-
Ředitel Krajského vojenského
velitelství v Pardubicích navštívil Českou Třebovou.
-
V pondělí dne 16. května 2011 byli místostarostkou města Ing.
Jaromírou Žáčkovou přijati plukovník gšt. Ing. František Hlaváček a
mjr. Ing. Vlastimil Polívka, zástupci Krajského
vojenského velitelství v Pardubicích, aby seznámili vedení našeho
města s rozsahem své územní a kompetenční působnosti, a také předali
aktuální informace z oblasti zajišťování obrany ČR a činnosti AČR.
-
Pozornost byla věnována též problematice krizového řízení, možnosti,
způsobu a rozsahu nasazení sil a prostředků AČR při řešení
případných mimořádných událostí, které by mohly nastat na území obce s
rozšířenou působností Česká Třebová.
-
Jednání se konalo v přátelské atmosféře a zúčastněné strany se dohodly
na pokračování a rozvíjení další vzájemné spolupráce.
-
Základní škola a
mateřská škola Rybník informuje:
-
Vážení rodiče budoucích prvňáčků.
Naše Základní škola v Rybníku vám nabízí novou službu. Pokud by se
vaše dítě stalo žáčkem první třídy na naší základní škole, zajistíme pro
vás stejnou péči, jako u předškoláků, tzn. ráno autobusem děti přivezeme a
odpoledne, pod dohledem pedagogického pracovníka, zase odvezeme zpět do
České Třebové (až na sídliště Lhotka). Odpoledne po vyučování bude pro
děti zajištěno zaměstnání ve školní družině do doby odjezdu autobusu
(rozhodne jízdní řád ČSAD). Zajištění obědů je samozřejmostí . Základní
škola nabízí dětem velmi příjemné prostředí v nepříliš početných třídách.
Je tak umožněn stálý a trvalý individuální přístup kvalifikovaných
pedagogů ke každému žáčkovi po celou dobu jeho docházky na tuto školu,
logicky znatelně intenzívnější, než ve třídách s více než 20 žáky.
Poskytujeme logopedickou péči dětem a máme mnoho zkušeností se
začleňováním dětí se speciál. pedagogickými potřebami do běžného kolektivu
třídy. Škola je aktivně zapojena do programu ESF, projekt EU – peníze
školám, rovněž využíváme výhod projektů „Ovoce do škol“ a „Mléko do škol.“
Ve výuce používáme moderní výukové prostředky a pomůcky, mj. 2 velké
interaktivní tabule, počítačovou učebnu (kde má každý žák pro sebe PC),
přiměřeně vybavenou tělocvičnu a dostatečné prostory školní družiny.
V spolupráci s obecním úřadem jsme vybavili třídy novými lavicemi i
tabulemi, v zadní části tříd jsou k dispozici žákům vždy 2 PC pro
operativní vyhledávání hesel a objektů ve vyuč. hodinách. Přestávky děti
tráví většinou venku na školním hřišti nebo zahradě. V odpoledních
hodinách mohou navštěvovat i řadu kroužků, sportovní , keramický (máme
vlastní keramickou pec), kroužek AJ pro 1. a 2. třídu, podle zájmu
kroužek informatiky. Za finančního přispění obce uskutečňujeme každoročně
plavecký výcvik všech dětí a navštěvujeme kulturní i sportovní akce ve
městě.
-
V případě vašeho zájmu seznámit se blíže
s prostředím školy a pedagogy, kteří na ni působí, se můžeme kdykoliv
domluvit na schůzce, při které si školu projdeme a ukážeme vám její
vybavení a možnosti. Kontaktní čísla jsou uvedena níže. Není rozhodující,
kde proběhl zápis, nýbrž vaše rozhodnutí, kam svého prvňáčka 1. září
přivedete.
-
Tel. čísla : 731 412 010 , 731 211
918, 465 533 413, 604 342 743.
-
web : zsrybnik.cz e mail: zsrybnik@seznam.cz
-
Za kolektiv učitelů a zaměstnanců
Základní a mateřské školy Rybník
Mgr. Miloš Beran
-
-
Letohradsko
s optimalizací dopravy souhlasí
- Letohrad (18. 5. 2011) – Za velké účasti místních samospráv
absolvovalo vedení Pardubického kraje v Letohradu už druhé jednání o
optimalizaci veřejné dopravy. Záměr Pardubického kraje se této oblasti
příliš nedotkne, po včerejší dohodě o optimalizaci na Králicku, nebude
na Letohradsku nutné projíždění vlaků zastávkami v původně plánovaném
rozsahu.
