Porovnání
výsledků měření dopravní frekvence
v letech 2000 - 2005 - 2010
- Ředitelství silnic a dálnic organizuje každých pět
let pravidelné měření dopravní frekvence. Lze zjistit i výsledky
starší. Uvádím měření z
roku 2005, tedy 5 let staré a. pokusím se je porovnat s novými hodnotami z roku 2010,
ale i staršími z roku 2000.
Podle informací z webu Ředitelství silnic a dálnic se poněkud změnila
metodika měření, souprava s návěsem se nyní počítá za 1 vozidlo,
dříve to byly vozidla dvě... Porovnáním číselných
hodnot lze dojít k závěru, že některé úseky vykazují vysoký nárůst třeba i v
desítkách procent, někde vzniká zase pokles. Porovnání uvedených dat však
také zpochybňuje některé dříve publikované hodnoty....
-
-
Co uvedená
čísla vypovídají:
- Ve městech, do kterých se sjíždí více silnic
z různých směrů, se frekvence vozidel na vybraných úsecích komunikací ve
městech podstatně zvětšuje (Choceň, Lanškroun, Žamberk, ale i Ústí n.O.)
- Česká Třebová není městem, do kterého se
sbíhá více silnic, proto je zdejší dopravní frekvence v centru i na
příjezdech vyvážená. Proti frekvenci na hlavním tahu I/35 přes
Litomyšl a Vysoké Mýto je zde frekvence asi poloviční. Ovšem je nutné
vidět, že dopravní poměry na průjezdu Českou Třebovou jsou i po
rekonstrukci povrchu stále na hraně únosnosti, domy jsou blízko silnice,
úzké chodníky, nejsou odbočovací pruhy, málo přechodů, chybí semafory,
pochody, existuje mnoho kolizních míst na trase.
-
-
Výsledky měření
dopravní frekvence
-
Srovnání s
frekvencí v roce 2000, 2005 a v roce 2010 v některých lokalitách:
- I/14 výjezd z ČT směr Ústí n.O. 6800 (r.2000)
/ 8246 (2005) / 7618 (2010) nyní pokles
- I/14 výjezd z ČT směr Korado 4649 (r. 2000) /
8046 (2005) / 7852 (2010) nyní pokles
- I/14 Tyršovo náměstí 8532 (2005) / 10276
(2010) velký nárůst
- II/358 výjezd z ČT směr Litomyšl 2337 (r. 2000)
/ 2990(2005) / 2727 (2010) nyní pokles
- III/31512 - v ulici Podbranské: 2677 (2005), 3106 (2010)
- III/35847 - ČT - směr Semanín 653 (2000) / 2361 (???)
(2005) / 1017 (2010) - podivný údaj z r. 2005 je
nereálný
- I/35, např. ve Vysokém Mýtě bylo na příjezdu od
Litomyšle 13105 (2000) / 16879 (2005) / 19515 (2010)
- I/14 výjezd z Ústí nad Orlicí na Libchavy 7787
(2000) / 11528 (2005) / 10089 (2010) (pokles)
- II/360 Příjezd od Ústí do Letohradu 3222 (2000)
/ 4586 (2005) / 6384 (2010) - rychlý nárůst
- II/357 Vysoké Mýto - Litomyšl 3538 (2000), 4473 (2005) 1507
(2010) - neuvěřitelný pokles, silnice ale byla v r. 2010 v opravě
- II/317 Litomyšl - Choceň 2023 (2005) 3337 (2010) velký
nárůst, zřejmě po dobu rekonstrukce II/357)
- II/315 Choceň - Týništko (I/35) 1835 (2000) / 2227 (2005) / 3012
(2010)
- II/360 výjezd z Ústí na Sloupnici
(přes Andrlův chlum) 1219 (2000)
/ 1526 (2005) / 1556 (2010)
- I/43 příjezd do Lanškrouna od Rudoltic 3291
(2000) 3040 (2005) pokles / 3692 (2010) opět nárůst
-
-
Hodnoty
dopravní frekvence z roku 2000 je možné vyčíst z následující mapy:
-
Výsledky
měření v jednotlivých městech v regionu v roce 2005
-
Česká Třebová
(měření ještě proběhlo před otevřením hypermarketu Tesco)
- I/14 Parník 8246, I/14 Tyršovo
náměstí 8532, I/14 Policie ČR
8532 I/14 Křib
8046
- II/358 Litomyšlská ulice 5773
III/ 31512 Podbranská ulice 2677
vozidel
-
-
Ústí nad Orlicí
- I/14 Hylváty - útvar Hasiči 7919,
I/14 Rieter 9911, I/14
Královéhradecká 11770, I/14 výpadovka
na Libchavy 11528
- II/315 Ul. M.R. Štefánika 6880,
II/360 Letohradská ul. u Penny marketu 6679,
II/360 Lázeňská směr Sloupnice 1526
vozidel
-
-
Lanškroun
I/43 - příjezd u nádraží 3040,
I/43 u Lidlu 14895, I/43 u Krčmy
9083, I/43 výjezd směr Albrechtice
1909
- II/315 u AVX 4182, II/315 směr
Sázava 4801, III/31514 býv. pivovar
4591, II/311 výjezd Nepomuk,
Čenkovice 1955
-
-
Králíky
I/43 průjezd městem 2224,
II/312 autobus. nádraží 3962
-
-
Žamberk
I/11 příjezd u býv. kasáren 7705,
I/11 u kostela 10265, I/11 náměstí
10124, I/11 u koupaliště
6691
- III/31911 výjezd směr Kunvald a Klášterec
3691, II/310 směr Lukavice 3196,
II/312 autobus. nádr-Dlouhoňovice 2767
-
-
Letohrad
II/360 příjezd od Ústí n.O. 4553,
II/360, OEZ, směr Šedivec 3072
- II/310 Václavské náměstí 3196,
II/310 křižovatka, most 8830, II/310
Dům kultury 2938
-
-
Choceň
- II/357 příjezd od V. Mýta 5235,
II/317 příjezd od Zálší 2025, II/317
most přes železnici 8124, II/315
centr. křižovatka 11002,
- II/317 výjezd 3572 II/315 příjezd
od Sv. Jiří 1676, II/312 u hřbitova -
výjezd směr Brandýs n.O. 2666
-
-
Vysoké Mýto
I/35 příjezd od Hrušové 16879,
I/35 krytý bazén 15954, I/35 Penny
market 18879
- III/35711 směr Luže3781, III/30523 výjezd z města
1236, III/30523 u nemocnice
4805,
- II/357 směr Choceň 4478, výjezd
směr Ústí nad Orlicí neměřeno
-
-
Hodnoty
dopravní frekvence z roku 2005 je možné vyčíst z následující mapy:
Hodnoty
frekvence v roce 2010
Vše najdete na interaktivní mapě uvedené na serveru
www.scitani2010.rsd.cz, kde
jsou rozdělené také na osobní a dodávkové vozy, jednostopá vozidla a
těžká vozidla. Považuji to za důležité, neboť významným faktorem pro
zatížení silnice je počet projíždějících těžkých vozidel, díky kterým
vzniká nejvíce exhalací, hluku a vibrací. Výsledky sčítání z předchozích
let počet těžkých vozidel neuvádějí. Mapy frekvence ve městě Č.
Třebová, Litomyšl a Ústí n.O., více na webu www.rsd.cz.
Tabulka s přehledem jednotlivých měřených úseků v Pardubickém kraji v roce
2010 - ZDE
|