-
-
Úprava nástupišť
v železniční stanici
- Nejdříve byla proveden generální úprava včetně zvýšení úrovně
"dvojky", v souvislosti s opravou budovy byla provedena obdobná
rekonstrukce prvního nástupiště. "Trojka a čtyřka" má být
modernizována a opravena až v souvislosti s rekonstrukcí úseku
koridoru vedoucího přes uzel Česká Třebová. Tato rekonstrukce se stále
oddaluje a stav nástupišť byl stále žalostnější. Proto dnes cestující
potěší pracovní úsilí, které povede k tomu, že alespoň částečně omládnou
také poslední dvě nástupiště na našem osobním nádraží, které si to jistě
zasluhuje. Má opravenou budovu také s bezbariérovým přístupem na
nástupiště, moderně vybavenou halu s návazností na autobusový terminál a
velké podzemní parkoviště. Těžko pochopit dopravce, kteří tohoto
zázemí nevyužívají a jejich vlaky zde nestavují. přitom potřebu
zastávek vlaků EC, IC, Ex vnímají nejen Třebováci, ale slyším
to denně i v Ústí nad Orlicí. Zejména jejich cestování směr Vídeň či
Bratislava znamená mnohonásobné zbytečné přestupování a čekání, které by
se dalo vyřešit zastávkou vlaku vyšší kvality na našem nádraží. Když tudy
projede tak nezíská na čase jízdy ani minutu, podívejme se do
jízdního řádu. Zato však naštve hodně lidí z našeho regionu, bere nám
možnsot využít vlaky ČD přímo do vzdálených cílů, nutí nás přestupovat v
Brně, které není vůbec příjemným nádražím a které úrovně České Třebové
nedosahuje.... Fotografie z dnešního odpoledne 17.10 na našem
nádraží...
-
-
-
-
Větším problémem
stanice je náhrada podchodu pod nádražím od parkoviště Korado
směr ulice Semanínská.
- Výjimka na používání podchodu v Hubálkově ulici by měla v příštím roce
2013 skončit. Podchod město do svého vlastnictví nepřevzalo, proto
je "míček" na straně SŽDC, které by mělo buď podchod rekonstruovat, nebo
nahradit novým nadchodem. Právě tento záměr je již připraven i projekčně,
není však jistě laciný. Město tuto spojnici pro pěší potřebuje, za
tratí jsou jak byty, tak průmyslová zóna. Starosta Jaroslav Zedník
informoval, že právě zahajuje nové kolo jednání na SŽDC, které by mělo
vést k odpovědi na otázku, kdy se dočkáme změny stávajícího
nehostinného a také nebezpečného pochodu....
-
-
Nová čerpací
stanice COOP 24 v Ústí nad Orlicí přinese nízké ceny pohonných hmot
- Obchodní
družstvo Konzum z Ústí nad Orlicí zareagovalo na vlnu poptávky po levném
tankování a připravuje otevření samoobslužné čerpací stanice v Ústí nad
Orlicí. Čerpací stanice COOP 24 chce být nejlevnějším dodavatelem
pohonných hmot ve městě Ústí nad Orlicí.
„ Zeptali jsme se
našich členů, co by pro ně měl Konzum dělat a jaká služba jim na
Orlickoústecku chybí. A jednoznačně z toho vyšla potřeba levného tankování
v regionu “, říká ředitel Konzumu Ing. Miloslav Hlavsa. „Bude se jednat se
o malou čerpací stanici, která by měla být umístěna na výjezdu ve směru na
Českou Třebovou. Čerpací stanice
bude mít 24 hodinový samoobslužný
provoz, díky tomu budeme moci dosahovat velice nízkých cen pohonných
hmot“, upřesňuje Ing. Miloslav Hlavsa.
- V současné době již
KONZUM provozuje samoobslužnou čerpací stanici v Opočně. Levné čerpací
stanice se tak stávají další důležitou aktivitou obchodního družstva
KONZUM v regionu.
-
-
Představenstvo ČD Cargo v novém složení
-
Ing. Petr Žaluda
předseda představenstva, Ing. Petr May člen
představenstva, Ing. Vlastimil Chobot člen
představenstva. Ing. Vlastimil Chobot je bývalý Třebovák,
náměstek přednosty železniční stanice, také pracoval jedno
období jako zastupitel města Česká Třebová za Sládkovy
republikány. Po odchodu PhDr. Jiřího Špičky z z vedení ČD Cargo
do managementu SŽDC , tak máme zprostředkovaně
zastoupení v představenstvu ČD Cargo i nyní...
