Expresy Regiojet zřejmě zastaví i v České
Třebové
Ostrava - Soukromý železniční přepravce RegioJet ze skupiny Student
Agency, který ještě letos začne jezdit mezi Ostravou a Prahou, chce
konkurovat Českým drahám (ČD) na této trase především kvalitními službami. S
přípravami celého projektu se blíží ke konci. Dnes firma vybírala v Ostravě
stevardky pro palubní personál. ČTK to řekli zástupci firmy.
"Českým drahám chceme konkurovat především službami. Ten, kdo zná
naše autobusy, tak si může představit, co budeme asi ve vlacích nabízet.
Spoustu věcí ale zatím z obchodních důvodů tajíme," řekl ČTK majitel
Student Agency Radim Jančura.
Projekt RegioJet má na železnici přinést jiný styl služeb. "Jiné
vnímání toho, co zákazník na železnici může dostat. Železnici chceme
posunout dál," uvedl mluvčí Student Agency Aleš Ondrůj. Podle něho bude
určitě ve vlacích RegioJet samozřejmostí palubní personál v každém voze,
připojení wi-fi zdarma a občerstvení během jízdy zdarma. "Ještě řada
dalších věcí, co zákazníka jistě překvapí," doplnil. Palubní personál se
má vyrovnat špičkovým leteckým dopravcům. "Pro nás jsou v tomto ohledu
vzorem letecké společnosti typu Emirates. Dnes se nám v Ostravě podařilo
pro palubní personál vybrat opravdu kvalitní lidi, dokonce jsou mezi
nimi takoví, kteří dříve pracovali u špičkových leteckých společností,"
přiblížil Ondrůj. Celkem jich chce firma najmout 60.
RegioJet chce začít jezdit mezi Ostravou a Prahou dříve než v
avizovaném prosinci. "Oficiální termín ale zveřejníme ve chvíli, kdy
všechno bude připraveno. Máme k tomu obchodní důvody. S přípravami se
ale chýlíme ke konci, jsme ve fázi, že se blíží zahájení provozu,"
konstatoval Ondrůj. Společnost například připravuje na nádražích
prodejní místa, na kterých se musí dohodnout s Českými drahami.
"Spolupráce s ČD je zatím velmi dobrá, jsme před podpisem smlouvy,"
uvedl Ondrůj. ČD prý budoucímu konkurentovi nedělají problémy.
RegioJet plánuje na trať mezi Ostravou a Prahou vyrazit až s devíti páry
vlaků denně. "To je plná verze jízdního řádu. Přes den by proto vlaky
měly jezdit ve dvouhodinových intervalech, ve špičkách v hodinových.
Detaily ale ještě stále řešíme," podotkl Ondrůj. Cena jízdného
bude různá. Speciální marketingové nabídky, na které bude chtít RegioJet
přetáhnout cestující z vlaků ČD, budou začínat v rozmezí 230 až 260
korun. "Chceme zákazníkům umožnit vyzkoušet nový servis. Bude to
pobídková cena pro ty, kteří budou jízdenky kupovat dostatečně dopředu,"
uvedl mluvčí Student Agency.
České dráhy nabízejí jízdenky z Prahy do Ostravy za cenu od 219
korun pro držitele zákaznické karty IN 50, která přijde na 3000 Kč na
rok, přes jízdné 329 korun na zákaznickou kartu IN 25, která stojí na
rok 550 Kč. Obyčejné jízdné stojí 438 korun.
Na rozdíl od nejrychlejších spojů mezi Prahou a Ostravou,
rychlovlaků pendolino, budou spoje RegioJet zastavovat ve více
stanicích. Vlak by měl vyjíždět zřejmě z Havířova, přes stanici Ostrava
- Stodolní, Ostrava - hl. nádraží, Ostrava - Svinov, Hranice na Moravě,
Olomouc, Zábřeh na Moravě, Ústí nad Orlicí, zřejmě Česká Třebová,
Pardubice, Praha - Libeň a Praha - hl. nádraží. Proto bude jízda delší
než u pendolina, které jede zhruba tři hodiny. "Ale bude srovnatelná s
vlaky kategorie InterCity a EuroCity, tedy zhruba 3,5 hodiny mezi Prahou
a Ostravou," podotkl Ondrůj.
Také České dráhy se snaží zvyšovat úroveň služeb a modernizovat
vozový park kvůli očekávanému nástupu konkurence v osobní železniční
dopravě. Od prosince 2012 chce totiž na stejnou trasu vyjet také
společnost Rapid Express podnikatele Leoše Novotného.
Ministerstvo dopravy od prosince přestane dotovat České dráhy na
trase Ostrava - Praha kvůli tomu, aby nebyly zvýhodněny před soukromou
konkurencí.
Finanční noviny |