-
Lyžaři hodnotili
pohár Vysočiny a přijímají nové členy
- Závěrečné vyhlášení VIII. Ročníku Lyžařského poháru Vysočiny se
uskutečnilo v neděli 8. května na Fajtově kopci nad Velkým Meziříčím v
areálu sjezdovky.. Za krásného slunečného počasí se rozdělovalo 90 cen ve
všech kategoriích. Samotného vyhlášení se účastnilo na 140 závodníků a
trenérů. Na vyhlášení přijel také předseda Krajského svazu lyžařů Kraje
Vysočina Petr Honzl, který se ujal předávání pohárů nejlepším závodníkům.
Z celkového počtu 90-ti cen získaly závodníci SKI KLUBU Česká Třebová
celkem 7 cen. Za 1. - 6. místo se udělovaly diplomy a věcné ceny, navíc za
1. - 3. místo se rozdávaly poháry. Ceny si odnesli za 4. místo z 26
závodníků Zdeňka Hicklová (předžákyně), za 5. místo z 11 Hájková Kateřina
(mladší žákyně), za 2. místo z 20 Petr Stolín (mladší žák), za 3. místo z
39 junior Hickl Milan (muži), za 1. místo z 19 Hicklová Zdeňka (Masters
ženy). Kromě toho získali v kategorii Family (rodič + dítě do 10-ti let)
Hicklové Zdeňky 2. místo z 27 hodnocených a navíc Zdeňka Hicklová starší
cenu za největší počet bodů získaných v seriálu ze všech závodníků (5
startů a pět vítězství). Seriálu se ještě zúčastnili v přípravce Hájek
Ondřej který skončil na 8. místě ze 46 účastníků a v Masters muži Dostál
Oldřich, který skočil na 13. místě z 68 účastníků.
V měsíci červnu
přijímáme do SKI KLUBU - alpské disciplíny nové členy, především děti od
5-ti let a mládež .
- Předpokladem přijetí je, že zájemce již zná alespoň základy
lyžování, to znamená, že je schopen přerušované jízdy na mírné sjezdovce a
to třeba i s pády. Dalším předpokladem je, že do nové sezóny bude mít
odpovídající vybavení, tedy přílbu, slušné lyžařské boty a alespoň
rekreační carvingové lyže. Podmínky členství vyvěšeny ve skříňkách SKI
KLUBU. Podrobnější informace podá Dostál Oldřich 722 593 784, Hicklová
Zdeňka 723 012 338 nebo e-mail ski.dostal.@ktct.cz
-
-
Vychází červnové
vydání Českotřebovského zpravodaje
- V průběhu pondělí 30. bude distribuováno na novinové stánky a do
prodejen a pomocí distributorů do schránek předplatitelům bude doručen
během pondělí a úterý. Červnové číslo má opět maximální technicky možný
počet 112 stran. Mimo pravidelné rubriky uvádí např. i program 13. Týdne
sportu, rozšíření sportovní zpravodajství a představuje držitele Cen
města 2010.
-
-
E-mailové
poradenství při Lince důvěry Ústí nad Orlicí
- V minulém roce oslavila Linka důvěry Ústí nad Orlicí své 15
narozeniny. V roce 2011 i nadále nabízíme a poskytujeme telefonickou
krizovou pomoc všem lidem, kteří se potýkají s nějakým trápením, v
nepřetržitém provozu. Od 1. března 2011 jsme naši činnost rozšířili o
novou sociální službu. Jedná se o poradenství po e-mailu. Na pracovníky
linky důvěry se můžete nově ob- racet s jakýmkoliv problémem či trápením
na e-mailovou adresu: napis@linkaduveryuo.cz Pracovníci, kteří na Vaše
e-maily odpovídají, jsou absolventy specializovaného kurzu Internetové
poradenství. Odpověď na e-mail je zpracována v nejbližším možném termínu
podle kapacity zařízení (odpověď zasíláme nejpozději do 4 pracovních dnů).
