-
Českotřebovský
deník 198/2011 (25.7.)
-
Z diskuze k
chystaným změnám autobusové dopravy na sídliště Lhotka
-
Zaznamenal jsem
návrh nového autobusového jízdního řádu.
- Bude se dotýkat převážně zrušení linky 700946 Česká Třebová sídliště
Lhotka - Česká Třebová , žel.st.- Rybník. Lze pochopit zrušení linek přes
den v případě, že bude linka do Ústí nad Orlicí a zpět zajíždět na
sídliště Lhotka. Čas ukáže zda zvolené řešení je optimální. Připomínka se
týká prvního spoje s odjezdem v 5.15. hod. Z vlastní zkušenosti mohu
potvrdit, že je tento spoj plně naplněn a v období říjen - duben, převážně
v zimních měsících, je již autobus na Lhotce obsazen tak, že cestující,
kteří přistupují na zastávce škola Parník, stojí. V některých případech i
ve výchozí zastávce . I následující spoj, který odjíždí v 5.25. hod a je
zrychlený, je zcela naplněn. V tomto případě vidím jako problematické
přistupování do linky od Ústí nad Orlicí. To by musel přijet autobus s
dvojnásobnou kapacitou, nehledě na zpoždění, které vznikne při nástupu tak
velkého množství cestujících. Tyto spoje jsou v ranních hodinách také
naplněny. Dalším argumentem pro zachování tohoto ranního spoje je, že spoj
využívají lidé k dopravě do podniků Korado, výrobního podniku p. B.
Nejedlého, DKV a Zásobovacího skladu ČD. Zcela určitě je nutné ponechat
nejvíce vytížené spoje i ty které dopravují děti směr Rybník a zpět.
Zdenek Jindra
Hodně nedostatků
a jen malý přínos
- Především bych chtěl vyjádřit obavu o bezpečnost cestujících při
otáčení autobusů na velmi strmé otočce na zmíněném sídlišti. Dosud se zde
vždy otáčely autobusy prázdné, bez cestujících. Obava je na místě
především v zimě, kdy zde bývá často náledí nebo navátý sníh a otočka není
včas protažená. Nedovedu si představit jak plně naložený autobus lidmi se
v takových pod- mínkách šplhá do strmého a nakloněného kopce, aby po pár
metrech opět sjížděl prudké klesání a to vše v prudké otočce. V nejhorším
případě hrozí i převrácení autobusu.
Pokud jde o zlepšení dostupnosti nevidím žádný přínos. Spoje budou opět
jezdit asi po hodině o víkendu nevím. Stále platí co jsem velmi
kritizoval, že obec Dlouhá Třebová má komfortní spojení každou půlhodinu,
což by jí kterákoliv vesnice mohla závidět. Stejné spojení má sídliště v
Hylvátech, jehož dostupnost se vůbec nedá srovnat se sídlištěm Lhotka. Kde
je slibovaná taktová městská doprava po 30 minutách a spoje o víkendu?
Velkým mínusem je prodloužení doby jízdy z České Třebové do Ústí nad
Orlicí a zpět. Proč musí autobusy tak často jezdit přes Dlouhou Třebovou?
Proč nejedou přímo?
Sečteno, podtrženo: sídliště Lhotka získá v pracovních dnech možná jeden
pár spojů po 17. hodině. To je velmi chabá útěcha při takovém množství
nedostatků (jvo)
|