Svérázné opatření proti
motoristům v Palackého ulici na Parníku
Palackého ulice na Parníku se po modernizaci bytů stala
jedním velkým parkovištěm. Podél parkujících aut se dva automobily
nemůžou bezpečně vyhnout. Vozovku této komunikace lemují zelené pásy,
s trvalým parkováním se nepočítalo. Zřejmě aby nedocházelo k
parkování na zelených pásech, přijali sousedé z okolních domů svérázné
opatření a umístili zde volně velké kameny, které mohou méně pozorným
motoristům při vyhýbání s protijedoucím vozidlem přidělat velké
starosti a poškodit vozidlo. Současný stav považuji za nevhodný.
Jde nepochybně o majetek města, který občané upravují a to již
dlouhodobě. Některé kameny jsou již nejméně rok pro lepší viditelnost
natřeny nažluto. Městská policie to toleruje. Kdyby došlo k poškození
vozidla, které na uvedené překážky najede, jistě by bylo možné se
"zahojit" na úkor Města, vlastníka a správce komunikace.
Současně je zřejmé, že v této ulici je třeba nějak vyřešit
parkování vozidel.
Státní fond
dopravní infrastruktury nám pošle peníze na zvýšení bezpečnosti
provozu na průtahu města
Jde o peníze na akce spojené se zvýšením bezpečnosti provozu na
několika místech na komunikaci I/14 v průtahu města, kde existují
dopravní závady, většinou se jedná o úpravu přechodů pro chodce, úseky
chodníků a úprava křižovatek. Celková cena investice je
kolem 5 milionů korun, z toho musí 30% uhradit město ze svého
rozpočtu. O dotaci na tyto akce žádalo město Česká Třebová již v
loňském roce, dotace nám byla přidělena až v roce letošním.
Investice by měla být realizována ještě v letošním roce. Vzhledem k
tomu, že silnice I/14 je v majetku ŘSD, nemůže tuto akci řešit Město
Česká Třebová samostatně, ale ve spolupráci se správcem komunikace.
Aktuálně z juda - nečekaný
úspěch v Grazu !!
Po loňské zkušenosti jsme
se opět účastnili mezinárodního turnaje v rakouském Grazu, kde byli
zástupci ze 17 zemí a celkem asi 1400 mladých judistů. Je to turnaj,
kam se sjíždějí judisté z celé Evropy a letos se konal ve dnech
11.-12.6.2011. Minulý rok jsme přivezli jedno druhé a dvě sedmá místa.
V letošním roce jsme bilanci výrazně vylepšili a povedlo se nám
vybojovat hned tři cenné kovy - 2.m. Lukáš Hordějčuk
ve váze nad 90kg, 2.m. Lucie Rybková do 44kg a
3.m. David Vích do 50kg.
Bohužel s námi nemohl jet Marek Švestka (jako jediný loňský
medailista), který by naši sbírku medailí asi ještě rozšířil. Musíme
za výkony a reprezentaci nejen našeho města, ale i ČR pochválit
všechny členy našeho týmu. V obrovské konkurenci jsme se neztratili a
doufám, že tato zkušenost nám na podzim pomůže při bojích o
republikové medaile.
Kompletní výsledky :
2.m. Hordějčuk Lukáš nad 90kg - starší žáci
2.m. Rybková Lucie do 48kg - mláďata 3.m. Vích David do 50kg -
mláďata
7.m. Klimešová Kristýna do 33kg - mladší žákyně 7.m.
Verner Tomáš do 55kg - mladší žák
13.m. Typl Vojtěch do 55kg - starší žák
Mezinárodní VC
Nový Bydžov
Dne 11.6.2011 se 7 našich
svěřenců zúčastnilo MVC v Novém Bydžově. Vedli si velmi dobře a
přivezli čtyři cenné kovy. Na turnaji bylo celkem 263 závodníků z 5
zemí. Výsledky: 1.m. Marek Švestka do 66kg (kat. junioři), 2.m. Tomáš
Tomek do 46kg, 3.m. Jakub Stehlík do 24kg a 3.m. Michaela Čížová do
32kg - kategorie mláďata. Velká gratulace a radost, že se nám již
začínají objevovat i další úspěšní závodníci.
