-
Podchod u Červeňáku se proti výše uvedenému snímku zachycujícímu
předchozí situaci už natolik změnil, že je možné chválit.
Chválit samotný záměr, chválit iniciátora a jeho spolupracovníky, chválit
radu města, která se nebála akceptovat návrh mladých lidí. Ukázalo se, že
se vytvořila parta, na kterou je spolehnutí a která dokázala, že drží
slovo. Podchod se podařilo vyčistit, projasnit, občané novou výzdobu
chválí, přiznávají, že dřív tudy procházeli s negativním dojmem a
možná si ani nepředstavovali, že by to někdy mohlo být lepší.
Už proto je tato iniciativa snad tou nejlepší zprávou z letošního léta....
OREDO potvrzuje
zrušení městské dopravy v České Třebové
Odpověď na připomínku Zdenka Jindry poslalo OREDO. Z odpovědi ovšem
vyplývá, že připomínce OREDO vůbec nerozumí nebo jinak řečeno: "jeden o voze
a druhý o koze". Připomínky byly v tom smyslu, že řada spojů
tzv. Městské dopravy ze sídliště Lhotka přes terminál do Rybníka
nemohou nahradit dvě linky UO - Terminál se zajížďkou na Lhotku a
linka Terminál - Rybník - Lanškroun. Prostě proto, že tam je dostatek
lidí, kteří chtějí jet přímým spojem a nechtějí přestupovat. Druhý důvod
je ten, že cestujících ze sídliště Lhotka je hlavně ráno tolik, že naplní
celý autobus. Tuto skutečnost OREDO vůbec nebere na vědomí, neboť se
jim to nehodí do krámu. Oni chtějí taktovou dopravu a plně využívání
autobusů na lince UO - ČT. Ze Lhotky cestuje přímo do Rybníka ráno až 25
malých dětí do mateřské školy s doprovodem učitelky. To mají
se nyní nacpat do již plného autobusu z Ústí a na terminálu přestupovat,
třeba ráno v zimě a dešti jen proto, že si to OREDO přeje a není schopno
zajistit přímý spoj?
To nemohou alespoň takto ráno vést ze sídliště Lhotka některé spoje
navíc přes Terminál a potom na Rybník a dále na Lanškroun? Tím by přibyly další
spoje začínající na sídlišti a pomohly by přece převážet
ranní frekvenci, která se do z Ústí n. O. vedených autobusů prostě
nevejde? Nyní odjíždí ve stejných nebo podobných časech (ve školním
roce) ze Lhotky třeba i dva autobusy za sebou, viz jízdní řád stávající
linky městské dopravy:
Dosud tedy jezdí ráno do 8 hodin v pracovní dny
ze Lhotky šest spojů, které na sídlišti začínají a místo toho (viz další
text) nabízí OREDO 4 spoje, které již přijedou na sídliště zaplněné. Je
to opravdu zlepšení?
Odpověď
společnosti OREDO:
Dobrý den, děkuji za Vaši připomínku. Linka 700946 již skutečně
nebude vedena, dojde k rozlomení vozebního ramene.
Frekvence Česká Třebová – Rybník bude přepravena linkou do Lanškrouna,
cestující na sídliště Lhotka využijí linky do Ústí nad Orlicí.
Konkrétně pro Váš dotaz bude nově možno cestovat v X v těchto časech
(Česká Třebová,,sídl.Lhotka - Česká Třebová,,Terminál J.Pernera, s
možností minutových posunů):
05:10
06:10
07:10
07:40
…
zpět pak v
14:08
14:38
15:08
16:38
…
Návrhy jízdních řádů budou v horizontu dvou týdnů zveřejněny na webových
stránkách organizátora –
www.oredo.cz
Neformální setkání s úspěšnou cyklistikou Monikou Simonovou na
českotřebovské radnici
O
úspěších Moniky Simonové píšeme často a rádi. zaznamenali jsme
tedy i její poslední dva úspěchy z mistrovských závodů v Itálii.
