9 párů vlaků vyšší kvality má ve směru na Brno Českou Třebovou jen
projíždět
Radko
Martínek píše generálnímu řediteli ČD
V minulých dnech byl zveřejněn první návrh grafikonu veřejné
železniční dopravy na rok 2012, který má vstoupit v platnost v
prosinci t.r. a předložen veřejnosti k připomínkování.
Vlaky vyšší kvality na trati na Brno jsou objednávány
ministerstvem dopravy ČR. Z velké části jde také o dálkové a
mezinárodní spoje, které nemají dle návrhu zastavovat
v České Třebové ani nyní v době, kdy máme v provozu draze
postavená dopravní terminál. Jsem přesvědčen, že tuto skutečnost
budeme opět připomínkovat. Pro nás je důležité, že první reakci na
zveřejnění již máme a to ve formě dopisu, kterým se v této "naší"
věci obrátil na generálního ředitele ČD Ing. Petra Žaludu přímo hejtman Pardubického kraje Mgr. Radko Martínek,
byť je stále po náročných operacích v domácím léčení. Ve svém dopise píše, že by
se rád vyjádřil k záležitosti, o které jsem v minulosti několikrát
hovořil s Vaším náměstkem panem Ing. Blažkem, a to mnohokrát
projednávaným zastavováním vlaků vyšší kvality v ŽST Česká
Třebová....
Celý dopis máme k
dispozici na tomto odkazu
-

-
Závěr
Týdne sportu: nad radnicí se sbíhaly černé mraky
- Dokládají to fotografie zajímavého meteorologického jevu, který
fotografovalo na své telefony mnoho lidí z náměstí. naštěstí mraky
přešly aby mohl program pokračovat a dovést zdárně do cíle,
kterým byl závěrečný ohňostroj. Foto Martin Šebela
-
-

-

Agratský
rodák Padra Vismara byl v neděli 26. června v Miláně blahořečen
Vedení města se zúčastnilo blahořečení Otce Vismary v Miláně
Na 26. 6. 2011 byli do našeho italského partnerského města pozváni
zástupci města a českotřebovské farnosti, aby se zúčastnili
významného dne nejen pro Agrate Brianza, ale i pro celou tuto
oblast. V neděli 26. června 2011 se na náměstí před milánským
dómem sešli mnozí obyvatelé Agrate, aby byli přítomni slavnému dni
v historii svého města. Není mnoho měst ve světě, která by se mohla
pyšnit tím, že se jejich rodákovi dostalo takové pocty - jedním ze
tří blahořečených byl i agratský rodák Padre Vismara. Padre Clemente
Vismara se narodil 6. 9. 1897. Vyrůstal u příbuzných, protože jeho
rodiče brzy zemřeli. Po gymnáziu vystudoval teologii, byl povolán do
armády a po zážitcích z bitev první světové války se rozhodl stát se
misionářem. 2. 8. 1923 odešel do Barmy, kde až do své smrti 15. 6.
1988 pomáhal potřebným, a to zejména dětem. Členové malé delegace si
prohlédli agratské oratorium, které během prázdnin využívá cca 300
dětí. Navštívili také výstavu uspořádanou k poctě Padre Vismary.
Součástí návštěvy bylo i jednání o návštěvě Českotřebováků v Agrate
na konci letošního září. Ing. Jaromíra Žáčková,
místostarostka
Záchranářské vrtulníky zachrání
při povodních více životů
Vrtulníky letecké záchranné služby z Královéhradeckého, Libereckého a
Pardubického kraje nově zachrání při povodních více životů. To je jeden z
výsledků konference Air ambulance 2011, která se konala nedávno na
hradeckém letišti. Nové změny tak přispějí k lepší spolupráci záchranných
složek. Například záchranné vrtulníky provozované soukromými společnostmi
budou moci tankovat palivo na místech, které byly dosud určeny pouze pro
armádní vrtulníky a naopak, což bylo doteď vyloučené.„Podařilo se nám
vyřešit dlouhodobý problém s Armádou České republiky. Dosud nebylo možné,
aby například naše záchranné vrtulníky při převozu pacienta do Plzně mohli
v tomto místě natankovat a doletět zpět. Uzavření smlouvy, která umožní
záchranným vrtulníkům tankovat i tam, kde mohli jen armádní a naopak, je
velký úspěch,“ popisuje Daniel Tuček ze společnosti DSA, která má celkem
čtyři stanoviště leteckých záchranných služeb na severu republiky.
Vrtulníky na jednotné frekvenci
Dalším krokem správným směrem je jednotná letecká frekvence. Dosud
měli při zásahu policejní, civilní a armádní vrtulníky různé frekvence,
což ztěžovalo vzájemnou komunikaci. „Nyní to bude fungovat tak, že hasiči
si vyžádají jednotnou frekvenci a ta bude společná všem vrtulníkům, které
se zúčastní zásahu,“ vysvětluje Daniel Tuček. Výsledkem konference
Air Ambulance 2011 je také možnost, kdy si dispečinky leteckých
záchranných služeb mohou vyžádat službu SAR. Jedná se o pátrací a
záchranou leteckou službu. Ta se řídí jinými pravidly, než umožňují
civilní předpisy a může tak okamžitě pomoci se záchrannou akcí. „Díky
službě SAR mohou například vrtulníky vzlétnout i v horším počasí, což
civilní předpisy nedovolují. O tuto službu může požádat každá krajská
záchranná služba v případě nebezpečí či pátrání,“ popisuje Tuček. |