-
Nové hodiny na dopravním terminálu
Jana Pernera budou
-
Budou
velké, analogové a tónované do modré barvy. Budou připomínat velké
hodiny umístěné na nové skleněné hale modernizovaného nádraží v Ostravě -
Svinově. V České Třebové mají být tyto hodiny umístěny na stávající
skleněné průhledné výtahové šachtě. Budou skleněné, budou mít modrou barvu
podkladu, na které bude umístěn číselník ze světelných diod. Pomocí
systému diod bude také znázorněn systém "hodinových ručiček", ukazujících
čas. Návrh připravil po diskuzi v kolegiu starosty města městský
architekt Ing. Hájek. Hodiny budou na výtahové šachtě umístěny ze tří
stran. Mluví se také o tom, že by neškodilo obnovit další analogové hodiny
nad podchodem do CZ LOKO. Tyto hodiny obnoveny nebudou, nemají na tom
zájem české dráhy, není zde vyřešen ani systém napájení. Snad tedy
někdy později, uvidíme, jaká bude spokojenost s novým řešením. Faktem je,
že hodiny k nádraží patří a co možná největší. je to tak v Olomouci, v
Hradci Králové, v čele nádražní haly v Pardubicích, i na moderním nádraží
ve Svinově. Na původním návrhu terminálu Jana Pernera to bylo opomenuto,
nyní je připravena náprava. Fotografie hodin v
nové hale nádraží Ostrava Svinov (budeme mít modré)
-
-
Nová koncepce
dopravního systému integrované dopravy v Pardubickém kraji
- Systém integrované dopravy by měl být spuštěn od 1. ledna 2012,
vlastně s novým jízdním řádem. Již nyní se nová koncepce připomínkuje a
projednává v rámci jednotlivých správních oblastí a regionů. Radní pro
dopravu Ing. Tichý navštívil nedávno Českou Třebovou a vysvětloval
starostům z okolních obcí problematiku železniční dopravy. Na
železničních tratích v našem okolí se velké změny nepřipravují. na
trati do Lanškrouna by mělo dojít dokonce k posílení počtu spojů.
Nesouhlas s návrhem projevil především starosta obce Dlouhá Třebová
Jar. Kašpar, neboť na zdejší zastávce by neměly zastavovat ani
osobní vlaky. Již v současném grafikonu je zastavování na této zastávce
omezeno. Návrh vychází z průzkumu, ze kterého vyplývá, že na této zastávce
často staví vlaky zbytečně a vlastně nikdy, ani ve špičkách zde
podle průzkumu nevystupovalo více než jednociferný počet cestujících. Obec
má totiž protáhlý tvar a navíc poměrně časté autobusové spojení, na
které si lidé zvykli. navíc by toto autobusové spojení má být ještě
doplněno tak, aby takt autobusové dopravy byl pravidelný
třičtvrtěhodinový. Mimo současného provozovatele ICOM by se zde zřejmě
uplatnil i další dopravce, který by měl k dispozici i malé autobusy. Další
zastávka ČD v našem okolí, která nemá být obsluhována je na trati
260 a to Zádulka neboli "Semanín", kde také vlaky zastavují většinou
zbytečně. Osobní zbytečně zastavující vlaky prý omezují rychlost dopravy
na hlavní trati, určené dnes především pro rychlíky. Zastávky v Dlouhé
Třebové i v Zádulce se však likvidovat nebudou.
-
-
Metrans postaví
v České Třebové logistický terminál po etapách
-
Projekt
budoucího logistického terminálu a kontejnerového překladiště v České
Třebové představil českotřebovským podnikatelům přímo gen. ředitel
společnosti Metrans Ing. Samek. Společnost Metrans již převzala staveniště
na místě dřívější tzv. montážní základny ČD a má k dispozici platné
stavební povolení. nyní mimo vegetační období začínají práce
odstraněním náletové zeleně, která bude budoucím stavebním aktivitám
překážet, potom budou zahájeny stavební práce, které proběhnou celkem ve
čtyřech etapách. V první etapě letos má být vybudováno šest nových kolejí
a potřebné jeřábové dráhy, také sociální zázemí pro zaměstnance, zatím asi
v počtu 50 osob. Tím samozřejmě budování terminálu nekončí, ale
umožní zahájit jeho činnost. již od příštího roku budou na zdejší
logistický terminál směrovány vlaky ze západoevropských přístavů, nebudou
již jezdit na dosavadní cíl v Praze - Uhříněvsi.
