Českotřebovský deník 163/2011 (15.6.)                                 

Svérázné opatření proti motoristům v Palackého ulici  na Parníku                                                       

Palackého ulice na Parníku se po modernizaci  bytů  stala jedním velkým parkovištěm. Podél parkujících aut se dva automobily  nemůžou bezpečně vyhnout. Vozovku této komunikace lemují zelené pásy, s trvalým parkováním se nepočítalo.  Zřejmě aby nedocházelo k parkování na zelených pásech, přijali sousedé z okolních domů svérázné opatření a umístili zde volně velké kameny, které mohou méně pozorným motoristům při vyhýbání s protijedoucím vozidlem přidělat velké starosti a poškodit vozidlo.  Současný stav považuji za nevhodný. Jde nepochybně o majetek města, který občané upravují a to již dlouhodobě. Některé kameny jsou již nejméně rok pro lepší viditelnost natřeny nažluto. Městská policie to toleruje. Kdyby došlo k poškození vozidla, které na uvedené překážky najede, jistě by bylo možné se "zahojit"  na úkor Města, vlastníka  a správce komunikace.  Současně  je zřejmé, že v této ulici je třeba nějak vyřešit parkování vozidel.
 
Státní fond dopravní infrastruktury nám pošle peníze na zvýšení bezpečnosti provozu na průtahu města

Jde o peníze na akce spojené se zvýšením bezpečnosti provozu na několika místech na komunikaci I/14 v průtahu města, kde existují dopravní závady, většinou se jedná o úpravu přechodů pro chodce, úseky chodníků  a úprava křižovatek. Celková cena  investice je kolem 5 milionů korun, z toho musí 30% uhradit město ze svého rozpočtu. O dotaci na tyto akce žádalo město Česká Třebová  již v loňském roce, dotace nám byla přidělena až v roce  letošním.  Investice by měla být realizována ještě v letošním roce. Vzhledem k tomu, že silnice I/14 je v majetku ŘSD, nemůže tuto akci řešit Město Česká Třebová samostatně, ale ve spolupráci se správcem komunikace. 
 
Aktuálně z juda - nečekaný úspěch v Grazu !!  

Po loňské zkušenosti jsme se opět účastnili mezinárodního turnaje v rakouském Grazu, kde byli zástupci ze 17 zemí a celkem asi 1400 mladých judistů. Je to turnaj, kam se sjíždějí judisté z celé Evropy a letos se konal ve dnech 11.-12.6.2011. Minulý rok jsme přivezli jedno druhé a dvě sedmá místa. V letošním roce jsme bilanci výrazně vylepšili a povedlo se nám vybojovat hned tři cenné kovy - 2.m. Lukáš Hordějčuk ve váze nad 90kg, 2.m. Lucie Rybková do 44kg a 3.m. David Vích do 50kg.
Bohužel s námi nemohl jet Marek Švestka (jako jediný loňský medailista), který by naši sbírku medailí asi ještě rozšířil. Musíme za výkony a reprezentaci nejen našeho města, ale i ČR pochválit všechny členy našeho týmu. V obrovské konkurenci jsme se neztratili a doufám, že tato zkušenost nám na podzim pomůže při bojích o republikové medaile.
Kompletní výsledky :
2.m. Hordějčuk Lukáš nad 90kg - starší žáci
2.m. Rybková Lucie do 48kg - mláďata  3.m. Vích David do 50kg - mláďata
7.m. Klimešová Kristýna do 33kg - mladší žákyně   7.m. Verner Tomáš do 55kg - mladší žák
13.m. Typl Vojtěch do 55kg - starší žák 
 
Mezinárodní VC Nový Bydžov
Dne 11.6.2011 se 7 našich svěřenců zúčastnilo MVC v Novém Bydžově. Vedli si velmi dobře a přivezli čtyři cenné kovy. Na turnaji bylo celkem 263 závodníků z 5 zemí. Výsledky: 1.m. Marek Švestka do 66kg (kat. junioři), 2.m. Tomáš Tomek do 46kg, 3.m. Jakub Stehlík do 24kg a 3.m. Michaela Čížová do 32kg - kategorie mláďata. Velká gratulace a radost, že se nám již začínají objevovat i další úspěšní závodníci.                                                                                                                                                         Judu zdar
 

Destinační společnost Orlické hory a Podorlicko vydala brožuru s přímo pohádkovými tipy výletů pro příznivce velkých i malých koleček v Orlických horách a Podorlicku.