- Pardubický kraj přivezl do Letohradu dobrou zprávu – ačkoliv původní
koncepce optimalizace nepočítala se zastavováním vlaků v Hnátnici,
osobní vlaky tady zastavovat budou a obslouží tedy jak Hnátnici, tak
Dolní Dobrouč i Libchavy. Jezdit tu bude denně čtrnáct párů osobních
vlaků. Zastavovat zde ale nemohou z technologických důvodů spěšné vlaky.
S projížděním osobních vlaků bez zastavení se naopak počítá u zastávek
Černovír a Lanšperk, kde zastavování vlaků možné nebude. Tyto místní
části ale budou obslouženy autobusovou linkou Letohrad – Ústí nad
Orlicí, která bude mít přímou vazbu na páteřní železniční síť.
Starostové zároveň dostali informace týkající se železničních tratí Ústí
nad Orlicí – Lichkov a Letohrad – Potštejn.
- Na variantu, kdy by v Lanšperku vlak nezastavoval, reagoval starosta
Dolní Dobrouče Pavel Šisler. „Pokud se budou v této železniční
zastávce křižovat osobní vlaky, chtěl bych, aby při této příležitosti
mohli lidé nastoupit a vystoupit,“ uvedl starosta. „Jestliže
taková možnost v době dopravní špičky nastane, myslím, že nebude problém
vyjít vám vstříc,“ reagoval na to náměstek hejtmana Jan Tichý s tím,
že organizátor dopravy bude při přípravě projektu tuto situaci řešit. „Dnes
tady projednáváme optimalizaci železniční dopravy a autobusové náhrady,
zajímá mne, kdy bude znám kompletní jízdní řád a návaznost jednotlivých
spojů obou způsobů dopravy,“ zjišťoval pro občany důležitou
informaci starosta Jablonného nad Orlicí Miroslav Wágner. Jak bylo
řečeno, podrobnější jízdní řády by představitelům samospráv měly být
představeny na přelomu června a července.
- Starostu Letohradu Petra Fialu zajímalo finanční pozadí připravované
optimalizace. „Chtěl bych vědět, zda je pravdivé tvrzení, že do
osobní železniční dopravy bude Pardubický kraj dávat stále stejný objem
peněz, jen půjde o určité přerozdělení, kdy neobjednáte nevyužívané
spoje a naopak přidáte tam, kde je železnice využívaná,“ zajímal se
starosta. „Pardubický kraj objednává ročně železniční dopravu
v objemu 4,776 milionu kilometrů, na to od státu dostáváme 135 milionů
korun, což je zhruba třetina nákladů,“ vysvětlil náměstek hejtmana
Tichý. „Při optimalizaci veřejné dopravy chceme objem objednávaných
kilometrů na železnici zachovat. Nebudeme ale objednávat osobní
železniční dopravu na tratích, kde jezdí minimum lidí, které může
pohodlně odvézt podstatně levnější autobus, naopak posílíme ji tam, kde
je o to ze strany cestujících zájem.“
- V závěru jednání zástupci samospráv vznesli několik požadavků, mimo
jiné například zajištění dobré autobusové dostupnosti pro zaměstnance
společnosti SOR v Libchavách nebo na zajíždění autobusových linek
k nemocnici v Ústí nad Orlicí.
- Výsledkem dnešní schůzky v Letohradu nakonec je souhlas starostů
s celkovou koncepcí optimalizace, ke které budou moci ještě v průběhu
přípravy jízdních řádů vznášet připomínky.
-
-
Petice byly zbytečné, na
Litomyšlsku panuje shoda
- Litomyšl (18. 5. 2011) – Jednání o optimalizaci veřejné dopravy
na Litomyšlsku, kde už její koncept získal souhlas zástupců samospráv
dotčených obcí, postoupilo o další krok dopředu. Dnes tady vedení
Pardubického kraje přijelo upřesnit již domluvený postup v nahrazování
neobjednávaných osobních vlaků autobusovými linkami.
