Salonní orchestr Brno vystoupil na letním koncertu v Javorce
již po druhé, letos však v poněkud užším složení než při loňské
premiéře. Zakladatelem orchestru, tzv . salónky je František
Školař, koncertní mistr orchestru Městského divadla Brno. V roce
1993 začal se svými přáteli, hudebníky Městského divadla,
Národního divadla nebo Brněnské filharmonie, vystupovat a od té
doby hrají při tanečních produkcích a koncertních sálech doma i v
zahraničí v různých zvukových variacích podle obsazení. Základ
vždy tvoří smyčcové nástroje, které jsou doplněny klavírem, bicími
a minimálně jedním dechovým nástrojem. Orchestr hraje salónní
klasiky – J. Schrammel, J. Strauss, F. Lehár, E. Kalmán, E.
Toselli, ale i české autory – A. Dvořák, O. Nedbal, R. Friml, B.
Smetana, K. Vacek, J. Vejvoda, M. Machek. Někdy vyberou i operetní
a muzikálové melodie autorů jako J. Kern, P. Abraham, Rubinstein,
J. Herman, C. Porter, či L. Bernstein. Při koncertních
vystoupeních spoluúčinkují se S.O.B. přední sólisté Národního
divadla v Brně a Městského divadla Brno. Letní koncerty budou
pokračovat o prázdninách každý čtvrtek od 18 hodin.
Nové dopravní značení v ulici Na Trubech omezuje
motoristy
Dopravní značka zákaz stání (na výše uvedené fotografii
vpravo) rozčílila motoristy, kteří na této straně ulice
mohli dosud běžně parkovat. Jde o občany bydlící na ulici dr.
Beneše hlavním průtahu městem, kde je značka "Zákaz stání"
samozřejmě nutná a respektovaná. Nové značení také velmi omezuje
především návštěvníky dvou lékařských ordinací (praktického
a očního lékaře), kteří sem přijíždí a nemají nyní kde parkovat. V
prostoru před ordinací jsou dokonce dvě značky zákaz stání proti
sobě, jistě zbytečně. Na jiných křižovatkách se přece nikde zákaz
stání před značkou "dej přednost v jízdě" nedává a tady je
najednou potřeba. Podivná je také značka vyhrazené
parkoviště pro sanitní vozidlo (3. snímek dole), která je
umístěna přesně před úsekem, kde se před garáží nesmí parkovat.
V ulici na Trubech je mezi ulicí j. Drobného a ulicí Dr. Beneše
dovoleno parkování omezené vjezdy garáží a dvojím vyhrazeným
parkováním (sanita a invalida). Jde o to, zda jsou všechna omezení
potřebná a zda by parkování nešlo zorganizovat v této lokalitě
lépe.
ZASTAVÍME V ČESKÉ TŘEBOVÉ VÍCE
DÁLKOVÝCH VLAKŮ VYŠŠÍ KVALITY?
Zatím se o nás stará především Pardubický kraj. Svědčí o tom
dopisy, které odešly v předchozích dnech odpovědným pracovníkům
Českých drah (generálnímu řediteli Petru Žaludovi a náměstku ing.
Antonínu Blažkovi) od hejtmana Pardubického kraje Radko Martínka a
další dopis pro náměstka ministra dopravy Ing. Ivo Tomana napsal
poradce hejtmana JUDr. Martin Netolický. Oba dopisy spojuje snaha
zastavit v uzlové železniční stanici Česká Třebová více
vlků vyšší kvality (IC, EC) s dálkovými cíli tak, aby byla naplněna
dopravní koncepce Pardubického kraje. Dopisy uvádím v plném znění na
těchto odkazech:
1)
Dopis hejtmana generálnímu řediteli ČD Ing. Petru Žaludovi
2) Dopis
JUDr. Martina Netolického náměstku ministra dopravy Ing. Ivo Tomanovi
Odborníci se shodli. Projekt
přestavby nádraží v Ústí nad Orlicí je nesmyslný.
Takto
by se dala vykládat stanoviska, která za mimořádného zájmu novinářů
zazněla na čtvrteční tiskové konferenci pořádané dne 7. července..
