Požární
stanice SŽDC již nemá v České Třebové zasahovat v I. sledu
požárních jednotek
Jde totiž o jednotku podnikovou, i když se v případě SŽDC jedná o
státní organizaci. připravuje se organizační opatření, které se
zásahem českotřebovských profesionálních drážních hasičů při
požárním poplachu v I. sledu nepočítá. Je to samozřejmě zbytečné a
zhoršuje to požární bezpečnost v našem městě. Jednotka
profesionálních hasičů SŽDC je dobře vycvičena a dobře vybavena, je
celých 24 hodin denně k dispozici, ale podle připravovaného opatření
zůstane i po vyhlášení požárního poplachu "doma" a vyjíždět v požáru
nebude. Nejdříve mají být u požáru profesionálové z útvaru v Hylvátech,
potom dobrovolní hasiči SDH Česká Třebové (také slouží
pohotovosti, ale nejsou 24 hodin denně v požární zbrojnici přítomni,
potom další zásahové jednotky, ale drážní hasiči by vyjeli jen v
případě, že je o to mimořádně požádá dispečink krajského velení, tedy
v případech mimořádně rozsáhlých požárů apod. Tuto
neblahou budoucnost ještě můžeme změnit. (Nejde tedy o
zrušení jednotky, ale o její nevyužívání pro civilní sektor) Více v
dopise, který zaslal krajský radní pro oblast zdravotnictví JUDr.
Martin Netolický starostovi města Jaroslavu Zedníkovi. Martin
Netolický tak ukazuje na nutnost této hrozbě zabránit v úzké
spolupráci města a Pardubického kraje. Dopis najdete na tomto odkazu
ZDE
Připomínky k
dopravnímu systému IREDO: Návaznost vlak - autobus není v
Č. Třebové zajištěna
Dobrý den, vím, že se věnujete problematice IREDO na stránkách
zpravodaje poměrně intenzivně, přesto jsem tam zatím nenašel, že by
někdo postřehl, jak dopadla slibovaná návaznost vlaku a autobusu. To,
co by mělo být základem správně fungujícího dopravního systému, který
nejen zajišťuje, že na jednu jízdenku jedu libovolným dopravním
prostředkem napříč celým krajem, totiž zásadně selhalo. Nově
načasované odjezdy autobusů z našeho přeslavného terminálu totiž vůbec
nenavazují na mezinárodní rychlíky EC, o jejichž zastavování Česká
Třebová tolik stojí. V obou nejvýznamnějších směrech, tedy od Prahy i
od Brna, cestujícím autobus ujede. Zatímco linka ČT-UO odjíždí každou
05. a 35. minutu (19. minutu na sídliště Lhotka), EC, IC nebo Ex
přijíždí do ČT od Prahy v 17., 42. nebo 56. minutu. Od Brna pak
přijedete ve ,40, zatímco autobus Vám odjel před pěti minutami. Takže
nejen, že je nový systém dražší, ale zato o to méně slouží těm, pro
které měl být vytvořen - tedy cestujícím. Jedině v případě expresů
Praha-Olomouc lze hovořit o jakés takés návaznosti. Vím, že při
sestavování tak komplikovaných systémů, jako je jízdní řád celého
kraje existuje mnoho partikulárních zájmů, které se každý snaží
působit ve svůj prospěch. Je vždy nutné dělat kompromisy. Ovšem pokud
Pardubický kraj na jedné straně deklaruje, jak je pro něj Česká
Třebová důležitá jako dopravní uzel pro východní polovinu kraje, a na
druhé straně schválí dopravní systém, který nechá cestující
přestupující mezi vlakem a autobusem čekat 45 minut na nádraží, pak tu
něco nehraje.Protože jsem zachytil nějakou zprávu, že MU Česká Třebová
někde sepisuje výhrady vůči nově zavedenému IREDO, chtěl bych Vás
poprosit, zda by nebylo možné tlumočit tento problém patřičným osobám,
či alespoň na ně předat kontakt. Vím, že zneužívám ČtZ jako
prostředníka, ale domnívám se, že je to problém, který netíží pouze
mě.
Děkuji, a přeji příjemný den. Pavel Verner, Brno a Česká Třebová
Poznámka
pokusím se připomínky sumarizovat, zveřejnit souhrnně a hlavně předat
na odpovědná místa. Jako snadno splnitelnou připomínku, která již byla
slíbena bylo zastavování rychlíkových spojů ve směru na Ústí n.O: také
ve středu města v Habrmanově ulici. Ani takovou (navíc slíbenou)
hloupost nedokázalo OREDO zajistit!.
První
den Skiinterkriteria skončil, vedou Němci, Česko je druhé
27. ledna 2012, 16.30 hod. - Skiinterkriterium 2012 už zná
oficiální výsledky po prvním závodním dnu, který tradičně patří slalomům.
Česká reprezentace nakonec udržela krok se Slováky i Němci. Ve starším
žactvu si zlato ze slalomu odváží z Říček v Orlických horách Matěj Prudek, v
mladším žactvu dosáhl na nejcennější kov Jan Ouvín. V hodnocení národů vedou
po prvním závodním dnu Němci před Českem a Slovenskem.
