Hrátky se sněhem V JAVORCE
Dne 18. 2 .2012 se konala akce: "Pojďte
s dětmi do přírody 2". Z důvodu nepříznivého počasí jsme
musely předem plánovanou procházku Stezkou ZŠ Praktické
pozměnit na „Sněhové hrátky v Javorce“. Sešlo se celkem
dvanáct dětí ve věku 8 měsíců – 11 let v doprovodu devíti
dospěláků a jednoho psa. Společně jsme si během dvou hodin
zahráli různé hry, zasoutěžili ve stavbě nejvyššího komína a
během chvilky se louka v parku proměnila v galerii plnou
sněhových zvířat jako například medvěd, pes, šnek, žralok
atd. Děti byly nadšené a překvapivě se do tvoření nemuseli
pobízet ani jejich rodiče, kteří se bez meškání a s velkou
radostí ihned přidali a dětem pomohli. Poslední hrou bylo
hledání pokladu, které maličko potrápilo, ale nakonec zdárně
dopadlo a děti svoji odměnu v podobě sladkostí a magnetky
přeci objevily. Na závěr ještě každý účastník, včetně toho
čtyřnohého, získal na památku medaili s logem akce. I když
nám počasí nepřálo, krásně jsme si sobotní dopoledne užili.
Děkujeme všem zúčastněným a těšíme se zase příště naviděnou.
Darina Hrušková ZO ČSOP Zlatá studánka
DALŠÍ JEDNÁNÍ O JÍZDNÍCH ŘÁDECH S OREDEM se konalo v Ústí
nad Orlicí
Autobusů v centru Ústí nad Orlicí výrazně
ubydeÚstí nad Orlicí – Další obcí s rozšířenou
působností, ve které ve čtvrtek 16. února
jednal náměstek hejtmana pro dopravu, dopravní
obslužnost a investice Jan Tichý o změnách
autobusových jízdních řádů, bylo Ústí nad
Orlicí. Starostové správního obvodu tohoto ORP
řešili s náměstkem a technology společnosti
Oredo své výhrady k jízdním řádům a požadavky
na jejich úpravu. Ke změnám má dojít
s platností k 1. dubnu letošního roku.Velkým
problémem nového systému veřejné dopravy
v této lokalitě bylo přetížení města Ústí nad
Orlicí, kterým projíždělo nadměrné množství
autobusů. „V této otázce jsme vyšli městu
vstříc,“ řekl na jednání technolog Oreda Tomáš
Záruba. „Vyjma spojů do hlavních směrů budou
autobusy jezdit na vlakové nádraží a ne přímo
do města. Znamená to, že z dosavadních 170
autobusových spojů bude městem jezdit zhruba
osmdesát.“ Při následné diskuzi si stěžoval
starosta Hnátnice na zpožďování ranních spojů.
„Mám informace o tom, že autobusy ráno
dojíždějí do Ústí se zpožděním, bylo by možné
je například posunout o dvacet minut dřív,“
uvedl starosta Jiří Dušek. Podle ukazatelů
Oreda na těchto spojích dochází k většímu
zpoždění pouze v době kalamit. „Posunout spoje
o dvacet minut bohužel z důvodů návaznosti na
další linky bohužel nemůžeme,“ odpověděl Tomáš
Záruba z Oreda. Ještě před „blokem“ připomínek
centrálního sídla obvodu prohlásil starosta
Ústí nad Orlicí, že na tomto jednání nebude
město odsouhlasovat žádné změny. „Nedostali
jsme včas písemné návrhy, takže souhlas
s úpravami můžeme dát až poté, co nám budou
doručeny,“ řekl starosta Petr Hájek. Jeho
místostarosta Zdeněk Ešpandr pak s technology
Oreda probral některé problémy, které v rámci
nových jízdních řádů město trápí. „Velmi nás
zajímá dopravní obsluha místní části
Kerhartice, tedy jak sem budou autobusy
zajíždět,“ zněl jeden z dotazů místostarosty.
