
Vlak zastavuje v Ústí nad Orlicí (11.07-11.08) , důvodem zastavení v Ústí n.O. je přestup na osobní vlak 15121 odjezd z Ústí nad Orlicí v 11,15 směr Klodsko
Pokud by zastavil i v České Třebové bylo by to po 10-ti km což není příliš systémové... Souhlasil bych s projížděním, přesunutím zastavení z Ústí nad Orlicí do České Třebové rozvážeme spojení s Klodskem...
do Brna v 10.18, pak v 11.56, přípoj od Rdi 3778 10.51 a od Oc v 10.54.
----------------------------------------------------------
Vlak 171  HUNGARIA  (Berlin - Budapest) průjezd v 13.18
do Brna v 12.18 další v 13.56, přípoje od Rdi 12760 v 12.39, od Oc 526 12.54, od Oc 624 13.07 od Ústí 709 12.50.
Bylo by dobré pokud by se podařilo zastavit , ale není bezpodmínečně nutné. Zastavením by se podařilo získat hodinový takt ve spojení s Brnem. Lze ale oželet.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Vlak 173  VINDOBONA  (Hamburg - Villach) průjezd 15.18 
do Brna Sp 14.47, další 15.56, přípoje od M.Třebové 14.47, od Oc 128 14.54 a od Ústí 5045 14.58.
Bylo by dobré pokud by se podařilo zastavit, ale není bezpodmínečně nutné..
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vlak 175 JAN JESENIUS (Hamburg - Budapest)  průjezd 17.18
do Brna 16.18 další v 17.56, přípoje od Zábřeha 3784 16.49, od Oc 120 16.54 a od Ústí 5029 16.54
Bylo by dobré pokud by se podařilo zastavit , ale není bezpodmínečně nutné..
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vlak 177  JOHANNES BRAMS (Berlin - Wien) průjezd v 19.18
do Brna 18.18 další v 19.56, přípoje od Lanškrouna 12718 18.37, od Oc 126 18.54, od Lanškrouna 12720 19.03, OD Ústí 625 18.50
Navrhuji zastavit ! Mimo přípojových vlaků se tím získá spojení v Brně na SC Slovenská strela do Bratislavy (Brno 117 příjezd 20.24 SC Slov. strela 20.38)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vlak 379  CARL MARIA VON WEBER   (Stralsund - Brno) průjezd 21.18
do Brna 20.18 další 22.38, přípoje od Oc 628 21.08, od Ústí 621 21.50
Navrhuji zastavit, důvodem již uvedené spoje od Olomouce a Ústí nad Orlicí, zachování hodinového taktu do Brna a především. Vlak končí v Brně, tedy zastavení v České Třebové zlepší kvalitu služeb Českých drah bez ohrožení jízdních dob (Č. Třebovou se projíždí směrem na Brno 40 km rychlostí) a minutové zastavení nemá žádný vliv.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vlak 477  METROPOL (Berlin - Budapest) průjezd 2.18
do Brna poslední vlak 22.38, další 4.51
Není nutné tento noční vlak zastavovat. Problém by to nebyl ale České dráhy mají u těchto nočních spojů obavy z okradení cestujících při zastavení ve 2.18.

Opačný směr                                                                                                                               

Vlak 378  CARL MARIA VON WEBER (Wien - Stralsund) průjezd 8.38
od Brna přijíždí vlaky 8.02 -  další 9.38, do  Prahy odjíždí  8.03 další 8.55
Navrhuji zastavit. Důvodem je , že cestující, kteří jedou ráno z Vídně do oblasti České Třebové v 6.00 rychlíkem 378 musí čekat (tím , že 378 v Č.Třebové nestaví)  hodinu v Brně. Zastavením vlaku 378 v České Třebové by se získal i přestup v Brně od SC Slovenská strela, který jede z Bratislavy.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vlak 174 JAN JESENIUS (Budapest - Hamburg) průjezd 10.38
od Brna přijíždí vlaky 10.02 -  další 11.38, do  Prahy odjíždí  10.05 další 10.55
Bylo by dobré pokud by se podařilo zastavit , ale není bezpodmínečně nutné..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vlak 172 VINDOBONA  (Villach - Hamburg) průjezd 12.38
od Brna přijíždí vlaky 12.02 -  další 13.38, do  Prahy odjíždí  12.05 další 12.55
Bylo by dobré pokud by se podařilo zastavit , ale není bezpodmínečně nutné..
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vlak 170 Hungaria  (Budapest - Berlin) průjezd 14.38
od Brna přijíždí vlaky 14.02 -  další 15.38, do  Prahy odjíždí  14.05 další 14.55
Bylo by dobré pokud by se podařilo zastavit , ale není bezpodmínečně nutné..
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vlak 272 JAROSLAV HAŠEK  (Budapest - Praha) průjezd 16.38
od Brna přijíždí vlaky 16.02 -  další 17.38, do  Prahy odjíždí  16.05 další 16.55
Bylo by dobé, pokud by se podařilo vlak zastavit. Vlak při cestě do Budapešti jako 273 stojí v Ústí nad Orlicí (přípoj Klodsko).
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vlak 274 SLOVAN  (Bratislava - Praha) průjezd 18.38
Navrhujil zastavit v České Třebové. Důvodem jsou i přípojové vlaky, spojení s Brnem a s Bratislavou. Vlak navrhuji zastavit i v opačném směru. Opět projednání v rámci česko-slovenského jednání velmi jednoduché. Vlak v ČT předchozí GVD zastavoval.
 ----------------------------------------------------------------------------------------
Vlak 344 AVALA  (Beograd - Praha) průjezd 20.38
Vlak navrhuji zastavit - vlak v České Třebové při jízdě z Prahy do Beogradu zastavuje již nyní, bylo by to tedy systémové řešení.
-------------------------------------------------------------------------------
Vlaky EN 476 Metropol (průjezd 2.02) a 444 Slovakia (průjezd 4.46) mohou Ceskou Třebovou projíždět.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
                                                                       (z návrhu Ing. Jiřího Vencla, PhD, jednatele ČD Cargo Slovakia, s.r.o.)