Oblastní přebor 10 a 11tiletých,
Svitavy, 28.5.2011
Desetičlenné družstvo našich plavců dosáhlo velmi pěkných výsledků.
Eliška Štichauerová, Aneta Köhlerová, Markéta Zachová, Bára Pražáková,
Vojta, Novotný, Vojta Krňávek, Adam Vágner a Matěj Švíř získali celkem
26 diplomů za umístění na stupních vítězů. Děvčata obsadila mezi
staršími soupeřkami 3. místa v obou štafetách, což je velkou nadějí na
zisk medaile za štafetu na mistrovství ČR 10.- letých. Nejlepšími
účastníky výpravy byly Eliška Štichauerová / 5 x 1.místo, 1x 2. místo a
velmi hodnotný čas na 100 volný způsob za 1:16,7/ a Matěj Švíř / 4x 1.
místo , 1x2. a 1x3. místo /. Pochvalu zaslouží za osobní výkony i Honza
Horák a Terezka Škopová /. Děkuji celému družstvu i rodičům za
nádhernou atmosféru, kterou vytvořili svým povzbuzováním, až večer
nemluvili, ale všichni jsme si to užili! R.Ei
K debatě
o zásobování teplem v České Třebové
Uzlová kotelna ČD nyní požívá novou
renesanci, doba odpojování některých budov skončila. Od roku
2002 postupně napojuje zpět areály v CZ LOKO, vytápí dnes již více než
více než 50 % a pokračuje každý rok v rozšiřování dodávek tepla.
Objektivní informace by jistě poskytl energetik CZ Loko a.s. Na
kotelnu byly postupně napojeny zpět drážní objekty ve
správě RSM, tedy věž 019 a naposledy objekt nocležen ( dnes DVI
). V roce 2008 jsme napojili sídliště Borek Tato dodávka tepla jde ve
prospěch společnosti TEZA a bytů na tomto sídlišti. Nyní se
rozběhly práce na zásobování bytů v oblasti Nového náměstí a na
podzim budou připojeny další dvě stanice v oblasti Trávník. Tím byla
prakticky využita všechna volná kapacita uzlové kotelny.
Město
však přišlo s požadavkem na další dodávky tepla, proto byl zpracován
projekt napojení dalších objektů současně s podáním žádosti o dotaci
na nový kotel včetně výroby elektrické energie. Firma CZ Loko se
rozvíjí a zakoupila pro svoje potřeby i haly Elektrizace
železnic. I zde bylo požádáno o možnost napojení na uzlovou kotelnu.
Uzlová kotelna se zabývá otázkou odstraňovat svou závislost na
uhlí, snaží se vytvořit vhodný palivový mix s využitím
produktu zpracovaného bioodpadu (ve spolupráci s Eko Bi.
to by mělo přispět k udržení přijatelné ceny tepla. Tyto informace
všechna bytová družstva, která uvažují o odpojení od centrálního
systému nemají. (re)
Zamyšlení
nad "Bitvou u České Třebové"
Bitva u Domažlic, u Hradce Králové nebo Bitva u Lipan. To
jsou známé termíny, každý je zná z dějepisu. Nyní k nim zřejmě
přibude další, konkrétně "Bitva u České Třebové. I zde se jednalo o
boj dvou organizovaných šiků českých a moravských, dokonce v
dresech, za asistence rozhodčích vybavených velmi důkladně,
kteří sledovali děj i z helikoptéry. Bitka nebyla "na Moravském
poli", ale u známého a stále populárnějšího viaduktu u Dlouhé
Třebové, v lokalitě pro boj zblízka jako stvořené. Nešlo o
žádné ohlášené či neohlášené protestní shromáždění, nešlo o rasovou
nesnášenlivost, nebylo koho chránit a přesto policie našla dost sil
a prostředků a také peněz od daňových poplatníků k tomu, aby zde ve
velkém počtu podle mého názoru zcela zbytečně asistovala tomu,
jak si snaží vyměňovat názory dva tábory fotbalových fanoušku Baníku
Ostrava (nastoupil v bílém) a Sparty Praha, samozřejmě v červeném.
O nasazení policie v tak zbytečném rozsahu někdo rozhodl, bojím se,
že ne zcela uváženě. Když musela z vážných důvodů před
nedávnou dobou policie zasahovat na stadionu, aby chránila slušné
lidi i majetek, trak za to účtovala pořádajícímu oddílu velké
peníze. komu je bude účtovat nyní - starosta Dlouhé Třebové policii
jistě nepozval....