-
-
MC ROSA
zahajuje bazarem dětského oblečení
- Slavnostní otevření Mateřského centra Rosa, které se
přestěhovalo do prostor "staré" jídelny a kuchyně ZŠ
Parník se uskuteční ve za týden ve středu 18 . října ve
14 hodin. Úpravy prostor byly zahájeny o
prázdninách a nyní se vše dodělává. Původně se uvádělo, že zde MC ROSA zahájí činnost od začátku října, nakonec to je třeba o
tři týdny posunout. První akcí v novém byl již dnes zahájený
bazar dětského oblečení, který
začne právě ve středu 24.10. a potrvá až do pátku.
Stěhování z MŠ U Stadionu, kterou bylo potřeba rozšířit, už mají
činovníci MC ROSA za sebou, také spoustu další práce spojené se
zprovozněním nově rekonstruovaných prostor, které jsou již nyní
připraveny na vlastní činnost mateřského centra. V úterý 23. října v
15.30 hodin jsou maminky do Rosy zvány na besedu se
zubařkou Lucií Kumpoštovou - Rösslerovou na téma „Zdravé
zoubky našich dětí". Postupně se zde rozjedou
všechny obvyklé aktivity pro maminky s dětmi. V listopadu
bude obnovena i služba hlídání dětí. Přestavba prostor
bývalé kuchyně a zázemí na Mateřské centrum stále podle údajů v
tisku asi 660 tis. Kč. Samostatně však tato akce bohužel v
našem městském rozpočtu nefiguruje. Byla sem zařazena až
dodatečně v rámci I. změny rozpočtu na základě potřeby rozšířit
počet tříd mateřských škol ve městě současně s ukončením
provozu kuchyně. Na ZŠ Parník se od nového školního roku obědy
dovážejí z centrální kuchyně v Habrmanově ulici. Další úpravy
na ZŠ Parník jsou spojeny právě s úpravou rampy a
výdejny v nové budově ZŠ Parník.
-
-
Probíhá úprava
části ulice Tylovy
- Jde o část, která spojuje ulici Moravskou a ulici Pražského,o nyní
nesjízdnou uličkou, která potřebuje úpravu již dlouhodobě. Na
základě výběrového řízení akci provede společnost Dlažba vysoké Mýto,
s.r.o. za cenu 597 tis. Kč + 20% DPH. termín ukončení je stanoven na
26. 10. 2012.
-
-
Obyvatelé
Pardubického kraje propadli recyklaci – hromadně se zbavují vysloužilých
spotřebičů
- Téměř polovina
obyvatel Pardubického kraje se za poslední rok rozhodla zbavit
vysloužilých spotřebičů a odevzdat je k recyklaci. Vede je k tomu
přesvědčení, že každý musí s odpovědným přístupem ke stavu životního
prostředí začít u sebe a recyklování je prvním krokem. Vyplývá to
z průzkumu neziskových společností ELEKTROWIN a ASEKOL.
- Většina lidí
z Pardubického kraje nemá nejmenší pochybnost o tom, že třídění
elektroodpadu je velice prospěšné pro životní prostředí a více než tři
čtvrtiny si myslí, že není složité pro životní prostředí něco udělat. „Že to obyvatelé kraje myslí s recyklací opravdu vážně, dokládá zájem o
obsah nebezpečných látek v elektrozařízeních. 75 % respondentů se o tuto
problematiku aktivně zajímají,“ říká Jiří Remr z agentury Markent.
- „Lidé
v Pardubickém kraji mají sběrná místa v průměru o 1 100 metrů blíž, než je
celorepublikový průměr. Celková vzdálenost od bydliště tak činí 2 880
metrů. Většinou jsou však ochotni vysloužilé elektro odvést pouze na
poloviční vzdálenost,“ říká Taťána Pokorná ze společnosti
ELEKTROWIN. Největší rozdíl je vidět u recyklace malých spotřebičů,
kde se ukázalo, že lidé z Pardubického kraje vedou v průměru 1 814 metrů,
aby vysloužilce odevzdali k recyklaci. To je ve srovnání s celou
republikou o 535 metrů delší vzdálenost.
