-
Na Zimním
stadionu bude od 27. 8. 2011 nastaven stálý režim
- Už bude stálá provozní doba a to znamená, že veřejné bruslení bude
vždy
- v sobotu 15:00 až 16:30 hod, neděle 13:00 až 14:30 hod a
středa 17:00 až 18:15 hod.
- K této pravidelné době veřejného bruslení bude dle možností volných
provozních hodin přiřazováno bruslení pro příchozí,
- které bude nepravidelné
-
- Město
Česká Třebová podle čl. II Pravidel č. 3 pro pronajímání bytů v majetku
Města Česká Třebová
pro sociálně potřebné občany a rodiny vyhlašuje k pronájmu 6 volných bytů
na Semanínské ulici v České Třebové
- - byty o velikosti 1+2 v čp. 2085 (č.1) a 2086 (č.18)
- byty o velikosti 1+1 v čp. 2084 (č.11) a 2086 (č.9,13,16)
Žádosti o byt si mohou zájemci vyzvednout na odboru sociálních věcí a
zdravotnictví MěÚ Česká Třebová.
Vyplněné žádosti se všemi přílohami je nutno předat do podatelny MěÚ
nejpozději ve čtvrtek 22.09.2011.
V České Třebové dne 23. srpna 2011
Ing. Jiří Smrčka v.r. vedoucí odboru majetku města
-
-
Křivolík opět
ožije - chystá se Festival Živého Pravěku
- Zpátky do neklidných časů pravěku, letos již po čtvrté na Festivalu
Živého pravěku 2011. V pravěké osadě Křivolík u České Třebové
24. - 25. září budete mít opět
možnost spatřit svět našich předků, jejich život, pravěké technologie a
řemesla.
- Muzeum pod širým nebem v pravěké osadě Křivolík ožije prací
kovotepců, kovářů, ale hlavně tkalcovskými dílnami a ukázkami výroby
oděvů, neboť letošním tématem festivalu je pravěká móda a odívání. Na
akci uvidíte, v čem naši předkové chodili, jak se oblékali a kolik úsilí
stálo třeba takové stříhání ovcí. Během dne nebudou chybět prohlídky
osady s výkladem, pravěká módní přehlídka nebo krvavá bojová střetnutí.
Pro děti bude nachystán doprovodný program a soutěže. Pro všechny
návštěvníky také možnost občerstvení po celý den. Přijďte se
podívat do pravěku! Více informací na plakátech a na stránkách festivalu
http://festival.bacrie.cz/ Bacrie
-
-
Oredo pracuje a podoba
autobusových spojů se postupně mění, zlepšuje
- Některé změny již byly zveřejněny na webové stránce společnosti OREDO,
jiné na zveřejnění čekají. Jako zásadní změna je opětné zrušení záměru
zajíždět linkovými autobusy linky 900 ČT - Ústí na sídliště Lhotka.
Bývalou linku městské dopravy 700 946 v trase Rybník - sídliště Lhotka
ovšem OREDO stejně neobnoví a služby bude zajišťovat linka 934 Lanškroun -
Č. Třebová, která neskončí na Terminálu Jana Pernera, ale bude pokračovat
dále po lince Městské dopravy na sídliště Lhotka. Tako má být v pracovní
dny vedeno 10 párů spojů, dnes zde jezdí 13 párů spojů. Srovnání
napovídá, že podle "prvního nástřelu" to zřejmě nebude stačit,
alespoň ráno. Pro cestování dětí do školky v v Rybníku má zřejmě
stačit jediný autobus odj. 6:30 ze Lhotky. Další sice jede za hodinu, ale
jenom na terminál, kde končí. Tyto autobusy také nebudou zajíždět na trasu
k DKV a na točnu k zásobovacímu skladu, i když do odboráři z lokomotivního
depa požadují zachovat. OREDO jim v rámci optimalizace cestu do
práce zkomplikuje. Mohou jít od tunelů pěšky nebo snad přestoupit zdarma
na terminálu na zaměstnanecký vláček do depa, pokud ovšem čas vyhovuje
(nedovedu to odhadnout). Cca 3 km dlouhé prodloužení trasy je u jediného
ranního spoje zřejmě problém, "přes který nejede vlak". Škoda. Myslel jsem
si, že autobusy mají tak snadno měnitelné trasy, že to problém dělat
nebude. Po úpravě opět nebude zbytí a ze sídliště pro cestu do
Ústí n.O. a pro mimošpičkové spoje využívat zastávku u parnické
školy. Opět se tedy dělá prostor pro městskou dopravu v nějaké
podobě, jejíž malý autobus by křížoval městem v době, kdy nic jiného
nejede a dojel také pěkně až nahoru na sídliště. Myšlenka na vlastní
městskou dopravu tedy může žít dál.