Na 25 stranách barevné brožury formátu A5 naleznete osobní pozvání od Orlické cyklo&in-line královny Renaty na nejzajímavější jednodenní i putovní cyklovýlety do Orlických hor a Podorlicka, včetně polského příhraniční s Bystřickými horami:  „Spolu s lidmi, kteří tu znají každý kámen, jsme vybrali ty nejlepší trasy, co do požitku z jízdy, tak i z hlediska atraktivity prostředí. Na své si přijdou sváteční i sportovní cyklisté, rodiny s dětmi, milovníci silničních, trekingových i horských kol. Provedeme vás přívětivým malebným podhůřím s rozhlednami, hrady a zámky i jádrem českých a polských hor s panenskou přírodou. Uvidíte pramen Divoké Orlice i soutok Tiché a Divoké Orlice nebo pověstná poutní místa Homoli a Neratov. Speciálně jste zváni na Královský in-line, na kvalitní cyklostezku v nádherném údolí Tiché Orlice, kterou ocení zejména in-line bruslaři, rodiny s malými  dětmi a vozíčkáři. Prakticky všem je dostupná i Královská hřebenová trasa, která - jak už název říká, vede po vlastním hřebeni Orlických hor s vysokohorskou vegetací a širokými rozhledy do kraje. A hlavně – k nám a u nás se vám bude dobře putovat. Po hlavním železničním koridoru jste u nás za necelé dvě hodiny z Prahy i z Brna a tady již jezdí cyklobus a na zavolání Radiobus. Můžete jet nalehko – půjčíte si zde kola i brusle, přepravíme vám zavazadla, poskytneme cykloprůvodce nebo sestavíme cyklovýlet na míru. A nepřehlédněte moje extra tipy. Co takhle uzdravit tělo i duši v perlivých tůních Zemské brány, obejmout největší strom v Česku nebo jen naslouchat pralesu Bukačka a jíst borůvky?“  Cyklobrožuru s odkazy na jízdní řády, služby, informace a zejména prolinky na podrobné mapy a GPS souřadnice tras naleznete na webu www.orlickehory-cz.info. Brožura vychází jako příloha regionálního Deníku v Královéhradeckém a Pardubickém kraji a v Praze (11.6.2011) a jako příloha Práva 18.6.2011
 
O změnách v dopravě hovořil Tichý na Orlickoústecku 

Ústí nad Orlicí - V zasedací síni orlickoústecké radnice se dnes odpoledne uskutečnilo setkání náměstka hejtmana Pardubického kraje zodpovědného za dopravu, dopravní obslužnost a investice Jana Tichého se starosty obcí ve správním obvodu Ústí nad Orlicí. Tématem jednání byla i tady optimalizace veřejné dopravy v regionu. „Pardubický kraj, jak jistě víte, chystá poměrně velké změny v organizaci veřejné dopravy,“ řekl starostům na úvod jednání Tichý. „Chtěl bych vás přitom ujistit, že se tyto změny nijak negativně vašich občanů nedotknou. Pardubický kraj je jediným regionem v zemi, který od nového jízdního řádu bude navyšovat objem objednávané veřejné dopravy.“ Optimalizaci dopravy už náměstek hejtmana Tichý projednal se starosty obcí dotčených neobjednáním vlakových spojů a jejich nahrazením autobusovými linkami. Na počátku června celý projekt, který zachovává v kraji dosavadní množství krajem objednaných vlakových spojů a zvyšuje objem autobusových linek o zhruba deset procent, schválila Rada Pardubického kraje. Starostům z Orlickoústecka změny, které optimalizace cestujícím přinese, podrobně vysvětlil jednatel společnosti Oredo, jež byla pověřena organizací krajské dopravy, Vladimír Záleský. Na něj pak směřovaly dotazy starostů v následné diskuzi. „Budou v rámci nového systému fungovat dosavadní slevy, například studentské jízdné?“ zajímalo například starostu Jana Dlouhého z Voděrad. Jeho kolega z Jiří Dušek z Hnátnice se v rámci představení tarifní mapy zajímal o informace dosažitelné na internetu. „Najdu jednotlivá spojení jenom na mapkách u zastávek nebo budou i na IDOSu?“ ptal se. S dosavadními slevami se podle Záleského nadále počítá a samozřejmostí je i to, že informace o spojení budou dostupné i na internetu. V závěrečné diskuzi se starosta Orlického Podhůří Josef Novák zajímal o to, kolik nakonec bude na zastávce Bezpráví zastavovat vlaků. „U vás budou zastavovat čtyři páry vlaků, plus autobusové linky,“ upřesnil náměstek hejtmana Jan Tichý.
S optimalizací se seznámili starostové Pardubicka 

