Českotřebovský deník 147/2011 (30.5.)                                  
Lyžaři hodnotili pohár Vysočiny a přijímají nové členy   

Závěrečné vyhlášení VIII. Ročníku Lyžařského poháru Vysočiny se uskutečnilo v neděli 8. května na Fajtově kopci nad Velkým Meziříčím v areálu sjezdovky.. Za krásného slunečného počasí se rozdělovalo 90 cen ve všech kategoriích. Samotného vyhlášení se účastnilo na 140 závodníků a trenérů. Na vyhlášení přijel také předseda Krajského svazu lyžařů Kraje Vysočina Petr Honzl, který se ujal předávání pohárů nejlepším závodníkům.
Z celkového počtu 90-ti cen získaly závodníci SKI KLUBU Česká Třebová celkem 7 cen. Za 1. - 6. místo se udělovaly diplomy a věcné ceny, navíc za 1. - 3. místo se rozdávaly poháry. Ceny si odnesli za 4. místo z 26 závodníků Zdeňka Hicklová (předžákyně), za 5. místo z 11 Hájková Kateřina (mladší žákyně), za 2. místo z 20 Petr Stolín (mladší žák), za 3. místo z 39 junior Hickl Milan (muži), za 1. místo z 19 Hicklová Zdeňka (Masters ženy). Kromě toho získali v kategorii Family (rodič + dítě do 10-ti let) Hicklové Zdeňky 2. místo z 27 hodnocených a navíc Zdeňka Hicklová starší cenu za největší počet bodů získaných v seriálu ze všech závodníků (5 startů a pět vítězství). Seriálu se ještě zúčastnili v přípravce Hájek Ondřej který skončil na 8. místě ze 46 účastníků a v Masters muži Dostál Oldřich, který skočil na 13. místě z 68 účastníků.

V měsíci červnu přijímáme do SKI KLUBU - alpské disciplíny nové členy, především děti od 5-ti let a mládež .

 Předpokladem přijetí je, že zájemce již zná alespoň základy lyžování, to znamená, že je schopen přerušované jízdy na mírné sjezdovce a to třeba i s pády. Dalším předpokladem je, že do nové sezóny bude mít odpovídající vybavení, tedy přílbu, slušné lyžařské boty a alespoň rekreační carvingové lyže. Podmínky členství vyvěšeny ve skříňkách SKI KLUBU. Podrobnější informace podá Dostál Oldřich 722 593 784, Hicklová Zdeňka 723 012 338 nebo e-mail ski.dostal.@ktct.cz
 
Vychází červnové vydání Českotřebovského zpravodaje

 V průběhu pondělí 30. bude distribuováno na novinové stánky a do prodejen a pomocí distributorů do schránek předplatitelům bude doručen během pondělí a úterý. Červnové číslo má opět maximální technicky možný počet 112 stran. Mimo pravidelné rubriky uvádí např. i program 13. Týdne sportu,  rozšíření sportovní zpravodajství a představuje držitele Cen města 2010. 
 
