-
Oredo odkrylo
návrhy jízdních řádů:
-
kde je slibované
zvýšení počtu spojů?
-
Místo slibu
zlepšení jde ve skutečnosti v řadě případů o úbytek spojů
-
Jízda do Ústí
n.O. se prodlouží zajížďkou na lhotecké sídliště, počet spojů se sníží,
linka městské dopravy bude zrušena. To ovšem při zavedení nového systému
dopravy nikdo neuváděl...
-
Další
podivnost: připomínky občanů chce OREDO pouze přes starosty!
- Jako by občan sám nebyl pro společnost OREDO dostatečně kvalifikovaným
subjektem, se vším je třeba obtěžovat samosprávu. Občan sám má právo
vznášet připomínky a požadovat odpovědi, rady a řešení. OREDO není
Bůh, který je vševědoucí, potřebuje podněty přímo od občanů a nikoliv
filtrované přes samosprávu. To ovšem neznamená, že by zástupci samosprávy
se neměli angažovat. Domnívám se však, že dozrávají podmínky
pro petiční akci, protože navržený jízdní řád, diametrálně odlišný
od předchozího a vlastně ještě současného stavu bude totiž znamenat
omezení a nikoliv zlepšení nebo zvýšení počtu spojů. Nemůže přepravit
hlavně ve špičkách potřebný počet cestujících, ve špičkách není
dostatečná kapacita spojů. Jen v České Třebové budou zrušeny linky 700
943, 700946, 700947, 680811, nová je linka na Svitavy (7 spojů), která však jen doplňuje spoje do Semanína ušetřené na jiné lince na Litomyšl a dva spoje
linky 250 na Rychnov n.
Kněžnou jsou zavedeny bez možnosti nasedat na Parníku.
Při všech
prezentacích bylo vždy zdůrazňováno, jak se navýší počet párů spojů.
Vzpomeňte si, jak starosta Dlouhé Třebové tomu příliš nevěřil a správně
požadoval zachovat zastávky vlaků v obci. Nyní máme návrhy jízdních řádů
zveřejněny a můžeme je posoudit, přepočítat. Ve skutečnosti navýší pouze
autobusová doprava na Litomyšl, o 1 spoj pak linka na Skuhrov a vzniká nová
trasa ČT - Semanín - Zádolka - Třebovice - Opatov - Lanškorun, jejíž zřízení bylo
vynuceno omezením železniční dopravy na trati 260 na Svitavy (omezením
zastávkových vlaků). Jinde je přínos nového dopravního systému
sporný, nebyly vyslyšeny oprávněné připomínky občanů. Město ustoupilo
od zavedení MHD "Radiobus", neboť "OREDO vše zajistí", ale pravda je
jiná. Chtěli jsme veřejnou dopravu ve městě s pomocí systému zavedeného
firmou Audisbus posílit a zkvalitnit. Byl prosazen jiný návrh - v řadě
případů se "od zeleného stolu" ruší plně využívané spoje bez náhrady, ruší
se autobusové zastávky u Lokodepa, Zásobovacího skladu a v podstatě také
ve Svinné.
-
Linka Česká
Třebová - Ústí nad Orlicí a zpět
- Nyní má ve všední pracovní dny celkem 35 spojů v každém směru, v
neděli jede pětkrát denně. V návrhu se počet spojů scvrknul na 23 v
pracovní dny a počet spojů a návrh JŘ o sobotách a nedělích nebyl dosud
zveřejněn.
Návrh nového jízdního řádu
najdete ZDE Navíc
zde "odborníci" z formy OREDO popletli pořadí zastávek, takže autobusy
mají zastavovat u Primony, pak na sídlišti Lhotka a teprve potom na
Parníku u školy. Zajížďka na sídliště podle JŘ zabere 4 minuty.
Naprosto nedostatečně je zajištěna ranní špička, spojů zde rapidně ubylo.
Zejména ze sídliště Lhotka to nebude fungovat bez posily. Není akceptován
požadavek na přímé ranní spoje na Rybník a k lokomotivnímu depu, kde se
zastávka ruší, ačkoliv
se jedná o potřebnou dopravu lidí do zaměstnání a dětí do mateřské a příp.
i základní školy. Na trase na Ústí n.O: chybí rychlíkové spoje, vše
je vedeno přes Dlouhou Třebovou.
-
-
Linka Česká
Třebová - Litomyšl - Dolní Újezd a Proseč
- Linka byla prodloužena na Dolní Újezd zřejmě pro lepší oběh
autobusů, ale to přímo s obslužností města nesouvisí. Spoje jsou
pravidelné a přibyl zde i noční spoj k rychlíku Excelsior, pokud bude
ovšem využit. Autobusy ovšem přestávají zajíždět do Svinné (až
na jediný poslední večerní spoj), proč jsme tam budovali drahou zastávku?
Nikdo ze města se proti tomu při konzultacích neozval?
Místo 18 spojů o pracovních dnech jich však pojede více - napočítal jsem jich
24. V tomto smyslu se jedná o podstatné zlepšení. V jízdním řádu linky je
však pro směr do Č.Třebové zavedena současně zastávka "Trávník" i
zastávka "Beseda", ačkoliv je učena pro opačný směr cesty.