Ve starších žákyních zvítězila Seiderer Ramona z Německa s
časem 1:33,84 . O deset setin sekundy za ní dojela Laura Adámková ze
Slovenska a třetí o 20 setin sekundy skončila Boxie Borchart z Holandska. Ve
starších žácích zvítězil Čech Matěj Prudek, který druhému Krištofovi
Fabjanovi ze Slovenska nadělil skoro celou vteřinu. Třetí dojel Němec
Ferdinand Dorsch. V mladších žákyních skončil závod velmi smolně pro
nejžhavější české želízko v ohni Ivu Křížovou, která byla po prvním kole na
třetím místě a ve druhém kole smolně vypadla ve druhé polovině trati. V této
kategorii si nakonec zlato odváží Isabell Feistl z Německa. S velkým
náskokem více jak dvou a půl sekundy porazila druhou Slovenku Soňu
Moravčíkovou a třetí Češku Nikolu Bubákovou. V mladších žácích vybojoval
těsné prvenství Čech Jan Ouvín, který byl proti druhému Jonasovi Bolzovi z
Německa jen o 8 setin sekundy rychlejší. Třetí dojel v mladších žácích Čech
Eduard Fiala. Ve skicentru v Říčkách se nyní chystá slavnostní vyhlášení,
které začne ohňovým průvodem za zvuku bubnůna dolním parkovišti přesně v
18.50 hod. Ještě před samotným vyhlášením proběhne v prostoru skicentra asi
patnáctiminutová ohňová show. Videozáznam ze závodů a zítra i přímý přenos
najdete na
www.skiinterkriterium.cz.
Hejtman cestoval
po Ústeckoorlicku autobusem a vlakem
Ústeckoorlicko (25. 1. 2012)
– Dalších deset spojů po zavedení nových jízdních řádů vyzkoušel ve dvou
dnech hejtman Pardubického kraje Radko Martínek. V rámci kontroly dopravní
obslužnosti navštívil několik starostů z regionu Ústeckoorlicka, aby osobně
vyslechl jejich názor.
„Zaměřil jsem se záměrně
na místa, která se na základě připomínek cestujících na Choceňsku a
Králicku jeví jako nejproblematičtější, abych si o situaci udělal reálný
obrázek,“ uvedl hejtman Radko Martínek. Ten debatoval o fungování
systému regionální integrované dopravy také s lidmi: „Pohled cestujících
je samozřejmě nejdůležitější. Podle jejich názorů se v některých obcích
dopravní obslužnost zlepšila, jinde je evidentně potřeba zlepšit návaznost
spojů a trasování jednotlivých linek, například v obci Svatý Jiří nebo na
Králicku jsou některé připomínky oprávněné.“
O těchto problémech hovořil
se starosty, kterým poděkoval za jejich konstruktivní přístup- „Pokud to
bude technicky možné, pokusíme se jejich věcným připomínkám vyhovět
v dalších změnách jízdních řádů,“ dodal hejtman Martínek.
Hejtman si také všiml, že
cestující mnohem více využívají nově zavedený systém regionální dopravy,
který při zakoupení časových jízdenek či jízdě s přestupy na jeden doklad
nabízí zajímavé slevy.
Výběr z cen jízdného:
Trasa Lanškroun –
Jablonné nad Orlicí - Letohrad
- Varianta: autobusem,
zakoupení jednotlivé jízdenky z Lanškrouna do Jablonného nad Orlicí (29,-
Kč). Zakoupení jednotlivé jízdenky z Jablonného nad Orlicí do Letohradu
(18,- Kč). Celkové náklady na cestu 47,- Kč.
- Varianta: autobusem,
zakoupení jednosměrné jízdenky IREDO v Lanškrounu přímo do cílové stanice
Letohrad s přestupem v Jablonném nad Orlicí. Cena 29,- Kč. Úspora 18,- Kč.
-
Ministru
Dobešovi se čerpání evropských fondů vymyká z rukou, po
zastavení dotace může přijít zastavení celého programu
-
Zastavení dotace ve výši 1,2 mld. korun je
prvním krokem, po kterém může následovat zastavení celého
programu Vzdělání pro konkurenceschopnost ve výši 53 mld. korun.
Auditní nález Komise, který již v anglické verzi na ministerstvo
školství dorazil, odhaluje závažné nedostatky v kontrole výdajů
projektů, které bude obtížné, ne-li v některých případech
nemožné, odstranit. Zastavení dotace znamená, že Komise tuto
částku 1,2 mld. korun neproplatí do doby, než budou uspokojivě
vypořádány námitky týkající se kontroly výdajů zpochybněných
projektů. Pokud ministerstvo školství vady projektů neodstraní,
Komise dotaci nevyplatí a ČR o tuto částku z rozpočtu EU
nenávratně přijde. Slova ministra školství Dobeše o vyřešení
problému do dubna jsou taháním veřejnosti i politických oponentů
za nos anebo v horším případě svědčí o absolutní neznalosti
problematicky čerpání evropských fondů. Již dnes totiž není
pochyb o tom, že minimálně některé vady projektů odstranit
nepůjde vůbec nebo k jejich odstranění bude nutné vypracovat
akční plán podléhající schválení a následnému vyhodnocení ze
strany Komise, což si vyžádá čas zhruba do konce roku. Ministr
Dobeš svými matoucími výroky a kroky ukazuje, že situaci
nezvládá a stal se bezkonkurenčně nejslabším
článkem našeho systému čerpání evropských fondů.
Jan Březina, europoslanec, tel. 606 650781
|