Víkendový
kurz AJ v Čenkovicích. Kontakt: 607 762 675
Tichý řešil optimalizaci se starosty v Městečku Trnávce
Petice
pomohla? V Zádolce (zastávka Semanín) má zastavovat šest párů osobních
vlaků
Městečko Trnávka (30. 5. 2011) – Další kolo jednání týkající se
záměru optimalizace veřejné dopravy absolvovalo vedení Pardubického
kraje a společnosti Oredo. Setkání s místními samosprávami se
uskutečnilo v Městečku Trnávce. Tohoto regionu se optimalizace dotkne
zejména neobjednáním vlakové osobní dopravy na trati č. 262 v úseku mezi
Moravskou Třebovou a Velkými Opatovicemi a jejím nahrazením autobusovými
linkami.
V současné době na zmíněné trati jezdí pět párů osobních vlaků denně
mezi Moravskou Třebovou a Chornicemi a čtyři páry vlaků mezi Chornicemi
a Velkými Opatovicemi. Neobjednávanou železniční dopravu nahradí
Pardubický kraj autobusovými linkami, s jejichž podrobným trasováním a
návrhem jízdních řádů dnes byli starostové seznámeni. Drobné omezení
čeká také obec Semanín, která leží na železniční trati č. 260. Tady by
nově mělo zastavovat šest párů osobních vlaků, ostatní budou nahrazeny
autobusovými linkami.
Starostu Městečka Trnávky zajímal způsob cestování občanů směrem na
Brno. „Představili jste nám autobusovou linku, která cestující odveze
k vlaku v Březové nad Svitavou, jaká tam bude návaznost na vlak do Brna?“
ptal se starosta Milan Šedaj. Zástupce Českých drah na jednání
vysvětlil, že do Březové nad Svitavou bude zajíždět větší počet vlaků
než dosud a doprava směrem do moravské metropole tak bude komfortnější
než dnes. Starostka Semanína Marie Chalupová zase upozornila na ranní
autobus jedoucí do České Třebové. „Vzhledem k tomu, že je v jízdním
řádu uvedeno, že autobus končí u dopravního terminálu Jana Pernera,
nebude pro děti jezdící do České Třebové na gymnázium a základní školu
vyhovující,“ uvedla Chalupová. „Při nahlédnutí do jízdních řádů
navrhovaných autobusových spojů musím říct, že je podle našeho názoru
nevyhovující a nedostatečná dopravní obsluha směrem na Moravskou
Třebovou v časném odpoledni,“ dodal k tomu starosta Milan Šedaj.
Představitelům obcí přislíbil organizátor dopravy, kterým je společnost
Oredo, korekce jízdních řádů, tak aby zdejším občanům vyhovovaly. „Jsem
rád, že jsme se se zástupci dotčených obcí setkali, seznámili se se
stanovisky a shodli se na řešení optimalizace v této oblasti,“
uvedl na závěr jednání náměstek hejtmana Pardubického kraje odpovědný za
dopravu, dopravní obslužnost a investice Jan Tichý.
O
optimalizaci se jednalo i v Žamberku
Žamberk (31. 5. 2011) – Projednání záměru optimalizace veřejné
dopravy Pardubického kraje na úrovni obce s rozšířenou působností se
dnes dopoledne uskutečnilo v Žamberku. Po projednání konkrétních změn
ve veřejné dopravě s představiteli obcí, kterých se neobjednání
některých vlakových spojů a jejich nahrazení autobusovými linkami
přímo dotkne, tímto způsobem Pardubický kraj o optimalizaci informuje
všechny starosty obcí kraje. Starostům byla nejprve
představena společnost Oredo, která je vlastněná Pardubickým a
Královéhradeckým krajem a v rámci optimalizace je pověřena organizací
regionální dopravy. Zástupci Oreda podrobně vysvětlili hlavní zásady
optimalizace, její cíle a změny, které se cestujících dotknou.
Starostové dostali informace o obsluze celého území Pardubického kraje
prostřednictvím vlakové i autobusové dopravy, změně tarifu na zónově
relační tarif Iredo a byli seznámeni s jednotlivými fázemi
optimalizace. „V průběhu přípravy budeme společně ve spojení a
budeme s vámi projednávat jízdní řády, které budete mít možnost
samozřejmě připomínkovat,“ uvedl Tomáš Jurček z Oreda. Na
některé konkrétní připomínky došlo už na dnešním jednání. „Nelíbí
se mi, že naší vlakovou zastávkou by vlaky od nového jízdního řádu
měly jen projíždět a určitě vzneseme požadavek na to, aby tady
zastavovaly,“ řekla starostka Lukavice Ilona Severová. Podle
vyjádření Oreda není v současné chvíli počítáno se zastavováním vlaků
proto, že dnes jsou cestujícími na této zastávce minimálně využívány.
Vyřešeno bylo i zastavování vlaků v Těchoníně, kde oproti současným
osmi párům vlaků bude zastavovat párů šest. „Myslím, že o všech
termínech víme, do poloviny července se máme vyjádřit k návrhům
jízdních řádů vlaků, v srpnu a září k návrhům autobusových jízdních
řádů,“ uzavřel jednání starosta Žamberka Jiří Dytrt.
|