Třetí jeřáb Metransu stojí, překladiště se dokončuje     

Počátkem listopadu byl na budované překladiště Metrans dovezen v rozloženém stavu další portálový jeřáb, tentokrát již třetí.  Nastala tedy kompletace celé konstrukce, nejprve na zemi. V pondělí 19. 11. byly ještě díly jeřábu na zemi kompletovány, ve středu již byla zdvižena první část a usazena na dokončený pojezd. Ve čtvrtek pak byla usazena další část jeřábu, která se rozprostírá nad všemi kolejemi. Práce neutichly ani v sobotu 24. 11., kdy na konstrukci pracovala dodavatelská firma a upevňovala konstrukci. V neděli 25. 11., ze které pochází většina fotografií, byl okolo jeřábu klid, ale v pondělí se opět rozjelo jeho dokončování. Kromě montáže jeřábu stále probíhají dokončovací práce na terénu trolejovém vedení na straně směrem k vjezdovému nádraží. Téměř dokončené je oplocení celého objektu, plot je již okolo celého areálu, natahuje se ostnatý drát nad plotem, aby se zamezilo průniku nežádoucích osob, a dokončují terénní úpravy okolo oplocení. Posun a práce s odbavením příjezdových a odjezdových kontejnerových vlaků vysoutěžilo ČD Cargo, což znamená pro zaměstnance zdejšího seřaďovacího nádraží další jistotu v zaměstnání. V některých profesích dojde k personálnímu nárůstu, jiné činnosti budou prováděné v souběhu s prací na seřaďovacím nádraží. V prosinci by měl být zahájený zkušební provoz se dvěma páry kontejnerovými vlaky denně, od 7. 1. 2013 by už do a z České Třebové jezdit 10 párů kontejnerových vlaků a asi v květnu by překladiště mělo pracovat na plný výkon, což by mělo být 14 párů vlaků.
                                                                                                                                                                  Pavel Stejskal

Obr. 01:               V pondělí 19. 11. 2012 byl ještě třetí jeřáb na zemi, kompletace dílů však probíhala.

Obr. 02:               Pohled na montáž třetího jeřábu v pondělí 19. 11. 2012.

Obr. 03:               Celkový pohled na konečnou montáž dílů jeřábu před zvednutím na pojezd v pondělí 19. 11. 2012.

Obr. 04:               Na jednom kompletním jeřábu probíhaly v pondělí 19. 11. 2012 zkoušky a dolaďování funkcí.

Obr. 05:               Pohled na všechny tři jeřáby Metrans od jihu v neděli 25. 11. 2012.

Obr. 06:               Pohled na všechny tři jeřáby Metrans od severu v neděli 25. 11. 2012.

Obr. 07:               Montáž třetího jeřábu. Technika firmy Felbermayr při nedělním odpočinku v neděli 25. 11. 2012.

Obr. 08:               Rozestavěný třetí jeřáb v neděli 25. 11. 2012.

Obr. 09:               Pohled na tři jeřáby Metrans, z druhé strany, ze silnice do Semanína v neděli 25. 11.2012.

Obr. 10:               Pohled na montovaný třetí jeřáb ze silnice do Semanína v neděli 25. 11.2012.

 

Obr. 01:               V pondělí 19. 11. 2012 byl ještě třetí jeřáb na zemi, kompletace dílů však probíhala.

Obr. 02:               Pohled na montáž třetího jeřábu v pondělí 19. 11. 2012.

Obr. 03:               Celkový pohled na konečnou montáž dílů jeřábu před zvednutím na pojezd v pondělí 19. 11. 2012.

Obr. 04:               Na jednom kompletním jeřábu probíhaly v pondělí 19. 11. 2012 zkoušky a dolaďování funkcí.

Obr. 05:               Pohled na všechny tři jeřáby Metrans od jihu v neděli 25. 11. 2012.

Obr. 06:               Pohled na všechny tři jeřáby Metrans od severu v neděli 25. 11. 2012.

Obr. 07:               Montáž třetího jeřábu. Technika firmy Felbermayr při nedělním odpočinku v neděli 25. 11. 2012.

Obr. 08:               Rozestavěný třetí jeřáb v neděli 25. 11. 2012.

Obr. 09:               Pohled na tři jeřáby Metrans, z druhé strany, ze silnice do Semanína v neděli 25. 11.2012.

Obr. 10:               Pohled na montovaný třetí jeřáb ze silnice do Semanína v neděli 25. 11.2012.