Na jubilejním ročníku veletrhu cestovního ruchu v Praze Třebováci nechyběli

Ve čtvrtek 10.února byl zahájen na výstavišti v Holešovicích již 20.ročník prestižního středoevropského veletrhu cestovního ruchu Holiday World 2011 . Jak již je několik let dobrým zvykem, probíhaly současně od čtvrtka do neděle také další dva oblíbené veletrhy. Top gastro 2011, který se uskutečnil již pátým rokem a Golf World Prague 2011, který páté výročí oslaví příští rok. Zatím co první dva dny byly určeny převážně pro odborné návštěvníky, sobota a neděle, které byly bohatší o kulturní program, přivítaly veřejnost.
Na ploše 24 000 m2 se v několika halách Průmyslového paláce představilo na 873 vystavovatelů ze 47 zemí světa. Tradičně zde  vystavovali naši sousedé, ale nechyběly ani země ze Středomoří či destinace exotické  jako například Jamajka, Filipíny, Indonésie, Kuba a další.
Letošní Holiday World 2011 se opět nesl ve znamení spolupráce s partnerským Slovenskem. To se na veletrhu prezentovalo expozicí a kulturním programem, zaměřeným na propagaci letošního  MS v ledním hokeji. Před fotoaparáty pózoval maskot mistrovství, šedobílý vlk Goooly, v dresu slovenské reprezentace, na pódiu bylo možné obdivovat  fenomálního mladého saxofonistu Patrika Žigu, známého z televizní soutěže Česko Slovensko má talent. Ale i ostatní země, či města, se předháněly, aby doprovodným programem , přilákaly pozornost návštěvníků veletrhu.
Po skromné prezentaci našeho regionu na GO-Regiontour  2011 v Brně jsem byl překvapen příjemnou změnou. Již ve vstupní části veletržní haly měla svůj stánek Destinační společnost Východní Čechy a Pardubický kraj , přes uličku se prezentoval Kraj Královéhradecký , v jehož  bezprostředním sousedství se nacházela velkoryse pojatá  expozice města Česká Třebová. Na úterní prezentaci byla přítomná tajemnice města Věra Pirklová, která mimo jiné řekla: „ Chtěli jsme udržet vysoko nastavenou laťku z minulých let. Pro současnou expozici jsme také využili původní atraktivní místo, ale řešení exteriéru jsme inovovali a přizpůsobili nově otevřenému terminálu českotřebovského nádraží. Chceme představit Českou Třebovou jako moderní město, které má návštěvníkovi co nabídnout. Mnoho lidí často jen projíždí, nebo přestupuje a terminál je právě tou pomyslnou vstupní branou do města.K informaci návštěvníků slouží i nejmodernější multimediální informační systém s nepřetržitým provozem, který je součástí tohoto terminálu“.  Po chvíli hledání jsem objevil v levém křídle Průmyslového paláce také výstavní plochu  Sdružení Orlické hory a Podorlicko, která svou koncepcí kopírovala brněnský veletrh. Navíc však bylo možné získat velké množství propagačního materiálu partnerských měst Ústí nad Orlicí a Bystřice Klodské.
Jubilejních deset let oslavil na letošním veletrhu i doprovodný program. Expediční kamera (LK 180) premiérově představila nejlepší cestovatelské snímky uplynulé sezóny z celého světa a umožnila i setkání s protagonisty a autory těchto filmů. Po všechny výstavní dny byla v provozu i Orientální restaurace Klubu cestovatelů. Top Gastro 2011 je gastronomický veletrh, který pamatoval na chuťové buňky návštěvníků. Součástí nabitého doprovodného programu , který doprovázely neodmyslitelné ochutnávky, byla i soutěž „Mistr kávy“ a velká prezentace pražíren kávy v pavilónu TOP CAFÉ. Milovníci golfové turistiky našli  již tradičně vše důležité při vstupu do prvního výstavního pavilonu. Výčet všeho, co mohli návštěvníci na veletrhu vidět , by byl ještě hodně dlouhý.
Faktem je, že letošní veletrhy cestovního ruchu v Praze určitě nezklamaly a přinesly i mnoho inspirací pro volbu dovolené, ať už prostřednictvím cestovní kanceláře, nebo při plánování vlastní cesty..                                                               Milan Michalski

 

Fotografie Mgr. Milana Michalského z pátku 11.2. - živo bylo především v expozicích cestovních kanceláří.

 

 

         Stánek destinační společnosti Orlické hory a Podorlicko - pátek 11.2., také ještě poměrně opuštěný