-
-
Nově vydlážděné chodníky na
Zámostí a na mostě přes Třebovku
- Město se pustilo do úprav chodníků hned z jara a udělalo tak společně
s firmami Sedláček a Eko Bi spoustě lidí bydlících ve čtvrti za Třebovou
velkou radost. Situace se podstatně zlepšila, nový povrch mají chodníky po
obou stranách mostu, nově byly připraveny i nájezdy na chodníky pro
kočárky a vozíčkáře. "Město zde tak trochu pracovalo za Správu a údržbu
silnic, která je správcem mostu," řekl o úpravách starosta Jaroslav
Zedník a dodal: "Očekáváme za to, že SUS navíc sama opraví zábradlí
mostu, které to také potřebuje a doplní tak naše úsilí". Zajímavé je
ještě další zjištění. Most, který byl budován jako železobetonový v letech
1957-58 má stále velkou nosnost. V chodnících byly velké poklopy, které
zakrývaly prázdné prostory, zdánlivě bez jakéhokoliv užitku. Ty byly
nyní zakryty a zadlážděny, takže jejich existenci již nic
nepřipomíná. Jejich původní účel byl kupodivu podivný: měly sloužit pro
případ, že se měl tento most v případě válečného napadení vyhodit do
povětří. Sám této verzi až tolik nevěřím, vždyť tok Třebovky jistě není
pro techniku velkou překážkou. (mm)
-
-
Otevírací doba
venkovní lezecké stěny ZŠ Habrmanova v Č.T pro letošní rok od dubna do
října:
- Pondělí, středa, čtvrtek od 16:00 do 19:30. Vstupné pro veřejnost:
25,- Kč na den.
- Za nepříznivého počasí bude stěna uzavřena pro bezpečnost osob.
- Aktuální informace o provozu stěny naleznete na stránkách:
www.ceskotrebovstihorolezci.estranky.cz
-
-
Blíží se termín
výběrového řízení na provozovatele veřejné dopravy "Radiobus"
- O možnost zajištění služby je zřejmě zájem. Svědčí o tom i dotazy k
zadávací dokumentaci pro výběrové řízení, které jsou ve veřejné diskuzi na
městském webu
na tomto odkazu ZDE.
Zdá se, že je kolem poskytování této služby ještě hodně nejasností.
- Původně byla tato služba "ušita na míru" pro společnost Audis
bus po vzoru města Rychnov nad Kněžnou. Takovou službu
však nelze realizovat bez výběrového řízení, to je na bíledni, i
když se jako důvod uvádí změna legislativy EU. Vždyť již před rokem byla
řada zájemců, dotazujících se na možnost případného provozování služby
Radiobus. Původní těsné spojení města s firmou AUDIS BUS, která dokonce
sama navrhovala trasy a jízdní řády, vyvolávalo velké pochybnosti,
přestože bylo veřejně publikováno jako "jasná zpráva". O problému budoucí
veřejné dopravy již několikrát informovat v televizním vysílání
OIKTV. Zdá se mi však, že vysílané reportáže vyvolávají u veřejnosti
spíše nesplnitelná očekávání, bylo by solidní v rámci reportáží sdělit, že
termín samotného zahájení dopravy není nyní možné vůbec určit. Termín se
v reportážích stále oddaluje a zamlžuje. Ani ukončené výběrové
řízení nic pro zahájení služby nic neznamená. Připomeňme, že v
městském rozpočtu není pro letošní rok na tuto službu ani jediná
koruna a ani dotace z Pardubického kraje na dopravní obslužnost nepřijde,
peníze jsou již naplánovány a vlastně rozděleny. Nová linka MHD ve Třebové
nemá ani vydanou licenci. Jak to tedy může dopadnout? Výběrová komise může
vybrat nejlepšího budoucího poskytovatele této služby, rada města to může
veřejně vyhlásit. Město ale nemůže podepsat s vybranou firmou žádnou
smlouvu o poskytování služby, to by na ni musely být peníze v městském
rozpočtu.
- Nejlogičtější by bylo, kdyby město v rámci změn rozpočtu na městskou
dopravu věnovalo prostředky na její provoz např. od 1. září nebo alespoň
od 4. čtvrtletí a za této situace pak bude moci žádat od nového grafikonu
na Pardubickém kraji prostředky na dofinancování z prostředků na
dopravní obslužnost tak, jako na další jiné linky příměstské dopravy.