E-mailové poradenství při Lince důvěry Ústí nad Orlicí 

V minulém roce oslavila Linka důvěry Ústí nad Orlicí své 15 narozeniny. V roce 2011 i nadále nabízíme a poskytujeme telefonickou krizovou pomoc všem lidem, kteří se potýkají s nějakým trápením, v nepřetržitém provozu. Od 1. března 2011 jsme naši činnost rozšířili o novou sociální službu. Jedná se o poradenství po e-mailu. Na pracovníky linky důvěry se můžete nově ob- racet s jakýmkoliv problémem či trápením na e-mailovou adresu: napis@linkaduveryuo.cz Pracovníci, kteří na Vaše e-maily odpovídají, jsou absolventy specializovaného kurzu Internetové poradenství. Odpověď na e-mail je zpracována v nejbližším možném termínu podle kapacity zařízení (odpověď zasíláme nejpozději do 4 pracovních dnů).
Novou službu poskytujeme bezplatně. Posláním e-mailového poradenství je umožnit lidem v nepříznivé životní situaci dosáhnout na bezplatné poradenství po e-mailu, které jim pomůže prostřednictvím poskytnutých informací řešit jejich obtížnou situaci. E-mailové poradenství může sloužit jako první kontakt klienta s pomáhajícími službami. Požádáte-li o pomoc, kterou Vám v rámci možností e-mailového poradenství nebudeme moci poskytnout, odkážeme a podáme Vám kontakt na další odborníky, kteří Vám problém pomohou vyřešit. Více o činnosti e-mailové poradny naleznete na našich webových stránkách: www.linkaduveryuo.cz Výhodami e-mailové poradny je její snadná dostupnost, anonymita klienta, nulové náklady za využití služby.
Rychlý kontakt: Telefonickou krizovou pomoc poskytujeme na čísle 465 52 42 52.
E-mailové poradenství poskytujeme na: napis@linkaduveryuo.cz
 
Kabelová televize informuje  

1. V květnu byla dokončena hrubá stavební část rekonstruovaného objektu datového centra a v současné době probíhají elektroinstalační práce, výstavba hromosvodu a stavební příprava pro montáž technologií.
2. Na kabelovou optickou síť položenou v zemi jsou od května připojeny první tři bytové domy na Lhotce. Instalace těchto kabelů do ostatních bytových domů bude realizována průběžně i v ostatních lokalitách našeho města. Zprovoznění prvních optických přípojek je pro zájemce plánováno v průběhu letních prázdnin.
3. S účinností od 1.6. 2011 připravila KT CZ pro své stávající zákazníky věrnostní bonusy, které budou poskytovány všem zájemcům jednorázově nebo na dobu 12-ti měsíců. Podmínkou je pouze využívání stávajícího rozsahu služeb po stejně dlouhou dobu. Po uplynutí 12-ti měsíční lhůty věrnostní bonus konn a služba bude poskytována dle standardního ceníku. zákazníka bude nastaven původní rozsah služeb, nabídka pro nové zákazníky i nabídka na věrnostní má více variant a je časově omezena do 31.7. 2011 období pracovníci KT CZ pro obyvatele bytových domů hromadné prezentace  i osobní informativní setkání. Ostatní zájemci se mohou informovat na obchodním oddělení KABELOVÉ TELEVIZE CZ v České Třebové
 
PŘEHLÍDKA DECHOVÝCH HUDEB v Řetůvce bude 4. června  

Vystoupí dechovky Poličanka, Astra Svitavy a Řetůvanka. Hosty přehlídky bude Karel Hegner a Cimbálová muzika Aleše Smutného. Akce se koná za každého počasí v částečně zastřešeném areálu. Myslivecká kuchyně, domácí koláče. Začátek ve 14 hodin, vstupné 70 Kč.  Více ZDE
 
STOMATOLOGICKÁ POHOTOVOST V REGIONU

Pohotovost je zajištěna v uvedené dny v době od 8 - 11 hodin
04. - 05. 6. 2011 MUDr. Pirklová Eva Česká Třebová, Litomyšlská 590 606 704 599
11. - 12. 6. 2011 MUDr. Podgorný Radim Vysoké Mýto, Gen. Závady 116 465 423 957
18. - 19. 6. 2011 MUDr. Polzerová Dana Ústí nad Orl., Třebovská 140 465 524 087
25. - 26. 6. 2011 MUDr. Ráčková Jana Ústí nad Orl., Vrbenského 1075 465 524 127
 
