-
-
Travesti show Hanky Panky v Kulturním centru.
- Po velkém předchozím úspěchu a zhruba po půl roční odmlce se
do České Třebové v pátek 25. února opět vrátila známá pražská
travesti skupina HANKY PANKY , tentokrát zcela premiérově s
pořadem ,,Z pohádky do pohádky,,. Nová zábavná show, plná
nápaditých převleků, humoru, choreografií a známých hudebních
melodií spolu se slečnami Dolores, Stefany, Sofií a Alexem. Jak
napovídá už samotný název pořadu, tento večer se odehrával v
duchu pohádkových melodií a nejen těch. Pořad je koncipován opět
tak, že si na své přijdou zaručeně všechny věkové generace.
Kromě ráčkující princezny asi stovka přítomných posluchačů v
sále, kteří se zpěváky aktivně spolupracovala přivítala na
jevišti velkého sálu Kulturního centra na jevišti například
"Leonu Machálkovou", "Hanku Zagorovou s Petrem Rezkem", "Lucii
Bílou", Pink, "Dádu Patrasouvou" a také legendární duo "Petra
Kotvalda a Standu Hložka", současnou královnu hitparád Lady Gagu
a nebo zavzpomínáme na muzikál Pomáda. Špičková česká travesti
skupina potvrdila své přednosti i to, proč se těší oblibě
v řadě měst po celé České i Slovenské republice.
-
-
Pardubický kraj nesouhlasí
s výstavbou větrných elektráren u Mladkova a Lichkova
Pardubický kraj nesouhlasí s tím, aby v okolí
Mladkova a Lichkova bylo vybudováno sedm větrných elektráren. Toto
stanovisko kraje dnes odsouhlasili krajští radní a v nejbližších
dnech s ním bude seznámeno i ministerstvo životního prostředí,
které posuzuje vliv stavby na životní prostředí. „Jsem
přesvědčený, že výstavba elektráren mikroregionu na severovýchodě
našeho kraje příliš neprospěje. Pardubický kraj investuje do této
oblasti nemalé prostředky na rozvoj cestovního ruchu a vznik
těchto elektráren může mít negativní vliv na rozvoj turismu v této
oblasti,“ vysvětlil negativní postoj kraje hejtman Radko Martínek.
Krajští radní se také domnívají, že by výstavba elektráren mohla
nežádoucím způsobem ovlivnit přeshraniční styk s Polskem. Veliké
větrníky by totiž byly tím prvním, co cestující z Polska na české
straně uvidí. Připomínky Pardubického kraje se však netýkají pouze
cestovního ruchu. Ve stanovisku je zmiňována i obava, že by
výstavbou elektráren byla znehodnocena přírodní hodnota celého
území. Daný prostor je součástí chráněného území Natura 2000 a
ptačí oblasti Králický Sněžník. Odborníci předpokládají, že by
činnost elektráren velice negativně ovlivnila výskyt unikátní
populace chřástala polního a ohrožena by mohla být i zdejší
významná hnízdní kolonie netopýrů.
Vybudovat nedaleko Mladkova a Lichkova větrný park chce
společnost Synergion. Pardubický kraj nyní využil svého zákonného
práva se k projektu vyjádřit. Zásadním způsobem však stavbu
elektráren ovlivnit nemůže. O vlivu elektráren na životní
prostředí bude rozhodovat ministerstvo životního prostředí a
rozhodující slovo v samotné realizaci projektu budou mít
představitelé obcí Mladkov a Lichkov.
-
Novým
ředitelem pardubické nemocnice byl jmenován Tomáš Gottvald
- Do funkce jej k 1. březnu 2011 jmenovala Rada Pardubického
kraje. Tomáš Gottvald dosud pracoval jako vedoucí lékař
oddělení JIP chirurgické kliniky pardubické nemocnice a současně
byl předsedou dozorčí rady Pardubické krajské nemocnice. Krajští
radní volili mezi dvěma rovnocennými kandidáty, které jim
doporučila výběrová komise, Tomášem Gottvaldem a Martinem Šáchou.
Ten byl pověřen vedením Pardubické krajské nemocnice, a. s. v
polovině loňského prosince, kdy byl z funkce ředitele odvolán
Josef Šimurda.
MUDr. Tomáš Gottvald se narodil 28. 11. 1972 a je absolventem 1.
lékařské fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Před příchodem do
pardubické nemocnice pracoval na anesteziologické klinice v
královéhradecké Fakultní nemocnici.
