Českotřebovský deník 59/2010 (26.2.)                                   
 

Travesti show Hanky Panky  v Kulturním centru.  

Po velkém předchozím úspěchu a zhruba po půl roční odmlce se do České Třebové v pátek 25. února opět vrátila známá pražská travesti skupina HANKY PANKY , tentokrát zcela premiérově s pořadem ,,Z pohádky do pohádky,,. Nová zábavná show, plná nápaditých převleků, humoru, choreografií a známých hudebních melodií spolu se slečnami Dolores, Stefany, Sofií a Alexem. Jak napovídá už samotný název pořadu, tento večer se odehrával v duchu pohádkových melodií a nejen těch. Pořad je koncipován opět tak, že si na své přijdou zaručeně všechny věkové generace. Kromě ráčkující princezny asi stovka přítomných posluchačů v sále, kteří se zpěváky aktivně spolupracovala  přivítala na jevišti velkého sálu Kulturního centra na jevišti například "Leonu Machálkovou", "Hanku Zagorovou s Petrem Rezkem", "Lucii Bílou", Pink, "Dádu Patrasouvou" a také legendární duo "Petra Kotvalda a Standu Hložka", současnou královnu hitparád Lady Gagu a nebo zavzpomínáme na muzikál Pomáda. Špičková česká travesti skupina potvrdila své přednosti i to, proč se  těší oblibě v řadě měst po celé České i Slovenské republice.
 
Pardubický kraj nesouhlasí s výstavbou větrných elektráren u Mladkova a Lichkova

  Pardubický kraj nesouhlasí s tím, aby v okolí Mladkova a Lichkova bylo vybudováno sedm větrných elektráren. Toto stanovisko kraje dnes odsouhlasili krajští radní a v nejbližších dnech s ním bude seznámeno i ministerstvo životního prostředí, které posuzuje vliv stavby na životní prostředí. „Jsem přesvědčený, že výstavba elektráren mikroregionu na severovýchodě našeho kraje příliš neprospěje. Pardubický kraj investuje do této oblasti nemalé prostředky na rozvoj cestovního ruchu a vznik těchto elektráren může mít negativní vliv na rozvoj turismu v této oblasti,“ vysvětlil negativní postoj kraje hejtman Radko Martínek. Krajští radní se také domnívají, že by výstavba elektráren mohla nežádoucím způsobem ovlivnit přeshraniční styk s Polskem. Veliké větrníky by totiž byly tím prvním, co cestující z Polska na české straně uvidí. Připomínky Pardubického kraje se však netýkají pouze cestovního ruchu. Ve stanovisku je zmiňována i obava, že by výstavbou elektráren byla znehodnocena přírodní hodnota celého území. Daný prostor je součástí chráněného území Natura 2000 a ptačí oblasti Králický Sněžník. Odborníci předpokládají, že by činnost elektráren velice negativně ovlivnila výskyt unikátní populace chřástala polního a ohrožena by mohla být i zdejší významná hnízdní kolonie netopýrů.
Vybudovat nedaleko Mladkova a Lichkova větrný park chce společnost Synergion. Pardubický kraj nyní využil svého zákonného práva se k projektu vyjádřit. Zásadním způsobem však stavbu elektráren ovlivnit nemůže. O vlivu elektráren na životní prostředí bude rozhodovat ministerstvo životního prostředí a rozhodující slovo v samotné realizaci projektu budou mít představitelé obcí Mladkov a Lichkov.
Novým ředitelem pardubické nemocnice byl jmenován Tomáš Gottvald   

Do funkce jej k 1. březnu 2011 jmenovala Rada Pardubického kraje.  Tomáš Gottvald dosud pracoval jako vedoucí lékař oddělení JIP chirurgické kliniky pardubické nemocnice a současně byl předsedou dozorčí rady Pardubické krajské nemocnice. Krajští radní volili mezi dvěma rovnocennými kandidáty, které jim doporučila výběrová komise, Tomášem Gottvaldem a Martinem Šáchou. Ten byl pověřen vedením Pardubické krajské nemocnice, a. s. v polovině loňského prosince, kdy byl z funkce ředitele odvolán Josef Šimurda.
MUDr. Tomáš Gottvald se narodil 28. 11. 1972 a je absolventem 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Před příchodem do pardubické nemocnice pracoval na anesteziologické klinice v královéhradecké Fakultní nemocnici.
FOR MODEL 2011 výstava modelů a sběratelství Výstaviště Flora Olomouc, 4.-6. března