-
-
Město Ústí
koupilo zbytek areálu Perly 06 v Hylvátech prakticky zadarmo
- Kupní cena za
administrativní budovu Perly, včetně vrátnice, bývalé ordinace, kuchyně,
jídelny, tanečního sálu a barevny ve dvoře, činí 25 tisíc korun. To je
cena pro město Ústí nad Orlicí naprosto lukrativní," zdůraznil starosta
města Petr Hájek. Stejně jako v případě komplexu Perly 01 v blízkosti
náměstí, který město koupilo před několika lety, je nasnadě otázka: Jak s
ní naložit? Ústecký starosta chce však zatím toto téma nechat otevřené.
„Vedení města šlo v prvé řadě o to, abychom Perlu 06 dokázali koupit za
výhodnou cenu, a to se nám podařilo vyjednat. Tím pádem jsme se postarali
o zamezení různých spekulací, kdo tuto administrativní budovu koupí a za
jakým účelemˇotiž šířit určité zvěsti, že ji chce někdo koupit za účelem
vybudování ubytovny pro nepřizpůsobivé občany nebo dělníky a podobně..,.
(Podle Orlického deníku)
-
-
K
Týdnu vzdělávání dospělých 2012 se hlásí i střední školy v
Pardubickém kraji
- Pardubice – K blížícímu se Týdnu vzdělávání dospělých
v Pardubickém kraji se hlásí i střední školy, které se
dlouhodobě zabývají nabídkou dalšího vzdělávání. Přímo ve
svých prostorách představí své vzdělávací programy, které
účastníkům umožňují zvýšení jejich kvalifikace a tím i
konkurenceschopnosti na trhu práce. V pondělí 29. října 2012
od 8 do 16 hodin se budou zájemcům o další vzdělávání
věnovat ve Střední zdravotnické škole, ve středu 31. října
2012 ve Vyšší odborné škole stavební a Střední škole
stavební ve Vysokém Mýtě a ve čtvrtek 1. listopadu 2012 od 8
do 18 hodin v Letohradském soukromém gymnáziu o.p.s. Střední
školy se budou prezentovat také na „Veletrhu dalšího
vzdělávání“, který se koná ve středu 31. října od 10 do 17
hodin ve Výstavním a veletržním centru IDEON v Pardubicích.
„Každodenní praxe ukazuje, že vzdělání, získané ve škole,
rychle zastarává a je zapotřebí jej průběžně obnovovat.
Celoživotní vzdělávání v průběhu profesní kariéry je cestou
k tomu, aby jedinec i náš stát dokázali v silné konkurenci
obstát,“ zamýšlí se nad významem dalšího vzdělávání krajská
radní zodpovědná za školství, kulturu a památkovou péči Jana
Pernicová. Týden vzdělávání dospělých 2012 v Pardubickém
kraji se uskuteční od 29. října do 2. listopadu 2012
v Pardubicích. Je pořádán ve spolupráci s Asociací institucí
vzdělávání dospělých ČR, o.s., Krajskou knihovnou
v Pardubicích, Centrem celoživotního vzdělávání – zařízením
pro DVPP Pardubického kraje, společnostmi Eurocom 2000 a JHS
Centre a realizátory projektu Podpora dalšího vzdělávání
v Pardubickém kraji. Více se lze dozvědět na webových
stránkách www.pardubickykraj.cz
-
- Přehled středních
škol v Pardubickém kraji, které se zapojí do Týdne
vzdělávání dospělých
- Střední zdravotnická škola, Smetanova 838, Ústí
nad Orlicí
- Pondělí 29. 10. 2012 od 8 do 16 hodin (Mgr. Zdeňka
Ročková)
- Vyšší odborná škola stavební a Střední škola stavební
Vysoké Mýto, Komenského 1/II, Vysoké Mýto
- Středa 31. 10. 2012 od 8 do 16 hodin (Ing. Pavel Vacek –
dopravní stavitelství, Ing. Pavel Chejnovský –
vodohospodářské stavby, Ing. Miloslav Tomášek – učební
obory)
- Letohradské soukromé gymnázium o.p.s., Václavské
náměstí 1, Letohrad
- Čtvrtek 1. 11. 2012 od 8 do 18 hodin (Mgr. Vratislav
Šembera)
-
-
Na