Podle technologů Oreda by Kerhartice měla
obsloužit linka jedoucí ve směru na Jehnědí,
která zastaví na všech zastávkách v Kerharticích,
naopak linka od České Třebové bude výrazně
omezena. Spokojený se současným systémem
dopravní obsluhy je starosta Sudislavi nad
Orlicí David Horáček. „Jen bych chtěl zajistit
spojení pro občany, kteří potřebují k lékaři
do Brandýsa nad Orlicí. Je to samozřejmě
nepravidelně, alespoň jednou týdně by to ale
bylo dobré,“ požádal starosta. Tuto dopravu
Oredo přislíbilo řešit takzvanou třetí vrstvou
dopravy, tedy například radiobusy či
automobily sociálních služeb.
V následujících dnech čeká náměstka hejtmana
Jana Tichého a technology Oreda jednání
s dalšími zástupci obcí. Připomínky a podněty
starostů budou na výjezdech po obcích
s rozšířenou působností sbírat až do konce
února.
Shrnutí: dojde ke zvýšení
počtu autobusů z více směrů, které budou zastavovat na Tvardkově
ulici a dojde tak k posílení městské dopravy. Nově budou autobusy ze směru od
Hrádku obsluhovat vnitřních části Kerhartice.
Autobusy od České Třebové budou nově zastavovat a končit
jízdy na hlavní železniční stanici Ústí nad Orlicí.
Línek: S Barossem jsme hovořili
o budoucnosti Evropy
Pardubice (17. 2. 2012) - Tento týden
se v Bruselu uskutečnilo plenární zasedání Výboru regionů. Jednání se
v rámci české delegace účastnil i náměstek hejtmana Pardubického kraje
Roman Línek. Ten je zároveň jedním ze dvou českých zástupců
v předsednictvu tohoto orgánu, který hájí zájmy regionů a obcí na
celoevropské úrovni.
„V rámci 23 projednávaných bodů jsme
podpořili zavedení společného systému daně z finančních transakcí,
opatření proti dětské chudobě, řešení problematiky přistěhovalců a
jejich integrace, modernizaci vysokoškolského vzdělávání a další
záležitosti,“ shrnuje obsah jednání Línek.
Mezi vystupujícími hosty zaujala
evropská komisařka pro námořní záležitosti a rybolov Maria Damanaki a
ministr pro evropské záležitosti předsedajícího Dánska Nicolai Wammen,
který představil priority dánského předsednictví. „Dánové kladou
důraz na odpovědnou, dynamickou, zelenou a bezpečnou Evropu. Chtějí
v době krize jednoznačně přispět ke stabilitě eura a eurozóny, ač v ní
sami nejsou, a zároveň chtějí politicky posílit soudržnost a spolupráci
všech 27 členů bez výjimek,“ komentuje jeho sdělení ve Výboru
regionů Línek.
Vrcholem však a bylo dlouho očekávané vystoupení předsedy Evropské
komise José Manuela Barrosa, který na Výbor regionů přijel přímo ze své
pracovní cesty po Číně. S členy výboru konzultoval aktuální situaci
v Evropské unii. „Předseda Evropské komise naprosto otevřeně
promluvil o aktuálním krizovém vývoji včetně situace v Řecku či o
atmosféře na euro summitech. Zdůraznil nutnost fiskální konsolidace, ale
zároveň i paralelního přijetí opatření k růstu. Zvláště se věnoval
podpoře zaměstnanosti mladých, kterých je dnes v EU pět milionů bez
práce, a podpoře malých a středních podniků. Klíč k řešení dnešní těžké
situace vidí v kombinaci odpovědnosti a solidarity, obnově důvěry lidí
v EU i svoji budoucnost a v reformách evropských ekonomik. Chce, aby i
v nových podmínkách Evropa obhájila, případně reformovala svůj model
sociálního tržního hospodářství, který je po mnoho desetiletí pro Evropu
určující,“ konstatoval z jednání z Bruselu Roman Línek
|