-
Zastavování
rychlíků v České Třebové – opět navrhováno zhoršení
- Podle únorového návrhu objednávky rychlíků MD ČR na jízdní řád
2011/2012 zaslaném krajům nebude v České Třebové nově zastavovat EC 176
Johannes Brahms zajišťující rychlé spojení do Prahy, dnes v Č. Třebové
6,38- 6,39 h a EC 345 Avala (dnes zastavuje v 7,18-7,19 h směr Brno,
Bratislava). Jízdní doby projíždějících a zastavujících EC vlaků mezi
Prahou a Brnem jsou shodné, ve vztahu k Praze oproti současnosti o
1´kratší i když všechny tyto vlaky zastaví nově v Praze-Libni. Shodné
jsou i u snad nejvytíženějšího ranního Ex 570 (z Pardubic zpravidla
k stání), který nesystémově zastaví i v Kolíně. Poznámka v návrhu
objednávky „zastavení vlaků EC a Ex v žst. Česká Třebová a Kolín mohou být
upravena na základě návazných jednání“ navozuje možnost dalších jednání.
- Omezuje se objednávka MD na Ostravsko vzhledem k očekávanému vstupu
nových nedotovaných dopravců, pro Č. Třebovou to znamená snížení nabídky
ve směru Olomoucko z 24 na 21 denních vlaků v obou směrech. Z hlediska
vazeb Česká Třebová – Letohrad se zdá vcelku nepochopitelné (neznám
objednávku regionální dopravy), že žádný rychlík objednávaný MD nestaví
v Ústí nad Orlicí, vybrané zastaví v Ústí nad Orlicí městě.
- Noční vlaky nejsou obsaženy v objednávce, ta je doplněna poznámkou
„polohy, rozsah objednávky nočních vlaků a jejich zastavení budou
upřesněny v průběhu jednání s dopravcem“. Předpokládám, že i s kraji. V Č.
Třebové staví noční rychlíky 440, 442 a sezonní 1470 z východu a jihu,
opačně 441, 443 a 1471, nestaví vlaky kategorie Euronight. Tento rozsah
by měl být minimálně zachován.
- K naplnění funkce dopravního terminálu v České Třebové jako 2.
dopravního uzlu Pardubického kraje, postaveného za nemalé městské i
evropské peníze je tak o čem jednat.
-
Ing. Pavel Adámek
-
|