Judu zdar
Destinační společnost Orlické
hory a Podorlicko vydala brožuru s přímo pohádkovými tipy výletů pro
příznivce velkých i malých koleček v Orlických horách a Podorlicku.
Na 25 stranách barevné brožury formátu A5 naleznete
osobní pozvání od Orlické cyklo&in-line královny Renaty na
nejzajímavější jednodenní i putovní cyklovýlety do Orlických hor a
Podorlicka, včetně polského příhraniční s Bystřickými horami:
„Spolu s lidmi, kteří tu znají každý kámen, jsme vybrali ty nejlepší
trasy, co do požitku z jízdy, tak i z hlediska atraktivity prostředí.
Na své si přijdou sváteční i sportovní cyklisté, rodiny s dětmi,
milovníci silničních, trekingových i horských kol. Provedeme vás
přívětivým malebným podhůřím s rozhlednami, hrady a zámky i jádrem
českých a polských hor s panenskou přírodou. Uvidíte pramen Divoké
Orlice i soutok Tiché a Divoké Orlice nebo pověstná poutní místa
Homoli a Neratov. Speciálně jste zváni na Královský in-line, na
kvalitní cyklostezku v nádherném údolí Tiché Orlice, kterou ocení
zejména in-line bruslaři, rodiny s malými dětmi a vozíčkáři.
Prakticky všem je dostupná i Královská hřebenová trasa, která - jak už
název říká, vede po vlastním hřebeni Orlických hor s vysokohorskou
vegetací a širokými rozhledy do kraje. A hlavně – k nám a u nás se vám
bude dobře putovat. Po hlavním železničním koridoru jste u nás za
necelé dvě hodiny z Prahy i z Brna a tady již jezdí cyklobus a na
zavolání Radiobus. Můžete jet nalehko – půjčíte si zde kola i brusle,
přepravíme vám zavazadla, poskytneme cykloprůvodce nebo sestavíme
cyklovýlet na míru. A nepřehlédněte moje extra tipy. Co takhle
uzdravit tělo i duši v perlivých tůních Zemské brány, obejmout
největší strom v Česku nebo jen naslouchat pralesu Bukačka a jíst
borůvky?“
Cyklobrožuru s odkazy na jízdní řády, služby, informace a zejména
prolinky na podrobné mapy a GPS souřadnice tras naleznete na webu
www.orlickehory-cz.info. Brožura vychází jako příloha
regionálního Deníku v Královéhradeckém a Pardubickém kraji a v Praze
(11.6.2011) a jako příloha Práva 18.6.2011
O změnách v dopravě
hovořil Tichý na Orlickoústecku
Ústí nad Orlicí - V zasedací síni orlickoústecké radnice
se dnes odpoledne uskutečnilo setkání náměstka hejtmana
Pardubického kraje zodpovědného za dopravu, dopravní
obslužnost a investice Jana Tichého se starosty obcí ve
správním obvodu Ústí nad Orlicí. Tématem jednání byla i tady
optimalizace veřejné dopravy v regionu. „Pardubický kraj,
jak jistě víte, chystá poměrně velké změny v organizaci
veřejné dopravy,“ řekl starostům na úvod jednání Tichý.
„Chtěl bych vás přitom ujistit, že se tyto změny nijak
negativně vašich občanů nedotknou. Pardubický kraj je
jediným regionem v zemi, který od nového jízdního řádu bude
navyšovat objem objednávané veřejné dopravy.“ Optimalizaci
dopravy už náměstek hejtmana Tichý projednal se starosty
obcí dotčených neobjednáním vlakových spojů a jejich
nahrazením autobusovými linkami. Na počátku června celý
projekt, který zachovává v kraji dosavadní množství krajem
objednaných vlakových spojů a zvyšuje objem autobusových
linek o zhruba deset procent, schválila Rada Pardubického
kraje. Starostům z Orlickoústecka změny, které optimalizace
cestujícím přinese, podrobně vysvětlil jednatel společnosti
Oredo, jež byla pověřena organizací krajské dopravy,
Vladimír Záleský. Na něj pak směřovaly dotazy starostů
v následné diskuzi. „Budou v rámci nového systému fungovat
dosavadní slevy, například studentské jízdné?“ zajímalo
například starostu Jana Dlouhého z Voděrad. Jeho kolega
z Jiří Dušek z Hnátnice se v rámci představení tarifní mapy
zajímal o informace dosažitelné na internetu. „Najdu
jednotlivá spojení jenom na mapkách u zastávek nebo budou i
na IDOSu?“ ptal se. S dosavadními slevami se podle Záleského
nadále počítá a samozřejmostí je i to, že informace o
spojení budou dostupné i na internetu. V závěrečné diskuzi
se starosta Orlického Podhůří Josef Novák zajímal o to,
kolik nakonec bude na zastávce Bezpráví zastavovat vlaků. „U
vás budou zastavovat čtyři páry vlaků, plus autobusové
linky,“ upřesnil náměstek hejtmana Jan Tichý.