Pořádala ji památková asociace ASORKD. Hlavními hosty byli bývalý
náměstek ministra dopravy a šéf dozorčí rady Českých drah Zdeněk Žák
a proděkan Fakulty architektury Technické univerzity v Liberci Jiří
Suchomel. Oba se shodli, že stavět v Ústí nad Orlicí třetí nádražní
budovu a technologcký objekt, který by měl mít rozlohu 600m2, je
nesmysl. „SŽDC jde proti osvědčeným trendům v civilizované
Evropě,“ říká Zdeněk Žák a dodává: „Aktivity SŽDC k
celé přestavbě železničního uzlu v Ústí svědčí buď o naprosté
nekompetentnosti lidí řídících tuto státní firmu nebo o snaze jak za
peníze daňových poplatníků vybudovat pokud možno co nejdražší
alternativu bez ohledu na skutečné přepravní potřeby cestujících a
bez ohledu na efektivitu vynaložených prostředků. Stávající budova
nádraží nejen že plně vyhovuje instalaci nejmodernějšího
zabezpečovacího zařízení, které má minimální nároky na prostor, ale
stará budova při minimálních nákladech na její uvedení do normálního
technického stavu může poskytovat mnohonásobně kvalitnější služby
než projektované gigantomantské a modernistické řešení.“
Zdeněk Žák upozornil na rozpor konceptů SŽDC s moderními trendy v
civilizovaném světě, který preferuje pokud možno co nejširší
zachování historických hodnot tradiční architektury, které jsou
pouze doplněny nejmodernějšími technologiemi. Trendem je nejen
důstojné a pohodlné odbavení cestujících, ale i kvalita vlaků a
jejich rychlost. „Kombinace toho všeho dosahuje významného
multiplikačního efektu, kdy takovéto stavby kromě toho, že splňují
moderní nároky, jsou zároveň významnými lákadly při podpoře
turistického ruchu a stávají se branami a výstavními štíty regionů,
do kterých turista přijíždí.“ doplnil Zdeněk Žák.
Celou
tiskovou zprávu z tiskové konference najdete ZDE
Problematika ústeckého nádraží opět i v centrálních médiích
Tisková konference se konala dnes v 11 hodin v klubu kina MAT
na Karlově náměstí v Praze za přítomnosti zástupců médií i
odborníků na památkovou péči. Ke konferenci vydala ČTK tuto
zprávu:
Natáčela i Česká televize , která zprávy odvysílá pdole
informace během víkendu. Český rozhlas byl přítomen, zprávu
nevydal, ale v pátek 8.7. v 18:30 se český
rozhlas k problému vrátí v pořadu Ozvěny dne. Do pořadu je pozván
jednak Ing. Martin Kadrman, předseda sdružení Nádraží Nedáme a
místopředseda sdružení ASKORD, protistranu bude reprezentovat
Pavel Mathé, náměstek ředitele SŽDC
ÚZSVM
převedl zabavené lihoviny celníkům
Ústí nad Orlicí, 7. 7. 2011 – ÚZSVM, odbor Odloučené pracoviště Ústí
nad Orlicí (Územní pracoviště Hradec Králové), převedl majetek propadlý
státu v hodnotě více než 9,5 milionů korun Celnímu ředitelství v
Hradci Králové. Jednalo o 133 tisíc litrů tekutin obsahujících
líh, které připadly státu na základě zákona o spotřebních daních a na
základě Rozhodnutí o zabrání vybraných výrobků Celního úřadu Pardubice.
ÚZSVM v souladu se zákonem o majetku České republiky a jejím vystupování
v právních vztazích převádí tento movitý majetek celním orgánům pouze
administrativním úkonem.
K dosavadním 751 europoslancům
přibude dalších 25. Budou je volit i Češi
V příštích eurovolbách v roce 2014 budou mít čeští občané vedle 22
českých europoslanců možnost volit i 25 "panevropských" europoslanců.