Novou službu poskytujeme bezplatně. Posláním e-mailového poradenství je
umožnit lidem v nepříznivé životní situaci dosáhnout na bezplatné
poradenství po e-mailu, které jim pomůže prostřednictvím poskytnutých
informací řešit jejich obtížnou situaci. E-mailové poradenství může
sloužit jako první kontakt klienta s pomáhajícími službami. Požádáte-li o
pomoc, kterou Vám v rámci možností e-mailového poradenství nebudeme moci
poskytnout, odkážeme a podáme Vám kontakt na další odborníky, kteří Vám
problém pomohou vyřešit. Více o činnosti e-mailové poradny naleznete na
našich webových stránkách: www.linkaduveryuo.cz Výhodami e-mailové poradny
je její snadná dostupnost, anonymita klienta, nulové náklady za využití
služby.
Rychlý kontakt: Telefonickou krizovou pomoc poskytujeme na čísle 465 52 42
52.
E-mailové poradenství poskytujeme na:
napis@linkaduveryuo.cz
-
-
Kabelová televize informuje
- 1. V květnu byla dokončena hrubá stavební část rekonstruovaného
objektu datového centra a v současné době probíhají elektroinstalační
práce, výstavba hromosvodu a stavební příprava pro montáž technologií.
- 2. Na kabelovou optickou síť položenou v zemi jsou od května
připojeny první tři bytové domy na Lhotce. Instalace těchto kabelů do
ostatních bytových domů bude realizována průběžně i v ostatních
lokalitách našeho města. Zprovoznění prvních optických přípojek je pro
zájemce plánováno v průběhu letních prázdnin.
- 3. S účinností od 1.6. 2011 připravila KT CZ pro své stávající
zákazníky věrnostní bonusy, které budou poskytovány všem zájemcům
jednorázově nebo na dobu 12-ti měsíců. Podmínkou je pouze využívání
stávajícího rozsahu služeb po stejně dlouhou dobu. Po uplynutí 12-ti
měsíční lhůty věrnostní bonus konn a služba bude poskytována dle
standardního ceníku. zákazníka bude nastaven původní rozsah služeb,
nabídka pro nové zákazníky i nabídka na věrnostní má více variant a je
časově omezena do 31.7. 2011 období pracovníci KT CZ pro obyvatele
bytových domů hromadné prezentace i osobní
informativní setkání. Ostatní zájemci se mohou informovat na obchodním
oddělení KABELOVÉ TELEVIZE CZ v České Třebové
-
-
PŘEHLÍDKA
DECHOVÝCH HUDEB v Řetůvce bude 4. června
- Vystoupí dechovky Poličanka, Astra Svitavy a Řetůvanka. Hosty
přehlídky bude Karel Hegner a Cimbálová muzika Aleše Smutného. Akce se
koná za každého počasí v částečně zastřešeném areálu. Myslivecká kuchyně,
domácí koláče. Začátek ve 14 hodin, vstupné 70 Kč.
Více ZDE
-
-
STOMATOLOGICKÁ
POHOTOVOST V REGIONU
- Pohotovost je zajištěna v uvedené dny v době od 8 - 11 hodin
04. - 05. 6. 2011 MUDr. Pirklová Eva Česká Třebová, Litomyšlská 590 606
704 599
11. - 12. 6. 2011 MUDr. Podgorný Radim Vysoké Mýto, Gen. Závady 116 465
423 957
18. - 19. 6. 2011 MUDr. Polzerová Dana Ústí nad Orl., Třebovská 140 465
524 087
25. - 26. 6. 2011 MUDr. Ráčková Jana Ústí nad Orl., Vrbenského 1075 465
524 127
-
-
Kraj sjednotil
poskytování pohotovosti
- Pardubice - Rozsah poskytované péče Lékařské služby první pomoci (LSPP)
v Pardubickém kraji se od 1. května sjednotil. Lékaři ve Svitavách,
Chrudimi, Ústí nad Orlicí a Litomyšli slouží na pohotovosti jen o víkendu.
