Profesionálové z HZS SŽDC již nemají v České
Třebové
zasahovat v I. sledu požárních jednotek
Jde totiž o jednotku podnikovou, i když se v
případě SŽDC jedná o státní organizaci. Ččesko
třebovská jednotka HZS SŽDC je jednou ze třinácti,
které působí na železniční síti, nejbližší jsou v
Přerově, Brně a Kolíně. Připravuje se organizační
opatření, tzv. Požární poplachový plán
Pardubického kraje, kterým se stanoví podmínky pro
zabezpečení plošného pokrytí území Pardubického
kraje jednotkami požární ochrany. Součástí
připravovaného požárního popla- chového plánu je
příloha, ve které jsou jmenovitě uvedeny jednotky
zajišťující požární ochranu v prvním stupni
poplachu. Právě ta již nepočítá s tím, že by v
prvním stupni poplachu zasahovala jednotka
českotřebovských profesionálních "drážních
hasičů", tedy jednotka SŽDC. Její ne- využívání je
zbytečné a zhoršuje požární bezpečnost v našem
městě. Jednotka pro- fesionálních hasičů SŽDC je
dobře vycvičena a dobře vybavena, je celých 24
hodin denně k dispozici, ale podle připravovaného
opatření zůstane i po vyhlášení požárního poplachu
"doma" a vyjíždět v požáru nebude. Logiku to tedy
žádnou nemá. Nejdříve mají být u požáru
profesionálové z útvaru v Hylvátech, potom
dobrovolní hasiči SDH Česká Třebová (také slouží
pohotovosti, ale nejsou 24 hodin denně v požární
zbrojnici přítomni, chodí běžně do práce), potom
další zásahové jednotky. Drážní hasiči by vyjeli
jen v případě, že je o to mimořádně požádá
dispečink krajského velení, tedy v případech
mimořádně rozsáhlých požárů apod.
O výše uvedených připravovaných změnách byl
informován radní Pardubického kraje Martin
Netolický, který ve spolupráci s vedením kraje
prozatím pozastavil platnost připravovaného
poplachového plánu. Starostovi města Jaroslavu
Zedníkovi napsal dopis, ve kterém poukazuje na
potřebu této hrozbě zabránit v úzké spolupráci
Města Česká Třebová a Pardubického kraje.
Starosta města Jaroslav Zedník následně jednal o
této věci na vedení HZS SŽDC a po uzávěrce tohoto
vydání také i s generálním ředitelem HZS České
republiky plk. Ing. Drahoslavem Rybou. Jak vše
dopadne, jak bude zajištěna požární bezpečnost
našeho města bude možné napsat v příštím vydání
Čt, zpravodaje. Podle informace JUDr. Martina
Netolického by měl pozastavený požární poplachový
plán nebýt účinnosti počátkem měsíce března, Po
jeho vydání jej již nikdo měnit nebude. Mnoho času
tedy nezbývá. (mm)
Informace z 18. jednání Zastupitelstva
Pardubického kraje
Rozpočet kraje 2012 naroste
o 93 milionů korun
Krajští zastupitelé schválili navýšení
rozpočtu Pardubického kraje o 93 milionů korun.
„Částku 48,5 milionů korun jsme ušetřili ve
výdajích roku 2011 díky poměrně restriktivní
finanční politice, ale také důsledným sledováním
účelu čerpání ze strany celkového správce
rozpočtu. Zbylých 44,5 milionu korun bylo
přesunuto z nevyčerpaných prostředků určených na
přípravu a realizaci staveb do roku 2012,“
vysvětlil náměstek hejtmana Pardubického kraje
Roman Línek zodpovědný za finance a majetek.