Pardubice (14. 6. 2011) - V sídle Pardubického kraje se dnes uskutečnilo jednání se starosty o optimalizaci veřejné dopravy. V sále krajského zastupitelstva se sešli starostové obcí patřících pod správní obvod Pardubic. Byli informováni o změnách ve veřejné dopravě v Pardubickém kraji, které čekají cestující od nového jízdního řádu v polovině prosince letošního roku. Jednatel firmy Oredo Vladimír Záleský představitele obcí seznámil se společností, která pro Pardubický kraj, jež je jejím padesátiprocetním vlastníkem, organizuje regionální dopravu. V přehledné prezentaci jim představil hlavní změny v regionální dopravě, včetně systémových a tarifních změn. Především vzhledem k blízkosti obcí ke krajskému městu se v následné diskuzi hovořilo mimo jiné o integraci dopravy a zapojení pardubického dopravního podniku do systému Iredo. „Zajímalo by mě i to, jak to bude s uznáváním karet v linkových autobusech a autobusech pardubického dopravního podniku. Řádově jedenáct set dětí nám denně odjíždí do školy v Pardubicích a v Hradci Králové a jde nám o to, aby jim karty fungovaly všude,“ ptal se starosta Sezemic Bohuslav Kopecký. Taková situace bude podle Záleského kvůli vzájemné nekompatibilitě karet trvat ještě několik let, počítá se ale se sjednocením jednotlivých systémů. „Opravdu se na optimalizaci těším, hlavně pokud díky ní bude naše obec konečně autobusem obsloužena ve vhodném čase. Patříme pod správní obvod Pardubic, ale nemáme se tam jak dostat,“ uvedla starostka obce Pravy Miloslava Zemanová. V takovém případě, jak ji bylo vysvětleno, zavolá starosta na Oredo, které pro obec důležité dopravní spojení zajistí. 

 

Firma IMS-Drašnar s.r.o. přijme do hlavního pracovního poměru zaměstnance na posici:
Vedoucí údržby strojů a správy budov
Směnnost: Jednosměnný provoz
Pracovní úvazek: Plný
Pracovněprávní vztah: Pracovní poměr
Minimální stupeň vzdělání: ÚSO s maturitou (bez vyučení)
Nástup: Okamžitě
Mzdové rozpětí: od 18 000 Kč do 25 000 Kč 
Nabízené výhody: Podnikové stravování
Požadujeme:
Organizační a administrativní schopnosti. Pokročilá schopnost práce s PC! Nutné osvědčení dle §6 vyhl. 50/78 Sb. Znalost údržby nástrojařských strojů a vstřikových lisů. Znalost problematiky běžné údržby budov a areálu firmy. Znalost problematiky nakládání s odpady. Zkušenosti s řízením dle ISO 9001 a ISO 14001 (ISO/TS 16949 výhodou). Svářečský průkaz na obal. elektrodu výhodou.
Požadované dovednosti:
Činnost dle §6 vyhl. 50/78 Sb.   Práce s PC   Řidičský průkaz - řízení osobních automobilů - skupina B.
 