Kraj sjednotil poskytování pohotovosti 

Pardubice - Rozsah poskytované péče Lékařské služby první pomoci (LSPP) v Pardubickém kraji se od 1. května sjednotil. Lékaři ve Svitavách, Chrudimi, Ústí nad Orlicí a Litomyšli slouží na pohotovosti jen o víkendu. Pouze v Pardubicích, kde není rozdíl mezi počtem pacientů ve všední a sváteční den, zůstává ordinační doba zachována v původním rozsahu, tedy po celý týden. Změny vycházejí z dlouhodobé statistiky návštěvnosti a nijak nesnižují zajištění lékařské péče. Pacienti s akutními problémy budou ošetřeni v nemocnici, ve všední dny by měli využívat služeb svého praktického lékaře a v případě ohrožení života volat záchrannou službu.
“Zajištění Lékařské služby první pomoci pro dospělé představuje pro Pardubický kraj nemalou finanční zátěž. Proto jsme zpracovali přehledy, jak jsou jednotlivá pracoviště v kraji využívána,” vysvětlila radní Tauberová, proč kraj sjednotil provozní dobu . “Docílíme tím větší efektivitu provozu LSPP. Z informací získaných od vedení nemocnic ve Svitavách a Chrudimi jasně vyplynulo, že výrazně převažuje počet ošetřených pacientů od pátku do neděle, kdy LSPP navštíví přibližně tři čtvrtiny z celkového počtu ošetřených pacientů.” Údaje o návštěvnosti potvrzují, že víkendové uspořádání LSPP v Litomyšlské nemocnici a Orlickoústecké nemocnici, kde není zajišťován provoz ve všední dny, se osvědčil.
 
Výzva čtenářům Českotřebovského zpravodaje 

Vážení čtenáři, hledáme laskavé dárce pro DOMOV PRO SENIORY ve Sloupnici.
Domov pro seniory by rád zakoupil a pro své zaměstnance a svěřence aktivně využil “Program prevence a léčby civilizačních onemocnění” v hodnotě 8.000,- Kč. Protože Domov pro seniory tuto částku nemá k dispozici, prosíme laskavé dárce o finanční příspěvky na zakoupení tohoto programu. Pomůžete tím zkvalitnit a obohatit život svých spoluobčanů. Budeme vděčni za jakoukoli finanční částku. Dárcům bude poděkováno v Českotřebovském zpravodaji. Předem děkujeme za příspěvky.
Kontaktní adresa: Kubíková Anna za občanské sdružení Život a zdraví. Mobil: 603 208 793 E-mail: kourilovaa@seznam.cz
 