Zřejmě bude letos ve financování autobusové dopravy řada změn spojených s
přechodem řady vlakových spojů na spoje autobusové. Za této situace by se
mohly najít i peníze na dotování nové MHD v České Třebové. Podle mého
názoru by ovšem výběr trasy a jízdního řádu nové linky nového
provozovatele neměl být komplikován stávající linkou Rybník - Lhotka a
stanovováním nějakých podmínek kdy mohou a kdy nemohou být nové spoje
vedeny. To by bylo pro nového provozovatele diskriminující a lepší by bylo
pracovat na celkové optimalizaci dopravy v rámci našeho města.Nějaký
doplněk k existující lince tím optimem jistě nebude. (mm)
-
-
-
Jediná lavička
v parku na Zámostí nestačí
- Park je blízko z centra, je průchodný a také průjezdný, projede zde
spousta cyklistů, vede přes něho vlastně cyklostezka. Je zde veřejné
osvětlení a veřejný chodník, byť blátivý. Jezdí sem maminky s kočárky,
posedět i starší lidé. Pokud ovšem mají kde. Opravdu stojí za
zamyšlení, proč děláme složité inventury zeleně a dáváme navíc ročně velké
prostředky do městského mobiliáře, když v tomto parku jako by se
zastavil čas. A nejde jen o lavičky, moc sem patřily i nějaké dětské herní
prvky. město s nimi nepočítá, je tedy otázka, zda by neměla přijít v
tomto směru nějaká sponzorská iniciativa. Přidat lavičky, pod
skálou, kudy dříve vedl meandr Třebovky znovu vyhloubit a vyčistit
jezírko s vodou. posledním aktivním činem bylo umístění betonových
artefaktů "Diskobolos" ze skupiny výtvarníků Bohuslava Špačka.
odhozený disk Diskobola zde stále najdeme, chtělo by to k němu přidat něco
dalšího. je jaro, sezóna začíná....
-
-
Lubor Kasal, Tom Kirkwood:
Orangutan v továrně
- Příběh o jednom orangutanovi. Hra o nás. O našem světě!
- ORANGUTAN / TLAPOU DŘEBORUBČÍ / TOVÁRNOU MIŠKUJE A BRABČÍ
- Divadlo poezie Orangutan v továrně je inspirováno surreálnou
imaginací a propojuje vzájemně vzdálené motivy a situace do složité
vnitřní logiky, v které drsně a naléhavě zaznívá civilizačně kritický
tón. Děje se tak nejen prostřednictvím řady odkazů, aluzí či parafrází,
ale i skrze místy až experimentální hru s jazykem. Orangutan v továrně
je experimentujícím představením, které se pokouší, inspirováno
surreálnou imaginací, propojit vzájemně vzdálené motivy a situace do
představení s civilizačně kritickým tónem.
- Režie: Laco Špais, Josef Jan Kopecký
- Hrají: Josef Jan Kopecký, Lenka Špaisová/Renata Reslerová, Jan
Papáček, Ivoš Soukup a Laco Špais
-
VAROVÁNÍ: Představení není vhodné pro těhotné, nervově labilní,
epileptiky, kardiaky, klaustrofobiky atp.!
- Toto představení je experimentem. Je
adaptací stejnojmenné sbírky básní Lubora Kasala (TRIARIUS již jednou
sbírku Lubora Kasala dramatisoval - a se hrou Bláznův dům se probojoval i
na Wolkerův Prostějov!) Je to tedy vlastně divadlo poesie. Ale také
ne-divadlo. Nebo prožitkové divadlo? Prostě experiment. Jelikož je to ale
představení pro omezený počet diváků, vyzývám Vás zároveň, abyste si
rezervovali místa! počet míst je omezený!
premiéra: 7. dubna 2011 repráza 9.4.
Usnesení rady
města z pondělí 4.4. 2011 najdete
ZDE
-
Záměr na digitalizaci kina
Svět je doporučen ke schválení zastupitelům
- Přeměny se dočká celý velký sál Kulturního centra včetně sedaček,
přestavba technologie umožní rychlé uvádění premiér a také 3D
projekce. O záměru budou jednat 18. 4. na nejbližším jednání ZM
zastupitelé.
-
-
Problémy se zastávkami rychlíků
mají i v Ústí n. O., kde má hodně vlaků stavět na zastávce Ústí město.
- Existují i výzvy k petici - viz mail "Před časem jsem
informoval o připravovaném přeložení zastavování rychlíků v Ústí nad
Orlicí na zastávku město. Mluvilo se o tom s panem ministrem? Co takhle
iniciovat petici proti zrušení zastavování rychlíků ve stanici Ústí nad
Orlicí? Co si budem povídat, nádraží tím pak ztratí na důležitosti a
poměrně dost cestujících, kteří jsou zvyklí zde přestupovat ztratí možnost
výhodného přestupu. To vše povede k odlivu cestujících- pojedou buď tím
autobusem na zastávku k rychlíku, nebo spíš většina autem. Nádraží se pak
v konečné fázi může stát jen zastávkou na periferii města.... K."
-
-
|