Českotřebovský deník  168/2011 (19.6.)                                
Česká Třebová nemá veřejné WC ani koncepci, jak jej zajistit

Na problém, který je ve veřejnosti velmi živý, poukázala reportáž OIKTV, vzbudilo ve veřejnosti velký ohlas.  Se situací, že město bez náhrady zrušilo veřejné WC na Splavě, se mnoho lidí nechce smířit. V současnosti musí všichni, kteří WC potřebují  na veřejně přístupné WC na nádraží nebo do Tesca, veřejné WC jsou ještě na městském hřbitově. Na radnici přece není WC určeno pro veřejnost, ale pro návštěvníky úřadu nebo akcí v obřadní síni, jinak je zavřené. Také WC v restauracích apod. je určeno jen pro jejich hosty.  Veřejné WC v České Třebové není ani nikde uvedeno v informačním systému města. Chceme do Evropy, žijeme ve 21. století. WC řešilo přece i legendární město Zvonokosy....
 

Katalpa trubačovitá

V těchto dnech mají možnost milovníci přírody obdivovat krásu plně kvetoucího stromu v areálu ZŠ Habrmanova u plotu směrem ke Zdravotnímu středisku. Jedná se o strom původem ze severní Ameriky, katalpu trubačovitou, vysazovanou v parcích celé Evropy. Škoda že zahradník při výsadbě nevybral lepší místo. Doušek pro křížovkáře - květenství je lata.                    Miroslav Bartoš
 

Spojené územní a stavební řízení o změně stavby a vlivu stavby na využití území a stavebního řízení pro firmu METRANS

Podle zveřejněného oznámení podala dne 3. června 2011 a.s. Metrans Praha 10, Podleská 926  zastoupená zmocněncem, společností Chládek a Tintěra Pardubice a Evou Mládkovou žádost o spojení územního řízení a změně vlivu stavby na využití území na stavbu "Revitalizace vlečky, jeřábové dráhy a zpevněných ploch v areálu Metrans Česká Třebová" a změnu bývalé montážní a demontážní základny SŽDC na kontejnerový terminál kombinované přepravy na katastru České Třebové a obce Rybník a současně na územní řízení o umístění stavby a stavebního povolení na stavbu "Revitalizace vlečky, jeřábové dráhy a zpevněných ploch v areálu Metrans Česká Třebová, která zahrnuje stavby trafostanice 22kV/400V, požární nádrž, vodovodní přípojku, systém likvidace splaškových vod, přípojku VN 22kV, stavbu technického zázemí s vrátnicí, zastřešení vrátnice a oplocení areálu.  Zatím jde o I. etapu výstavby uvažovaného logistického terminálu. Součástí správního řízeni pro vydání příslušných stavebních povolení bude veřejné ústní jednání  na 26. 7.  2011 ve 13 hodin pro část územního řízení o změně stavby a změně vlivu stavby na využití území a územního řízení o umístění stavby  a o hodinu později pak neveřejné řízení pro část stavebního řízení.  Zde budou projednány případné námitky. Dosavadní informace vedly  k tomu, že stavba měla již od jara začít, že investor má všechny potřebné dokumenty zajištěny od Drážního úřadu. Současně otevřené stavební řízení však ukazuje, že je třeba ještě dodatečně požádat o další dodatek, který tvoří cca 20% hodnoty projektu.  Tato část stavby bude moci být zahájena až po ukončení správního řízení a investor bude mít "v kapse" všechny potřebné dokumenty.  Lze říci, že všichni ve Třebové na realizaci akce netrpělivě čekají, mluví se o ní již od roku 2009, kdy se pro Metrans nakoupilo prvních 12ha pozemků. Potom je město prodalo investorovi s podmínkou, že do šesti let zahájí výstavbu, jinak je bude muset vrátit.
 

Jak vypadá obdobný logistický terminál Metrans, a.s. v Dunajské Stredě  (SR)                                     

V České Třebové má vzniknou jiná alternativa terminálu jako v Dunajské Stredě, kde je však mimo elektrifikovanou trať spojený s železnicí vlečkou. U nás budou moci vlaky přijet a zase odjet  přímo z hlavního železničního koridoru bez problémů. Terminál má doplnit v další etapě administrativní budova. Na fotografiích  je nový nedávno postavený terminál v Dunajské Stredě:


PRODEJ MEDU OD VČELAŘE 
Jiří Kužílek U Javorky 125 Česká Třebová telefon 737 460 083  465 535 845

Pouťová mše svatá v kapličce Panny Marie Zbraslavské v Kozlově bude sloužena
ve středu 6. července 2011 od 15:00 hodin. 

