-
Projednávání jízdních řádů v další etapě.
-
V červenci se
na českotřebovské radnici setkali zástupci místních samospráv z našeho
regionu s organizátorem dopravy společností OREDO, aby projednali další
část optimalizace dopravy, tentokrát již základní parametry autobusových
linek. Jednání se za Pardubický kraj osobně zúčastnil náměstek hejtmana
Jan Tichý a poradce hejtmana Martin Netolický. „Vnímáme nový přestupní
terminál jako uzlový bod pro přestup cestujících mezi jednotlivými druhy
veřejné dopravy v kombinaci s využitím podzemního parkoviště pro dopravu
individuální. Autobusová doprava má časově přímo navazovat na dálkové
vlakové spoje tak, aby byla zajištěna dopravní obslužnost celého regionu
bez větších zdržení pro cestující,“ řekl Terminálu Jana Pernera Martin
Netolický. Přítomní byli v rámci jednání seznámeni s principy integrace
dopravy a s chystaným tarifem IREDO (Integrovaný regionální dopravní
systém), který spočívá v zavedení tak zvaného zónově relačního způsobu
výpočtu jízdného. „Každý cestující si bude moci zvolit jakýkoliv
dostupný druh veřejné dopravy, aniž by zaplatil odlišné jízdné z místa A
do místa B. Prakticky to bude znamenat, že cesta z České Třebové do
Svitav bude stát stejně bez ohledu na to, zda-li cestující využije
železniční spojení nebo cestu autobusem,“ upozornil na výhody nového
systému Jan Tichý.
-
Poměrně zásadní změnou projde trasování linek v okolí našeho města.
Zrušena bude linka Lhotka – Rybník, která bude nahrazena jednak
zajížděním vybraných autobusů na sídliště Lhotka v rámci linky směr Ústí
nad Orlicí, ve směru na Rybník potom linkou do Lanškrouna. Tato úprava
vyvolává snad největší diskuse. Proto organizátor umožnil návrhy
jízdních řádů připomínkovat, aby mohlo dojít k úpravám dle požadavků
veřejnosti. „Obdržel jsem podnět z obce Rybník, aby bylo zachováno přímé
spojení Lhotky s Rybníkem v ranních hodinách a odpoledne kvůli dopravě
dětí do rybnické základní a mateřské školy. Zaměstnanci společnosti
OREDO mi slíbili, že požadavku vyhoví,“ řekl krajský zastupitel a
poradce hejtmana Martin Netolický.
-
Navrhované
autobusové linky z Terminálu Jana Pernera:
- Česká Třebová
– Litomyšl – Proseč
-
-
V úseku Česká
Třebová – Litomyšl spojení každou hodinu, v úseku Litomyšl – Proseč
jednou za dvě hodiny
-
-
Návaznost na
dálkové železniční spoje
-
-
Navrženo 18
párů autobusových spojů v pracovní dny
- Česká Třebová
– Dlouhá Třebová – Ústí nad Orlicí
-
-
Spojení každou
hodinu, v exponovaných časech půlhodinový časový interval
-
-
Každý druhý
spoj zajistí spojení se sídlištěm Lhotka (přímé spojení jak do České
Třebové, tak do Ústí nad Orlicí)
-
-
Navrženo 21
párů autobusových spojů v pracovní dny
- Česká Třebová
– Ústí nad Orlicí – Rychnov nad Kněžnou
-
-
Zrychlené
spojení mezi městy Česká Třebová a Ústí nad Orlicí s prodloužením trasy
až do Rychnova nad Kněžnou
-
-
Expresní spoj
zastavující pouze ve vybraných zastávkách
-
-
Interval mezi
spoji dvě hodiny
-
-
Navrženo 8
párů autobusových spojů v pracovní dny
- Česká Třebová
– Rybník – Třebovice – Lanškroun
-
-
Navrženo 7
párů autobusových spojů v pracovní dny
- Česká Třebová
– Semanín – Třebovice – Opatov – Svitavy
-
-
Navrženo 7
párů autobusových spojů v pracovní dny
- Česká Třebová
– Skuhrov – Ostrov
-
-
Navrženo 7
párů autobusových spojů v pracovní dny
- Česká Třebová
– Sloupnice – Vysoké Mýto
-
-
Navrženo 7
párů autobusových spojů v pracovní dny
-
-
Návaznost
v Českých Heřmanicích na linku Polička – Litomyšl – Choceň)