-
Kdyby mně v občanské poradně
nepomohli,
-
nevím, co bych dělala
-
Příběh
z občanské poradny
-
- Paní Eva je aktivní důchodkyně. K předváděcím akcím má nedůvěru,
protože zná z televize jejich možné důsledky. Ale stalo se, že jednou se
nechala zlákat nabídkou prohlídky českotřebovské čokoládovny, kterou
organizátoři předváděčky slibovali, a tak se poprvé v životě ocitla na
předváděcí akci.
- „Nejdřív nás dvěma autobusy odvezli do Českých Heřmanic , kde akce
od 8 do 19 hodin probíhala. Celý den k nám mluvil pracovník reklamní
agentury, nabízeli deku, polštář, biolampu, výrobky z aloe vera a
vychvalovali jejich protirakovinné účinky. Protože můj manžel, vnuk a
tchyně zemřeli na rakovinu, vybavily se mi smutné vzpomínky na ně. Řečník
a jeho kolegové velmi dobře pozorovali, kdo z lidí poslouchá a kdo ne. Pak
nás vybrali asi deset. Nabízeli nám různé výhody, slevy na zboží, fotili
nás a každého jednotlivě volali za plentu, kde s námi mluvili. Ptali se
mě, jestli můžu dát měsíčně 500,- Kč na splátky.“
- Paní Eva podepsala smlouvu na zboží v hodnotě 15.990,- Kč. Po chvíli
si ale uvědomila, že jednala pod určitým tlakem a že zboží nechce, a tak
šla za pracovníky agentury s tím, že chce smlouvu zrušit. „Začali na mě
křičet, že nejsou žádní kašpárci a že zrušení smlouvy přijde na 8.000,-
Kč. Tak jsem to raději nechala být…“
- Doma ale paní Eva zjistila, že jí k podpisu podstrčili i úvěrovou
smlouvu na 26% úrok, takže by celkem nezaplatila 15.990,- Kč, ale 21.000,-
Kč. Hned druhý den šla proto do Občanské poradny v Ústí nad Orlicí, kde jí
pomohli sepsat odstoupení od smlouvy, a začít celou věc co nejdříve řešit.
- „Byla jsem z toho úplně vynervovaná,“ říká paní Eva,
„nevím, jak jsem mohla něco takového podepsat, jako bych to ani nebyla
já… V poradně mě ale uklidnili, že zaměstnanci podobných agentur jsou
speciálně školení na to, aby člověkem manipulovali, ať si to nevyčítám.
Všichni v poradně se mnou jednali tak hezky, až jsem z toho měla v očích
slzy…“
- Paní Eva zboží ani neprohlížela a nerozbalené poslala zpět reklamní
agentuře. Vzápětí od nich ale přišla výzva, že v určený den si přijdou
pro peníze přímo k ní domů. „Ve vašem zájmu buďte mezi 10-12 h. doma,
vyhnete se případným sankcím,“ píše se v dopise. V Občanské poradně
doporučili nereagovat, nic neplatit a nebrat výhrůžné telefony. Brzy nato
přišel paní Evě od agentury účet na 780,- Kč za to, že věci, které jim
vrátila, byly použité a znečištěné. „Tohle mi přišlo úplně
nejsprostější, protože zboží jsem vůbec nerozbalovala a ihned poslala
zpět,“ komentuje paní. A protože podepsala ve smlouvě rozhodčí
doložku, Občanská poradna jí doporučila částku 780,- Kč zaplatit.
- Nakonec všechno dobře dopadlo. Celá záležitost se vyřešila rychle.
Paní Eva nemá nic a zaplatila za to „jen“ tisíc korun. Zůstala jí
nezáviděníhodná zkušenost a hořkost z chování pracovníků agentury. „A
moc děkuji všem z Občanské poradny v Ústí za jejich ochotu a slušnost.
Jedině jim můžu děkovat, že to takhle dopadlo,“ uzavírá paní Eva.
-
- Oblastní charita Ústí nad Orlicí Občanská poradna Ústí n.Orl.
- 17. listopadu 69 Tel. 465 520 520 e-mail:
poradna@orlicko.cz
www.uo.charita.cz
-
- Otevírací doba:
- Pondělí: 9 – 11.30, 12.30 – 17.00 h. Čtvrtek: 9 – 11.30 h.
Pouze pro objednané: Čtvrtek: 12.30 – 16.00 h.
IM
-
|