RENOVA 2011 veletrh pro obnovu památek a historických sídel  Výstaviště Flora Olomouc, 17. -19. března 

Březen na Výstavišti  Flora Olomouc Ráj pro modeláře, sběratele i stavebníky 


Březen bude na olomouckém výstavišti Flora patřit hned třem zajímavým výstavním akcím. Modelářům, příznivcům modelování z papíru, plastu, dřeva či jiných materiálů a všem, kteří se věnují sbírání nejrůznějších kuriozit bude od 4. do 6. března určen největší pavilon A. FOR MODEL, výstava modelů a sběratelství, potěší návštěvníky ukázkami  historických a bitevních  lodí, letadel, automobilů, bojové techniky, zbraní, železničních modelů. Na zájemce budou čekat pojízdné kopie historického vlaku československých legií v Rusku. Pro hravé nebude chybět autodráha, či  ryze česká stavebnice MERKUR, která je dětským „hitem“ už od roku 1920… Výstavní část se sbírkami nejrůznějších zajímavostí a kuriozit –  odznaků, mincí, či pohlednic letos  obohatí expozice vějířů, sbírka egyptských starožitností,  krojů z Čech, Moravy a Slovenska, sbírka starých i současných kuchařek, retrohraček z 50-60tých let,  historických loutek – „alšovek“, „reborn“ panenek, které vypadají jako živé,  či bot a botiček z celého světa. O dva týdny později, ve dnech 17. až 19. března, se zase brány výstaviště otevřou veletrhu  památkové péče RENOVA s ukázkami historických řemesel, technologií, nástrojů a materiálů na ochranu a obnovu památek a historických sídel. Stavebníci určitě ocení i aktuální jarní nabídku souběžně probíhajícího veletrhu STAVOTECH pořádaného olomouckou společností Omnis. Expozicím a stánkům obou veletrhů budou vyhrazeny prostory  pavilonů A a E a přilehlé venkovní plochy.  
Automobily budou známkovat své řidiče  

Cílem je ušetřit pohonné hmoty Pardubice – Mezinárodní firmy, včetně těch českých, hledají způsoby, jak snížit zbytečné náklady na pohonné hmoty, které v posledních měsících vyšplhaly rekordně nahoru. Čeští vývojáři proto připravují speciální přístroj akcelometr, který bude hodnotit styl jízdy jednotlivých řidičů a poté jim dá zpětnou vazbu tak, aby při dalších jízdách došlo k úspoře pohonných hmot.  „Ve všech firmách pracují lidé, kteří mají odlišné způsoby řízení vozidel. Všichni si myslí, že jsou skvělí řidiči, ale přitom spotřeba jejich vozů převyšuje tu, která je z praxe potvrzena. Naším cílem je najít způsob, jak snížit náklady na provoz vozového parku za předpokladu, že nedochází k nelegálním únikům pohonných hmot, jako jsou krádeže či černé jízdy,“ popisuje základní myšlenku Tomáš Hoplíček z firmy HI Software Development-provozovatel služby Webdispečink, která na přístroji v současné době pracuje a koncem roku ji chce představit veřejnosti.  Češi si myslí, že jsou dobří řidiči. Spotřeba vozidel ukazuje opak Někdo umí ujet sto kilometrů se spotřebou 6l/100km, jiný na této vzdálenosti spotřebuje až o tři litry pohonných hmot navíc. Příčinou může být agresivní jízda, tedy prudké brzdění a rozjíždění, nebo řazení převodových stupňů v nesprávný okamžik.  „Do konce roku budeme mít mobilní jednotku vybavenou akcelometrem, který nám dokáže o stylu jízdy říci ještě více, například zaznamená počet přejetí z pruhu do pruhu. Z toho se dá o agresivitě vyčíst nejvíce. Výsledné hodnoty převedeme na známky, kterými ohodnotíme řidiče,“ přibližuje Tomáš Hoplíček a dodává, že na základě popisu stylu jízdy budou odborníci moci dát řidičům velmi užitečné rady, jak docílit snížení spotřeby.  Tento nový přístroj bude dokonce zaznamenávat vyprodukované emise CO2. V některých zemích se totiž za tyto emise platí daně.                                                                                                                                       Bc. Pavla Janoušková