-
OREDO změní
dosud běžné autobusové linky
- Na jednání se zástupci nového organizátora veřejné dopravy v
Pardubickém kraji byly též prezentovány návrhy jízdních řádů a v několika
případech i nových linek, které dosud nejezdily. Tím dojde k podstatné
změně, ve srovnání s dosavadním jízdním řádem bude možné registrovat
skutečnou revoluci. Sečteme-li vše a podtrhneme, dojde obecně ke
zlepšení pravidelnosti a zkrácení intervalů veřejné autobusové dopravy,
tedy to, po čem voláme už dost dlouho. Odvahu k tomu dostal Pardubický
kraj při přípravě nového intregrovaného systému. Jde jen o to, aby byly
všechny navržené spoje využívány a aby se udržely. Konkrétně v
České Třebové bude v podstatě zrušena linka stávající "městské dopravy"
Sídliště Lhotka - Terminál - Rybník, spoje z této linky někdy
dublovaly především linku do Ústí nad Orlicí a v jiných časech
naopak nejezdilo nic. Nyní by mělo vše být zorganizováno tak, že v
podstatě každý druhý spoj na Ústí nad Orlicí bude zajíždět na sídliště
Lhotka. Poněkud to sice prodlouží jízdní dobu do Ústí n.O., vzhledem k
pásmovému tarifu by to nemělo zvýšit cenu, bude stejná ať spoj pojede
přímo nebo přes sídliště. navíc by měla vzniknout nová "rychlá" linka
Česká Třebová - Parník - Ústí nad Orlicí - Rychnov nad Kněžnou, který bude
jezdit v taktu 2 hodiny např. právě v době, kdy pomalý spoj do Ústí
n.O. zajíždí na lhotecké sídliště. Posílí se spoje na lince Č. Třebová -
Rybník - Třebovice - Lanškroun, kde nahradí chybějící spoje městské
dopravy. I tak vzniká problém s dopravou žáků mateřské a základní školy z
České Třebové do Rybníka. Dosud MŠ Rybník využívala spoje městské dopravy
ze sídliště Lhotka přímo do Rybníka s učitelkou a zpět do České Třebové,
což by zrušená městská doprava neumožňovala. Bylo slíbeno, že
tyto potřebné spoje tedy zůstanou zachovány. Nejde o nepatrné počty
žáků, bez nich by klesly stavy žáků školy v Rybníku tak, že by byla
na hranici ekonomické rentability a v České Třebové by naopak vznikl
problém, kam tyto děti umístit do MŠ ve městě, je-li jejich kapacita zcela
naplněna. Nová linka pojede ještě přes Borek, Semanín a
Opatov do Svitav a zpět, stávající linka Č. Třebová - Borek - Semanín - (Kozlov)
- Pazucha - Litomyšl zůstane zachována. Doprava na sídliště Semanínská tak
bude posílena. Posílena bude také autobusová linka vedoucí do Litomyšle
přes Zhoř, zde bude dokonce zaveden noční spoj k a od rychlíku Excelsior.
Doufejme, že bude alespoň částečně využit. (mm)
-
-
Mimořádné letní
zasedání ZM zasedání Zastupitelstva města
- se bude konat dne 1. srpna 2011 od 15 hodin v zasedací síni radnice v
I. poschodí. Na programu jednání je rozpočtová změna č. 2, zastupitelé
projednají realizaci investičních akcí do digitalizace kina a do
investice zajišťující větší bezpečnost chodců na hlavním průtahu města
(nově řešené přechody pro chodce, chodníky apod.). Realizaci obou
investic umožní přidělení dotace ze státního fondu kinematografie a
z ze Státního fondu dopravní infrastruktury.
-
-
Radio
Hey
vysílá nově z Ústí nad Orlicí
- Vysílač je umístěn na výškové budově Elitexu a již zahájil
zkušební vysílání. Dobrá slyšitelnost nové regionální stanice bude
také i v České Třebové. V současné době technici řeší problémy s rušením
internetového vysílání v Ústí n.O. a ústecké kabelové televize, během
měsíce srpna bude vše jistě vyřešeno a budeme potom moci naladit tuto
novou regionální stanici Rádia Hey. Snaží se navázat spolupráci také v
rámci našeho regionu a bude také úzce spolupracovat s Českotřebovským
zpravodajem a jeho internetovou podobou - Českotřebovským deníkem.
-
-
CzechTourism nabídl kraji pomocnou ruku.
- V sídle Pardubického kraje dnes uspořádala agentura
CzechTourism veřejné slyšení k podpoře cestovního ruchu v regionu.
Za přítomnosti radního Miroslava Stejskala a poradce hejtmana
Martina Netolického představil generální ředitel agentury
Rostislav Vondruška aktivity CzechTourismu a možnosti, do kterých
se Pardubický kraj může zapojit. Destinační společnost Východní
Čechy i zástupci turistických lokalit a památek pak mohli
navrhovat, co by jim v jejich marketingu ze strany CzechTourismu
pomohlo. Zapracování námětů slíbil Rostislav Vondruška už do plánu
na příští rok.
- Pardubický kraj vytvořil síť certifikovaných Turistických
informačních center, která podporuje. Z grantového programu
poskytuje příspěvky zajímavým projektům, které mají potenciál na
zvýšení cestovního ruchu v jednotlivých oblastech. „Největší
prostředky do cestovního ruchu šly v minulých letech
prostřednictvím Regionálního operačního programu NUTS II
Severovýchod,“ říká radní Miroslav Stejskal. „Jejich celková
hodnota se blíží ke třem miliardám, z čehož Unie dotovala skoro
polovinu. Mezi nejvýznamnější patří investice do skiparku na
Bukové hoře, dostavba kongresového centra Jezerka na Seči,
vybudování Vojenského muzea v Králíkách, dotace pro Centrum
turistického ruchu na Dolní Moravě nebo revitalizace areálu
středověké tvrze Orlice,“ dodává radní zodpovědný za cestovní
ruch.
- „Většina prostředků už byla rozdělena a Pardubický hejtman
Radko Martínek osobně bedlivě sleduje čerpání jednotlivých
programů a prostřednictvím kontrolního systému odboru regionálního
rozvoje je v kontaktu se všemi úspěšnými žadateli o dotace,“ řekl
poradce hejtmana Martin Netolický, který popsal systém podrobného
monitoringu uvádění projektů do života.
- Velkou část marketingu cestovního ruchu na sebe v kraji
přebírá Destinační společnost Východní Čechy, její webový portál a
jednotlivé projekty. Přesto je tu i prostor pro zapojení do
celostátního marketingu cestovního ruchu prostřednictvím
CzechTourismu. „Podle mě nevede cesta k turistům do regionu přes
Prahu, ale musíte je nalákat přímo na nějaké akce a zážitky k
vám,“ řekl svůj recept Rostislav Vondruška. Ten vidí základní
cílové skupiny s nevětším potenciálem v cestovním ruchu v kraji
v turistech z Polska a Slovenska a pak zejména v domácím cestovním
ruchu
|