Projednávání jízdních řádů v další etapě.
Na řadě jsou autobusy 

V červenci se na českotřebovské radnici setkali zástupci místních samospráv z našeho regionu s organizátorem dopravy společností OREDO, aby projednali další část optimalizace dopravy, tentokrát již základní parametry autobusových linek. Jednání se za Pardubický kraj osobně zúčastnil náměstek hejtmana Jan Tichý a poradce hejtmana Martin Netolický. „Vnímáme nový přestupní terminál jako uzlový bod pro přestup cestujících mezi jednotlivými druhy veřejné dopravy v kombinaci s využitím podzemního parkoviště pro dopravu individuální. Autobusová doprava má časově přímo navazovat na dálkové vlakové spoje tak, aby byla zajištěna dopravní obslužnost celého regionu bez větších zdržení pro cestující,“ řekl Terminálu Jana Pernera Martin Netolický. Přítomní byli v rámci jednání seznámeni s principy integrace dopravy a s chystaným tarifem IREDO (Integrovaný regionální dopravní systém), který spočívá v zavedení tak zvaného zónově relačního způsobu výpočtu jízdného. „Každý cestující si bude moci zvolit jakýkoliv dostupný druh veřejné dopravy, aniž by zaplatil odlišné jízdné z místa A do místa B. Prakticky to bude znamenat, že cesta z České Třebové do Svitav bude stát stejně bez ohledu na to, zda-li cestující využije železniční spojení nebo cestu autobusem,“ upozornil na výhody nového systému Jan Tichý.
            Poměrně zásadní změnou projde trasování linek v okolí našeho města. Zrušena bude linka Lhotka – Rybník, která bude nahrazena jednak zajížděním vybraných autobusů na sídliště Lhotka v rámci linky směr Ústí nad Orlicí, ve směru na Rybník potom linkou do Lanškrouna. Tato úprava vyvolává snad největší diskuse. Proto organizátor umožnil návrhy jízdních řádů připomínkovat, aby mohlo dojít k úpravám dle požadavků veřejnosti. „Obdržel jsem podnět z obce Rybník, aby bylo zachováno přímé spojení Lhotky s Rybníkem v ranních hodinách a odpoledne kvůli dopravě dětí do rybnické základní a mateřské školy. Zaměstnanci společnosti OREDO mi slíbili, že požadavku vyhoví,“ řekl krajský zastupitel a poradce hejtmana Martin Netolický.

 

Navrhované autobusové linky z Terminálu Jana Pernera: 

Česká Třebová – Litomyšl – Proseč
-          V úseku Česká Třebová – Litomyšl spojení každou hodinu, v úseku Litomyšl – Proseč jednou za dvě hodiny
-          Návaznost na dálkové železniční spoje
-          Navrženo 18 párů autobusových spojů v pracovní dny
Česká Třebová – Dlouhá Třebová – Ústí nad Orlicí
-          Spojení každou hodinu, v exponovaných časech půlhodinový časový interval
-          Každý druhý spoj zajistí spojení se sídlištěm Lhotka (přímé spojení jak do České Třebové, tak do Ústí nad Orlicí)
-          Navrženo 21 párů autobusových spojů v pracovní dny
Česká Třebová – Ústí nad Orlicí – Rychnov nad Kněžnou
-          Zrychlené spojení mezi městy Česká Třebová a Ústí nad Orlicí s prodloužením trasy až do Rychnova nad Kněžnou
-          Expresní spoj zastavující pouze ve vybraných zastávkách
-          Interval mezi spoji dvě hodiny
-          Navrženo 8 párů autobusových spojů v pracovní dny
Česká Třebová – Rybník – Třebovice – Lanškroun
-          Navrženo 7 párů autobusových spojů v pracovní dny
Česká Třebová – Semanín – Třebovice – Opatov – Svitavy
-          Navrženo 7 párů autobusových spojů v pracovní dny
Česká Třebová – Skuhrov – Ostrov
-          Navrženo 7 párů autobusových spojů v pracovní dny
Česká Třebová – Sloupnice – Vysoké Mýto
-          Navrženo 7 párů autobusových spojů v pracovní dny
-          Návaznost v Českých Heřmanicích na linku Polička – Litomyšl – Choceň)