Výhodu České Třebové je nejen umístění ve středu železniční sítě ČR,
ale i to, že zde odpadá zbytečné posunování, vlaky přímo na
logistický terminál přijedou a budou od tu moci odjet. 4ásti kolejí
bude proto i zatrolejovány, střední část kolejí pod trolejí nebude, zde
budou pracovat jeřáby. V návaznosti na 1. etapu se má
projekt rozšiřovat o další etapy. Ve druhé to bude vybudování objektů
opravárenství, ve třetí etapě bude vybudován vícepodlažní objekt pro
řízení kontejnerové přepravy a ve čtvrté etapě pak dojde k rozšíření
stávajícího terminálu o dalších cca 10 kolejí, které nyní SŽDC nevyužívá a
které společnost Metrans odkoupí a také u nich vybuduje
potřebné jeřábové dráhy. Předpokládá se že na aktivity Metrans navážou i
další firmy, které vyplní další volné pozemky v průmyslové zóně, postupně
se rozšíří počet pracovních míst. Počítá se např. také s přemístěním
celního úřadu. to však je záležitost státní správy. Jak je to dávno, co
sídlil na železničním překladišti v Matyášově ulici?
-
-
Nízkoprahové
zařízení pro děti a mládež má finanční potíže
-
V
listopadu bylo za účasti významných hostů v nově připravených
prostorách v Borku zahájena činnost Nízkoprahového centra pro děti a
mládež v lokalitě, která takové zařízení nutně potřebuje. V lokalitě
je spousta dětí pocházejících z rodin, které mají jak finanční potíže, tak
i problémy výchovné a systematické vedení ke smysluplnému využití
voleného času je základem k tomu, aby zde nebyla páchána
přestupková činnost. Vedení Naděje podalo žádost o grant na MPSV,
který měl činnost NZDM podpořit finančně, ovšem žádost byla vykryta jen z
poloviny, jako by jim aktivity vedoucí k tak ušlechtilé činnosti
nebyly potřebné. za této situace již chtělo vedení naděje činnost NZDM
"odpískat", nakonec došlo k dohodě o tom, že město Česká Třebová
dále uhradí 120 tis. Kč za nájem prostor ve prospěch TEZY a tak NZDM
od 1. března opět funguje ovšem velmi úsporně tak, že se na jeho činnosti
nadále podílí dobrovolníci a zaměstnanci naděje. Fotografie ze
slavnostního zahájení činnosti NZDM 11. října 2010 (za účasti České
televize)
Více ZDE
-
-
Popelka v
provedení baletního souboru z polské Olawy
- Ve dnech 17. a 18. března přijede do České Třebové polský baletní
soubor z Olawy, který zde vystupoval již ve dvou posledních letech a
byl úspěšně přijat. Ve čtvrtek 17. března absolvují
zkoušku na našem jevišti a druhý den v pátek dopoledne se uskuteční dvě
baletní vystoupení baletu Popelka pro mateřské školy a I. stupeň
základních škol. Návštěva představení bude také nabídnuta členům svazu
důchodců. Bylo to tak i loni, balet se všem velmi líbil.
V sobotu 19. 3. 2011 Oslaví Ing. Otokar Dobrovský s manželkou 50 let
společného života - zlatou svatbu. Blahopřejeme!
-
Hokejisté
pojedou do Svitu
-
- Ve dnech 18. - 20. března 2011 pojede tým českotřebovských hokejistů
na reciproční přátelskou návštěvu do našeho partnerského města Svit.
Návštěva se pravidelně opakuje od postavení nového zimního stadionu v
České Třebové, jeden rok jedou Třebováci do Svitu, druhý rok hostíme
slovenské hokejisty u nás. Letos bude zápas na
Slovensku, nikoliv ve Svitu , ale v nedalekém Popradu, kde mají
velkou hokejovou halu. Loni vyhráli Třebováci 10:6 a zápas měl opravdu
velmi přátelský ráz.
Viz ZDE
-
Fotografie z
loňského zápasu na českotřebovském zimním stadionu. (mm)
-
-
Hokejisté z třetích tříd hráli v
neděli v Poličce
- Minihokej 3. tříd
Polička - Česká Třebová 17 : 3 Branky : Švub,Stolín,Páv
Sestava : Havránek - Švub, Stolín, Novotný R., Hošpes, Palán, Páv,
Trnková, Fikejz, Bárta D., Fiala
Náš tým odjel do Poličky v torzu poznamenaném onemocněním hráčů a
především jarními prázdninami.
I přes takto výrazný výsledek našim hráčům nemůžeme upřít předvedenou
bojovnost. Dík patří i rodičům, kteří hráče podporovali fanděním.
Poslední mistrovské utkání 3. tříd bude sehráno 13.3.2011, na domácím
ledě přivítáme celek HC Eaton Pardubice.
-
Josef Umlauf, trenér mládeže
|