Po návratu domů dne 27. 07. 2011 Monika Simonová přijala pozvání
na českotřebovskou radnici, poprvé v roli vicemistryně světa a
mistryně Evropy v cyklistice amatérů. Monika se podělila
s přítomnými o své zážitky ze závodů v Itálii, kde získala 2.
místo na světovém šampionátu amatérských cyklistů v časovce a také
1. místo o týden později v závodě mistrovství Evropy amatérů.
Závod světového šampionátu se uskutečnil ve dvou kategoriích –
Ženy A (ženy do 40 let) a Ženy B (ženy nad 40 let). Kategorie A,
které se Monika účastnila, se jela prakticky na rovině, takže
rozhodujícím faktorem úspěchu byla rychlost a neztratit kontakt se
špicí závodu. To se Monice podařilo a rychlejší byla pouze Italka
Alexia Bertocco. O týden později v závodu mistrovství Evropy
amatérů Monika Alexii prohru vrátila, zvítězila o dvě vteřiny a
stala se tak mistryní Evropy. Rodačka z České Třebové se věnuje
cyklistice závodně teprve třetí sezónu a její výsledky jsou za tak
krátkou dobu obdivuhodné. Začínala cykloturistikou, kdy se svým
přítelem kromě jiných míst projela na kolech Alpy a také
uskutečnili na kolech výlet do Agrate Brianza. Vzhledem k tomu, že
odmalička měla ke sportu vždy blízko (hrála volejbal), zkusila na
radu Milana Dostála, otce známého českotřebovského cyklisty Jana
Dostála. účast na amatérských závodech. A výsledky se dostavily –
vrcholem je již zmiňované druhé místo na mistrovství světa.
V současné době Monika dělí svůj čas pouze mezi cyklistiku a
práci v lese (věnuje se s přítelem pěstební činnosti), což není
vůbec jednoduché, ale fyzicky i časově velmi náročné.
Cyklistická sezóna začíná na jaře soustředěním na jihu Evropy a
končí v říjnu. V průběhu sezóny následují amatérské závody po
celé České republice, případně pokud to finance dovolí i v
Evropě. V zimě Monika udržuje kondici cvičením v posilovně,
hraním volejbalu, případně i na běžkách.
Na dotaz, jak často trénuje, odpověděla, že každý den přibližně
2,5 hodiny, pouze jeden den v týdnu má volno. V sobotu a v
neděli jezdí po závodech. Jejím trenérem je bývalý
československý závodník František Trkal, její přítel Pavel jí
zajišťuje technické zázemí.
V dotazech došlo i na výši finančních odměn za umístění, na což
Monika s úsměvem odpověděla, že se pohybují řádově ve stovkách
korun a s jinými sportovními odvětvími se nedají srovnat. Úsměv
též vyvolala otázka, jak je to se životosprávou a zda dodržuje
zdravý životní styl. Stručnou odpovědí byla věta: „Knedlíkům
s meruňkami určitě neodolám!“ Na závěr milého setkání se Monika
pochlubila modrým cyklistickým dresem, který dostala za výhru na
mistrovství Evropy a stříbrnou medailí z mistrovství světa.
MS v silničním závodě se konalo 18. 7. na 9 km okruhu ve Veroně, závod ME
v časovce se pak konal sobotu 23. července 2011 vyhrála
Mistrovství Evropy amatérů v časovce nedaleko města Ferrara. Období mezi oběma závody strávila Monika Simonová se svým
přítelem Pavlem Veithem u našich přátel v partnerském městě
Agrate Brianza, kteří jí velmi ochotně poskytli zázemí,
neboť denně musela tvrdě trénovat. Zde je třeba vyzdvihnout péči pana Alfreda Bosisia a paní
Patrizie Beretty, kteří o Moniku a jejího přítele Pavla
pečovali „jako o vlastní”.
V rámci svého pobytu v Agrate Brianza byli také tito dva
mladí Českotřebováci přijati starostou města panem Ezio
Colombem.