S optimalizací se seznámili
starostové Pardubicka
Pardubice (14. 6. 2011) - V sídle Pardubického kraje se dnes
uskutečnilo jednání se starosty o optimalizaci veřejné dopravy. V sále
krajského zastupitelstva se sešli starostové obcí patřících pod
správní obvod Pardubic. Byli informováni o změnách ve veřejné dopravě
v Pardubickém kraji, které čekají cestující od nového jízdního řádu
v polovině prosince letošního roku. Jednatel firmy Oredo Vladimír
Záleský představitele obcí seznámil se společností, která pro
Pardubický kraj, jež je jejím padesátiprocetním vlastníkem, organizuje
regionální dopravu. V přehledné prezentaci jim představil hlavní změny
v regionální dopravě, včetně systémových a tarifních změn. Především
vzhledem k blízkosti obcí ke krajskému městu se v následné diskuzi
hovořilo mimo jiné o integraci dopravy a zapojení pardubického
dopravního podniku do systému Iredo. „Zajímalo by mě i to, jak to
bude s uznáváním karet v linkových autobusech a autobusech
pardubického dopravního podniku. Řádově jedenáct set dětí nám denně
odjíždí do školy v Pardubicích a v Hradci Králové a jde nám o to, aby
jim karty fungovaly všude,“ ptal se starosta Sezemic Bohuslav
Kopecký. Taková situace bude podle Záleského kvůli vzájemné
nekompatibilitě karet trvat ještě několik let, počítá se ale se
sjednocením jednotlivých systémů. „Opravdu se na optimalizaci
těším, hlavně pokud díky ní bude naše obec konečně autobusem
obsloužena ve vhodném čase. Patříme pod správní obvod Pardubic, ale
nemáme se tam jak dostat,“ uvedla starostka obce Pravy Miloslava
Zemanová. V takovém případě, jak ji bylo vysvětleno, zavolá starosta
na Oredo, které pro obec důležité dopravní spojení zajistí.
Firma IMS-Drašnar s.r.o. přijme do hlavního pracovního poměru
zaměstnance na posici:
Vedoucí údržby strojů a správy budov
Směnnost: Jednosměnný provoz
Pracovní úvazek: Plný
Pracovněprávní vztah: Pracovní poměr
Minimální stupeň vzdělání: ÚSO s maturitou (bez vyučení)
Nástup: Okamžitě
Mzdové rozpětí: od 18 000 Kč do 25 000 Kč
Nabízené výhody: Podnikové stravování
Požadujeme:
Organizační a administrativní schopnosti. Pokročilá schopnost práce s
PC! Nutné osvědčení dle §6 vyhl. 50/78 Sb. Znalost údržby
nástrojařských strojů a vstřikových lisů. Znalost problematiky běžné
údržby budov a areálu firmy. Znalost problematiky nakládání s odpady.
Zkušenosti s řízením dle ISO 9001 a ISO 14001 (ISO/TS 16949 výhodou).
Svářečský průkaz na obal. elektrodu výhodou.
Požadované dovednosti:
Činnost dle §6 vyhl. 50/78 Sb. Práce s PC Řidičský průkaz - řízení
osobních automobilů - skupina B.
Tripartita o školství, evropských dotacích, dobrovolnících i
stávce
Pardubice – Na Krajském úřadu v Pardubicích se dnes
sešli zástupci Krajské tripartity, tedy zaměstnavatelů,
odborářů a kraje. Na programu byly otázky čerpání peněz
z Evropské unie, Evropský rok dobrovolnictví, školství a
problematika zaměstnanosti v návaznosti na legislativu.