- Návrh JŘ OREDO pro linku
ČT - Lanškroun, která má zastoupit městskou dopravu a od Rybníka jezdit
přes terminál na Lhotku ZDE
-
- Odbor
dopravy MěÚ vypracoval analýzu stávajícího a plánovaného stavu dopravy
- Vychází ze stavu k začátku tohoto týdne k 22.srpnu. Oredo postupně
zapracovává připomínky a tak se ještě budou měnit i čísla z tohoto
přehledu. Výběr z
dokumentu tvoří statistika ZDE
-
-
Stálo by za
úvahu ?
- Co takhle "na zkoušku" postavit linku městskou odjíždějící ze
sídliště vždy mezi spoji OREDO tedy v každou celou hodinu od
6.00 do 19.00, t.j 14 spojů. Linka by začínala na lhoteckém sídlišti až
"nahoře", většina spojů by končila na terminálu. Vzdálenost Terminál -
Lhotka a zpět je 10 km, 14 spojů denně = 140 km, za rok (o
prázdninách by byla frekvence menší) řekněme 30 000 km . Malý autobus by
nemusel mít vysoké náklady 1 km = např. 16 Kč pak by to stálo s
fixními náklady cca
600 tis. Kč. Pak by byly jistě také některé tržby. 1 cesta = 10 Kč
denně frekvence např. 150 cestujících =1500 Kč denně, za rok cca 300 000
Kč. To bychom na to museli mít vlastní autobus. Vyplatil by se, o
víkendech by mohl jezdit navíc jako sportovní či rekreační linka.
Dá se přece koupit i na leasing. Provozovatelem by byla nějaká městská
společnost, jistě by se mohla ucházet i o krajskou dotaci (třeba
malou) na dopravní obslužnost podobně jako dopravní podnik města Pardubic.
Autobus by vozil reklamy, případně vypomáhal pro OREDO na nějaké lince,
kde nepotřebuje velké vozy. Opustil bych problém "jízdy na zavolání"
- je
to komplikované, na to je senior doprava nebo taxi. Jízda v pevném taktu
by byla spolehlivější. Cesta ze Lhotky na
terminál se nedá moc zkrátit, je zbytečné dojíždět k bazénu, když je
"vedle" zastávka jen 100 metrů daleko u Tesca. Jeden dopolední spoj by
ale mohl zajíždět i na městský hřbitov. Naopak v zimě by se možná vyplatil
spoj na večerní lyžování na Pekláku vedený jako SKIBUS každý den až z Ústí
n.O. Na lince bychom jistě nevydělali, ale prodělek by vyvážil nové
možnosti. Takhle třeba dáváme každý rok z městského rozpočtu 1 200 000 Kč
na hlídání a výchovu méně přizpůsobivých občanů v Borku (tedy menšiny) a
tady bychom dali ročně např. 500 tis. Kč (po započtení všeho) ve prospěch
většiny a získali nové možnosti. Nebo to nemá smysl? Možná je
na takové rozhodnutí ještě čas, nejdříve je třeba počkat, jak se zavede
nový systém OREDO a teprve následně reagovat.
-
-
Část víkendových
spojů zveřejněna
- Doprava o víkendech je více než žádoucí a nemůže být zcela ignorována.