Navzdory tomu, že se mladý pár domlouval především anglicky,
netajil se v průběhu návštěvy na radnici tím, že by rád
nastartoval studium italštiny, aby mohl co nejlépe oplatit
pohostinnost agrátským přátelům. Město Česká Třebová
podpořilo start Moniky Simonové na Mistrovství světa a Evropy
částkou 25 tisíc Kč. Miroslava Kejvalová
Zvláštní jev na
nádraží v Ústí nad Orlicí komplikuje cestujícím přístup na nádraží.
Dále popsanou skutečnost potvrzuje spousta lidí. Vlaky od České
Třebové, které ústeckým nádražím jen projíždějí, včetně Pendolina, jsou
převáděny na letohradské nástupiště. To znamená, že velmi často stažené
závory zamezují dobrému přístupu na nádraží. Otázkou je, proč se tak děje:
1) Nějaký technický problém, nebo údržba. (Na nádraží jsem ale není
vidět žádné dělníky.)
2) Odlehčení kerhartickému přejezdu.
3) Vydírání veřejnosti Českými drahami.
Přístup na nádraží, pokud člověk spěchá na vlak a závory jsou na
nekonečnou dobu dole, lidi musí pěkně štvát. Musím potvrdit, že je to
skutečně velmi nepříjemné.
Bacrie umí i v angličtině
V posledním červencovém týdnu
navštívila skupina chlapců z Kozlova s 2 přáteli z USA pravěkou osadu
Křivolík v lesích u potoka nad Českou Třebovou. Setkali se s partou
nadšených mladých lidí, kteří zde vytvořili a nadále budují a rozšiřují
autentickou osadu lidí z doby lovců mamutů. Ochotně předvedli obydlí
našich dávných předků, ukázali hliniště na výrobu nádobí i jeho
vypalování, práci se dřevem bez jediného hřebíku, způsob pěstování
domácích zvířat i pohřebiště obyvatel osady. Děkujeme za poutavý výklad,
který zvládli i v angličtině, a za možnost přiblížit se k tajemství
pravěkých lidí uprostřed divoké přírody.
Nové nádraží
Ústí nad Orlicí – další tunelování státního rozpočtu,
To je název nového 18 minut dlouhého dokumentu který je od 13.
července k mání na serveru youtube.com. Po dvou týdnech od uveřejnění je
zatím zřejmá jediná věc: osmnáctiminutové video zaujalo. Jen za první
týden se dočkalo přibližně tří tisíc zhlédnutí, na konci července atakuje
čtyřtisícovou hranici. Názory na obsah snímku se však, stejně jako v
případě samotné kauzy nádraží podle názoru zveřejněného v Orlickém deníku
různí. Video, jež vznikalo přibližně dva měsíce v „dílně“ Jana a Jindřicha
Fialových, vzniklo na popud občanského sdružení v čele s Martinem Kadrmanem. Poukazuje mimo jiné na nehospodárné chování Správy železniční a
dopravní cesty. Leitmotivem celého snímku je srovnání situace starého
ústeckého nádraží s podobnou výpravní budovou ve Všetatech. Tu se za
necelých jedenáct milionů korun podařilo opravit a nadále slouží svému
účelu. „Naproti tomu v Ústí se hovoří o 74 milionech. Zatímco ve Všetatech
dál může výpravní budova sloužit svému účelu, v Ústí to nejde. A nikdo
neřekl proč,“ zlobí se předseda sdružení Nádraží nedáme! Zároveň odmítá,
že by byl snímek tendenční, přestože se v něm nevyskytuje názor oponentů s
řad SŽDC nebo Českých drah. „Není to laciná agitace. Zaznamenali jsme
reakce lidí ve Všetatech". Film má mnoho různých ohlasů, zájem projevili
skuteční odborníci , těch se se Orlický deník jaksi nezeptal. Zato jsou
uváděny názory lidí, ze kterých není ani patrné, že film shlédli.
Potom se mísí názory na osud budovy s názory na film, který upozorňuje na
plýtvání. Jako by snad tím chtěli říci, že plýtvání nevadí, když se tak
děje doma v Ústí nad Orlicí? Ohlasy jsou přitom k dispozici volně na
webové stránce např. společnosti ASKORD, Nádraží nedáme.
|