-
Březová
alej podél chodníku na Skalku po léta neudržovaná .
- Nyní na jaře se do konce března finišuje zejména s kácením
stromů, ale zanedbává se údržba. Jako příklad bych chtěl uvést
hustou, přerostlou březovou alej kolem chodníku vedoucího od
problematického přechodu u "Elektrozávodu Vacek" směrem k internátu,
neboli na Skalku. Stromy jsou husté, neudržované, po každém větru
zde leží na zemi i silné klacky, opadané větve. Větve ze spodní části
stromů měly být už dávno odstraněny. pravidelně tak udržuje stromy např.
Správa silnic, také u nás máme partu na ořez a údržbu zeleně a přes
zimu zvláště letos by se na to jistě chvíle našla. Na
jiném místě píšu o hlasování pro Alej maxe Švabinského, zde bych naopak
rád vyvolal hlasování o potřebě údržby. Viz fotografie,
pořízené však až příliš zdálky.... (mm)
-
Právo píše o
návštěvě Italů z Trenta
-
,
hledajících ve zdejší matrice předky z doby I. světové války a snad i
další svědectví o jejich životě ve zdejším regionu, v Dlouhé Třebové,
článek se líbil také internetovým serverům a tak se "hledání dědečka"
stalo hitem zpráv z dnešního dopoledne 24.3. Jde
skutečně o zajímavost hodnou ocenění, stejně jako přístup vedení
našeho města, které pohotově zareagovalo a přijalo celý aztobusový
zájezd sympatických Italů. Má to i své ohlasy, které potěší:
-
- Vazena pani Zackova,
- prave jsem si precetla zpravu o necekane navsteve Italu ve vasem
meste. Musela to byt pro vas vsechny opravdu prepadovka a myslim si,
ze jste se nejen zapotili pri hledani potrebne informace o italskem
dedeckovi, ale asi bylo i dost legrace a zajimalo by me, jak jste se
spolu domlouvali.
- Chtela jsem Vam a Vasim kolegum vyjadrit obdiv za to, jak jste
celou situaci zvladli i s tim obcerstvenim a jako pruvodkyne v
cestovnim ruchu vam chci pouze podekovat za to, ze prave takovymi
setkani a pomoci delate tu nejlepsi reklamu nasi zemi.
- Preju Vam hodne uspechu a pohody pri Vasi praci a urcite se k vam
prijedeme jako turisti podivat.
- Hezke dny, Evelina Harmeling Calberlah, Dolni Sasko
-
-
Litomyšl, klíčový bod pro
výstavbu R35
- Při návštěvě ministra dopravy Bárty
se diskutovalo o výstavbě rychlostní silnice R35, která je klíčovou
pro rozvoj Pardubického kraje i České republiky. Ministerstvo dopravy
chce stavbu řešit formou PPP projektu. Kritickým bodem je úsek okolo
Litomyšle, kde není trasa dosud stanovena. „Vyjednávání ohledně
trasy R35 v blízkosti Litomyšle nepokračuje. Starosta Litomyšle mě
nepřesvědčil o tom, že stavbu připravuje. Naopak si dovolím
konstatovat, že obsah jednání, jak jsme ho vedli, považuji ze strany
pana starosty za skandální,“ konstatoval současný stav ministr
dopravy Bárta na tiskovém brífinku. Kraj již přepracoval plán územního
rozvoje včetně možných variant.
Dokud se však Litomyšl a zdejší organizace neshodnou, výstavba
R35, kterou by měl stavět soukromník formou PPP projektu, pokračovat
nebude.
-
-
Hejtman se zotavuje po
transplantaci
- Hejtman Pardubického kraje Radko
Martínek se podrobil transplantaci ledviny ve Fakultní nemocnici
v Hradci Králové, kde se v loňském roce zotavoval ze zranění
způsobeného pádem na lyžích. Operace proběhla bez komplikací . „V
současné době se už zotavuje a jeho stav je dobrý,“
řekl blízký spolupracovník Martin Netolický. V úřadě ho po dobu nemoci
zastupuje statutární zástupce náměstek Roman Línek.
-
-
„Dražší vstupné do památek? To
je špatně,“ říká radní Stejskal
- Nedávno se v médiích objevila zpráva o zdražování vstupného do
památek v Pardubickém kraji. Toto zdražení sice nebude ve většině
případů nijak dramatické, nicméně v součtu s tím, že zdražují
například i potraviny, pohonné hmoty a jiné nezbytné věci, se může
z pohledu cestovního ruchu jednat o problém. Turisty je třeba
motivovat k návštěvě domácích památek a zajímavostí, tento krok je
však spíše odradí. Takto to pochopil například soukromý majitel zámku
v Nových Hradech nedaleko Litomyšle pan Kučera, který vstupné
nezdražuje.
- Všeobecně se jako důvod zdražení vstupného uvádí neustále
klesající návštěvnost. U těch nejatraktivnějších akcí a památek se ale
návštěvnost naopak zvedá. Je všeobecně známo, že náklady na údržbu a
provoz památek jsou obrovské a že je v této oblasti spíše nedostatek
peněz. Problémem je i absence jasného, zákonem stanoveného způsobu
financování památek.
- Pozitivní pak může být snad jen to, že se provozovatelé hradů a
zámků zavazují, že jako kompenzaci za dražší vstupné nabídnou turistům
o něco více, že zatraktivní své prohlídky. V této souvislosti je však
třeba poukázat na fakt, že památky měly možnost získat nemalé
prostředky z evropských fondů. Někteří provozovatelé dotace čerpali
nebo doposud čerpají, a díky tomu se jejich možnosti prezentace
zásadně zlepšují.
- Snižování výdajů státu na památky a pokus o kompenzaci této
skutečnosti formou zdražování vstupného se zejména v době všeobecné
krize jeví jako neprozíravé. V mnoha případech to povede ke snížení
počtu návštěvníků a tím znovu ke snížení finančních prostředků , které
budou pro památky k dispozici pro jejich další rozvoj. Vzniká tím
začarovaný kruh, což v konečném důsledku znamená z dlouhodobějšího
pohledu neefektivní řešení.
Miroslav Stejskal radní Pardubického kraje pro cestovní ruch
-
-
K článku o
cyklomaratonu:
-
Zdravím, chtěl bych k článku o Cyklomaratonu jenom upřesnit, že na
webu závodu v propozicích
http://www.cyklomaraton-ceskatrebova.cz/propozice je ohledně
získání originálního trička závodu uvedeno:
Benefity: startovné zahrnuje:
-
parkování
-
pořadatelskou a zdravotní službu
-
startovní číslo
-
tričko
závodu (podmínkou přihláška a úhrada startovného do 23. května)
-
měření
času a zpracování výsledků chipovou technologií
-
občerstvovací stanice
-
občerstvení v cíli závodu
-
šatny,
sprchy
-
mytí
kol
S pozdravem Pavel V.
|
|
|