-
Česká Třebová 11. 3. v 10.00 hodin
- prohlídka dopravního
terminálu Jana
Pernera -
-
Ústí nad
Orlicí jednání na radnici i na nádraží: vlak přes kulturní památku
pojede
-
- Ústí nad Orlicí
- Na ústeckoorlické radnici se ministři domluvili se zástupci
Pardubického kraje a městem, že budou společně hledat řešení, jak
získat finanční prostředky na obnovu historické nádražní budovy.
„Vlak přes kulturní památku pojede, železní koridor zmodernizujme,“
slíbil ministr Bárta. Ministerstvo kultury již vyčlenilo na
stavebně-historický průzkum kulturní památky 150 tisíc korun.
„Není běžné, aby dva ministři shodli na řešení i jednoho
problému. Jsem vděčný, že se příští rok začne stavět koridor a že
zůstane zachována historická budova z roku 1874,“ ocenil hejtman,
původní profesí historik, vstřícné kroky představitelů vlády. Uvedl,
že Pardubický kraj se bude podílet na obnově prostřednictvím
grantových programů, pokud se najde smysluplné využití budovy. O to
se bude snažit meziresortní komise obou ministerstev, která bude pro
budovu hledat uplatnění. Lidé jí mohou pomohou posílat náměty. Možné
využití objektu však komplikuje fakt, že stojí mezi kolejišti.
Vlastník objektu, České dráhy, s dalším využíváním nádraží jako
provozní budovy nepočítá. Cestujícím bude sloužit nová výpravní
budova postavená v rámci modernizace koridoru. „Jsem velmi rád, že
ekonomickou spoluodpovědnost za financování zásadní přestavby
nádraží slíbil jak starosta z Ústí nad Orlicí, tak pan hejtman.
Věřím, že toto nádraží dopomůže kulturnímu rozvoji Pardubického
kraji i města,“ poděkoval ministr Bárta za konstruktivní jednání.
Správa železniční dopravní cesty v příštím roce zahájí zásadní
rekonstrukci tratě, což představuje více než dvou miliardovou
investici. Přesto, že historická budova zůstane zachována,
pendolino bude schopno tímto úsekem jezdit rychlostí 160 kilometrů
v hodině, ostatní vlaky o 30 kilometrů pomaleji.
(K problematice záchrany a úprav
nádraží v Ústí n.O. bude zvláštní článek)
-
-
-
Jednání ve
Vysokém Mýtě: Litomyšl, kritický bod výstavby R35
-
Vysoké
Mýto
-
- Ve Vysokém Mýtě se diskutovalo o výstavbě rychlostní silnice
R35, která je klíčovou pro rozvoj Pardubického kraje i České
republiky. Ministerstvo dopravy chce stavbu řešit formou PPP
projektu. Kritickým bodem je úsek okolo Litomyšle, kde není trasa
dosud stanovena. „Vyjednávání ohledně trasy R35 v blízkosti
Litomyšle nepokračuje. Starosta Litomyšle mě nepřesvědčil o tom, že
stavbu připravuje. Naopak si dovolím konstatovat, že obsah jednání,
jak jsme ho na vysokomýtské radnici vedli, považuji ze strany pana
starosty za skandální,“ konstatoval současný stav ministr dopravy
Bárta na tiskovém brífinku. Bez vyřešení trasy na Litomyšlsku totiž
nelze počítat se zahájením PPP projektu.
-
-
Pardubice: Kraj požádal o navýšení peněz na opravu silnic po zimě
-
- Hejtman Radko Martínek požádal ministra dopravy Víta Bártu o
finanční podporu na opravu silnic po zimním období. Ministr
podpoří navýšení prostředků pro Pardubický kraj, ovšem za
předpokladu, že se vytvoří jednotný tlak na systémové změny.
Náměstek hejtmana Jan Tichý upozornil, že z rozpočtu
Pardubického kraje nelze dostatečně pokrýt opravy silnic. „Kraj má
současné době prostředky na opravy okolo 300 miliónů, ale
potřebujeme jednou tolik,“ upřesnil náměstek částku nutnou k tomu,
aby kraj udržel komunikace alespoň v současném stavu.
Pracovní cesta ministra Víta Bárty přinesla podle hejtmana celou
řadu dobrých řešení pro Pardubický kraj i Českou republiku.
„Příští rok začne rekonstrukce průtahu křižovatky u Parama,
pokračovat budou projektové práce na zdvojkolejnění tratě
Pardubice – Hradec Králové a vyřešit by se mělo co nejdříve
trasování R35 okolo Litomyšle,“ shrnul výsledek ministrovy
pracovní cesty hejtman Martínek. Na průtah silnice I/37 u Parama,
který bude stát 770 milionů korun, se rýsují finanční prostředky
v roce 2012. „Finanční prostředky máme jen proto, že jsme na
ministerstvu ušetřili několik miliard korun, které se snažíme dát
tam, kde jsou nejvíce potřeba,“ konstatoval ministr Bárta.
-
-
- Fotografie Luboš Kozel, text Magda
Navrátilová
|