 
Tripartita o školství, evropských dotacích, dobrovolnících i stávce 

Pardubice – Na Krajském úřadu v Pardubicích se dnes sešli zástupci Krajské tripartity, tedy zaměstnavatelů, odborářů a kraje. Na programu byly otázky čerpání peněz z Evropské unie, Evropský rok dobrovolnictví, školství a problematika zaměstnanosti v návaznosti na legislativu. Hovořilo se také o připravované stávce. Pardubický kraj se v roli příjemce dotací z evropských fondů snaží využít veškeré možnosti k získání finančních prostředků. Z databáze obsahující více než 90 projektových záměrů dosáhl kraj nyní už schválení 66 projektů ke spolufinancování v celkovém objemu 2,2 miliardy. „V rámci schválených projektů z evropských fondů už obdržel Pardubický kraj za období od 1.1.2009 do 31.12. 2010 dotaci ve výši 1,277 miliardy Kč a další prostředky jsou na cestě,“ uvedl náměstek hejtmana Roman Línek, který jednání tripartity řídil. Radní Pavel Šotola představil na tripartitě zapojení Pardubického kraje do Evropského roku dobrovolnictví. Právě teď vrcholí Dětské dny s dobrovolníky, na podzim se uskuteční informační semináře a přednášky o dobrovolnictví a na konci roku budou oceněni nejlepší dobrovolníci, neziskové organizace a firmy. V roce 2011 byla v Pardubickém kraji na neziskový sektor poskytnuta částka přes 124 miliónů korun. „Z rozpočtu kraje šlo do neziskových organizací přes 50 miliónů a největší část dotací putovala do sociální oblasti,“ upřesnil Pavel Šotola.
Dalším tématem bylo školství. „Jsem ráda, že zástupci oborů, ale především  zaměstnavatelů a podnikatelů ocenili krajské reformní kroky ve školství a to zejména zavádění přijímacích zkoušek na střední školy,“ řekla po jednání radní Jana Pernicová.  Tripartitu seznámila také se změnami, které se uskutečnily v rámci optimalizace škol. Jedná se o sloučení nebo splynutí 14 středních škol a 12 dalších škol. V dalším období dojde také na školách zřizovaných Pardubickým krajem ke snížení počtu tříd o 27. Základní umělecké školy a Domy dětí a mládeže si převzaly obce a naopak kraj převzal tři speciální školy doposud zřizované obcemi. Odbor školství také od června letošního roku zprovoznil nový školský portál pro lepší komunikaci s veřejností, školami, žáky a rodiči. Na adrese: www.klickevzdelani.cz mohou nyní najít zájemci vše potřebné.
Tripartita také projednala změny v legislativě, které se promítají do problematiky zaměstnanosti. Jedná se o nové uspořádání zástupci úřadů práce a také o nově zavedenou „modrou kartu“ pro cizince. Přítomní zástupci odborů také informovali o dopadech připravované stávky na Pardubický kraj. „Zdůraznili, že ještě probíhají jednání, ale pokud se ke stávce přidá Dopravní podnik města Pardubic, tak to nebude v dobách dopravních špiček. Odboráři z nedopravních odvětví podpoří stávku podle uvážení symbolicky. O žádných možných živelných dopravních blokádách na území Pardubického kraje jsme nebyli informováni,“ sdělil náměstek hejtmana Roman Línek po jednání tripartity.
 
Zdravotní pojišťovna Ministerstva vnitra informuje o svých novinkách
Blíží se léto a s ním čas dovolených, prázdnin, táborů…. Dovolujeme si Vás proto v krátkosti upozornit na novinky, které jsme pro Vás v letošním roce připravili. Víte, že se pro cesty do zahraničí ale i zde v ČR můžete na našich pracovištích připojistit? Na všech našich pracovištích máte možnost uzavřít si CESTOVNÍ POJIŠTĚNÍ a nově také ÚRAZOVÉ POJIŠTĚNÍ. Také Vám rádi pomůžeme se zřízením nepostradatelné KARTY ŽIVOTA.  V sekci PROGRAM SLEV A VÝHOD naleznete partnery, kteří našim klientům nabízejí různé slevy. V sekci AKCE na našich pobočkových stránkách naleznete seznam akcí, které pro Vás připravujeme. Budeme velice rádi, pokud Vás zaujmou a zúčastníte se jich Vy i Vaše děti! Seznam je pravidelně aktualizován, sledujte tedy, zda se nějaká akce koná i poblíž Vašeho města. Podívat se můžete také do archivu již proběhlých akcí. Ve volném čase s námi můžete soutěžit o atraktivní ceny a bavit se na webu www.ZdraviJakoVasen.cz. V případě dotazů se na nás neváhejte obrátit. Kontakty na jednotlivá pracoviště včetně úředních hodin naleznete v sekci KDE NÁS NAJDETE. Jsme tu pro Vás!
Vaše ZP MV ČR, pobočka Hradec Králové
 