Pouze v Pardubicích, kde není rozdíl mezi počtem pacientů ve všední a
sváteční den, zůstává ordinační doba zachována v původním rozsahu, tedy po
celý týden. Změny vycházejí z dlouhodobé statistiky návštěvnosti a nijak
nesnižují zajištění lékařské péče. Pacienti s akutními problémy budou
ošetřeni v nemocnici, ve všední dny by měli využívat služeb svého
praktického lékaře a v případě ohrožení života volat záchrannou službu.
“Zajištění Lékařské služby první pomoci pro dospělé představuje pro
Pardubický kraj nemalou finanční zátěž. Proto jsme zpracovali přehledy,
jak jsou jednotlivá pracoviště v kraji využívána,” vysvětlila radní
Tauberová, proč kraj sjednotil provozní dobu . “Docílíme tím větší
efektivitu provozu LSPP. Z informací získaných od vedení nemocnic ve
Svitavách a Chrudimi jasně vyplynulo, že výrazně převažuje počet
ošetřených pacientů od pátku do neděle, kdy LSPP navštíví přibližně tři
čtvrtiny z celkového počtu ošetřených pacientů.” Údaje o návštěvnosti
potvrzují, že víkendové uspořádání LSPP v Litomyšlské nemocnici a
Orlickoústecké nemocnici, kde není zajišťován provoz ve všední dny, se
osvědčil.
-
-
Výzva čtenářům Českotřebovského
zpravodaje
- Vážení čtenáři, hledáme laskavé dárce pro DOMOV PRO SENIORY ve
Sloupnici.
Domov pro seniory by rád zakoupil a pro své zaměstnance a svěřence aktivně
využil “Program prevence a léčby civilizačních onemocnění” v hodnotě
8.000,- Kč. Protože Domov pro seniory tuto částku nemá k dispozici,
prosíme laskavé dárce o finanční příspěvky na zakoupení tohoto programu.
Pomůžete tím zkvalitnit a obohatit život svých spoluobčanů. Budeme vděčni
za jakoukoli finanční částku. Dárcům bude poděkováno v Českotřebovském
zpravodaji. Předem děkujeme za příspěvky.
Kontaktní adresa: Kubíková Anna za občanské sdružení Život a zdraví.
Mobil: 603 208 793 E-mail: kourilovaa@seznam.cz
-
-
Obchodní dům Tesco v Pardubicích otevře pro zákazníky nové patro
- Přestavba
obchodního domu proběhne za provozu. Přinese moderní interiér, širší
sortiment a novou koncepci pohodlného nákupu spotřebního zboží -Zákazníci
pardubického obchodního domu Tesco se díky kompletní rekonstrukci mohou
těšit na širší sortiment, pohodlnější nakupování i rychlejší odbavení.
Nákupní prostory se rozšíří o další patro s plochou 500 m2.
Rekonstrukce startuje tento týden v zázemí a potrvá přibližně do konce
července. Provoz obchodu zůstane po celou dobu úprav nepřerušen, zachována
bude i stávající otevírací doba. „Všechny práce budou probíhat za
provozu, aby u nás zákazníci i po dobu rekonstrukce sehnali vše, na co
jsou zvyklí. Ve druhém patře, kde se doposud nacházela restaurace, vznikne
oddělení určené pouze pro děti. Zákazníci, zejména pak maminky s dětmi,
zde naleznou široký sortiment dětských oděvů, hraček a zboží pro volný
čas,“ zdůrazňuje Jaroslav Šíma, ředitel obchodního domu. Přesunem dětského
oddělení na samostatné patro vznikne prostor pro rozšíření sortimentu
spotřebního zboží, oděvů a služeb. Novinkou pro pardubické zákazníky bude
optika a oddělení minutky. Minutka bude sloužit k rychlému nákupu třeba
snídaně nebo menšího oběda, vybírat zákazníci budou moci ze široké nabídky
sendvičů, salátů, cukrovinek a menších nápojů.
- Pro sortiment elektra a
domácích potřeb bude u vybraného zboží zaveden nový nákupní koncept.