Hovořilo se také o připravované stávce. Pardubický kraj se
v roli příjemce dotací z evropských fondů snaží využít
veškeré možnosti k získání finančních prostředků. Z databáze
obsahující více než 90 projektových záměrů dosáhl kraj nyní
už schválení 66 projektů ke spolufinancování v celkovém
objemu 2,2 miliardy. „V rámci schválených projektů
z evropských fondů už obdržel Pardubický kraj za období od
1.1.2009 do 31.12. 2010 dotaci ve výši 1,277 miliardy Kč a
další prostředky jsou na cestě,“ uvedl náměstek hejtmana
Roman Línek, který jednání tripartity řídil. Radní Pavel
Šotola představil na tripartitě zapojení Pardubického kraje
do Evropského roku dobrovolnictví. Právě teď vrcholí Dětské
dny s dobrovolníky, na podzim se uskuteční informační
semináře a přednášky o dobrovolnictví a na konci roku budou
oceněni nejlepší dobrovolníci, neziskové organizace a firmy.
V roce 2011 byla v Pardubickém kraji na neziskový sektor
poskytnuta částka přes 124 miliónů korun. „Z rozpočtu kraje
šlo do neziskových organizací přes 50 miliónů a největší
část dotací putovala do sociální oblasti,“ upřesnil Pavel
Šotola.
Dalším tématem bylo školství.
„Jsem ráda, že zástupci oborů, ale především zaměstnavatelů
a podnikatelů ocenili krajské reformní kroky ve školství a
to zejména zavádění přijímacích zkoušek na střední školy,“
řekla po jednání radní Jana Pernicová. Tripartitu seznámila
také se změnami, které se uskutečnily v rámci optimalizace
škol. Jedná se o sloučení nebo splynutí 14 středních škol a
12 dalších škol. V dalším období dojde také na školách
zřizovaných Pardubickým krajem ke snížení počtu tříd o 27.
Základní umělecké školy a Domy dětí a mládeže si převzaly
obce a naopak kraj převzal tři speciální školy doposud
zřizované obcemi. Odbor školství také od června letošního
roku zprovoznil nový školský portál pro lepší komunikaci
s veřejností, školami, žáky a rodiči. Na adrese:
www.klickevzdelani.cz mohou nyní najít zájemci vše
potřebné.
Tripartita také projednala změny v legislativě, které se
promítají do problematiky zaměstnanosti. Jedná se o nové
uspořádání zástupci úřadů práce a také o nově zavedenou
„modrou kartu“ pro cizince. Přítomní zástupci odborů také
informovali o dopadech připravované stávky na Pardubický
kraj. „Zdůraznili, že ještě probíhají jednání, ale pokud se
ke stávce přidá Dopravní podnik města Pardubic, tak to
nebude v dobách dopravních špiček. Odboráři z nedopravních
odvětví podpoří stávku podle uvážení symbolicky. O žádných
možných živelných dopravních blokádách na území Pardubického
kraje jsme nebyli informováni,“ sdělil náměstek hejtmana
Roman Línek po jednání tripartity.
Zdravotní pojišťovna Ministerstva vnitra informuje o svých novinkách
Blíží se léto a s ním čas dovolených,
prázdnin, táborů…. Dovolujeme si Vás proto v krátkosti upozornit na
novinky, které jsme pro Vás v letošním roce připravili. Víte, že se pro
cesty do zahraničí ale i zde v ČR můžete na našich pracovištích
připojistit? Na všech našich pracovištích máte možnost uzavřít si
CESTOVNÍ POJIŠTĚNÍ a nově také
ÚRAZOVÉ POJIŠTĚNÍ. Také Vám rádi
pomůžeme se zřízením nepostradatelné KARTY ŽIVOTA. V sekci
PROGRAM SLEV A VÝHOD
naleznete partnery, kteří našim klientům nabízejí různé slevy. V sekci
AKCE na našich pobočkových
stránkách naleznete seznam akcí, které pro Vás připravujeme. Budeme
velice rádi, pokud Vás zaujmou a zúčastníte se jich Vy i Vaše děti!