Program Zelená úsporám byl podroben kontrole NKÚ

Cílem kontroly typu auditu výkonnosti bylo prověřit prodej přebytku jednotek přiděleného množství emisí (dále jen „jednotky AAU) a nastavení programu Zelená úsporám (dále jen „Program“) s ohledem na stanovené podmínky a dosahování cílů tohoto Programu. Cíli  Programu bylo dosáhnout úspor emisí CO2 a nastartování dlouhodobého trendu udržitelného bydlení.Program byl vyhlášen v dubnu 2009, jeho realizace má být ukončena ke dni 31. prosince 2012. Žadateli mohli být zprvu majitelé rodinných a bytových domů nepanelového typu, později však byl Program rozšířen o panelové domy a budovy veřejného sektoru. Podpora žadatelům měla být dle předpokladů dostupná bez razantní změny podmínek Programu po celou dobu jeho trvání, případně do vyčerpání prostředků. Prostředky pro účely Programu zajistilo Ministerstvo životního prostředí (dále jen „MŽP“) prodejem jednotek AAU. V kontrolovaném období činily disponibilní prostředky cca 19,5 mld. Kč. Součet požadavků na dotace uvedených v přijatých žádostech činil bezmála 30 mld. Kč. Objem požadovaných prostředků nekrytých výnosy z prodeje jednotek AAU dosáhl přibližně 10,5 mld. Kč, a to i přes to, že celkový počet přijatých žádostí do doby přerušení Programu dosáhl pouze počtu 78.774 oproti 250.000 žádostí očekávaných v době jeho přípravy. Program byl ovlivněn systémovými nedostatky, které vedly k absenci úplných a spolehlivých informací o jeho věcném a finančním vývoji, což mělo i negativní vliv na kvalitu řízení Programu. Proces administrace žádostí, který zahrnuje zejména příjem žádostí, jejich kontrolu a registraci nebyl kontinuálně sledován a vyhodnocován. Na slabá místa procesu Státní fond životního prostředí České republiky (dále jen “SFŽP“) adekvátně a včas nereagoval. Pro posílení kapacity administrace žádostí SFŽP uzavřel smlouvy s vybranými bankami. Ty však administraci žádostí zajišťovaly pouze v omezeném rozsahu a nenaplnily tak předpoklad komplexní administrace, kterým bylo v přípravě Programu odůvodňováno jejich zapojení.
Prostředky vynaložené na zajištění administrace a propagace Programu nebyly vždy využity hospodárně nebo v některých případech nebyla ověřena ekonomická výhodnost řešení. Jednalo se zejména o veřejné zakázky týkající se administrace žádostí vybranými bankami, informačního systému GIS, služeb reportingu o vývoji Programu a pořízení audiovizuálního díla. Ve dvou případech bylo zjištěno porušení zákona o veřejných zakázkách.
Doporučení, která vyplynula z kontrolní akce, vedou zejména ke zlepšení efektivnosti opatření realizovaných s cílem co nejvyšší úspory emisí CO2, zvýšení spolehlivosti informací o vývoji Programu, snížení náročnosti administrace žádostí, kontrolní činnosti u příjemců dotací a zabezpečení metodiky pro hodnocení efektivnosti administrace dotačních programů s obdobným účelem. Kontrola byla prováděna v období od září 2010 do února 2011. Kontrolovaným obdobím byly roky 2009 a 2010, v případě věcných souvislostí i období předchozí a období do ukončení kontroly. Kontrolovanými osobami byly MŽP a SFŽP. Kontrolní akce byla zařazena do plánu kontrolní činnosti NKÚ na rok 2010 pod číslem 10/31. Kontrolní akci řídil a kontrolní závěr vypracoval člen NKÚ Ing. Karel Sehoř