Veletrhu dalšího vzdělávání se představí:
- SOU Plynárenské Pardubice
- Klub Polabiny IV, s.r.o. Pardubice
- SOŠ elektrotechnická a strojní a SOU Pardubice
- VOŠ stavební a SŠ stavební Vysoké Mýto
- SČMSD Polička
- Obchodní akademie a jazyková škola Pardubice
- Střední škola potravinářství a služeb Pardubice
- Střední škola automobilní Holice
- SOŠ a SOU technické Třemošnice
- SPŠE a VOŠ Pardubice
- Střední průmyslová škola Chrudim
- SPŠ stavební Rybitví
-
-
Vysoké ceny pohonných hmot firmy
kompenzují šetrnějším zacházením s firemními vozy
Vysoké ceny pohonných hmot v České republice nutí
dopravce často tankovat v zahraničí. Ne všechny tuzemské firmy však mají
takovou možnost, ale většině z nich komplikuje vysoká cena benzínu a
nafty podnikatelské aktivity. České firmy tuto situaci řeší nejen snahou
o úsporu pohonných hmot a hledáním levnějších čerpacích stanic, ale
především šetrnějším zacházením s firemními automobily a lepší správou
vozového parku.
„Ceny
benzínu se totiž mnohdy liší až o několik korun. Tento rozdíl se pak
zejména u firem, které své vozy pravidelně využívají, značně projeví
v nákladech. Například čtyři koruny
rozdílu na jednom litru pohonných hmot, znamenají při natankování
padesáti litrů úsporu ve výši 200 korun. To je v přepočtu minimálně pět
litrů paliva při jeho koupi u levnější čerpací stanice,“ popisuje
zkušenosti a způsob přemýšlení dopravců i podnikatelů Tomáš Hoplíček
ze společnosti HI Software Development.
Výdaje spojené s nákupem pohonných hmot je třeba kompenzovat jinde.
Čerpání
pohonných hmot pouze u stanic, kde prodávají levnější benzín, není podle
Hoplíčka trvalé řešení. Cenám pohonných hmot je nutné se přizpůsobit a
spíše hledat další možnosti, jak ušetřit za provoz. „Systém pro komplexní správu vozového parku WEBDISPEČINK
napomáhá ke snížení nákladů spojených s provozem firemních vozů. Jde o
unikátní technologické řešení, které umí monitorovat mnoho parametrů.
Jejich sledováním a následným vyhodnocením mohou dopravci ušetřit na
dalších nákladech a tím kompenzovat výdaje za drahé pohonné hmoty,“
popisuje efektivní řešení Hoplíček a dodává, že WEBDISPEČINK zvládá mimo
běžných funkcí jako je automatické vyplňování knihy jízd, on-line
sledování polohy vozidel, také mnoho dalších funkcí, mimo jiné sledování
technického stavu vozidla, čímž lze předejít závažným poruchám a výdajům
za opravy.
Drahý
benzín nutí firmy hledat provozní úspory
WEBDISPEČINK umožňuje také porovnání spotřeby pohonných hmot mezi
jednotlivými vozidly. Pokud s vozy jezdí stále stejní řidiči, je pak
jednoduché určit, který z nich zachází s vozidlem šetrněji. Přesné údaje
o způsobu jízdy řidiče pomáhá také zjistit tzv. akcelometr, který je
součástí mobilní jednotky. Ta je zabudovaná ve vozidle a tvoří
technickou část systému WEBDISPEČINK. Agresivní rozjezdy, nebezpečné
brždění, neplynulá jízda, to vše jsou faktory, které vedou nejen k vyšší
spotřebě benzínu ale i k rychlejšímu opotřebení vozu.
„Šetřit
se dá ale i zavedením oboustranná komunikace mezi řidičem a dispečerem.
Řidič tak může dostávat pomocí WEBDISPEČINKU přesné instrukce přímo do
navigace, případně do tabletu či chytrého telefonu“ doplňuje Tomáš
Hoplíček. Díky tomuto neustálému spojení lze snížit celkový počet
najetých kilometrů a zvýšit
efektivitu využití vozidla.
|