Obchodní dům Tesco v Pardubicích  otevře pro zákazníky nové patro 

Přestavba obchodního domu proběhne za provozu. Přinese moderní interiér, širší sortiment a novou koncepci pohodlného nákupu spotřebního zboží -Zákazníci pardubického obchodního domu Tesco se díky kompletní rekonstrukci mohou těšit na širší sortiment, pohodlnější nakupování i rychlejší odbavení. Nákupní prostory se rozšíří o další patro s plochou 500 m2. Rekonstrukce startuje tento týden v zázemí a potrvá přibližně do konce července. Provoz obchodu zůstane po celou dobu úprav nepřerušen, zachována bude i stávající otevírací doba.  „Všechny práce budou probíhat za provozu, aby u nás zákazníci i po dobu rekonstrukce sehnali vše, na co jsou zvyklí. Ve druhém patře, kde se doposud nacházela restaurace, vznikne oddělení určené pouze pro děti. Zákazníci, zejména pak maminky s dětmi, zde naleznou široký sortiment dětských oděvů, hraček a zboží pro volný čas,“ zdůrazňuje Jaroslav Šíma, ředitel obchodního domu. Přesunem dětského oddělení na samostatné patro vznikne prostor pro rozšíření sortimentu spotřebního zboží, oděvů a služeb. Novinkou pro pardubické zákazníky bude optika a oddělení minutky. Minutka bude sloužit k rychlému nákupu třeba snídaně nebo menšího oběda, vybírat zákazníci budou moci ze široké nabídky sendvičů, salátů, cukrovinek a menších nápojů.  
Pro sortiment elektra a domácích potřeb bude u vybraného zboží zaveden nový nákupní koncept. Zákazník si bude moci pohodlněji nakoupit a nebude muset s sebou nosit objemnější spotřebiče. Jaroslav Šíma k tomu dodává: „Zákazník si na prodejní ploše vybere spotřební zboží, zaznamená si jej na objednací lístek, který předloží u pokladny, a poté si výrobek vyzvedne.“ Díky tomuto řešení bude moci obchodní dům nabídnout zákazníkům i více sortimentu než dříve. Pro pohodlnější přístup do 1. a 2. patra povede přímo z pasáže nový eskalátor. U vchodu budou pro zákazníky k dispozici nové odkládací skříňky a zóna s bankomaty. Zákazníci se mohou těšit i na nové interiérové vybavení, obslužné pulty, regály a zkušební kabinky. Nábytek v 1. patře byl navržen přímo pro pardubický obchod. Vybavení obchodu bude ale i díky novým technologiím ekologicky šetrnější. V obchodě budou nová chladicí i mrazicí zařízení a energii bude šetřit například i úspornější osvětlení ve všech patrech. Rekonstrukce se dotkne i zázemí obchodního domu a zaměstnanci tak budou mít k dispozici například novou jídelnu. O zákazníky se dosud staralo 124 zaměstnanců. „V souvislosti s rozšířením sortimentu byly vytvořeny nové pracovní pozice a tak u nás získá pracovní uplatnění dalších šest zájemců,“ dodává Jaroslav Šíma.    
Obnovou projde také celá pokladní zóna a automatický výkup lahví. Zákazníci budou moci využít 18 nejmodernějších pokladen, z toho šest samoobslužných pokladen pro menší nákupy. Samoobslužné pokladny slouží především k odbavení nákupů do deseti položek. Zákazníci si zboží jednoduše sami naskenují nebo si zvolí druh zboží na dotykové obrazovce. Zaplatit mohou snadno hotově i kartou.
 
Separační toaleta  

Se začínající zahrádkářskou sezónou se na mě obrací řada zahrádkářů a chatařů, abych jim pomohl vyřešit problém se záchodem. Jedním z optimálních řešení, které nemůže nikdo napadnout je separační toaleta. Bez použití chemie, nepotřebujete budovat nákladný septik a dokonce nepotřebujete ani žádnou vodu. Vše pouze v souladu s přírodou. Podstatou separační toalety je oddělění moči a tuhých exkrementů. Moč je zachytávána trychtýřem v přední části toalety a tuhý odpad je zachytáván v zásobníku. Oddělením tuhé a tekuté složky je zabráněno vznikání anaerobního rozkladu přemokřené směsi, česky řečeno zápachu.
S tekutou složkou můžeme naložit několika způsoby. Lze ji napojit na odpad vody. Toto řešení se však u zahrádkářů a chatařů nepředpokládá. Proto další možností je zachytávat moč do kanistru a po naředění 1:8 ji lze využít jako zálivku. Třetí možnost likvidace moči je infiltrací. Je to svedení moči do země přes pískový filtr. K tomuto způsobu likvidace moči je dobré seznámit se s místními předpisy pro danou zahrádkářskou oblast. Tuhá složka je průběžně zasypávána hoblinami nebo speciální kompostovací směsí. Po zaplnění zásobník vyjmeme a necháme obsah 6 měsíců vyzrát. Po promíchání obsahu zásobníku se zeminou, použijeme jako hnojivo. Nevýhodou separační toalety je, že pro správnou funkci toalety musí i muži při močení sedět. Proto doporučuji, doplnit do výbavy záchodu pro pány pisoár.
Separační toaleta je Švédským patentem. V severských zemích, kde se na ekologii hodně dbá tyto systémy spolehlivě fungují. Tento typ toalety není závislý na okolní teplotě. Cenové relace separačních toalet se pohybují od 1500,- až po 20 000,-Kč. Jan Betlach