Finanční prostředky nevyčerpané na rozestavěné
investice budou převedeny na stejný účel k jejich
dokončení. „Uspořené prostředky na běžných
výdajích budou použity na řešení financování
nezbytných potřeb jednotlivých kapitol, mezi které
patří i posílení zdrojů na financování provozu
středních škol a učilišť, dopravní obslužnost,
sociálních služeb, ale také na mimořádnou splátku
úvěrů přijatých od Evropské investiční banky vč.
příslušných úroků, na expertní a poradenskou
činnost v nastavení kontrolních mechanismů nad
hospodařením nemocnic v oblasti nákupů zdravotní
techniky a k vyhodnocování plateb za zdravotní
péči vůči zdravotním pojišťovnám," doplnil
náměstek hejtmana Línek.
Krajští zastupitelé přidělovali peníze
dobrovolným hasičům
Pardubickému kraji byla na základě rozhodnutí
Ministerstva vnitra ČR letos v lednu přidělena
účelová neinvestiční dotace na výdaje jednotek
sboru dobrovolných hasičů obcí, a to ve výši
4, 064 milionu korun. Zastupitelstvo Pardubického
kraje v první etapě rozdělilo 2,5 milionu korun
z této dotace ve prospěch 23 dobrovolným hasičským
sborům v kraji, které drží pohotovost a jsou
schopny vyjet do pěti minut od vyrozumění
operačního střediska. „Velmi nás znepokojuje, že
stát každoročně snižuje finanční příspěvky na
činnost dobrovolných hasičských sborů. Před čtyřmi
lety kraj mohl rozdělovat o téměř dva miliony
více. Je tím vážně ohrožena akceschopnost jednotek
dobrovolných hasičů. Přitom počty jejich zásahů
v posledních letech narůstají a v řadě případů
jsou prvním, kdo je schopný poskytnout pomoc,“
říká hejtman Pardubického kraje Radko Martínek a
dodává: „Dotace Pardubického kraje na vybavení
dobrovolných hasičů jsou na rozdíl od státních
stabilní, již čtvrtý rok dáváme dobrovolným
hasičům částku pět milionů korun.“
Jihomoravský kraj uhradí Pardubickému
kraji náklady za dopravu
Krajské zastupitelstvo schválilo smlouvu o
úhradě nákladů na kompenzaci zajištění dopravní
obslužnosti veřejnou linkovou dopravou mezi
Pardubickým a Jihomoravským krajem. „V rámci
finančního vyrovnání v roce 2012 nám Jihomoravský
kraj uhradí 229 tisíc korun za zajištění veřejné
dopravy. Smlouva navíc minimalizuje přestupy
cestujících mezi autobusovými spoji na hranicích
obou krajů a umožní tak větší komfort cestování,“
uvedl náměstek hejtmana Jan Tichý, zodpovědný za
dopravu, dopravní obslužnost a investice.
Moravskotřebovsko řešilo problémy dopravy na hranicích
Moravská Třebová – Moravskotřebovsko bylo další zastávkou
náměstka hejtmana pro dopravu, dopravní obslužnost a investice
Jana Tichého při projednávání změn autobusových jízdních řádů se
zástupci samospráv. Autobusové jízdní řády se ve spolupráci se
starosty upravují na základě jejich připomínek, aby k 1. dubnu
letošního roku mohly být odstraněny chyby, které se v systému
fungujícím dva měsíce objevily. Konkrétní požadavky se starosty
řeší technologové společnosti Oredo, která pro Pardubický kraj
regionální veřejnou dopravu organizuje. „Velká část
připomínek, které se nám z vaší oblasti sešla, se týkala
zpožďování autobusových spojů,“ uvedl jednání technolog Oreda
Tomáš Záruba. „Přijali jsme taková opatření, abychom tento jev
minimalizovali a od začátku dubna by k takovým případům mělo
docházet výjimečně.“ Technolog pak zhruba třicítku starostů,
kteří se na jednání sešli, informoval o zásadnějších změnách
dopravní obsluhy Moravskotřebovska týkajících se většího počtu
obcí. Následně na to se starosty řešil konkrétní požadavky.