Počítá s tím návrh, který by měl dnes podle očekávání schválit Evropský
parlament. "V praxi to bude vypadat tak, že každý volič bude mít k
dispozici dva hlasy. Jedním bude volit některou z domácích politických
stran, druhým bude moci vybírat mezi nadnárodními kandidátními listinami
evropských politických stran", vysvětluje převratnou novinku
europoslanec Jan Březina. Podle něj musí být tito "nadnárodní" kandidáti
vybíráni evropskými politickými stranami, představovat aspoň třetinu
členských států EU a zajišťovat rovnováhu pohlaví. V případě
nadnárodních kandidátních listin přitom bude volebním obvodem celé území
EU. "Jednotný evropský volební systém je dobrá myšlenka, která ale
bohužel předbíhá politickou i společenskou realitu. Je zřejmé, že v
současné době neexistuje evropský politický národ, který by projevoval
svou vůli jednotným způsobem v eurovolbách, a evropské politické strany
jsou spíš diskusním fórem než sevřenými organizacemi usilujícími o
získání politické moci. V tomto kontextu se mi rozhodnutí o 25 nových
europoslanců jeví jako umělý krok, který nevychází zdola, z potřeb a
přání voličů, ale odráží přání skupinky eurofederalistů, kteří se stůj
co stůj snaží posouvat EU k federálnímu státu s jednotným politických a
volebním systémem", odhaluje svůj názor na uvedené změny Březina.
"Výsledkem složitého manévrování mezi eurofederalistickými představami a
národními realitami je kočkopes, který spíše ještě prohloubí nedůvěru
občanů k institucím EU, než by ji zmírnil", kritizuje návrh Březina,
který mu vyčítá nedotaženost a nedomyšlenost. "Přijaté řešení zůstává
v mnoha ohledech na půli cesty. Nezaručuje, že mezi 25 panevropskými
europoslanci budou zastoupeny všechny členské státy, navíc číslo 25 ani
neodpovídá počtu členských států. Jedná se sice spíše o symboliku, ale
právě ta hraje při vytváření vztahu občanů k EU tradičně důležitou roli,
proto mě udivuje, že ji autoři návrhu takto nepochopitelně podcenili.
Zvláště voliči z menších členských států budou mít oprávněný pocit, že
jejich hlas nemá váhu", podotýká Březina. Součástí návrhu je i
pravidelné přehodnocování a přepočítávání rozdělení mandátů v EP mezi
jednotlivé členské státy v závislosti na aktuálních údajích Eurostatu.
"V tom spatřuji určité riziko pro Českou republiku. Pokud počet
obyvatel jiných států EU naroste třeba v důsledku přistěhovalectví, může
se stát, že ČR přijde o jednoho i více europoslanců. Zavedení takového
pravidelného mechanismu přepočítávání rozdělení mandátů však vyžaduje
změnu aktu o přímých volbách do EP, kterou může vetovat každý národní
parlament. Ten náš by to podle mého názoru měl rozhodně učinit",
dodává závěrem Březina.
Jan Březina, europoslanec
Oprava
průtahu městem snad konečně začne.
Informuje o tom OIKTV
a protože má informaci přímo od zdroje, tedy z Ředitelství silnic a
dálnic tak budou správné. Ovšem původní sliby
byly jiné, situace uskazuje, že ŘSD asi opravdu nemá na
rozhazování. "Souvislý nový koberec dostane průtah Lhotky v
rozsahu 400 až 500 metrů a zároveň budou ještě provedeny směrem k
centru České Třebové větší lokální výspravy až po silnici druhé třídy
2/358.Zhruba půlkilometrový úsek přijde na šest milionů korun." Dobrou
zprávou je i to, že se s pracemi začne o prázdninách, kdy je menší
provoz. Jako
první má začít opravovat průtah Lhotky. připomeňme, že zdejší úsek se
opravuje v posledních letech dost často, Silnici chybí řádná spodní
stavba a to bude důvodem, proč provedené opravy dosud nikdy moc
nevydržely. Rekonstrukce
vozovky provádět za částečných omezení provozu. Důležitá je
ovšem také řádná rekonstrukce úseku DKV - Třebovice, která je
vždy po zimě téměř nesjízdná a i nyní přes léto umožňuje jen
omezenou rychlost jízdy. rekonstrukce této komunikace byla již v
jarních měsících slíbena, je velmi potřebná. Informace OIKTV o
této rekonstrukci nic neuvádí. Silnice 1/14 je velmi
frekventovaná komunikace nejfrekventovanější komunikace, denně
zde projede podle posledního sčítání cca 8 - 10 tisíc vozidel, z
toho až 1300 vozidle těžkých.
|