- Už na předcházejícím jednání se náměstek hejtmana Pardubického kraje
pro oblast dopravy, dopravní obslužnosti a investic Jan Tichý domluvil
se starosty obcí na snížení počtu vlakových spojů na trati číslo 018
mezi stanicí Vysoké Mýto město a Litomyšlí a nahrazení neobjednaných
spojů autobusovými linkami. Starostové byli seznámeni s tím, že
v pracovních dnech bude na zmíněné železniční trati jezdit ve špičce pět
párů vlaků. Komfortní dopravní obsluhu regionu pak zajistí autobusová
linka spojující Vysoké Mýto, Hrušovou, Cerekvici nad Loučnou, Tržek a
Litomyšl a autobusová linka Vysoké Mýto – Luže, která bude zajíždět do
Džbánova. Spojení obce Řídký pak vyřeší zastavování vybraných spojů
páteřní linky Svitavy – Hradec Králové, která zároveň dopravně propojí i
Vysoké Mýto a Litomyšl. Starostům byly dnes představeny konkrétní návrhy
jízdních řádů, a to jak autobusových tak i vlakových spojů. „Zajímalo
by mě víkendové spojení obcí ve večerních hodinách, zdá se mi při návrhu
čtyř vlakových spojů během v sobotu a neděli nedostatečné,“
upozornil starosta Tržku Miroslav Krýda. Na jednání proto padla dohoda,
že i během víkendu bude na trati jezdit pět párů vlaků, poslední z nich
pojede z Litomyšle kolem půl osmé večer.
- Starostu obce Řídký Václava Beneše zase zajímalo zajíždění autobusů
přímo do obce. „Je to otázka bezpečnosti, vzhledem k tomu, že jinak
by lidé museli chodit na zastávku na velmi frekventovanou silnici I/35,“
uvedl starosta Beneš. „Počítá se s tím, že autobusové spoje budou
zajíždět přímo do vaší obce, už proto, že z našich jednání na
ministerstvu dopravy je zjevné, že ke změnám na komunikaci I/35 v brzké
době nedojde. V Řídkém byl problém s pozemkem pro vybudování autobusové
točny, ten se ale pravděpodobně podařilo vyřešit a teď už na tom pracuje
projektant,“ řekl náměstek hejtmana Tichý.
- „Po úvodním zděšení mezi občany, že bude trať mezi Litomyšlí a
Vysokým Mýtem zrušena, se naopak dosáhlo shody na kombinaci vlakových a
autobusových spojů tak. Pro cestující z Vysokého Mýta i okolních obcí
bude podle mého názoru dopravní obslužnost zlepšena. Důležitá je
především návaznost na jednotlivé spoje pro školáky a zaměstnance,“
uvedl starosta Vysokého Mýta Miloslav Soušek. „Jsem rád, že jsme si
tady upřesnili podobu dopravní obsluhy a mohu říci, že jsme s výsledkem
jednání spokojeni,“ řekl na závěr dnešního jednání starosta
Litomyšle Michal Kortyš. „Vítám to, že jsme shodu našli a ukázalo se,
že všechny petice, které se tady podepisovaly, byly vlastně zbytečné,“
uzavřel jednání náměstek hejtmana Jan Tichý.
-
Hokejbalové
finále ve skupině II. NHbL bude bez Lokomotivy
- SEMIFINÁLE
|
1:3 |
|
90111 |
07.05.11 |
16:00 |
Česká Třebová -
OEZ Letohrad B |
2:3 |
|
(0:1,0:0,2:2) |
90113 |
08.05.11 |
10:00 |
Česká Třebová -
OEZ Letohrad B |
3:7 |
|
(1:1,2:1,0:5) |
90115 |
14.05.11 |
15:00 |
OEZ Letohrad B -
Česká Třebová |
1:3 |
|
(0:0,1:1,0:2) |
90117 |
15.05.11 |
10:00 |
OEZ Letohrad B
- Česká Třebová |
3:2 |
|
(1:1,0:1,2:0) |
|
KONEC SÉRIE |
|
3:0 |
|
90112 |
07.05.11 |
11:00 |
NA Rangers Hronov
- 1.HBC Svitavy |
7:2 |
|
(4:0,3:0,0:2) |
90114 |
08.05.11 |
11:00 |
NA Rangers Hronov
- 1.HBC Svitavy |
5:0 |
|
(1:0,2:0,2:0) |
90116 |
14.05.11 |
14:00 |
1.HBC Svitavy -
NA Rangers Hronov |
2:5 |
|
(1:0,0:0,1:5) |
|
KONEC SÉRIE |
|