Zákazník si bude moci pohodlněji nakoupit a nebude muset s sebou nosit
objemnější spotřebiče. Jaroslav Šíma k tomu dodává: „Zákazník si na
prodejní ploše vybere spotřební zboží, zaznamená si jej na objednací
lístek, který předloží u pokladny, a poté si výrobek vyzvedne.“ Díky
tomuto řešení bude moci obchodní dům nabídnout zákazníkům i více
sortimentu než dříve. Pro pohodlnější přístup do 1. a 2. patra povede
přímo z pasáže nový eskalátor. U vchodu budou pro zákazníky k dispozici
nové odkládací skříňky a zóna s bankomaty. Zákazníci se mohou těšit i na
nové interiérové vybavení, obslužné pulty, regály a zkušební kabinky.
Nábytek v 1. patře byl navržen přímo pro pardubický obchod. Vybavení
obchodu bude ale i díky novým technologiím ekologicky šetrnější. V obchodě
budou nová chladicí i mrazicí zařízení a energii bude šetřit například i
úspornější osvětlení ve všech patrech. Rekonstrukce se dotkne i zázemí
obchodního domu a zaměstnanci tak budou mít k dispozici například novou
jídelnu. O zákazníky se dosud staralo 124 zaměstnanců. „V souvislosti
s rozšířením sortimentu byly vytvořeny nové pracovní pozice a tak u nás
získá pracovní uplatnění dalších šest zájemců,“ dodává Jaroslav Šíma.
- Obnovou projde také
celá pokladní zóna a automatický výkup lahví. Zákazníci budou moci využít
18 nejmodernějších pokladen, z toho šest samoobslužných pokladen pro menší
nákupy. Samoobslužné pokladny slouží především k odbavení nákupů do deseti
položek. Zákazníci si zboží jednoduše sami naskenují nebo si zvolí druh
zboží na dotykové obrazovce. Zaplatit mohou snadno hotově i kartou.
-
-
Separační
toaleta
- Se začínající zahrádkářskou sezónou se na mě obrací řada zahrádkářů a
chatařů, abych jim pomohl vyřešit problém se záchodem. Jedním z
optimálních řešení, které nemůže nikdo napadnout je separační toaleta. Bez
použití chemie, nepotřebujete budovat nákladný septik a dokonce
nepotřebujete ani žádnou vodu. Vše pouze v souladu s přírodou. Podstatou
separační toalety je oddělění moči a tuhých exkrementů. Moč je zachytávána
trychtýřem v přední části toalety a tuhý odpad je zachytáván v zásobníku.
Oddělením tuhé a tekuté složky je zabráněno vznikání anaerobního rozkladu
přemokřené směsi, česky řečeno zápachu.
S tekutou složkou můžeme naložit několika způsoby. Lze ji napojit na odpad
vody. Toto řešení se však u zahrádkářů a chatařů nepředpokládá. Proto
další možností je zachytávat moč do kanistru a po naředění 1:8 ji lze
využít jako zálivku. Třetí možnost likvidace moči je infiltrací. Je to
svedení moči do země přes pískový filtr. K tomuto způsobu likvidace moči
je dobré seznámit se s místními předpisy pro danou zahrádkářskou oblast.
Tuhá složka je průběžně zasypávána hoblinami nebo speciální kompostovací
směsí. Po zaplnění zásobník vyjmeme a necháme obsah 6 měsíců vyzrát. Po
promíchání obsahu zásobníku se zeminou, použijeme jako hnojivo. Nevýhodou
separační toalety je, že pro správnou funkci toalety musí i muži při
močení sedět. Proto doporučuji, doplnit do výbavy záchodu pro pány pisoár.
Separační toaleta je Švédským patentem. V severských zemích, kde se na
ekologii hodně dbá tyto systémy spolehlivě fungují. Tento typ toalety není
závislý na okolní teplotě. Cenové relace separačních toalet se pohybují od
1500,- až po 20 000,-Kč. Jan Betlach
-
|