Seznam je pravidelně aktualizován, sledujte tedy, zda se nějaká akce
koná i poblíž Vašeho města. Podívat se můžete také do archivu již
proběhlých akcí. Ve volném čase s námi můžete soutěžit o atraktivní ceny
a bavit se na webu
www.ZdraviJakoVasen.cz. V případě
dotazů se na nás neváhejte obrátit. Kontakty na jednotlivá pracoviště
včetně úředních hodin naleznete v sekci
KDE NÁS NAJDETE. Jsme tu pro Vás!
Vaše ZP MV ČR, pobočka Hradec Králové
Program Zelená úsporám byl
podroben kontrole NKÚ
Cílem kontroly typu auditu výkonnosti bylo prověřit prodej přebytku jednotek
přiděleného množství emisí (dále jen „jednotky AAU“) a
nastavení programu Zelená úsporám (dále jen „Program“) s ohledem na
stanovené podmínky a dosahování cílů tohoto Programu. Cíli Programu bylo dosáhnout úspor emisí CO2 a nastartování
dlouhodobého trendu udržitelného bydlení.Program byl vyhlášen v dubnu 2009, jeho realizace má být ukončena ke dni
31. prosince 2012. Žadateli mohli být zprvu majitelé rodinných a
bytových domů nepanelového typu, později však byl Program rozšířen o
panelové domy a budovy veřejného sektoru. Podpora žadatelům měla být dle
předpokladů dostupná bez razantní změny podmínek Programu po celou dobu
jeho trvání, případně do vyčerpání prostředků. Prostředky pro
účely Programu zajistilo Ministerstvo životního prostředí (dále jen „MŽP“)
prodejem jednotek AAU. V kontrolovaném období činily disponibilní
prostředky cca 19,5 mld. Kč. Součet požadavků na dotace uvedených
v přijatých žádostech činil bezmála 30 mld. Kč. Objem požadovaných
prostředků nekrytých výnosy z prodeje jednotek AAU dosáhl přibližně 10,5
mld. Kč, a to i přes to, že celkový počet přijatých žádostí do doby
přerušení Programu dosáhl pouze počtu 78.774 oproti 250.000 žádostí
očekávaných v době jeho přípravy. Program
byl ovlivněn systémovými nedostatky, které vedly k absenci úplných
a spolehlivých informací o jeho věcném a finančním vývoji, což mělo i
negativní vliv na kvalitu řízení Programu. Proces
administrace žádostí, který zahrnuje zejména příjem žádostí, jejich
kontrolu a registraci nebyl kontinuálně sledován a vyhodnocován. Na
slabá místa procesu Státní fond životního prostředí České republiky (dále
jen “SFŽP“) adekvátně a včas nereagoval.
Pro posílení kapacity administrace žádostí SFŽP uzavřel smlouvy
s vybranými bankami. Ty však administraci žádostí zajišťovaly pouze v
omezeném rozsahu a nenaplnily tak předpoklad komplexní administrace,
kterým bylo v přípravě Programu odůvodňováno jejich zapojení.
Prostředky vynaložené na zajištění administrace a propagace Programu
nebyly vždy využity hospodárně nebo v některých případech nebyla ověřena
ekonomická výhodnost řešení. Jednalo se zejména o veřejné zakázky
týkající se administrace žádostí vybranými bankami, informačního systému
GIS, služeb reportingu o vývoji Programu a pořízení audiovizuálního
díla. Ve dvou případech bylo zjištěno porušení zákona o veřejných
zakázkách.
Doporučení, která vyplynula
z kontrolní akce, vedou zejména ke zlepšení efektivnosti opatření
realizovaných s cílem co nejvyšší úspory emisí CO2, zvýšení
spolehlivosti informací o vývoji Programu, snížení náročnosti
administrace žádostí, kontrolní činnosti u příjemců dotací a zabezpečení
metodiky pro hodnocení efektivnosti administrace dotačních programů s
obdobným účelem.
Kontrola byla prováděna v období od září 2010 do února 2011.
Kontrolovaným obdobím byly roky 2009 a 2010, v případě věcných
souvislostí i období předchozí a období do ukončení kontroly.
Kontrolovanými osobami byly MŽP a SFŽP. Kontrolní akce byla zařazena do
plánu kontrolní činnosti NKÚ na rok 2010 pod číslem 10/31. Kontrolní
akci řídil a kontrolní závěr vypracoval člen NKÚ Ing. Karel Sehoř
|