I zde se OREDO snaží o náznak pravidelnosti, např. na lince do Rybníka, do
Ústí n.O. či Litomyšle, kde je pokrytí podměrně slušné. Jsou zde
však započítány i spoje, o kterých OREDO nic neví, jsou v gesci jiných
dopravců. jedná se o dálkové autobusy, které si OREDO "přičítá" ke své
vlastní dopravě a jenom je zvlášť označuje.
-
-
Resocializační tábor pro děti z dysfunkčního prostředí a pro
rizikovou a delikventní mládež
-
Letos se opět uskutečnil, jakožto jeden z projektů Krajského
programu prevence kriminality, „Resocializační tábor pro děti z
dysfunkčního prostředí a pro rizikovou a delikventní mládež“.
Jednalo se o program sekundární prevence, který byl realizovaný
formou desetidenního výchovného tábora v areálu Rekreačního zařízení
Vysoké Pole. Stejně jako minulý rok byl projekt spolufinancován
Pardubickým krajem, Městem Česká Třebová a rodiči. Zúčastnilo se
ho 32 dětí z České Třebové, ve věku 6 až 15 let.
-
Pro děti byl připraven program skládající se z pěších výletů,
soutěží, táborových a psychosociálních her, odborných přednášek
(např. o činnosti městské policie, požární prevenci, práci se
zvířaty) a dalších zážitkových aktivit (ukázka výcviku agility,
hasičské a dovednostní soutěže). Výhodou při tvorbě programu byly
zkušenosti vedoucích z loňského roku.
-
Důraz byl kladen na vzájemnou spolupráci, rozvoj hygienických a
sociálních návyků, terapeutické působení vedoucích ke zmírnění
poruch chování a případných následků vzniklých v důsledku rozvratu
rodiny či nevhodného sociálního prostředí.
-
Celý pobyt v táboře byl tématicky zaměřen na Divoký západ, tedy na
kovboje a jejich cestu za pokladem. Děti byly rozděleny do čtyř band
jménem Banda Buffalo Billa, Banda Sama Hawkense, Banda Jesseho
Jamese a Banda Willa Parkera. Každé dítě dostalo tričko v barvě
svého družstva, které si samo ozdobilo názvem své bandy a jako
správný kovboj také klobouk. Náplní dnů byly kovbojské souboje,
ve kterých bandy získávaly „táborové dolary“ a body do celotáborové
soutěže. Při večerních nástupech se koně, symboly jednotlivých band,
posouvaly na základě bodového zisku po mapě, symbolizující pomyslnou
cestu prérií, z východu na západ, za pokladem. Táborový program
zpestřilo vystoupení Honzy Betlacha, který předvedl exhibici s lasem
a bičem, dále žonglování a při táboráku nám zahrál na kytaru.
-
Odhodlanost a vytrvalost prokázaly děti v připravených soutěžích i
na několika výletech do okolí Hřebečských důlních stezek (např. na
rozhlednu „Strážný vrch“ a visutou rozhlednu „Nad doly“). Jeden den
jsme se také vydali do Svitav shlédnout činnost místních
profesionálních hasičů a záchranné služby. Odvahu kovbojů také
prověřila noční stezka, jejímž cílem bylo získání jednotlivých dílků
mapy, nutných pro určení správné polohy pokladu. Cesta k pokladu
byla náročná, přes nepřízeň počasí však všechny bandy nakonec poklad
nalezly a odměnou jim byla truhla plná dobrot.
-
Na závěr pobytu si děti mohly, za získané „táborové dolary“,
nakoupit dárky a drobnosti na památku, ale i praktické věci, které
upotřebí v blížícím se školním roce. Příjemnou tečkou posledního dne
byla večerní taneční zábava v Saloonu, na které kovbojové tancem
oslavili úspěšně zvládnutou dobrodružnou výpravu Divokým západem.
-
Dle ohlasů soudíme, že se dětem tábor líbil, a že na něj rádi
vzpomínají, což je odměnou všem vedoucím a pořadatelům za jejich
vynaložené úsilí.
