Nehoda parní lokomotivy 310.922 z České Třebové            


Internetový portál www.novinky.cz   přinesl krátce po 13 hodině v pátek 29. 7. 2011 zprávu o železniční nehodě s tímto zněním:
 
Parní lokomotiva vykolejila v Jihlavě i se třemi vagóny
Historická lokomotiva a tři vozy vykolejily v pátek krátce před polednem na jihlavském hlavním nádraží. Nehoda vyřadila z provozu trať ve směru k Lukám nad Jihlavou, ale rovněž zasáhla do chystané víkendové akce Parní léto v Telči.
 „V železniční stanici Jihlava měla kolizi vlaková souprava, která táhla historickou parní lokomotivu a za ní další vozy. Směřovaly na akci Parní léto v Telči. Vykolejila právě parní lokomotiva a tři vozy za ní. Bohužel se tak stalo na tzv. zhlaví, kde se scházejí a rozcházejí výhybky, takže od 11.18 hodin není průjezdný směr na Luka nad Jihlavou. Nahradila ho autobusová doprava,“ informoval Tomáš Drvota ze Správy železniční dopravní cesty. Podle Jana Vyhlídala ze Společnosti telčské místní dráhy bude mít událost na konání tradičního Parního léta neblahé následky. „Minimálně tento víkend se akce konat nebude a podle informací, které jsem dostal o velkém poškození jednoho z vozů, letos zřejmě celá padne,“ posteskl si. Celou událost však nyní začínají specialisté z drážní inspekce a dalších složek teprve vyšetřovat.
 
To už jsem asi hodinu věděl, že v Jihlavě vykolejil návoz historického vlaku na tradiční telečské léto. Nejsmutnější na tom je, že se jedná o parní lokomotivu 310.922, která je deponována v DKV Česká Třebová a stará se o ni parta nadšenců, většinou Českotřebováků. První zpráva o vykolejení parní lokomotivy a dalších vozů v soupravě vlaku byla zaznamenána na diskusním fóru K-reportu. Ve chvíli, kdy sepisuji tyto řádky, zatím není znám rozsah poškození parní lokomotivy a historických vozů. Tradiční akce Telčské léto s párou, které se lokomotiva 310.922 pravidelně zúčastňuje od roku 1996, je ohrožena. V dnešní době, kdy se těžko shánějí peníze na podobné akce je to pro organizátory akce velká rána. Stejná rána je to i pro všechny, kteří se starají o tuto parní lokomotivu a vozy, jezdí s ní a velkou část svého volného času obětovávají na její údržbu, péči a starostlivost, která je vysoko nad rámec běžných plnění pracovních povinnosti. Doufejme jen, že posměšná prognóza jednoho z diskutujících na k-reportu, cituji: „
Ale 310.922 už dojezdila, už jen na pomník“ se ukáže jako lichá na naše parní lokomotiva 310.922, které se přezdívá „Kačenka“, najezdí ještě mnoho kilometrů.

 Pavel Stejskal, foto David Pik, www.tn.nova.cz