Návrh nového jízdního řádu najdete
ZDE
-
-
Linka Česká
Třebová - Rybník - Lanškroun
- Slučuje v sobě stávající linku na Lanškroun a ještě linku bývalé
městské dopravy. Na těchto linkách
jezdilo do Rybníka dosud 16 spojů, podle návrhu to bude spojů jedenáct.
Bohužel právě vůbec žádný spoj do Rybníka nejede v době mezi 7 a 8
hodinou, kdy chodí děti do školy a rodiče vozí děti do MŠ. Vůbec se
nepočítá s obsluhou zastávek u Lokomotivního depa a s přímými spoji na
Parník, případně na Lhotku, což dosud bylo běžné. Nový návrh
zajištěný organizátorem veřejné dopravy OREDO tedy znamená pro Rybník jasné zhoršení.
Autobusová linka do Lanškrouna je vedena všemi spoji navíc další zbytečnou
odbočkou přes Anenskou Studánku až k Trpíku, než autobus dojede ze Třebové
do Lanškrouna, tak najede daleko více kilometrů. Jízda trvá 50 minut,
jezdit touto linkou až na konečnou do Lanškrouna znamená utrpení.
Návrh nového JŘ linky na Rybník a
Lanškorun najdete ZDE
-
-
Linka Česká
Třebová Skuhrov - Ostrov
- V dosavadním JŘ bylo 5 spojů v pracovní dny, nyní je 6
spojů odjíždějících do Skuhova, nově i večer kolem 20. hodiny, zpět jede 7
spojů, také ráno před pátou. Došlo ke zlepšení.
Návrh jízdného řádu najdete ZDE
-
-
Linka Česká
Třebová - Semanín - Kozlov - Litomyšl
- Ze Třebové dosud směr Semanín obsluhovalo v pracovní dny 16 spojů, z toho
3 dojely jen do Borku a do Litomyšle jich dojelo sedm. Ostatní
končily v Semaníně nebo v Kozlově. Podle návrhu zde bude nyní
jezdit 8 spojů, z toho jeden dopolední jen do Semanína. Semanín bude
ale také obsluhován novou linku na Svitavy, kde pojede dalších 7
párů spojů. Pro Semanín to je určité zlepšení.
Zhoršení nastane u obsluhy obce Kozlov, kde bude nyní méně spojů,
některé časy budou muset občané z Kozlova vypustit. Navíc jde i o
turisticky atraktivní oblast, zhoršení není žádoucí.
Návrh jízdního řádu najdete ZDE
-
-
Linka Česká
Třebová - Přívrat -Řetová - Vysoké Mýto
- Linka také nahrazuje zrušenou linku ČT - Přívrat - Řetová - Řetůvka -
Ústí n.O. I zde dochází ke snížení počtu spojů proti současnosti.
Nyní zde pojede v pracovní dny z České Třebové jen šest spojů, které
bude chtít OREDO jistě v době prázdnin ještě omezit. V současném jízdním
řádu jede na trase přes Přívrat a Řetovou, která má hlavní význam pro
frekvenci cestujících z České Třebové je 9 spojů na vysokomýtské
lince a další 2 spoje na zrušení lince 700943 do Ústí n. O. Linku využívali
hlavně ráno do Třebové žáci ZŠ z Řetové a Přívatu, dosud pro ně ráno
jezdily dva spoje, nyní pojede jediný. Jízdní komfort se tedy jistě
zhorší.
-
Návrh jízdního řádu linky
najdete ZDE
-
-
Linka Česká
Třebová - Semanín - Opatov - Svitavy
- Na lince jezdí sedm párů spojů. Dosud byla v provozu pouze linka
Svitavy - Opatov - ČT - Ústí n.O. s jediným spojem. Jsem zvědav jak
bude linka využita. Cesta nevede přímo, ale oklikami a jízda do Svitav
trvá 54 minut. Za tuto dobu bychom byli vlakem ve Svitavách a zase
zpátky. Kdyby se tato linka zrušila a obnovily zastávkové
vlaky, jistě by autobus mohl jezdit jinde a více smysluplně. Uvidíme.
Návrh jízdního
linky najdete zde. Linka zvyšuje obsluhu obce Semanín a části Borek, resp. nahrazuje
úbytek spojů na lince na Pazuchu a Litomyšl.
-
-
Linka Česká
Třebová - Ústí n.O. - Rychnov nad Kněžnou
- Česká Třebová jako cílová stanice není na této lince není vlastně ani uvedena. V podstatě to je tak,
že dva spoje z linky Rychnov - Ústí zajíždí až na terminál Jana Pernera a
mezitím nikde nezastavují. Podle dřívějšího ohlášení měla tato linka jezdit v
dvouhodinových intervalech a měla také zastavovat na Parníku. Jak je
vidět, skutečnost je zcela jiná, uvedené spoje mají spíše zavést
cestující z Rychnovska na vlakové spoje v České Třebové a lokální
obsluha území jimi tedy zajištěna příliš není.
Návrh jízdního řádu linky v prac.
dny najdete ZDE a návrh
JŘ na víkendy najdete ZDE
|