Vedoucí jednotlivých band spolu s šerifem děkují všem za pomoc při
přípravě programu tábora, či jeho realizaci. Pardubickému kraji a
Městu Česká Třebová děkují za finanční a metodickou podporu. Vedoucí zdraví všechny kovboje,
přejí jim krásný, úspěšný školní rok plný nových zážitků a kamarádů,
a těší se na další společnou výpravu :-)
-
Prodám družstevní byt 4+1 (90 m2) u
Primony v České Třebové. Byt je v zatepleném domě, má nová plastová okna,
lodžie, 3. patro. Bližší informace na telefonu 604 515 845

-
Všem
přátelům Třebovské stopy
- kdo rádi závodíte a hlavně máte rádi stopování.
- Zveme Vás na tradiční stopařský závod Třebovská stopa, který
pořádáme 1. října 2011.
- Propozice najdete na našich stránkách:
www.podhorka.org Zdraví Vás Hana Najmanová ze ZKO Podhorka Česká
Třebová
-
|
-
Propagační
jízda hasičů ze zastaví v našem kraji
- Pardubice (25. 8. 2011) - Letošní propagační jízda členů Sdružení
hasičů Čech, Moravy a Slezska po krajích České republiky dorazí 25. srpna
2011 do Skořenic v Pardubickém kraji, odkud bude putovat směrem na
Poličku. Tam ji navečer přivítají představitelé kraje v čele s náměstkem
hejtmana Romanem Línkem, který při této příležitosti provětrá svou
hasičskou uniformu. Jízda navazuje na tradici z roku 2009, kdy hasiči
vezli z přibyslavského hasičského centra oheň na hasičské soutěže CTIF v Ostravě-Vítkovicích.
Letos je jejich cílem hasičské víkendové setkání Pyrocar v Přibyslavi.
Jízda z historickou Pragou AN z roku 1928 tentokrát odstartovala
v Ústřední hasičské škole Bílé Poličany.
- Do Kořenic dojedou hasiči před desátou hodinou dopoledne. O hodinu
později by se měli Ve Vysokém Mýtě na náměstí setkat se starostou města,
zástupci firem Stratílek, IVECO Karosa a dalšími. Novopacká pragovka
s doprovodem pak bude pokračovat do Litomyšle, kde by měla zastavit na
náměstí ve 13.30 hodin a zde mimo jiné vzpomenout na nedávno zesnulého
zasloužilého hasiče Miroslava Sobotku. Ve 14.20 budou hasiče čekat v Desné
a v 15.45 hodin v Širokém Dole. Do Poličky dorazí kolem po půl páté. Tam
je čeká krajská delegace a také další program s odhalením pamětní desky
Františku Procházkovi.
- „Činnost Sdružení hasičů Čech, Moravy a Slezska je potřebná a
nezastupitelná zejména v oblasti prevence a proškolování dětí, mládeže a
dospělých. Podílí se i na rozvoji požární ochrany. V Pardubickém kraji
sdružuje asi 23 tisíc členů. Kraj proto dobrovolné hasiče každoročně
podporuje. Letos obdržely jednotky 5 milionů korun a občanská sdružení 350
tisíc korun,” komentuje jejich činnost a podporu kraje náměstek
hejtmana Roman Línek.
- V pátek 26. srpna bude pragovka pokračovat
v do Přibyslavi na letiště. Tam už účastníky čeká třetí největší setkání
požárních automobilů v České republice PYROCAR 2011, které pořádá Sdružení
hasičů Čech, Moravy a Slezska.
-
-
Muži ze
Širokého Dolu jsou mistry České republiky
- Poruba (22. 8. 2011) – Hasičští
sportovci z Pardubického kraje se na víkendovém Mistrovství České
republiky neztratili. Na atletickém stadionu vybojovali muži ze
Širokého Dolu (Svitavsko) první místo, ženy z Desné obsadily krásné
šesté místo.
- „Celkově ve všech kategoriích byl
Pardubický kraj nejúspěšnější v rámci České republiky,“ uvedl
starosta SH Čech, Moravy a Slezska Pardubického kraje Josef Bidmon.