„Na dnešním jednání jsme řešili připomínky, které jsme vznesli
do poloviny ledna. Naším prioritním cílem přitom je zajistit
dopravu školních dětí, studentů a seniorů,“ řekl starosta
Moravské Třebové Miloš Izák. „Pokud budou naše podněty do
upravených jízdních řádů skutečně zapracovány, tak mohu říct, že
budeme s řešením dopravní obslužnosti spokojení.“ Spokojená byla
i řada dalších obcí, jejichž zástupci na jednání dorazili pouze
s požadavkem, aby i v průběhu školních prázdnin a období zimních
svátků jezdily spoje, u kterých se s tím zatím nepočítalo. Oredo
tento požadavek zaznamenalo a bude ho řešit při červnovém
termínu možných změn jízdních řádů. Na jednání se také hovořilo
o dopravní obslužnosti na hranicích kraje, kde dochází
k problémům. „Domnívám se, že to by se mělo změnit,“ prohlásil
náměstek hejtmana Tichý. „Doposud bylo poměrně problematické
domluvit se s Olomouckým krajem v otázce dopravy na hranicích
obou krajů. Nedávno se sešel náš hejtman s hejtmanem Olomouckého
kraje a dohodli se na spolupráci, která věřím bude fungovat.“ Na
problémy vzniklé už před lety špatnou spoluprací krajů si
stěžoval i místostarosta Březinek Jaroslav Valík: „Kvůli špatné
spolupráci krajů a různým dopravcům nefungují pořádně návaznosti
spojů a nejsem si jistý, jestli se v budoucnu něco změní, byť
naše připomínky z dnešního jednání zřejmě budou splněny,“ řekl
místostarosta. Částečně spokojený z jednání odcházel starosta
Chornice Jiří Smékal. „S koncepčním návrhem, kterým jsem chtěl
reagovat na některé požadavky občanů, jsem bohužel neuspěl. Na
druhou stranu byly splněny naše konkrétní připomínky, například
zajíždění autobusů se zaměstnanci společnosti Mars k závodu v Chornici,“
zhodnotil jednání starosta. Velkou spokojenost občanů své obce
tlumočil starosta Malíkova Eduard Zezula. „Naši občané jsou
s dopravní obslužností spokojení, nemají k ní žádné připomínky.
Pokud vše zůstane tak, jak to je, bude všechno v pořádku,“ uvedl
starosta. Více než pětihodinové jednání skončilo po
připomínkách starosty Jevíčka Romana Müllera, který do Moravské
Třebové přijel s více než třiceti podněty na korekce jízdních
řádů. „Veškeré připomínky, které jsme obdrželi od obcí a občanů,
jsme tlumočili firmě Oredo a věříme, že budou zapracovány do
jízdních řádů, ve kterých se objeví na začátku dubna. Potom
uvidím, zda budu moci říct, že jsem spokojený,“ řekl starosta
Müller.
Ředitelka Dětského centra Veská dnes podala trestní
oznámení
Pardubice – Kontrolní oddělení Krajského úřadu
Pardubického kraje ukončilo mimořádné šetření
v Dětském centru Veská. Výsledky vedou k podezření, že
zde došlo ke zpronevěře finančních prostředků.
Ředitelka této krajské organizace Drahomíra Peřinová
dnes podala trestní oznámení a policistům předala
výsledky kontroly. Ke spáchání trestného činu
zpronevěry pravděpodobně docházelo od října 1999, kdy
Dětské centrum Veská bylo ještě příspěvkovou
organizací řízenou okresním úřadem. Po odchodu bývalé
účetní převzala 1. 2. 2012 agendu nová účetní. Ta při
kontrole faktur a objednávek zjistila nesrovnalosti
v účetnictví za rok 2011. „Na základě této skutečnosti
nařídil zřizovatel, Pardubický kraj, mimořádnou
kontrolu hospodaření předchozích let, která potvrdila
řadu pochybení. Pracovníci kontrolního oddělení
Krajského úřadu Pardubického kraje zjistili, že
docházelo k falšování bankovních výpisů,“ uvedl radní
Pardubického kraje zodpovědný za zdravotnictví Martin
Netolický
|