Expresy Regiojet zřejmě zastaví i v České Třebové              
Ostrava - Soukromý železniční přepravce RegioJet ze skupiny Student Agency, který ještě letos začne jezdit mezi Ostravou a Prahou, chce konkurovat Českým drahám (ČD) na této trase především kvalitními službami. S přípravami celého projektu se blíží ke konci. Dnes firma vybírala v Ostravě stevardky pro palubní personál. ČTK to řekli zástupci firmy.

"Českým drahám chceme konkurovat především službami. Ten, kdo zná naše autobusy, tak si může představit, co budeme asi ve vlacích nabízet. Spoustu věcí ale zatím z obchodních důvodů tajíme," řekl ČTK majitel Student Agency Radim Jančura.
Projekt RegioJet má na železnici přinést jiný styl služeb. "Jiné vnímání toho, co zákazník na železnici může dostat. Železnici chceme posunout dál," uvedl mluvčí Student Agency Aleš Ondrůj. Podle něho bude určitě ve vlacích RegioJet samozřejmostí palubní personál v každém voze, připojení wi-fi zdarma a občerstvení během jízdy zdarma. "Ještě řada dalších věcí, co zákazníka jistě překvapí," doplnil. Palubní personál se má vyrovnat špičkovým leteckým dopravcům. "Pro nás jsou v tomto ohledu vzorem letecké společnosti typu Emirates. Dnes se nám v Ostravě podařilo pro palubní personál vybrat opravdu kvalitní lidi, dokonce jsou mezi nimi takoví, kteří dříve pracovali u špičkových leteckých společností," přiblížil Ondrůj. Celkem jich chce firma najmout 60.
RegioJet chce začít jezdit mezi Ostravou a Prahou dříve než v avizovaném prosinci. "Oficiální termín ale zveřejníme ve chvíli, kdy všechno bude připraveno. Máme k tomu obchodní důvody. S přípravami se ale chýlíme ke konci, jsme ve fázi, že se blíží zahájení provozu," konstatoval Ondrůj. Společnost například připravuje na nádražích prodejní místa, na kterých se musí dohodnout s Českými drahami. "Spolupráce s ČD je zatím velmi dobrá, jsme před podpisem smlouvy," uvedl Ondrůj. ČD prý budoucímu konkurentovi nedělají problémy.  RegioJet plánuje na trať mezi Ostravou a Prahou vyrazit až s devíti páry vlaků denně. "To je plná verze jízdního řádu. Přes den by proto vlaky měly jezdit ve dvouhodinových intervalech, ve špičkách v hodinových. Detaily ale ještě stále řešíme," podotkl Ondrůj. Cena jízdného bude různá. Speciální marketingové nabídky, na které bude chtít RegioJet přetáhnout cestující z vlaků ČD, budou začínat v rozmezí 230 až 260 korun. "Chceme zákazníkům umožnit vyzkoušet nový servis. Bude to pobídková cena pro ty, kteří budou jízdenky kupovat dostatečně dopředu," uvedl mluvčí Student Agency.
České dráhy nabízejí jízdenky z Prahy do Ostravy za cenu od 219 korun pro držitele zákaznické karty IN 50, která přijde na 3000 Kč na rok, přes jízdné 329 korun na zákaznickou kartu IN 25, která stojí na rok 550 Kč. Obyčejné jízdné stojí 438 korun.
Na rozdíl od nejrychlejších spojů mezi Prahou a Ostravou, rychlovlaků pendolino, budou spoje RegioJet zastavovat ve více stanicích. Vlak by měl vyjíždět zřejmě z Havířova, přes stanici Ostrava - Stodolní, Ostrava - hl. nádraží, Ostrava - Svinov, Hranice na Moravě, Olomouc, Zábřeh na Moravě, Ústí nad Orlicí, zřejmě Česká Třebová, Pardubice, Praha - Libeň a Praha - hl. nádraží. Proto bude jízda delší než u pendolina, které jede zhruba tři hodiny. "Ale bude srovnatelná s vlaky kategorie InterCity a EuroCity, tedy zhruba 3,5 hodiny mezi Prahou a Ostravou," podotkl Ondrůj.
Také České dráhy se snaží zvyšovat úroveň služeb a modernizovat vozový park kvůli očekávanému nástupu konkurence v osobní železniční dopravě. Od prosince 2012 chce totiž na stejnou trasu vyjet také společnost Rapid Express podnikatele Leoše Novotného.
Ministerstvo dopravy od prosince přestane dotovat České dráhy na trase Ostrava - Praha kvůli tomu, aby nebyly zvýhodněny před soukromou konkurencí.

Finanční noviny