FOR
MODEL 2011 výstava modelů a sběratelství Výstaviště Flora Olomouc, 4.-6.
března
RENOVA 2011 veletrh pro obnovu památek a historických sídel
Výstaviště Flora Olomouc, 17. -19. března
Březen na Výstavišti Flora Olomouc Ráj pro modeláře, sběratele i
stavebníky
Březen bude na olomouckém výstavišti Flora patřit hned třem zajímavým
výstavním akcím. Modelářům, příznivcům modelování z papíru, plastu, dřeva
či jiných materiálů a všem, kteří se věnují sbírání nejrůznějších kuriozit
bude od 4. do 6. března určen největší pavilon A.
FOR MODEL, výstava modelů a sběratelství, potěší návštěvníky ukázkami
historických a bitevních lodí, letadel, automobilů, bojové techniky,
zbraní, železničních modelů. Na zájemce budou čekat
pojízdné
kopie historického vlaku československých legií v Rusku. Pro
hravé nebude chybět autodráha, či ryze česká stavebnice MERKUR, která je
dětským „hitem“ už od roku 1920…
Výstavní část se sbírkami nejrůznějších zajímavostí a kuriozit –
odznaků, mincí, či pohlednic letos obohatí expozice vějířů, sbírka
egyptských starožitností, krojů z Čech, Moravy a Slovenska, sbírka
starých i současných kuchařek, retrohraček z 50-60tých let, historických
loutek – „alšovek“, „reborn“ panenek, které vypadají jako živé, či bot a
botiček z celého světa. O dva týdny později, ve dnech 17. až 19. března, se zase brány
výstaviště otevřou veletrhu památkové péče RENOVA s ukázkami historických
řemesel, technologií, nástrojů a materiálů na ochranu a obnovu památek a
historických sídel. Stavebníci určitě ocení i aktuální jarní nabídku
souběžně probíhajícího veletrhu STAVOTECH pořádaného olomouckou
společností Omnis. Expozicím a stánkům obou veletrhů budou vyhrazeny
prostory pavilonů A a E a přilehlé venkovní plochy.
-
Automobily budou známkovat své řidiče
- Cílem je ušetřit pohonné hmoty Pardubice – Mezinárodní
firmy, včetně těch českých, hledají způsoby, jak snížit zbytečné
náklady na pohonné hmoty, které v posledních měsících vyšplhaly
rekordně nahoru. Čeští vývojáři proto připravují speciální
přístroj akcelometr, který bude hodnotit styl jízdy jednotlivých
řidičů a poté jim dá zpětnou vazbu tak, aby při dalších jízdách
došlo k úspoře pohonných hmot. „Ve všech firmách pracují
lidé, kteří mají odlišné způsoby řízení vozidel. Všichni si
myslí, že jsou skvělí řidiči, ale přitom spotřeba jejich vozů
převyšuje tu, která je z praxe potvrzena. Naším cílem je najít
způsob, jak snížit náklady na provoz vozového parku za
předpokladu, že nedochází k nelegálním únikům pohonných hmot,
jako jsou krádeže či černé jízdy,“ popisuje základní myšlenku
Tomáš Hoplíček z firmy HI Software Development-provozovatel
služby Webdispečink, která na přístroji v současné době pracuje
a koncem roku ji chce představit veřejnosti. Češi si
myslí, že jsou dobří řidiči. Spotřeba vozidel ukazuje opak Někdo
umí ujet sto kilometrů se spotřebou 6l/100km, jiný na této
vzdálenosti spotřebuje až o tři litry pohonných hmot navíc.
Příčinou může být agresivní jízda, tedy prudké brzdění a
rozjíždění, nebo řazení převodových stupňů v nesprávný okamžik.
„Do konce roku budeme mít mobilní jednotku vybavenou
akcelometrem, který nám dokáže o stylu jízdy říci ještě více,
například zaznamená počet přejetí z pruhu do pruhu. Z toho se dá
o agresivitě vyčíst nejvíce. Výsledné hodnoty převedeme na
známky, kterými ohodnotíme řidiče,“ přibližuje Tomáš Hoplíček a
dodává, že na základě popisu stylu jízdy budou odborníci moci
dát řidičům velmi užitečné rady, jak docílit snížení spotřeby.
Tento nový přístroj bude dokonce zaznamenávat vyprodukované
emise CO2. V některých zemích se totiž za tyto emise platí daně.
Bc. Pavla Janoušková
|