Zastavování rychlíků v České Třebové – opět navrhováno zhoršení                    

Podle únorového návrhu objednávky rychlíků MD ČR na jízdní řád 2011/2012 zaslaném krajům nebude v České Třebové nově  zastavovat EC 176 Johannes Brahms zajišťující rychlé spojení do Prahy, dnes v Č. Třebové 6,38- 6,39 h a EC 345 Avala (dnes zastavuje v 7,18-7,19 h směr Brno, Bratislava). Jízdní doby projíždějících a zastavujících EC vlaků mezi Prahou a Brnem jsou shodné, ve vztahu k Praze oproti současnosti o 1´kratší i když  všechny tyto vlaky zastaví nově v Praze-Libni. Shodné jsou i u snad nejvytíženějšího ranního Ex 570 (z Pardubic zpravidla k stání), který nesystémově zastaví i v Kolíně.  Poznámka v návrhu objednávky „zastavení vlaků EC a Ex v žst. Česká Třebová a Kolín mohou být upravena na základě návazných jednání“ navozuje možnost dalších jednání.
Omezuje se objednávka MD na Ostravsko vzhledem k očekávanému vstupu nových nedotovaných dopravců, pro Č. Třebovou to znamená snížení nabídky ve směru Olomoucko z 24 na 21 denních vlaků v obou směrech. Z hlediska vazeb Česká Třebová – Letohrad se zdá vcelku nepochopitelné (neznám objednávku regionální dopravy), že žádný rychlík objednávaný MD nestaví v Ústí nad Orlicí, vybrané zastaví v Ústí nad Orlicí městě.
Noční vlaky nejsou obsaženy v objednávce, ta je doplněna poznámkou „polohy, rozsah objednávky nočních vlaků a jejich zastavení budou upřesněny v průběhu jednání s dopravcem“. Předpokládám, že i s kraji. V Č. Třebové staví noční rychlíky 440, 442 a sezonní 1470 z východu a jihu, opačně 441, 443 a 1471, nestaví vlaky kategorie Euronight.  Tento rozsah by měl být minimálně zachován.
 K naplnění funkce dopravního terminálu v České Třebové jako 2. dopravního uzlu Pardubického kraje, postaveného za nemalé městské i evropské peníze je tak o čem jednat.
                                                                                                                                                                 Ing. Pavel Adámek