Výstřižek z týdeníku Železničář 16. června 2011 strana 2

Firma IMS-Drašnar s.r.o. přijme do hlavního pracovního poměru zaměstnance na posici:
Vedoucí údržby strojů a správy budov
Směnnost: Jednosměnný provoz
Pracovní úvazek: Plný
Pracovněprávní vztah: Pracovní poměr
Minimální stupeň vzdělání: ÚSO s maturitou (bez vyučení)
Nástup: Okamžitě
Mzdové rozpětí: od 18 000 Kč do 25 000 Kč 
Nabízené výhody: Podnikové stravování
Požadujeme:
Organizační a administrativní schopnosti. Pokročilá schopnost práce s PC! Nutné osvědčení dle §6 vyhl. 50/78 Sb. Znalost údržby nástrojařských strojů a vstřikových lisů. Znalost problematiky běžné údržby budov a areálu firmy. Znalost problematiky nakládání s odpady. Zkušenosti s řízením dle ISO 9001 a ISO 14001 (ISO/TS 16949 výhodou). Svářečský průkaz na obal. elektrodu výhodou.
Požadované dovednosti:
Činnost dle §6 vyhl. 50/78 Sb.   Práce s PC   Řidičský průkaz - řízení osobních automobilů - skupina B.
 
Vlaky základní dopravní obslužnosti nemají platit  poplatky správci železniční dopravní cesty 

Na základě tohoto převratného zjištění se rozhodla společně s náměstkem hejtmana Pardubického kraje panem Tichým učinit zásadní změny v jízdních řádech regionálních vlaků. Tento krok se dotkne vlaků směřujících z Králík do Hanušovic, ale i na jiných úsecích železnice, které tak budou vlastně odsouzeny v postupnému zrušení. V této horské oblasti budou vlaky zčásti nahrazeny autobusy. Osobně jsem přesvědčen o tom, že již první zima ukáže nesmyslnost tohoto rozhodnutí. Bohužel od stolu v Pardubicích nic není problém. Jediným a zcela zásadním argumentem byla cena za jeden kilometr. Přesněji řečeno doplatek, který kraj poskytuje dopravcům. V této souvislosti je třeba připomenout, že osobní vlaková doprava je významnou měrou znevýhodněna. České dráhy musí platit SŽDC 15,90 Kč za každý ujetý kilometr. To ve své podstatě znamená, že kraj přispívá na hospodářský výsledek jiné firmě, než je vlastní dopravce. Podle mého názoru je to systémově špatně. Za použití dopravní cesty by se mělo platit pouze v případě komerční přepravy. Platit by se mělo v případě dálkové autobusové a vlakové dopravy. Základní dopravní obslužnost by měla být od poplatku osvobozena.                                                                                                                      (podle Orlického deníku)
 
Pozvánka do Litomyšle na akci Federico Diaz - LacrimAu - Slza naděje  

Zlatý hřeb letošního festivalu Smetanova výtvarná Litomyšl je opravdu zlatý. Ostře střežená zlatá Slza naděje – LacrimAu. Unikátní dílo odhalil v pátek odpoledne v novém kostele Církve bratrské v Litomyšli sám autor Federico Díaz
18.6.2011 - 26.6.2011, 9:00 - 18:00, v neděli 13:00 - 18:00
Pořádá Galerie Zdeněk Sklenář ve spolupráci se sborem Církve bratrské v Litomyšli
Nový kostel Církve bratrské, Moravská 1222, Litomyšl, 18. - 26. 6. 2011.  Otevřeno každý den mimo neděle od 9.00 do 18.00 hod., v neděli od 13.00 do 18 hodin. Ve dnech konání pořadů hudebního festivalu Smetanova Litomyšl do jejich začátku.
Více informací o akci zde: vytvarna.smetanovalitomysl.cz/7.-rocnik-smetanovy-vytvarne-litomysle-2011/federico-diaz-la
pořádá Smetanova Litomyšl, o.p.s. koná se v rámci festivalu Mezinárodní operní festival Smetanova Litomyšl
 
Hradecké letiště připravuje letecký den pro handicapované 

V sobotu 25. června se na hradeckém letišti uskuteční od devíti hodin čtvrtý ročník Open skies for handicap. Jedná se o originální letecký den s programem určený speciálně pro handicapované. Ti se budou moci proletět vojenskými letouny a vrtulníky. „Součástí programu jsou také koncerty, ukázka pozemní techniky, historických tanků a dalších zajímavostí. V České republice jsme jediní, kdo pořádá tento typ akce. Jsem rád, že můžeme handicapovaným nabídnout zážitky z létání a připravit pro ně příjemný celodenní program,“ říká ředitel letiště Roman Zindulka.  Zájemci se budou moci proletět v letounu L-410, v transportním vojenském letounu CASA nebo třeba ve vrtulníku Mi-17. „Každý rok je o létání větší zájem. Za minulé ročníky jsme přepravili téměř dva tisíce handicapovaných,“ vypočítává Zindulka.