Ke gratulantům se připojuje i hejtman Pardubického kraje Radko
Martínek: „Je vidět, že hasičskému sportu se v Pardubickém kraji
daří a že zde má dobré zázemí.“ Hejtman přijme mistry hasičského
sportu v září na hejtmanství. Mistrem České republiky v
družstvech SDH obcí mužů se stal tým reprezentující obec Široký Důl na
Svitavsku. Mistrovský titul v družstvech Sboru dobrovolných hasičů
obcí žen získal tým z Ledenice. Mistrem ČR v požárním sportu družstev
Hasičského záchranného sboru ČR se stal tým Moravskoslezského kraje,
který za sebou nechal loňské vítěze hasiče z Plzeňského kraje, bronz
si odváží hasiči kraje Olomouckého, pro které je to úspěch po loňském
devátém místě.
- O nejlepší časy bojovalo 146 žen, 138
dobrovolných hasičů a 120 profesionálních hasičů. Mezi profesionály
byl nejrychlejší s časem 15,46 sekundy Pavel Krpec z HZS
Moravskoslezského kraje. Mezi dobrovolnými hasiči zvítězil Jakub
Paulíček (Široký Důl) s časem 15,68 s, stříbro získal David
Dopirák z Horní Kamenice s časem 16,35 s a bronz si odváží
Jiří Volf (Široký důl) za čas 16,42 sekund. Nejrychlejší ženou se
stala Lenka Tomandlová z Ledenice s časem 16, 73 sekundy.
S využitím zdroje www.dh.cz
-
-
V Čenkovicích
bude nejen lanovka, ale také vlastní jízdenkový systém
- Loni měl skiregion Bukováí hora společnou možnost lyžování,
letos ji mít nebude. Píše o tom Orlický deník a vysvětluje to také
Ing. Jiří Zapletal, který je nyní v plné permanenci při výstavbě nové lanovky v
Čenkovicích. Významného zimní střediska v rámci České
republiky a zřejmě i nejvýznamnější lyžařské centrum Pardubického
kraje se zřejmě rozdělí, byť je možnost přecházení možná a areály se
vzájemně doplňují. Na základě nové kategorizace středisek byl podle
svých parametrů ohodnocen jako zlaté pětihvězdičkové České Top
středisko. Společná jízdenka umožňovala fandům lyžování využívat
přepravní zařízení obou údolí, jak je tomu zvykem u větších
destinací u nás i v zahraničí.
Zástupcům obou středisek se nepodařilo dohodnout na spolupráci pro
příští sezonu. Navržený systém měl zvýhodňovat areál s
lanovkami oproti těm, kde fungují jen vleky. Zavedený "alpský model"
byl ze strany Čenkovic vypovězen jako nevýhodný. Na druhé
straně se však ze strany od areálu Mlýnický dvůr v Červené Vodě
mluví o tom, že čenkovičtí provozovatelé chtěli dotovat
svá přepravní zařízení na úkor Červené Vody. Je to škoda. Spojením
středisek přece vznikla nová vyšší hodnota - Skiregion Buková hora. A o klienta by nám mělo
jít především. Přerušení spolupráce je krokem zpátky, ovšem
nemusí to být "na věčné časy". Jistě lze zkoumat i možnosti v jiných
spojených areálech a podávat se tak, zda a jak to funguje.
Otevření sjezdovky v Červené Vodě se ovšem projevilo v Čenkovicích
asi 30% poklesem tržeb, v Červené Vodě byli naopak s výsledkem sezóny
spokojeni. Provozovatelé vleků v Čenkovicích ovšem uvádějí, že se
propagovala především nová Mlýnická sjezdovka a areál v Červené vodě, proto
chtějí letos propagovat vlastní Čenkovice zlepší propagaci.
Navíc zde bude sloužit nová lanovka. Už se staví...
-
-

-

-

- A ještě snímky ze stavby lanovky v Čenkovicích:
-

-

|