Jak se ukazuje, doprava a dopravní obslužnost je tématem letošního léta.
Po projednávání regionální vlakové a autobusové dopravy se středem
pozornosti stalo opět zastavování vlaků vyšší kvality IC, EC
v železniční stanici Česká Třebová. Poslední jednání se uskutečnilo
v úterý 30. srpna na Ministerstvu dopravy u náměstka ministra Ivo
Tomana. „S panem náměstkem jsem se už dříve dohodl na společném
setkání za účasti ředitele odboru veřejné dopravy a dalších odpovědných
pracovníků ministerstva, kteří připravují grafikon vlakové dopravy na
další rok,“ řekl poradce hejtmana Martin Netolický, který je také
českotřebovský radní. Ten si s sebou na jednání vzal významnou posilu v
osobě bývalého generálního ředitele Českých drah Dalibora Zeleného,
který od komunálních voleb v minulém roce také působí v samosprávě České
Třebové. „Jednání mělo díky účasti odborníků na dopravu vysokou
úroveň. Chtěli jsme ukázat, že naše úsilí není pouze politické, jak se
mnohdy může zdát, ale je systémové nejen pro region,“ doplnil Martin
Netolický. Podle slov dalšího účastníka jednání Dalibora Zeleného
samotní pracovníci ministerstva ocenili odbornou argumentaci pro
zastavování vlaků v České Třebové, byť se všemi zcela nesouhlasili.
Jádrem sporu se stalo zavedení taktové dopravy u expresních IC a EC
vlaků s opodstatněností zastávek v ŽST Kolín a Česká Třebová bez
jakýchkoliv dalších nákladů pro dopravce či objednatele. „Byli jsme
ubezpečeni, že ministerstvo v dalších letech nijak neomezí počet
zastavujících vlaků v našem městě. Bude zajištěno kvalitní spojení vlaky
IC, EC všemi směry srovnatelné se současným jízdním řádem, a to včetně
přímých spojů v ranních špičkách“ shrnul závěry jednání Netolický.
|